Hydraulisten venttiilivälysten tasaajien vaihto operaatio

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Eli nyt kuitenkin teen tuohon omaani ko. operaation.

Pari neuvoa tarvis:

-onko kukaan avannut itse GDI konetta ja vaihtanut siihen "nostajia" ?
onko mitään erilaista vai menekö normi koneen vaihdon mukaisesti.

Teen asiasta kuvasarjan kunhan päästää joku ilta hommiin.
 
uge sanoi
Tuohon työaikaan en sano nyt mitään mutta tiedän että GDI:in nostimien vaihto edellyttää nokka-akseleiden, korkeapainepumpun ym. sellaisten osien irroittamisen mitä ei esim. GTI Lanceriin tarvi tehdä. Kyllä siihen useampi tunti taitaa mennä, varsinkin eka kerralla.

Aika iso töinen homma se kyllä on, kannattanee varata reilusti aikaa...
 
Eli pitkässä juoksussa ihmeaineista ei ollut kuitenkaan apua?
Allekirjoittaneellehan nuo nostimet vaihdettiin sen toisen rempan yhteydessä. Tietääkseni operaatiossa ei GDI:n osalta ole mitään mystistä perinteiseen verrattuna. Uudet nostimet ovat toimineet hyvin ja käynti on ollut hunajaa aikaisempaan ajoittaiseen naputukseen verrattuna.
 
Ajoittain naputtelee (ei tosin niin kovasti kuin joskus taannoin). Mutta selvästi ajossakin huomannut olen että se naputtelee välillä ja tehot karkaa.
Vaihdetaa ny ni pääsee miettii seuraavaa kohdetta...
Tai sitten o gala myynnissäki kohta ehkä...
 
Vs: Hydraulisten venttiilivälysten tasaajien vaihto operaatio

En uutta ketjua viittyny pystyttää ni pistetään tähän.
Eli olis kanssa kyseinen operaatio ajankohtainen kun naputteleen melkosesti (ikävää kun muut luulee että ajaa diesel autolla :-X)
Oletteko käyttäneet merkkiliikkeessä näitä vaihdattamassa ja jos niin kuinkahan paljon on tullu kustannuksia ?
Tai kuinka paljon joutuu konetta purkamaan jos tämmöseen hommaan alkais itse.
 
Vs: Hydraulisten venttiilivälysten tasaajien vaihto operaatio

itse vaihdoin space wagon 16v nostajat meni 45min..
 
Vs: Hydraulisten venttiilivälysten tasaajien vaihto operaatio

Ulterior sanoi
En uutta ketjua viittyny pystyttää ni pistetään tähän.
Eli olis kanssa kyseinen operaatio ajankohtainen kun naputteleen melkosesti (ikävää kun muut luulee että ajaa diesel autolla :-X)
Oletteko käyttäneet merkkiliikkeessä näitä vaihdattamassa ja jos niin kuinkahan paljon on tullu kustannuksia ?
Tai kuinka paljon joutuu konetta purkamaan jos tämmöseen hommaan alkais itse.
Kuin myös! Vaihto operaatio suoritettava kesän aikana!
Kuinkas kauan teillä nostajat kesti? omassa n.150tkm kohdalla rupesi nakuttaan :mad:
 
Vs: Hydraulisten venttiilivälysten tasaajien vaihto operaatio

L.Knuuttila sanoi
Kuin myös! Vaihto operaatio suoritettava kesän aikana!
Kuinkas kauan teillä nostajat kesti? omassa n.150tkm kohdalla rupesi nakuttaan :mad:
miulla alko tossa 185tkm tienoolla :mad:
 
Vs: Hydraulisten venttiilivälysten tasaajien vaihto operaatio

Kaverin kanssa vaihdettiin kevyesti alle tunnissa ja homma on kaksilitraiseen varsin yksinkertainen ja nopea. Kilometrejä oli siinä vaiheessa n. 155 tkm takana.

Linkissä on tekemäni yksinkertainen ohje, jonka mukaisesti vaihdoin omaani.
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=11705.0
 
Vs: Hydraulisten venttiilivälysten tasaajien vaihto operaatio

Jep. 2.0 litraiseen onkin helppo vaihtaa.
Itsekin tätä silloin tutkin ja vaihdon suoritti merkkiliike, kun samalla tehtiin jakoremmin vaihto.
Eli 2.4 GDI koneeseen en alkaisi itse vaihtamaan. GDI:ssä ne on paljon syvemmällä kuin normikoneessa.
 
Vs: Hydraulisten venttiilivälysten tasaajien vaihto operaatio

Onko venttiilikopan stefa kertakäyttökamaa vai kuinka ?
 
Vs: Hydraulisten venttiilivälysten tasaajien vaihto operaatio

Missä siinä on stefa? Kyl se on syytä vaihtaa, ku ei varmaan hirveen kalliskaan oo.
 
Vs: Hydraulisten venttiilivälysten tasaajien vaihto operaatio

Hmaki sanoi
Missä siinä on stefa? Kyl se on syytä vaihtaa, ku ei varmaan hirveen kalliskaan oo.
no en tiiä kyl onko siinä tiiviste mut eikö noissa yleensä :D
 
Vs: Hydraulisten venttiilivälysten tasaajien vaihto operaatio

Ulterior sanoi
no en tiiä kyl onko siinä tiiviste mut eikö noissa yleensä :D

Joo tiivistehän siinä välissä on, muttei stefaa(sanan varsinaisessa merkityksessä).
 
Vs: Hydraulisten venttiilivälysten tasaajien vaihto operaatio

dani sanoi
Joo tiivistehän siinä välissä on, muttei stefaa(sanan varsinaisessa merkityksessä).
no joo, paikka paikoin saattaa olla vähän termit hakusessa. (olen amatööri ;))
 
Vs: Hydraulisten venttiilivälysten tasaajien vaihto operaatio

Dodi, tasurit vaihdettu GDI-myllyyn. Uudet Powerdoselta. Vaihdon suoritti Vemix Tre. Kuinkas muilla on vaihdon jälkeen kone käyny? Hiljenikö heti vai ajan kanssa? Mulla ainakin ääntää, tosin kilometrejä takana vasta liikkeestä himaan.
 
Vs: Hydraulisten venttiilivälysten tasaajien vaihto operaatio

Aluksi pitää kovaa kalkatusta kunnes nostajista katoaa mahd. ilma, luulisi että sen ovat jo huollossa hoitaneet. Ohessa siihen liittyen.
Tosin kyllä mulle ihan selvä raksutus jäi edelleen powerdose nostajien vaihdonkin jälkeen, mutta ennen ajoittain vaivannut tosi kova/raaka kalkatus on hävinnyt ja nyt sytytysennakko pysynee kohdillaan. Aiemmin heitteli sytytystä ihan miten sattui kun nakutuksentunnistin yritti kaikkensa..
 
Vs: Hydraulisten venttiilivälysten tasaajien vaihto operaatio

Kyllähän tuo vielä tosiaan raksuttaa, muttei nakuta enää! Pirunmoinen nakutus vaivasi ajoittain mullakin ja kylmällä koneella tyhjäkäynti "pyki" joskus todella pahasti -> aiheutti kesällä pari kertaa vikatilan. Eli sytytys seilasi. Joskus ajossa kuului myös nakutus sisälle asti ja tehot tuntui häviävän. Mutta nyt on ihan eri meininki. Nätisti käy ja kulkee. (Mittarissa on vasta 95tkm, eikä tämmösiä ongelmia saisi vielä olla :mad: )
 
Vs: Hydraulisten venttiilivälysten tasaajien vaihto operaatio

mites työläs homma on tohon 2.5 6G73 koneeseen olis vaihtaa sellaset... meinaan vaihtaa tänvuoden puolella jakohihnaa ja tulppia siihen... niin oliskohan se vielä noitten hommien ohessa iso homma... ?? ja kävisköhän ne powerdosen tasaajat tohon?
 
Vs: Hydraulisten venttiilivälysten tasaajien vaihto operaatio

Onkos jollakulla kuvasarjaa 2.4GDi-koneen venttiilinnostajien vaihto-operaatiosta? Ite tilasin just nostimet ja ois tän kuun vika päivä menossa pajalle, jossa autoasentaja vaihtais ne samalla jakopääremontin yhteydessä. Ois mukava saada vaikka vähän kuvasia että tietää mihin sitä on ryhtymässä. :)
 
Vs: Hydraulisten venttiilivälysten tasaajien vaihto operaatio

L.Knuuttila sanoi
Kuin myös! Vaihto operaatio suoritettava kesän aikana!
Kuinkas kauan teillä nostajat kesti? omassa n.150tkm kohdalla rupesi nakuttaan :mad:
Omassa GDI:ssä vielä alkuperäiset nostajat ja ei nakuta. Kilsoja taulussa 215 tkm. :peukku. Raskasta kuomukärryä vetäessä alkavat venttiilit kilistä, mutta se korjautuu käyttämällä 98 oktaanista bensiiniä kärryn vedon aikana. Vähän offtopikiksi menee, mutta mistähän muuten moinen ominaisuus johtuu? Autossa kun pitäisi kuitenkin speksien mukaan 95 oktaaninen bensiini riittää tilanteeseen kuin tilanteeseen. :-\
 
Vs: Hydraulisten venttiilivälysten tasaajien vaihto operaatio

EGR on tosiaankin tulpattu. Todennäköistähän se on, että kyseessä on venttiilien nakutus, mutta tässä minun tapauksessa tämä kilinä on aivan erilaista kuin mitä olen kuullut nostajien perinteistä nakutusta, mistä tässä topiikissa oli alunperin puhe. Voihan tietty olla, että nyt kun EGR on tulpattu, niin se aiheuttaa sen, että on käytettävä korkeampioktaanista polttoainetta moottoria voimakkaammin kuormittaessa eli kun kärry on perässä. Mutta semmoinen pieni ristiriita tulee siitä, kun on puhuttu, että pakokaasun takaisinkierrätystä tulee vähemmän juuri moottoria kuormittaessa. Tästä esimerkkinä se, että esim. saksantuonti GDI koneissa on imusarjat puhtaammat kuin Suomi GDI autoissa ja Saksassahan koneita kuormitetaan enemmän suurempien nopeuksien takia.
 
Vs: Hydraulisten venttiilivälysten tasaajien vaihto operaatio

MitsuMi sanoi
Omassa GDI:ssä vielä alkuperäiset nostajat ja ei nakuta. Kilsoja taulussa 215 tkm. :peukku. Raskasta kuomukärryä vetäessä alkavat venttiilit kilistä, mutta se korjautuu käyttämällä 98 oktaanista bensiiniä kärryn vedon aikana. Vähän offtopikiksi menee, mutta mistähän muuten moinen ominaisuus johtuu? Autossa kun pitäisi kuitenkin speksien mukaan 95 oktaaninen bensiini riittää tilanteeseen kuin tilanteeseen. :-\
No tähän omaan venttiilien kilinään löysin syyn. Kilinää alkoi esiintyä jo ilman kärryn vetoakin ja vaikka 98 bensaakin käytti, joten piti alkaa ihmettelemään ongelmaa. Kun aikani ihmettelin, niin viaksi paljastui tulpat ja ne vaihtamalla kilinä loppui :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom