Iskarit irtoilee

SappGsrTbo

Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Nyt tarttis vinkkiä kokeneemmilta.
Sapporostani irtos taka iskari ku nostin nosturille, taka akseli vaa viuhahti poikittain kun iskarin yläpää irtos..
Eli kori on kunnossa, mut iskarin yläpään kumin vulkanointi petti.
Onks joku joutunut korjailee tälläst??
Uusii iskareiden yläpäit ei varmaa saa enää mistää??
Kaveril o turbo Galantis sama ongelma..
Mitä työ ootte tehneet???
 
;DRe: Iskarit irtoilee

erikoinen ongelma, ei ole onneksi tarvinnut paneutua, kun ei ole ollut kuin etuvetoisia... no niissä on sitten omansa.

ei kai tuohon ole kuin kaksi vaihtoehtoa:

vaihdat iskarin yläpään mitsun omaan, tai etsit vastaavan jostain muusta autosta. kai uusien iskareiden mukana tulee uusi kumikin?

vähän hankala neuvoa kun ei oikein tunne rakennetta.. onko kuvia???

tai teet uudet yläpäät ja niihin uniball-nivelet ;D

(kuulen taustalta huokauksen:" ja TAAS se jauhaa niistä ...tun UNIBALLEISTA")

ne ei ole kyllä kadulle oikein hyvät, pakko myöntää...

Niko
 
kerro mulle mikä on uniball nivel ?
onko jossai kuvaa kun en osaa yhdistää nimeä osaan... ja että saan varmuuden onko se se mitä luulen...
ja eikös sapporossa ole phersonit joka nurkas?
 
kerro mulle mikä on uniball nivel  ?
onko jossai kuvaa kun en osaa yhdistää nimeä osaan...  ja että saan varmuuden onko se se mitä luulen...
ja eikös sapporossa ole phersonit joka nurkas?

no siis se on semmoinen metallinivel... kuvittele, että otat ison laakerikuulan, ja poraat siihen reiän. siinä on uniballiin sisäosa. sitten siinä on vaan sen sisäkuulan ulkopuolella siihen sopiva "pesä-osa" jossa se sisä osa pyörii. pesä-osassa voi olla varsikin jossa on yleensä kierteet, jolloin sitä kuulemma sanotaan suomeksi nivelvarreksi, itse käytän näitä varrellisia tukivarsien sisäpuolella, kumipuslien tilalla, maajussit taas käyttää vastaavia huonompilaatuisia traktorin nostolaitteissa, esim. nosto varressa.

hankala selittää mutta toivottavati kässäsit. voin pistää kuvia omistani kunhan kerkiän

N
 
nii joo, perssonit, riippuu mallista, jos on erillisjousitus niin on varmaan. ja siitähän se yläpään mallikin sitten riippuu...

N
 
Oon ollu tässä taas poissa sivustoilta, mut hei kiitti ehdotuksesta. Uniball kuulostaa silti hyvältä, ajo-mukavuus tai ei iha sama, kunhan pysyy tiessä.. Pitää vaa ne konit hommaa. Mut viel senkin kans teettää töitä, ku pitäs eka ottaa noi vanhat pherssonit irti ja mittaa putken halkasija, jotta näkis millaset patruunat sinne sisää voi laittaa ja sen jälkee se uniballi siihe päähä. Ainii ja sit tarttee teettää ne jouset.... Huh!
Voi olla et joutuu lyhentää niit iskari putkiakin, mut riippuu niist konin patruunoist tietty...
Noihin Galantteihin ja Sapporoihin kun ei saa enää suomesta takaiskareiden yläpäitä. Ja konilta ei saa yllättäen alusta-sarjaakaan niihin..
Hommia teettää!!!
 
ajattelin, että jos näkis kuvasta vähän mallia ja jotain mittoja yläpäästä ja iskarin varresta, niin miksei siihen vois koittaa jonkun muun auton yläpäitä? mulla olis esim Coltin etu yläpäitä ihan joutilaana..

ja uniball kolisee katukäytössä, ei ehkä hyvä.... ja kesto voi olla huono "likaisissa" olosuhteissa, suola, vesi, ym.... itse en ehkä laittais...
 
tai jos päädyt kaikesta huolimatta uniball-vaihtoehtoon, niin samantien sinne kannattaa sovittaa jotkut "yleismallin" kynäjousi iskarit. itse laitan colttiin (kilpuriin) spaxit, niistä on kuva yhyyssä...
 
Takaisin
Ylös Bottom