huippu nopeudet?

marlboro

A6 1.9TDI avant -00 -ex galant -00 gls
Liittynyt
11 Huhtikuu 2003
Sijainti
Parkano
juu että, onkohan noi tehtaan antamat huippu nopeudet todelliset? ihan niinku olisin joskus kuullut et mitsubishin "huippu nopudet" on merkattu vähän alakanttiin? :)
 
Vaikee sanoa...

Tehdas ilmoittaa huipuiksi 210km/h, mittarin mukaan menee 235km/h, GPS:n mukaan 218km/h.

Melkein luottaisin kyllä GPS:ään, mutta eihän siinäkään tarkkuus ole aivan 100%:nen.

Eiköhän tästä kuitenkin voisi päätellä kyseisen auton kulkevan ainakin tuon tehtaan lupaaman 210 km/h...
Autoissa sitten varmaan samankin vuosimallin välisiä eroja on olemassa erinäisistä syistä johtuen.

-Timo
 
215km/h todellista nopeutta kuulostaa ihan realistiselta, 235km/h....... niin no siinä on kyllä mittarivirhettä hyvinkin se 15-20km/h
 
Joops.
Tolla yhdellä E15Turbolla ajoin mittarin mukaan n.218
km/h. kun sillä oli ajettu 124tkm kaikkiaan ja oli ihan
orggis kunnossa. Valmistaja ilmoitti ks. tötterölle muis-
taakseni 200 km/h. No mittarivirhettä oli varmaan lähel-
le just ton verran? Ai missäkö ajoin? Suljetulla alueella
tietenkin ;) ;D.
t:Arska
 
Omaan saanut mittariin 190km/h :( , mutta loppui matka kesken. Pitää kokeilla vielä piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkällä suoralla :D

(Tehdas lupaa 190km/h) :eek:
 
Sain mittariin 240km/h, mutta ehkä siihen olisi vielä 5km/h saanut kiihdytettyä. Tehdas lupaa 225km/h
 
mä sain mittariin ton 120 sen enempää ei toi motarin nopeusnäyttö taulu näyttänyt joten en päässyt kokeilemaan huippuja ;D olis vissiin pitänyt käydä siellä suljetulla alueella kokeilemassa :eek: ;D
 
rengas koko vaikuttaa aika paljon noihin huippuihin
liian isoilla pyörillä ei välttämättä jaksa mennä niin
paljon tai liian pienillä loppuu tehoalue kesken.
mutta mitä oon kokeillu omia mitsuja ni kyllä ne
aika hyvin menee sen mitä tehdas lupaa.ei juurikaan
enemmän tai vähemmän.suljetulla alueella tietty.
 
216 km/h ainaski tossa 195 hepan versiossa.

http://www.saunalahti.fi/~teme666/Galant%20Vr4%20esite/hotcars01a.jpg
 
sanokaahan missä kokeilisi auton huippua,kun ei kehtaa polttaa turhaan korttia ;D
 
mun e33 kulkee ainakin just sen minkä ohjekirjas sanotaan  eli hulppeet 188km/h ;D ;D ;D ;D
 
sanokaahan missä kokeilisi auton huippua,kun ei kehtaa polttaa turhaan korttia ;D
pistä joku kaveri rattiin ei pala oma kortti mut laita semmonen kaveri jonka ajo taitoon luotat niin ei ainakaan tule kallis kokeilu ;D
 
:'( :'(Jep noista huippu kokesta vaan sen verran ett tos jussin jälkeen tutkaan 135-140 taulussa tutka näytti 128 et kortti pois 3kuukautta ja 1425 ecun LOTTOVOITTO ja kortti tulee takas 15,9 päivä et kyl on vi...............anu kyllä rupee mun GTI lanceri liikkuu nopeus rajotusten mukaan. Et testailkaa niitä huippuja suljetulla alueella voi tulla halvemmaksi. :)
 
suljetulla ja suljetulla... millä h*lvetin suljetulla? eihän semmoisia missään ole, taitaa olla urbaani legenda koko juttu :-/
 
Tässä tulee oman Coltin huiput ;D ;D ;D

Talvirenkailla (mitenköhän nastoja ei oo enää oikein paljon jäljellä :p :p :p) mittari näytti siinä 180 km/h paikkeilla.

Kesärenkailla, huomattavasti leveämmät, mittari näytti vähän päälle 170 km/h.

Tehdas lupaa 176 km/h muistaakseni. Mitä sitten lie eroo manuaali- ja automaattivaihteisten välillä. Mun Coltti on nimittäin automaatti :p

Ja kapsu, tietystihän niiden on puhuttava suljetusta tieosuudesta, ettei jeparit tykkää pahaa ;D ;D ;D

Voin vain todeta että olen ollut onnekas, ettei ole tullut miliisejä vastaan tai ohitettua 8), kun mä huippuja testasin, Porvoon ja Gammelbyn välisellä moottoritieosuudella ;D ;D ;D ;D
 
Meikäpoijan lanceri kulkee tossa jyväskylän valillä parhaassa kohdassa 186 km/h että aika hyvin 1.5 kaasariks ;D tietysti täytyy olla IIIIIISO alamäki mutta kumminkin ;) Suoranopeus 175 km/h vääntö vaan loppuu aivan törkeesti kesken...
 
3 vaihteel 150 (ja rajotin pamahti vastaan)...4 vaihteel 190 melkei rajottimes... 5 jäi käyttämättä suoran loppumisen takia ;)
 
jätkä vois mennä musta ohitte sillain et nelosella ohitat ja näytät sormilla 4:sta ja sit vaihat vitoselle mun nenän ees ;D ;D
 
3 vaihteel 150 (ja rajotin pamahti vastaan)...4 vaihteel 190 melkei rajottimes... 5 jäi käyttämättä suoran loppumisen takia ;)

tosta puuttu viel et puuttuvan väännön takia :eek:
 
karvan päälle 220km/h mä oon omalla lancerilla saanu mittariin..se on aika karu homma ku se menee nelosella muistaakseni sen 205 ja kierroksia löytyy siinä vaiheessa semmoset 7000-7500rpm..ja suljetulla alueella tietenkin.. ;)
 
Meikäläisen Galantti vetää sen 220km/h mittariin...en tiä sit että kuinka paljon sitä pitää uskoa,mut kai se ottaa tod.nopeutta ainaski sen 200...;DOnko kellään kokemuksia oikeista huipuista...?Auto on -89 2.0 16v Gti Galantti...ja (onneks)etuvetonen.Painaa meinaan vähemmän,mut pito-ongelmia kyllä esiintyy :p
 
Haudi.
Ai onneks vaan etuvetonen ???
Mä kun vertaisin tota etuvetosuutta lähinnä samaan
asiaan kuin että ihminen olis tarkoitettu kävelee kä-
sillään, molemmat yhtä luonnotonta ;D

No sketsiä,sketsiä..... ;) ;D ;D.
t:Arska
4WD&May the boost be with me. 8)
 
Vai käsillä kävelyyn.. ;D

ite oon kans tykästyny tohon nelikkoon, ku on paljon tukevampi ajaa ku etuvetonen, oon nyt joutunu päästelee tolla lentävällä matolla (-88 td), ku meinaa tulla liikaa kilometrejä, ni ei kestä perse ajella bensalla.. :mad:

nii ja td:llä on saanu kelattua se 180 mittariin, joka on kyllä ihan tarpeeks sille..

nelikon tauluun tulee noin 195, sillä vois kyllä ajaa lujempaakin kuhan vaan menis.. ;)

Eki
 
Niin no kuka nyt tykkää mistäkin... :)Kaverilla on 92- nelikko lancer,ja tuntuu jotenkin nuhaiselta se meno,kun konekin on jopa 1.8 tehopata...jää kaipaamaan sitä suttaamista,ni sais edes semmosen fiiliksen päälle että tehoa löytyy(mitä nyt ajoittain nostaa kytkimen liian nopeesti,ni kaikki 4fillaria lyö tyhjää... ;D)Yeah right...Ei ainakaan vapaastihönkivänä...
 
joo nuhanen se on toi munkin nelikko.. ;) mut eipä se etuvetonen samalla koneella oleva oo oikeestaan yhtään hätäsempi.. ;)

eli ku lujaa ei pääse niin pitää ajaa täysiä.. ;D

Eki
 
:)No niin olis taas se ajolisenssitaskus voi lähtee vähän pitemmälle kun 10-15kilsaa kotipihasta.Joo tulihan tos vähän otettua ventiilin nostoja kakkosella kelaa tohon satasen paikkeille mut huiput saa nyt kyl ootella.Tarttee tot korttii kun muija ei oikein diggaa ku meikä istuu vieressä ja antaa ajo ohjeita.JA VAPAUS KOITTAA LANCERI GTI:LLE.JEEEE...
 
Yeah...Muija geeteeiin ratissa...Muah hih ;D!Vedin tossa tuusulanväylällä omalla gti-galantillani vähän liian kovaa...oli 41km/h liikaa vauhtia,kun rätkäpoliisi tuli ja otti kortin pois... :(Sain sen kyllä takas seuraavana päivänä,ku työn puolesta pakko ajaa,mut sakkoja ei voinu unohtaa korttia haettaessa... ;)Joten gti...My destruction...?
 
Galant E32A (1.8 kaasari) otti 178km/h suoralla mittarin mukaan eikä yhtään enempää. Muistaakseni tehdas lupaa 175km/h tai jotain sinne päin.
 
juu no en oo Gti Coltillani viel huippuja testannu mutta 196km/h pitäis olla huiput. 170km/h oon sillä körötelly ja oishan se kovempaaki menny jos vaan ois ohituskaistan mersu vauhtanut kaistaa. mutta eihän semmonen loota mihinkään menny :D ois vaan lisää pykäliä ni pääsis tuhatta ja sataa :D hehe
 
juu no en oo Gti Coltillani viel huippuja testannu mutta 196km/h pitäis olla huiput. 170km/h oon sillä körötelly ja oishan se kovempaaki menny jos vaan ois ohituskaistan mersu vauhtanut kaistaa. mutta eihän semmonen loota mihinkään menny :D ois vaan lisää pykäliä ni pääsis tuhatta ja sataa :D hehe

Ajoin duuni opel Vivarolla 120km/h 60 alueella ja mulla kans rätkä polliisi pysäytti ja kysy et onko kiire. sanoin et joo onhan mulla. haluutko että kortti lähtee?? no ei mielellään. no aja sitte varovaisemmin ja hyvää matkaa :D Olipa mukava poliisi haha huiput muuten vivarissa 1.9 TDI 180km/h koitettu on ;D
 
1.6 lancerilla mittarin mukaan loivassa ala mäessä 200 km/h :p ja duuni autolla (pulla koppi) 140 km/h mittarin mukaan ;D
 
tehtaan ilmoittamat nopeudethan ovat keskiarvoja, joku yksilö kulkee alle sen ja joku sen yli.
 
1.6 lancerilla mittarin mukaan loivassa ala mäessä 200 km/h  :p ja duuni autolla (pulla koppi) 140 km/h mittarin mukaan  ;D


mikähän vuosmalli mahtaa olla?!?!?! kaverin lanceri menee 160 ja ei yhtää enempää seki 1.6 joku viritetty versio sulla!?!
 
Hei haloo?Kiva kuulla että opel vivaro menee xxx km/h,ja että joku pullakoppi menee xx km/h.mutta tuota niistä kallun huipuista tietoa kellään?Auto siis EI ole 1.6/1.8/2.0kaasari,vaan 2.0 16v getari... ;D(vm89-)Jos ei oo kokemuksia,niin jotku tehtaan höpöhöpö tiedotkin käy vallan mainiosti... 8)
 
mikähän vuosmalli mahtaa olla?!?!?! kaverin lanceri menee 160 ja ei yhtää enempää seki 1.6 joku viritetty versio sulla!?!



vuos malli on 95 ja suoralla olen saanut noin 195 km/h mut kyl siinä saa pitkää vetääkki  :p
 
vuos malli on 95 ja suoralla olen saanut noin 195 km/h mut kyl siinä saa pitkää vetääkki  :p

joo kaverilla on 89. onhan nuissa näköjään kehitystä tapahtunu 6v aikana :D
 
mikähän vuosmalli mahtaa olla?!?!?! kaverin lanceri menee 160 ja ei yhtää enempää seki 1.6 joku viritetty versio sulla!?!


Hihii! ;D 1.6-lanceri mallia '80 kulkee mittarin mukaan 175 eli todellista kai sen 160.
 
Kun haettiin toi GTi Rovaniemeltä niin pitihän sitä koittaa ;) mittarin mukaan 210 ja ois noussutkin vielä (Ei paljoa mut...) mutta kun siin ol kitkat alla ja ne rupes jonkin verran täristämään, enkä uskaltanu lujempaa ruveta puristamaan ;D

Alla olevat on mittarin mukaan katsottu, (Suljetulla aluella tietty 8)) mitkä mä nyt suurinpiirtein muistan
Lancer 1.6-93=205 kmh
Carisma 1.6-02=+200kmh
Colt 1.3-88=+160kmh
Colt 1.5-90=185kmh
 
;D Enpä voi sille mitään että toi pikkulohko kulkee ku pirulainen ;D ;D ;D
Sano kaverilles että kaapii karstat pois pakoputkesta ;D ;)

Ei vaan, en uskokkaan että tod. nopeus ois ollu niin paljo, kerroin vaan mitä mittari näytti :)
 
Takaisin
Ylös Bottom