kyseisen asian tiimoilla ollaan taisteltu koko viime viikko, tosin automerkki on ollut volvo ja ilmamäärä mittari on bosch kuumalanka. tähän oli muutama konsti millä tämän sai mitattua. yleispätevänä sääntönä voi pitää sitä että jos auto käy tyhjäkäyntiä paremmin kun ilmamäärämittari on irti, niin silloin se ilmamäärämittari on sökö.
seuraavat mittaus toimenpiteet pätee boschilaiseen (0280212016) kuumalanka ilmamäärämittariin: ilmamäärämittarin molemmat päät tukittuna ja virta päällä , sen pitäisi näyttää 1,25...1,3V jos yli tai ali niin se on rikki.
toisaalta saman tapainen mittaus menetelmä pätee myös karman vortexiin, molemmat päät tukkoon niin sen pitäisi silloin antaa se perus taajuus josta se ei saa poiketa paljoakaan. tähän tarvitaan tietysti tarpeeksi tarkka yleismittari joka näyttää taajuudet. mitsujen korjaamo oppaista pitäisi löytyä nämä ilmamäärä mittarin testaus menetelmät ja kalibrointi arvot.