Ihme juttu (Pajeron (V78W) jarrujen vikinä)

p11421

New Member
Liittynyt
10 Elokuu 2009
Tänään sunnuntaina kun lähdin Pajerollani 3.2 DID vm 2000 mökiltäni liikkeelle niin totesin autoni pitävän kummallista "narinaa" jarruttaessa tai paremminkin jarrupoljinta nostettaessa. Tätä jatkui koko kotimatkan aina jarruttaessa "narahteli". Kotona totesin ,että vaikka auto ei liikkuisikaan niin jarrua painaessa narisi, samalla huomasin hyvin hentoista värinää polkimessa. Helposti tulisi mieleen ABS:n suuntainen värinä mutta vaan hyvin hyvin paljon hentoisempana. Kurkistaessa konehuoneeseen toisen henkilön painaessa jarrua narinan alkaessa tehostimen vieressa oleva musta "purkki" ilmeisesti jonkin sortin alipaineen tasaajasäiliö vatkasi voimakkaasti. Totesin myös, että nopeasti muutaman kerran jarrua painaessa syttyi ABS:n sekä jarrujen merkki valo ja summeri soi.
Jarrut toimivat normaalisti ja tehostin tehostaa..........onko kenelläkään pienintäkään käsitystä mikä mättää.
Mahtaakohan autossa olla vikakoodin luku mahdollisuutta?
Soitaakkin voi.
Jukka Hirvonen
044-5001950
 
Vs: Ihme juttu

Se musta purkki on jarrujärjestelmän painevaraaja. Mahdollisesti pitäisi vaihtaa niin ääni häipyy.
 
Vs: Ihme juttu

Kiitos Ugelle vinkistä, vika oli todella siinä painesäiliössä. Hintaa oli pallolla 270€, mielenkiinnosta katselin Usa:laisia sivuja jossa samainen "pallo" maksoi 76 Dollaria. Näin meillä 8)
 
Vs: Ihme juttu

Tänks tiedosta :) Mulla sama vika omassa (pakko olla kun selostus on niinku meinasin juuri kirjoittaa ennen haun käyttöä :))
Mitäpä tapahtuu jos ei tuota heti vaihda (en siis puhu mistään monen kuukauden ajosta vaan jonku aikaa jos ajelee) hajoaako autosta miten paljon muuta tavaraa?

Löytyiskö tolle varaosanumero ja tai lontoonkielistä nimeä (korjaamokäsikirjas lukee et se olis accumulator ???)


Niin ja vaihdoitko kys. osan itse? Oliko helppo homma?
 
Vs: Ihme juttu (Pajeron (V78W) jarrujen vikinä)

Jännä juttu muuten tämä:

http://www.recalls.gov.au/content/index.phtml/itemId/953052
http://english.peopledaily.com.cn/english/200108/02/eng20010802_76356.html
http://dogandlemon.com/site/japanese-vehicle-recalls/?caseno=KJ-0186-0

Oisko tässä mitään ideaa soitella maahantuojalle?
Vai nöyrästi kaivaa vaan kuvetta ja vaihtaa mollukka itse :)
 
Vs: Ihme juttu (Pajeron (V78W) jarrujen vikinä)

Eipä tällaisia asioita kannata puhelimessa hoidella. Jos tyyppitunnus löytyy listasta, kannattaa kirjoitaa asiallinen ja hyvin muotoiltu kirje, jossa valitellaan ettei ole vieläkään saanut tietoa. Liitteksi oheiset kirjelmät. Muistaakseni jossain taisi esiintyä sana "worldwide" ja firma nimeltä MITSUBISHI sen ymmärtääkseni maksaa. Tosin tuo maahantuojakin on Suomessa vähän epäselvä, joku Helkama-auto ehkä? Tulevat, vaikkei tilattukaan? ;D
 
Vs: Ihme juttu (Pajeron (V78W) jarrujen vikinä)

lekaseppä sanoi
Eipä tällaisia asioita kannata puhelimessa hoidella. Jos tyyppitunnus löytyy listasta, kannattaa kirjoitaa asiallinen ja hyvin muotoiltu kirje, jossa valitellaan ettei ole vieläkään saanut tietoa. Liitteksi oheiset kirjelmät. Muistaakseni jossain taisi esiintyä sana "worldwide" ja firma nimeltä MITSUBISHI sen ymmärtääkseni maksaa. Tosin tuo maahantuojakin on Suomessa vähän epäselvä, joku Helkama-auto ehkä? Tulevat, vaikkei tilattukaan? ;D
Ei löydy omaa autoa Suomen maahantuojan listoilta kun tuo on ihan omaa tuontia (Ei siis minun vaan aiemmin tullut).
Puhelimitse asiat täällä hoidetaan, ja asiat tulee yleensä hoidetuiksi :peukku
 
Vs: Ihme juttu (Pajeron (V78W) jarrujen vikinä)

Ihan yleisestä mielenkinnosta olisi hyvä jos kerrot miten asia hoitui ja ihan puhelimitse. Matkapuhelin minulla on alkaen ajasta jolloin ne olivat "litran mitan" kokoisia ja vielä Soneran 0400- numerokin on käytössä. Lankapuhelimen sanoin irti muutama vuosi sitten ja linja jäi nettikäyttöön. Tosin asiat hoituvat puhelimitse lähinnä yksityishenkilöihin ja "olette jonossa" -viesti kestää kauemmin kuin 45 km autolla ajaen. Silloin saa nk. henkilökohtaisen kontaktin ;D.
 
Vs: Ihme juttu (Pajeron (V78W) jarrujen vikinä)

lekaseppä sanoi
Ihan yleisestä mielenkinnosta olisi hyvä jos kerrot miten asia hoitui ja ihan puhelimitse. Matkapuhelin minulla on alkaen ajasta jolloin ne olivat "litran mitan" kokoisia ja vielä Soneran 0400- numerokin on käytössä. Lankapuhelimen sanoin irti muutama vuosi sitten ja linja jäi nettikäyttöön. Tosin asiat hoituvat puhelimitse lähinnä yksityishenkilöihin ja "olette jonossa" -viesti kestää kauemmin kuin 45 km autolla ajaen. Silloin saa nk. henkilökohtaisen kontaktin ;D.
Otin puhelimen (Elisan GSM liittymä), näppäilin puhelinnumeron ja sen jälkeen vihreää soittonäppäintä, odottelin noin 10sek, huoltopäällikkö vastasi puhelimeen jolle esittelin itseni ja asiani, HP vastasi että "Joo kyllä noita on vaihdettu", kysyi rek.nroni, tarkasti auton koneelta, sanoi että täytyy tarkistaa maahantuojalta koska autoni on oma tuonti, lupasi soittaa takaisin.
Seuraavana pvnä HP soitti ja pyysi tuomaan auton Lohjalle perjantaina klo 15.00, sanoin etten pysty tuomaan kun olen töissä, niinpä sovittiin että vien maanantai-aamuna klo 09.15 autoni jolloin se hoidetaan heti kuntoon...
Puheluissa meni yhteensä ehkä kaksi minuuttia odotusaikoineen :peukku

En sitten tiedä mistä johtuu, mutta mulla ainakin on yleensä tapana esittää asiani niin että se tulee kerralla selväksi, ja toinen asia on myös se että käyttäytyy asiallisesti, niin sekin auttaa asioinneissa monesti paljonkin ;)


EDIT:
Laitanpa tänne aiheeseen liittyvää, jos se muuten menee ohi:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=29910.0
 
Vs: Ihme juttu (Pajeron (V78W) jarrujen vikinä)

Kerrankin asiakaspalvelu on kohdallaan! Hyvä että tuli näin julkisestikin esille ;).
 
Vs: Ihme juttu (Pajeron (V78W) jarrujen vikinä)

No ni, painesäiliö vaihdettu, tunti siinä meni odotellessa Lohjalla, maksuksi riitti pelkkä nimmari :peukku
Ei vingu jarruttaessa enää :)
 
Vs: Ihme juttu (Pajeron (V78W) jarrujen vikinä)

tuosta auton rekkarin löytymisestä . ei ollu munkaa autoa muka koko maassa.. ;D. mutta kun myyjä näki sen niin kyllä se usko .
mitsun rekistereissä vikaa?
 
Vs: Ihme juttu (Pajeron (V78W) jarrujen vikinä)

laika sanoi
tuosta auton rekkarin löytymisestä . ei ollu munkaa autoa muka koko maassa.. ;D. mutta kun myyjä näki sen niin kyllä se usko .
mitsun rekistereissä vikaa?

OT mut sama oli on mun e38 galantin kanssa, ei löytäny mitsun tietokanta rekkarilla koko autoa, sama juttu oli tredian kanssa, rekisterinumerolla ei löytyny mitään tietoja.
 
Vs: Ihme juttu (Pajeron (V78W) jarrujen vikinä)

OT: Ekaks, Mitsun järjestelmistä ei löydy mitään rekkarilla, ainoastaan alustanumerolla. Tokaks, esim kampanja-autoista tieto menee siihen maahan johon auto tehtaalta viety. Siksi esim. Jani T:kään autoa ei listoilta löydy.
Rekkarilla löytyy tiedot esim. Akelta tai tukkurien järjestelmistä, esim. itse käytän paljon Örum:n rekkarihakua.
 
Vs: Ihme juttu (Pajeron (V78W) jarrujen vikinä)

uge sanoi
OT: Ekaks, Mitsun järjestelmistä ei löydy mitään rekkarilla, ainoastaan alustanumerolla. Tokaks, esim kampanja-autoista tieto menee siihen maahan johon auto tehtaalta viety. Siksi esim. Jani T:kään autoa ei listoilta löydy.
Rekkarilla löytyy tiedot esim. Akelta tai tukkurien järjestelmistä, esim. itse käytän paljon Örum:n rekkarihakua.
Huolto löysi mun auton rekisterinumerolla AKEn listoilta josta myös selvisi alustanumero. Maahantuojalla ei autosta ollut tietoa eli kampanja-listoilta meidän autoa ei löytynyt ja siksi se piti varmistaa maahantuojalta että se voidaan korjata. Hakiessani auton, huoltopäällikkö sanoi laittavansa auton tiedot maahantuojalle että laittavat meidän auton listoillensa...
 
Vs: Ihme juttu (Pajeron (V78W) jarrujen vikinä)

Tähän liittyen. Hiihtolomalla saariselällä alkoi pajeron (-01 3,2did) summeri soimaan ja kojelaudassa paloi abs, sekä jarruvika valot. Samalla jarruista hävisi tehostus, eli auto pysähtyy juuri ja juuri, kun jarrua vain polkee hapaat irvessä. Paikallisen korjaamokierroksen jälkeen päädyimme vuokraamaan minibussin kotimatkalle ja pajero hinausauton lavalla raskoneelle rovaniemelle. Ennen tätä jouduin suhaamaan pajerolla ivalon ja saariselän väliä ja parikertaa vikatila poistuikin ja jarrut palasi hetkeksi.

No, raskoneella vaihtoivat tuon paineakun ja soittivat, että voin tulla hakemaan autoa. Vaan kun sitten korjaamon pihassa käynnistin auton, niin kohta jo summerit soi ja vika taas päällä.=>auto halliin ja hetken kopsuttelun jälkeen vika korjautui.
Päätin sitten ajaa auton kotiin, kun pitkän matkan päähän on korjaus hankala hoitaa ja eipä tuo bussikyytikään ilmaista ole keskisuomesta rovaniemelle.

Nyt olisi tarkoitus perehtyä vikaan itse, kun auto on kotona. Ja tässä sitten kysymyksiä: vika on joko sähköpumpussa tai venttiilissä paineakun ja pumpun välissä(jos sellainen on) vian päällä ollessa pumpusta kyllä kuuluu jaksottaista surinaa, mutta tehostusta ei jostain syystä synny.
Mitä tuo pumppu paineistaa, ilmaa, vai nestettä? Mikä on tuon tehostimen toimintaperiaate?
 
Vs: Ihme juttu (Pajeron (V78W) jarrujen vikinä)

Siis lähinnä halusin tietää, että pitäisikö jotain tietää vaurioiden välttämiseksi, kun alan purkaa tuota jarrutsydeemiä??
 
Vs: Ihme juttu (Pajeron (V78W) jarrujen vikinä)

No tänään sitten tossa kokeilin vielä jarruja, ennenkö alan purkamaan. Auto sammuksissa pumppasin tehostimen paineet nolliin ja aina kun laitoin virrat päälle, pumppu nosti tehostimen paineet normaaliksi. Toistin tuon useita kertoja ja samoin tuloksin. Vikako on poistunut ittestään ??? Voisikohan olla, että paineakun asentajalla olisi jäänyt ilmaa tonne pumppuun, mikä aiheutti häiriötä? Tuskin tuota nyt kannattaa purkaa, kun ei ole vikaakaan...
 
Takaisin
Ylös Bottom