Ilo - Galant Dynamic-4 GTI turbo

ast

Z27AG
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Tykkäykset
3
Sijainti
Järvenpää
#2
Vs: Ilo - Galant Dynamic-4 GTI turbo projekti

Onko Mega kytketty suoraan ohjaamaan bensapumppua? Mielestäni lähtö on ainakin V2.2 piirilevyssä tarkoitettu bensapumpun releen ohjaamiseen. Pumppuhan imee virtaa ihan reippaasti eikä sitä ole järkevää kierrättää boksin kautta.
 
Liittynyt
22 Toukokuu 2008
Tykkäykset
0
#3
Vs: Ilo - Galant Dynamic-4 GTI turbo projekti

ast sanoi
Onko Mega kytketty suoraan ohjaamaan bensapumppua? Mielestäni lähtö on ainakin V2.2 piirilevyssä tarkoitettu bensapumpun releen ohjaamiseen. Pumppuhan imee virtaa ihan reippaasti eikä sitä ole järkevää kierrättää boksin kautta.
Sitä relettähän se ohjaa. En tiedä, mutta nyt kun on ollut pakkasta niin trankku on kyrvähtänyt. Aikasemmin syksyllä ei ollut mitään onglmia. Tuolla finsquirt puolella oli jotain juttua, että bensapumpusta jos kakaistaan + niin aiheuttaa jännitepiikin. Tiedä häntä onko tuosta kiinni vai nappaako se kylmänä enemmän virtaa jota 2n2222a trankku ei kestä. Sen tehokesto on vain 0.8A muistaa tehon. Laitan sen tilalle kunnon fetin niin ei tule ongelmia.

ilo
 

ast

Z27AG
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Tykkäykset
3
Sijainti
Järvenpää
#4
Vs: Ilo - Galant Dynamic-4 GTI turbo projekti

Ilotalo sanoi
Sitä relettähän se ohjaa. En tiedä, mutta nyt kun on ollut pakkasta niin trankku on kyrvähtänyt. Aikasemmin syksyllä ei ollut mitään onglmia. Tuolla finsquirt puolella oli jotain juttua, että bensapumpusta jos kakaistaan + niin aiheuttaa jännitepiikin. Tiedä häntä onko tuosta kiinni vai nappaako se kylmänä enemmän virtaa jota 2n2222a trankku ei kestä. Sen tehokesto on vain 0.8A muistaa tehon. Laitan sen tilalle kunnon fetin niin ei tule ongelmia.
Bensapumpun moottorin käämityksessä on induktanssia mikä vastustaa virran muutosta. Kun virtapiiri katkaistaan yksinkertaistettuna virta ei tahdo heti pysähtyä vaan jatkaa kulkuaan, mutta koska virta ei enää pääse mihinkään jännitte nousee. Sen pitäisi jäädä releen taakse eli Megalle asti ei pitäisi näkyä mitään ylimääräistä. Releen rinnalla käytetään usein diodia mikä päästää tämän varauksen purkautumaan hallitusti.

Mutta sama tilanne on myös releen käämissä eli siitä tuleva jännitepiikkikin voisi rikkoa trankun jos rele on paljon virtaa vievää mallia. Trankkujen pitäisi kestää enemmän virtaa kylmässä. Tosin relekin varmaan vetää enemmän virtaa kylmässä käämilangan pienemmän resistanssin vuoksi.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Tykkäykset
30
Sijainti
Manse
#5
Vs: Ilo - Galant Dynamic-4 GTI turbo projekti

Aikanaan noita releitäkin mittailin,ja lähes kautta linjan HELLAN 4-nap releet veivät ~500mA,kun kiinalaiset veivät jopa yli 1000mA!

Eli onpahan sitten releissäkin eroa..
 
Liittynyt
5 Helmikuu 2008
Tykkäykset
0
#6
Vs: Ilo - Galant Dynamic-4 GTI turbo projekti

Ihan vaan sellasta et mistä sait ne tulpanjohdot?
Ku ite en meinannu millää saada ja makso 80 egua
 
Liittynyt
22 Toukokuu 2008
Tykkäykset
0
#7
Vs: Ilo - Galant Dynamic-4 GTI turbo projekti

HerBertti sanoi
Ihan vaan sellasta et mistä sait ne tulpanjohdot?
Ku ite en meinannu millää saada ja makso 80 egua
Kävelin paikalliseen auto varaosaan ja kysyin. Siellä oli kolmea eri vaihtoehtoa. Bossit ois olli tehtaalta tilattavana ja hintaa joku 100€.

Oli kulma helsingin varastossa taisi olla mallia spark. ja hintaa se 70€ kai. Ad:ltä kyselin ja tilaamalla ois saanu ensiviikoksi 69€ jotku johdot. Mitsulla en viittinyt edes käydä. Ei niillä olisi kumminkaan ollut ja hinta olisi ollut aika suolainen.

ilo
 
Liittynyt
5 Helmikuu 2008
Tykkäykset
0
#8
Vs: Ilo - Galant Dynamic-4 GTI turbo

mitsulta maksoi juuri sen 80 egua. Tarvikkeena ei löytyny täältä jämsän seudulta mistään...
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
34
Sijainti
Taipalsaari
#11
Vs: Ilo - Galant Dynamic-4 GTI turbo

Oliko se nyt sit niin että ne vaparin männät ei kestäny yhtään sitä ahtoa?

Mietiskelen tässä vähän jotain budjettiraaserivaihtoehtoa enstalveks, hyrskytinhä siin kuitenki pitäs olla vaikka halpa vehe oiski.. :D
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Tykkäykset
35
Sijainti
kotka
#12
Vs: Ilo - Galant Dynamic-4 GTI turbo

Slider sanoi
Oliko se nyt sit niin että ne vaparin männät ei kestäny yhtään sitä ahtoa?

Mietiskelen tässä vähän jotain budjettiraaserivaihtoehtoa enstalveks, hyrskytinhä siin kuitenki pitäs olla vaikka halpa vehe oiski.. :D
Mulla kesti vaparin männät 290hp kesän verran ja sitte oli valmiit. oli ajettu sen 300tkm nekin mutta ei pitkäikäinen ratkaisu.
 
Liittynyt
22 Toukokuu 2008
Tykkäykset
0
#13
Vs: Ilo - Galant Dynamic-4 GTI turbo

Tällein pikkasen ehken viisastuneena.

Vapari kytkin ei pidä, kun sen 200 hp tienoille. Männät saattas kestää, jos ruuvaa sytkät riittävän myöhäselle. Eli ei kestä nakutusta ollenkaan. Mitenköhän ne -89 vaparin männät kestäs sitä en tiedä, mutta helpompi olis varmaan säätää.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
34
Sijainti
Taipalsaari
#14
Vs: Ilo - Galant Dynamic-4 GTI turbo

Eli tästä voi lukea niin että kun alottaa jääratakauden suoraa viinan kanssa niin säästyy nakutukselta ja ongelmilta :p
 
Ylös Bottom