Ideoita mallista huippunopeus ajoihin?

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vähän tuntuu että tuo touhu pursaisi.....
Nyt voisi alkaa etsimään aihioita siihen ;)
Ideoita?

Galantti ei ole mitenkään aerodynaaminen...

Oma halu olisi starion.... Mutta sellasta ei Suomesta saa edes täysin ruosteisena pommina :( kohtuu hintaan edes

Perustelu miksi : tykkään nopeudesta ja ajamisesta mutta ranteet on rikki ja ei kestä rata ajoa...
Tuollainen parin minuutin sessio menee hyvin ilman ongelmia ;)
 
Vs: Ideoita mallista huippunopeus ajoihin?

2G Eclipse, etuvetoisena

Ilmanvastus mitsuista pienimpiä ja 4g63 moottori
 
Vs: Ideoita mallista huippunopeus ajoihin?

Ecli vois olla varteen otettava, sopiva aero dynasminen korisarja ja matalalle ja tekniikkaa :) pitää vähän miettiä... Kun paras mitsu jäi 100kmh nopeimmasta...
 
Vs: Ideoita mallista huippunopeus ajoihin?

Ecli+ yli 1000hp+ välitetty aski. Varmaan aletaan sitä 300kmh lähestymään. :)

Vois kuvitella että tohon yhdistelmään tulee pari muuttujaa vielä. ;D
 
Vs: Ideoita mallista huippunopeus ajoihin?

Onko nyt tarkotus ajaa tätä mailia 100% katuautolla jolla ajetaan muutenki , katsastetaan vuosittain

Vai ajetaanko vaan sitä huippunopeutta.... Jollaki kasalla
 
Vs: Ideoita mallista huippunopeus ajoihin?

lancer evo-r sanoi
Ecli+ yli 1000hp+ välitetty aski. Varmaan aletaan sitä 300kmh lähestymään. :)

Vois kuvitella että tohon yhdistelmään tulee pari muuttujaa vielä. ;D

Tolla pitäs lähestyö jo ihan eri lukemat. Alle 700 hv:lla alkas se 300 häämöttää, jos kaikki menis hyvin.
 
Vs: Ideoita mallista huippunopeus ajoihin?

lancer evo-r sanoi
Ecli+ yli 1000hp+ välitetty aski. Varmaan aletaan sitä 300kmh lähestymään. :)

Vois kuvitella että tohon yhdistelmään tulee pari muuttujaa vielä. ;D
Pitäisi melkein olla 1000+hp eclissä neliveto.. veikkaisin, että lyö sutia ainakin sen ensimmäisen vartin aika näppärästi, jos etuveto.
 
Vs: Ideoita mallista huippunopeus ajoihin?

tommyz sanoi
Pitäisi melkein olla 1000+hp eclissä neliveto.. veikkaisin, että lyö sutia ainakin sen ensimmäisen vartin aika näppärästi, jos etuveto.

Ei sillä ekalla vartilla ole mitään merkitystä vaikka sutiikin. Neliveto ihan turha mailin ajossa, jos pysytään realistisissa haveissa. Hukkaa vain voimaa.

Kaveri just ajo hallissa 1,9 etuvetoVolvolla 320km/h ja toinen reilut 300.
 
Vs: Ideoita mallista huippunopeus ajoihin?

3000GT. Niistähän löytyy jo valmiiksi 750 heppaan viritettyjä paketteja. Jos ei sillä vielä 300 mene rikki, niin ei muuta ku löylyä pannuun lisää :)
 
Vs: Ideoita mallista huippunopeus ajoihin?

Samppa sanoi
Ei sillä ekalla vartilla ole mitään merkitystä vaikka sutiikin. Neliveto ihan turha mailin ajossa, jos pysytään realistisissa haveissa. Hukkaa vain voimaa.

Kaveri just ajo hallissa 1,9 etuvetoVolvolla 320km/h ja toinen reilut 300.

Tuossa V40 volvossa ei ole sitten järjen hiventäkään. Moottorissa on voimaa ihan törkeästi mutta etuveto pilaa auton täysin. Sama moottori takavetoisessa niin mentäisiin paljon kovempaa. Moni sanoo että ei sillä lähdöllä ole maililla merkitystä mutta kyllä sillä on siinä vaiheessa kun ekat puoli kilsaa menee sutimiseen. Toki jos auto on joku alle 250km/h kulkeva niin silloin merkitys on pienempi. Alkaa vaan yli 300km/h vedoissa aika pienetkin asiat olemaan tärkeitä jos halutaan muutama kilsa lisää vauhtia.
 
Vs: Ideoita mallista huippunopeus ajoihin?

Tämä auto tulisi vain tuohon harrastamiseen, kilvet kyllä ehkä ei :D
Riippuu varmaan saako kilvissä pidettyä, käyttö autot siis erikseen kuten lanceri on. Ja kyllä tehoa oikeasti haetaan, sitä en tiedä onko 5v projekti ennekuin on liikenteessä vai lähdenkö tielle että tavoite 200kmh -> 225 - 250 -275 -300 -325 -350....
 
Vs: Ideoita mallista huippunopeus ajoihin?

Tee kakspyöränen. Enempi haastetta rakentaa, kun tilaa on vähempi.
Saa helpommin muutoksineen kilpiin, toimii kadulla ja kiitoradalla ja taatusti on lystiä, ku vetää narun kireelle. :peukku
 
Vs: Ideoita mallista huippunopeus ajoihin?

Jos nuo mailin ajot kiinnostaa niin kannattaa käydä lueskelemassa finnsharkin sivuja. Siellä on monta yli 200mph mailille ajanutta kaveria ja paljon juttua ja tietoa.
 
Vs: Ideoita mallista huippunopeus ajoihin?

Ei se nyt saappaalle haise... Saattaa olla että starion löytyy tai siis qonqyest tsi :D
 
Vs: Ideoita mallista huippunopeus ajoihin?

http://www.ajovalo.net/Ilmanvastus9.htm
Siitä valkkaamaan....
Calibra saabin moottorilla ;)
Tai corvette ahdettuna...
 
Vs: Ideoita mallista huippunopeus ajoihin?

Tunari-82 sanoi
http://www.ajovalo.net/Ilmanvastus9.htm
Siitä valkkaamaan....
Calibra saabin moottorilla ;)
Tai corvette ahdettuna...

Valitettavasti hieman virheellinen, ei turbomallissa ole noin matala Cd:

The eight valve model was, however, the most aerodynamically efficient Opel ever, with a drag coefficient (Cd) of 0.26.[5] It remained the most aerodynamic mass production car for the next 10 years, until the Honda Insight, along with the Audi A2, were launched in 1999, with a Cd of 0.25.[citation needed] All later 16V, V6, 4x4 and turbo models had a worse Cd of 0.29, due to changes in cooling system, underbody, use of spoked wheels and glass detail.[6]

Tällöin listan kärkeen nousee 2g Eclipse. Jos kerran mitsuissa piti pysyä, niin eikös valinta silloin ole selvä? Noitahan saa virosta vaparina joskus tonnin pintaan, ei muuta kuin turbottaa ja radalle. :)
 
Vs: Ideoita mallista huippunopeus ajoihin?

Juu,kasitappinen oli se pienimmän vastuksen omaava,kapeammat renkaat jne.
 
Olikos niin että 2g eclin kone on samoin päin kuin vanhassa galantissa eli jakopää vasemmalla?(kuskin puolella) ?
 
Vs: Ideoita mallista huippunopeus ajoihin?

Mr mmc sanoi
Olikos niin että 2g eclin kone on samoin päin kuin vanhassa galantissa eli jakopää vasemmalla?(kuskin puolella) ?

On. (Euromallissa siis missä 4G63)
 
Vs: Ideoita mallista huippunopeus ajoihin?

Team 1000 sanoi
Tuossa V40 volvossa ei ole sitten järjen hiventäkään. Moottorissa on voimaa ihan törkeästi mutta etuveto pilaa auton täysin. Sama moottori takavetoisessa niin mentäisiin paljon kovempaa. Moni sanoo että ei sillä lähdöllä ole maililla merkitystä mutta kyllä sillä on siinä vaiheessa kun ekat puoli kilsaa menee sutimiseen. Toki jos auto on joku alle 250km/h kulkeva niin silloin merkitys on pienempi. Alkaa vaan yli 300km/h vedoissa aika pienetkin asiat olemaan tärkeitä jos halutaan muutama kilsa lisää vauhtia.

Tuohon hommaan siinä on hyvinkin järkeä. Ja ainahan voi käydä vastaavalla takavetoisella tyrkkäämässä isommat lukemat tauluun, jos siltä tuntuu. Se mitä tossa menee sutimiseeen, voitetaan pienemmillä häviöillä. Sama voima takavetoiseen vastaavaan, niin ero ei varmasti ole iso suuntaan tai toiseen. Ehkä sitten, kun voimaa on sutia vielä pisemmälle. Ison vauhdin kiihtyvyys noissa kisoissa tuloksen tuo. Matka kun taittuu siellä vähän eri tahtiin mitä hitaassa vauhdissa sutien.
 
Vs: Ideoita mallista huippunopeus ajoihin?

kyllä mä varmaan yritän etsiä starionin tähän hommaan… jos ens kesänä ajelis etuveto hb galantilla kokeeksi ;D
 
Vs: Ideoita mallista huippunopeus ajoihin?

Mr mmc sanoi
kyllä mä varmaan yritän etsiä starionin tähän hommaan…

Miksi ihmeessä? Aihioita on erittäin vaikea löytää ja huonokuntoisetkin maksavat enemmän kuin teikäläisen uusin Lancer. :) Lisäksi aerodynamiikka ei ole sieltä parhaasta päästä. Oma ehdotus:

-Esimerkiksi Virosta hakee 2g vapari Eclipsen 4G63-koneella (1000-1500€) ja jättää kilvittämättä = ei tartte maksella veroja
-Ylimääräinen paino pois (okei, sitä ei lähde paljoa jos ei turvaudu rälläkkään mutta kuitenkin)
-Ostaa jenkeistä takokamat, suuttimet, nelisatasen Walbron jne (säästömies ostaa vaikka käytettynä, dsmtunersissa liikkuu joskus halvalla) ja Holsetille sopivan pakosarjan
-Ahtimen koko lompakon ja uskalluksen mukaan. Hx40:lläkin (~700€, käytettynä jenkeistä alle 500€) pääsee jo kohtalaisiin numeroihin.

Tällä reseptillä pitäisi päästä yli 250km/h samalla hinnalla tai jopa halvemmalla kuin millä sen pelkän Starionin saa pihaan...? :)
 
Vs: Ideoita mallista huippunopeus ajoihin?

Tonnari!

Miksikö?

Koska MMC:llä hajoaa kaikki kuitenkin, niin yksi vetohan vuodessa riittää.

Vakiokamoilla vaan ja ahtoja 3b, niin johan lähtee, sen yhden kerran..
 
Vs: Ideoita mallista huippunopeus ajoihin?

ST sanoi
Tonnari!

Miksikö?

Koska MMC:llä hajoaa kaikki kuitenkin, niin yksi vetohan vuodessa riittää.

Vakiokamoilla vaan ja ahtoja 3b, niin johan lähtee, sen yhden kerran..

Ne vakiopillerit ei saa happea ainakaan 1,5bar jälkeen ja homma tukehtuu siihen. Eclipseen olisi sentään helppoa laittaa kiinapakosarjalla isompaa hyrrää kiinni, eikä voimansiirtohäviöt tai liika paino vaivaa niin pahasti. :)
 
Vs: Ideoita mallista huippunopeus ajoihin?

Jos se starioni on pakko saada nii tuossa on vähä konneen mallia

http://www.3si.org/forum/f103/6g72-tt-87-starion-trying-start-finally-543870/
 
Takaisin
Ylös Bottom