Ilmastoinnin täyttö eclipseen

M

migo

Guest
MItäs, on puhti loppu pakkasesta, ja täyttää pitäisi, mutta mitä kylmäainetta voi käyttää? Onko freonillista ja saako sitä enää mistään? mitä maksaa
 
Vieppä ihan vaikkapa mitsun liikkeeseen niin täyttävät.
Galanttiin aikoinaan kyselin niin 50e oli aineiden täyttö.

Ja tuotahan ei saa ketää muu tehdä kuin noihin kylmälaitteisiin tjmsp erikoistunut immeinen.
 
Kiitos tiedosta, täytyykin samalla hoitaa asia merkkiliikkeessä kun vaihdatan jakoremmit :)
 
juuh, 100e sanoivat hinnaksi tyhjennys ja täyttö mäkelänautossa j:päässä
 
Min kysyin metroauto viikki(helsinki).
soitappa vielä sinne ja kysy piruuttas mikä nykyinen hinta...
 
migo sanoi
Kiitos tiedosta, täytyykin samalla hoitaa asia merkkiliikkeessä kun vaihdatan jakoremmit :)

Hyvän hintaista tuo remmin vaihto merkkiliikkeessä. Mäkelän auto olisi veloittanut hihnan ja kiristimien vaihdosta osineen ja töineen 650 euroa. ;)
 
hmm. kuulostaa kovalta, mut eikös ne rullatkin (4kö niitä oli?) ole aika kalliita?

Mulle ne sano et 150e työn osuus
 
4 tuntia ovat melkein jokapaikassa sanoneet työn ajaksi, eli siittä voi miettiä mitenkä ne velottaa jos jollain merkkiliikkeillä on just joku 60-70e/tunti.

kaikki hihnat ja rullat/kiristimet saa (ei mitsun mutta merkkituotteena), about 150e (tjms en muista enää paljo mulla maksoi).

....
siellä on kiristin jakohihnalle, kiristin tp-hihnalle, ja yksi ohjainrulla
...
 
Juuri sain puoli tuntia sitten auton pois hihnan vaihdosta. Osat tuli maksamaan pelkästään 183€ ja siihen työt sitten päälle.
 
Palatakseni aluperäiseen aiheeseen:

Mulla makso Galantin ilmastoinnin täyttö 70€ Salon Kylmäpojilla. Tosin mulla oli vanhat freonit päästetty pois jo ennen kun menin täyttöön.
 
Kannattanee muistaa noissa jakopään hihnojen vaihdossa vaihtaa se hydraulinen kiristin siellä...Itseltäni kyseinen murikka petti ja lopputulos oli kansi remontti..Tosin onneksi ei käynyt kovinkaan pahasti.
 
tuusulassa kodinkonehuolto joki-korpelalla 85euron, huonojen vitsien ja sikarinkäryn saattelemana on nyt ilmastointi täytetty..

sitten kävi ilmi että jostain syystä vähän aikaa pyörittyään joku ylikuormitusventtiili?? tai jotain sihahtaa, ja propelli pysähtyy, lähteäkseen uudelleen pyörimään taas muutaman minuutin kuluttua...

asentaja kehoitti mua asentamaan erillisen katkaisimin propellille mistä sen sais pyörimään jatkuvastii
 
... mutta tuli mieleen et pitääkö tuon ilmastoinnin pyöriäkkään koko ajan? olivatko kaverit väärässä?
itse en tunne ilmastoinnin tekniikkaa, mut voisiko joku valaista asiaa?
 
EI se kompura pyöri siellä kokojaan, vain silloin kun sen tarvitsee....
Eli se aina rullaa jonkun aikaa ja sitten kytkeytyy pois päältä, ja sitten taas hetken päästä menee päälle jne jne...
 
voipi olla että se lyö yli tai ali paineesta poikki.
lähde seuraamaan kopressorilta sitä letkua mikä menee lauhuttimelle auton keulalle , lauhduttimen jälkeen siinä kylmäaine letkussa/putkessa tulee vastaan semmonen yleensä musta mötikkä ( barkkerin kuivain, varaaja,nestelasiyhdistelmä) siinä päällä pitäisi olla lasinen silmä, kun kompressori on käynnissä tästä nestelasista näkee kylmä aineen virtauksen.
kylmäaineen pitää virrata kohtuu kirkkaana , pieni kuplinta ei ole vaarallista. jos kuplii pahoin ja koko ajan on kylmälaitteen täyttö ollut vajaa. Liika täyttöä ei näe kun paine mittareilla.
 
Takaisin
Ylös Bottom