huono tuuri tuntuu vaivaavan !

  • Viestiketjun aloittaja jaskajokunen
  • Aloituspäivämäärä
J

jaskajokunen

Guest
Kansi rempattu Pajero sylki/keitteli vedet pihalle torstaina veden lisäyksen jälkeen ajelin omaan pihaan ja perjantaina "pärnäsen korjaamolle" Diagnoosi : Termostaatti jumissa, hain uuden ja olihan se termostaatti ihan jupatissa , ei liikkunut sielu minnekkään, no ne hyväkkäät halkaisi sen termostaatin kannen :mad: Sit tutulta hemmolta uusi kansi hakuseen noin 50km päästä. No uudella kotelolla termostaatti ( se uusi ) kiinni ja vesien lisäys , kone käyntiin ja pikkuhiljaa täyttelin piripintaan ja kupliminen tuntui lieventyvän Huokaisin helpotuksesta kun heppu meinas, että kyllä se kansipahvi taisi säilyä ! Mutta tänään kun piti muuttokuormaa lähteä hakemaan, ajelin pari kilsaa eli koneen lämpimäksi ( lämmöt keskialueella ) ja pysähdyin tiensivuun , konepelti auki ja paisuntasäiliössä pulisi :'( myös ylävesiletku oli kivi kovana eli kansipahvihan se kait sitten paloi ?

se toinen : Yksi pahvipää lähti edestäni ohittamaan , vaikka mä olin jo ohittamassa, peräkärry sierran etulokarin kylkeen ja Svt:n hemmo arvio 660euroa, ilmoitin tyypille summan ja kysyin mitä tehdään niin tää vastaa ettei hän peräänajajalle maksele mitään :( No mä meen käymään poliisin pakeilla ja katotaan sit kuinka käy !
Vahinkotarkastaja ihmetteli myös moista väitettä perään ajamisesta , kun mulla on sierran kylki naarmulla , olis tullu isompikin lommo jos en olis saanut jarrutettua alta pois !
 
Täytyy vain sanoa tuosta Pajerosta sen verran että jos sattuu ostamaan tekniikaltaan huonokuntoisen pajeron, niin sen korjaaminen tulee pitemmän päälle pirun kalliiksi eikä siitä tule saamaan mitään siihen sijoittamiaan rahoja koskaan takaisin. Edellinen pajeroni oli todella huono ostos eli siinä kaupassa minua kusetettiin ja pahasti kun olin autojen suhteen vielä silloin jokseenkin keltanokka. Omistin sen pätkä-pajeron päivälleen 8 kk  ja sinä meni korjauksiin n. 5000 euroa :eek: eikä se muuttunut remppojenkaan jälkeen juurikaan paremmaksi. Seuraavaksi olisi tullut siinä ajankohtaiseksi laatikon, kytkimen ja kannen uusiminen, mutta päätin että joku muu saa korjata ne ja vaihdoin sen tähän nykyiseen.
 
Huomenna kiikutan tän masiinan kouvolaan , saavat arvioida mitä tehdään ja ennekaikkea mitä maksaa :( Ajattelin laitattaa tehdasuuden alakerran ja muut vermeet tästä vanhasta ( tarkistettuna tietenkin ) tarkoitus olis laskettaa seuraavat 500000 km huoletta ::) Kirpaiseehan tuo remontti, mutta sit olis varmasti kunnossa ! Aiemmassa viestissä mainitun Sierran kanssa jouduin tekemään rikosilmoituksen kun ei vastapuoli edes poliisin soittaessa luopunut väitteestään, että olisin ajanut hänen peräänsä. Poliisi totesi hänelle, ettei ole lommoja kuo kyljessä, mutta kaveri vaan meinaa, ettei peräänajajan lommoja kyllä ala maksamaan ;D
 
Kouvolaan? Meinasitko Päivän Autoon viedä?

Muuten ihan vinkkina jos meinaat, että korjaus tulee kalliimmaksi kuin vaihtokone niin katteles huyndain koneita. Eräs ainenkin osti vastaavan uuden huyndain koneen halvemmalla kun mitä käytetty pajeron maksoi.
 
Sinne kouvolan moottorikoneistamoon tms. Tuntui olevan asiatunteva ja palvelualtis hemmo, siis kun soittelin ja tiedustelin mahdollisuuksia ! Nyt loppui "pärnäsen korjaamon elättäminen" Ei noi OTO-mekaanikot saa kuin vahinkoa aikaan :mad: Siis tää termostaatin jumittumisesta johtuva kansipahvin uudelleen palaminen, tuo Kouvolan mies sanoi, että kansi olis pitänyt jälkikiristää, mutta kun kolmeen kertaan vein pärnäselle jälkikiristykseen niin kahdella ei kerinnyt ja kolmannella sanoi vetäneensä sen "astekiristyksellä" jolloin ei jälkikiristystä tarvita ??? Kouvolan mies taas ei tiennyt yhtään kansipahvin valmistajaa joka olis pajeroon tehnyt astekiristettävää pahvia eli saattoi tuo palaminen osaltaan johtua myös ammattitaitottomuudesta / laiskuudesta , mutta milläs todistat ?
 
kuulostaa kyllä asentajan mokalta, dieselissä ei tarvii paljoa kikkailla kansipahvin kanssa niin se on vainaa (kovat paineet sylintereissä)....
 
, tuo Kouvolan mies sanoi, että kansi olis pitänyt jälkikiristää, mutta kun kolmeen kertaan vein pärnäselle jälkikiristykseen niin kahdella ei kerinnyt ja kolmannella sanoi vetäneensä sen "astekiristyksellä" jolloin ei jälkikiristystä tarvita  ??? Kouvolan mies taas ei tiennyt yhtään kansipahvin valmistajaa joka olis pajeroon tehnyt astekiristettävää pahvia eli saattoi tuo palaminen osaltaan johtua myös ammattitaitottomuudesta / laiskuudesta , mutta milläs todistat ?

pajerossa on joka kerta tehtävä jälkikiristys

ja kouvolan poijjaat tietää aikalailla näistä ja totta että mikään valmistaja ei tee aste kiristettäviä pahveja... selvis meinaan kun itte pajotin tota omaa koppimopoo... ja jos vedät asteilla niin mistähän tiedät paljonko on momentti ?? tai kyllähän sen laskettua saa mutta siinä vaiheessa on helpompi kiristää momentilla niinku pitääki
 
On noita astekiristettäviäkin moottoreita esim. Volvon 6-sylinteriset VW-dieselit. No toi oli oppirahoja ja olihan mylly muutenkin aika huohottava :(
 
Onkohan ton 4G37 motin kansi jälkikiristettävä, kun oli tossa toi kansiremppa ja asentaja sanoi että ei tarvii ? Koneella ajettu rempan jälkeen hieman alle 2000km ja ei ole huomannut mitään outoa (onneks).
 
Saas nähdä pääseekö taas riiteleen :mad: Kovin kiinnostuneena kuuntelivat kertomustani Tammer-dieselin vaihtokoneesta siellä Kouvolan Moottorikoneistamossa , katsottiin takuulappusesta (ummessa) lohkon numerot ja lupasivat ilmoitella mitä löytyy, siis kun saadaan lohko pestyä !  oliko sama kone vai sit kuiteskin joku vanha pata vaihdettu myyntiä varten tilalle ? Myös tuo lahtelaisen moottorikoneistamon ilmoittama astekiristys jäi kaivelemaan, Josko siksi olis menny taas pahvi ?
Tärkein asia jonka opin on että en ENÄÄ IKINÄ VIE MITÄÄN AUTOANI ! NOILLE PIRUN WANNABE ASENTAJILLE!!
 
pajerossa on joka kerta tehtävä jälkikiristys

ja kouvolan poijjaat tietää aikalailla näistä ja totta että mikään valmistaja ei tee aste kiristettäviä pahveja... selvis meinaan kun itte pajotin tota omaa koppimopoo... ja jos vedät asteilla niin mistähän tiedät paljonko on momentti ?? tai kyllähän sen laskettua saa mutta siinä vaiheessa on helpompi kiristää momentilla niinku pitääki

Katselin tänään Haynesin opusta ja siellä oli kyllä 2.8L diesel-koneelle ilmoitettu noi asteet:
1 stage tight 100nm
2 stage Fully loosen reverse sequence
3 stage tight 50nm
4 stage 90degrees
5 stage 90degrees

tosin nuo 2.8td koneet taitaa olla uudempia tai sit niitä ei edes ole tuotu suomeen ? en ole perehtynyt :)

Mutta toisaaltahan kyllä sen kansityön hemmon olis pitänyt siitä kannesta tunnistaa, että 2.5L koneesta oli kysymys !

ps. Haynes ei ilmoita jälkikiristyksen momenttia 2.5L koneelle. siinä ei ole kuin kaksi momenttia 115nm ja 125nm, jos siis osasin oikean paikan hakea, tuo haynes on kyllä aika kurja opus, olikos kenelläkään kokemusta Chiltonin vastaavasta ?
 
Joo, kyllä se jälkikiristys on paikallaan. Itellä ei kestäny pahvi ku 2viikkoa vaan uuden asennuksen ja jälkikiristyksen jälkeen on kestäny hyvin vaikka on päässy parikertaa vähä lämpeämään liikaa.
 
Katselin tänään Haynesin opusta ja siellä oli kyllä 2.8L diesel-koneelle ilmoitettu noi asteet:
1 stage tight 100nm
2 stage Fully loosen reverse sequence
3 stage tight 50nm
4 stage 90degrees
5 stage 90degrees

tosin nuo 2.8td koneet taitaa olla uudempia tai sit niitä ei edes ole tuotu suomeen ? en ole perehtynyt :)

Mutta toisaaltahan kyllä sen kansityön hemmon olis pitänyt siitä kannesta tunnistaa, että 2.5L koneesta oli kysymys !

ps. Haynes ei ilmoita jälkikiristyksen momenttia 2.5L koneelle. siinä ei ole kuin kaksi momenttia 115nm ja 125nm, jos siis osasin oikean paikan hakea, tuo haynes on kyllä aika kurja opus, olikos kenelläkään kokemusta Chiltonin vastaavasta ?


niin niin mutta 2.8l koneessa onkin venyvät kansi pultit jotka tarvii vaihtaa joka aukaisun jälkeen ja kyllä mun haynesin kirjassa on ilmoitettu montakin momenttia 2.5 l dieselille
 
Soittivat tänään Kouvolan hemmot väliaikatietoja:
Uusi kansi on jo paikoillaan ja Victor Reinzin tiivisteellä :( vaikka toisin sovittiin, mutta olivat olleet yhteydessä Tammer-Dieseliin ja siellä eivät ainakaan olleet kuulleet hajonneista Reinzin pahveista. Tuo em. juttu vaan putkahti jossain forumissa siis, ettei reinzin tiivisteet kestäisi. Tää kouvolan hemmo mua lohdutti ja sanoi, että onhan työllä tietysti takuu :p
ps. Ja jälkikiristystä ei kuulemma tarvitse tehdä ! Tuo kyllä ihmetytti aikas paljon, mutta kaipa ne tietävät mitä tekevät :eek:
 
Tää nyt on vanha topicci mutta joku kysy että missä hindaissa käytetään pajeron konetta? Eli noissa uusissa Hindai pakuissa on pajeron 2,5 kone coolerilla noin 100 heppainen, näkyi olevan egr systeemit ja häksättimet ja erilainen venakoppa mutta sama pata se on, omaan pajeroon laitettiin remontissa hindain öljypumppu kun se oli halvempi...
t:kristian
 
Takaisin
Ylös Bottom