ilmämäärämittari ja käyntiongelma.

  • Viestiketjun aloittaja ImportGalant
  • Aloituspäivämäärä
I

ImportGalant

Guest
Eli 2.0 Glsi galantin kone käy aivan päin p******ä ilmeisesti aivan liian rikkaalla, kun ilmamäärämittarin vai mikä se nyt onkaan johdon ottaa pois nii kuulostaa että kone rupeaa käymään aivan oikein! ei roplata enään millään kierroksilla! Onko kellään ollu samanlaista ongelmaa? Mittari tieten sökö, Vai?
 
kyseisen asian tiimoilla ollaan taisteltu koko viime viikko, tosin automerkki on ollut volvo ja ilmamäärä mittari on bosch kuumalanka.  tähän oli muutama konsti millä tämän sai mitattua. yleispätevänä sääntönä voi pitää sitä että jos auto käy tyhjäkäyntiä paremmin kun ilmamäärämittari on irti, niin silloin se ilmamäärämittari on sökö.
seuraavat mittaus toimenpiteet pätee boschilaiseen (0280212016) kuumalanka ilmamäärämittariin: ilmamäärämittarin molemmat päät tukittuna ja virta päällä , sen pitäisi näyttää 1,25...1,3V jos yli tai ali niin se on rikki.


toisaalta saman tapainen mittaus menetelmä pätee myös karman vortexiin, molemmat päät tukkoon niin sen pitäisi silloin antaa se perus taajuus josta se ei saa poiketa paljoakaan. tähän tarvitaan tietysti tarpeeksi tarkka yleismittari joka näyttää taajuudet. mitsujen korjaamo oppaista pitäisi löytyä nämä ilmamäärä mittarin testaus menetelmät ja kalibrointi arvot.
 
Ainakaan -81, -84 ja -85 Mitsujen Karman-Vortexit eivät anna ulos mitään jos ilmaa ei liiku. Pienin taajuus mitä mittarit näyttävät on tapauksesta riippuen 10-30 Hertzin välillä ja se edellyttää että vähän ilmaa viirtaa mittarin läpi.
 
En ole vielä lukenu vikakoodeja, kun johon ottaa irti nii tyhjäkynti rupeaa aaltoilemaan 500 ja 1000 välillä mutta rauhottuu kun käy vähänaikaa. mutta kone kiertää paremmin kun johto on irti, Voisko itse anturi olla likanen ?
 
Takaisin
Ylös Bottom