Topini sanoi
Hmmmmm, paljohan tuosta saisi tehoja, jos kantta hieman madaltaisi, nokka-akselia vaihtaisi, ja tuommoista pientä tekisi? Ja väännön kustanuksella vauhtipöyrästä siivu pois.
Ja joo, -91 on jo X2 sarjaa.
niin tosiaan, luulin että kyseessä olis ollut se uudempi korimalli jossa on "vihaisemmat" ajovalot ja kirkkaat sivuvilkut vakiona, ne kun alkaa tuosta jostain 92vm tietämillä.. se on kanssa vissiin X2 mutta eipä täällä suomessa olekkaan tuota X1 korimallia..
tosiaan ton vauhtipyörän unohdin mainita, foorumilla on mm. topicci aiheesta kun kevennytin oman vp:n, painoa oli ensin 6.5kg ja nyttemmin ollaan siinä 5Kg tietämillä, kyllä se tuntui kun oli tarkoitus vedättää että kulkee paljon paremmin.
looginen hevosvoimamäärä mitä tuosta 4G15 moottorista saa irti tais olla jotakin 130hv noin konetehona joka tekis voimansiirron hävikit huomioon ottaen sen n.110hv pyöriltä. vaatii juurikin piggybackkiä, Kunnon FPR, säädettävä nokkapyörä, uusi nokka, peltisarjan yms ja sitten oli vielä uusi läppärunko joka tais olla jotain 60mm..
tossa moottorissa kansi on kaikista tärkein osa, se on niin ahdistava kun olla voi.. täysin liian pienet kanavat ja tuohon ei onnistu mitenkään järkevästi vaihtaa 12 venttiilistä kantta, joutuu muuten vaihtamaan kaikki imu/pakosarjat, elektroniikkaa, yms yms...
viritysosatkin on kiven alla, täytyy ottaa isommasta autosta tai sitten teettää vanhasta.. RPW tekee kyllä ties mitä hilkekilkettä mutta tilaaminen on aika epävarmaa.. ja hinnat sen mukaiset...
jenkeissä myös jonkunverran turbottaneet noita, pieni ahdin, välijäähdytin, taas piggybackkiä ja lisäsuutin ja muuta pientä hilkettä niin on todettu että pystyy käyttämään jotakin 0.4 bar ahtoja.. joillain kestää, joillain ei.. mutta eihän Scoupe Turbossakaan ole vakiona kuin 0.5 bar ja ilman välijäähyä, tuntuu kulkevan todella hyvin (vaikka autossa on vain 94hv pyöriltä) kaverin scoupella päästiin jonnekkin 9 sec tietämille 0-100 kolme kyydissä 8)