J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine (R.I.P)

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
pitääpäs alottaa tästä "uudesta" kulkineesta topikki.

Jurvan ratapäivät jäi väliin kun haettiin "perintö" auto pois,
isällä galantti ollun noin vuoden päivät ja se oli aloittanu kuntoon parsimisen.
muutoskatsastanut pakuksi ja korjaillut repsottavia sisätiloja.
jarrulevyt ja tukivarsia uusittu, myös jakopään vaihdettu, tiedä sitten mikä härdelli oli ollu
kun joku asentoanturikin oli ollut hajalla.

isän tietojen mukaan olisi kansi vaihdettu mutta ilmiselvästi autoon on vaihdettu koko moottori,
tätä puoltaa jakopään koppaan kirjoitettut konee tyypit ja japsi teksti tarrat.
myös ilmastoinin runkoosat oli paikalla, kompura uupui.

kone vetää hyvin eikä huohota ylimääräisiä, vaihdelaatikko on pa*ka :seina 1 & 2 synkat on selvät.

mulle tullessa mittarissa oli 395tkm
kone huone todella siisti, oletan että on pesty jossain vaiheessa.

ensitöiseni otin sisustan käsittelyyn, uupuvia niittejä ja ruuveja ruuvailtiin kiinni useempi kappale isä
oli osittain saanu muovit istumaan, esim. keskikonsolin raudat on kierot :seina niitä oli oikaistu jonkin verran.

jäi vielä vähän apukuskin puoli irvistämään mutta ruuvit ja nipsut meni paikalleen jo.

taka ovipahvit otin pois että saisi asennettua sonyn 2tiet, ihmettys oli suuri kun puolet nipsuista poikki
sähkölasien katkaisimen nipukat poikki :nykii PRKL miten huonosti pidetty auto :nykii
ja kaiuttimen johtojen alkuperäisessä liittimessä kaiuttimen liitin paneelin puolista :nykii ihme ettei ole polttanu soitinta
joka oli ihan kunnollinen alpinen mp3... rippeet otin pois ja lyhyen sovitus johdon rakentelin
ja asensin kajarin paikalleen, ihmeekin hyvin soi "halppis" sony :peukku
apukuskin puolelta myös nipukat poiki, samaten sähkölasin kytkin samassa kunnossa :seina ja oli näemmä viisastuttu
kun kuskin takaoven kaiutin oli hajotettu niin tältä puolen olikin vedetty sivareilla poikki johdot :seina
noh, jatkoa vähän johtoihin ja uusilla e33sta pöllityillä nastoilla paneelit paikalleen ;D

TO DO:
takalokarien pintaruosteet + maalaus
lisävalojen tukiraudat pois + pitkiin xenonit
takapenkin kunnolinen "peittäminen" tämä kun oli katsastettu penkit paikallaan nurin käänettynä pakusi :nykii
hiukan ohjaustehostimen paineletku hikoilee öljyä.

kokemukset muuten autosta ihan hyvät, huomattavasti äänetömämpi kuin 2.0TD avensis... tojo kun kuulostaa traktorilta :nykii
kova rengasmelu :seina kyllä tuollanen E3x onkin hiljainen :nykii
kulutus ihan siedettävä ja suhteelisen hyvin kiskoo hevoskoppia, toki voimaa saisi olla tuplat :p
ehkä hiukan kevyt jos lastaisi 2 hevosta... tietää sen että L200 laitetaan vetoautoksi kuntoon....

Hauhaut tänne http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=34522.0

tällläinen romu siis... sopii hyvin meidän talouteen muiden raatojen keskelle ;D
 

Liitetiedostot

  • farkku.jpg
    farkku.jpg
    129.1 KB · Lukukerrat 1,823
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

Loota öljyjä vaihdettu, sisällä nyt teboil hypoid 80-90 GL4/GL5 öljy...
en tiedä sitten mitä pask**??? oli noi vanhat...
kokeilemaan pääsen tuossa iltapäivällä kun vedän hepo kopin joensuuhun raviradalle.

toisessa kuvassa pois päästetyt litkut toisessa ero teboilin ja lootan öljyistä...

mitähän mitähän ???
 

Liitetiedostot

  • astiassa.jpg
    astiassa.jpg
    72.2 KB · Lukukerrat 1,805
  • ero.jpg
    ero.jpg
    68.3 KB · Lukukerrat 1,759
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

testi lenkki on ajettu, kävin joensuussa hepo koppi perässä (n. 110km yhteensä)

vaihteet menee sulavamin päälle, ykkönen huomattavasti helpommin, kakkonen on pas*ka aina vain
mutta välikaasulla menee jo vauhdistakin päälle, eli hyötyä oli paljon öljyn vaihdosta.
kylmänäkään ei takertanu yhtään joten ei tuo ainakaan 8asteen lämpötilassa liian kankeeta ollut.
 
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

EGR:n käytöstä poisto :
 

Liitetiedostot

  • egr1.jpg
    egr1.jpg
    75.3 KB · Lukukerrat 2,012
  • egr2.jpg
    egr2.jpg
    52.1 KB · Lukukerrat 1,700
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

"mielenkiintoinen" vika/ominaisuus huomattu.

satunnaisesti tekee kunnon kiihdytyksessä esim:
2sella 4 tonniin ringit vetää OK -> 3sella hyytyy 3200rpm tietämiin :nykii -> 4 kiihtyy taas 3200rpm tietämiin ja puutuu
joskus taas menee ihan hyvin loppuun asti pykälillä :nykii

muutoin autoa rassattu stereoiden osalta, ruma katto antenni otettu pois käytöstä ja palautettu katolla oleva orggis antenni toimintaa.
huomattavasti paremin kuuluu radio, kilometri ylimääräistä ihme johtoja revitty koelaudan alta pois :nykii

ja kirottu että kuka prkl on porannu kattoverhoiluun reijän sisävalon eteen.. ja asentanu sen ruoskan katolle siihen kohtaan...
ei paljon järki ole painanu taas sitä tehdessä :seina
soittimen maadoitus oli laitettu alkuperäisen antenin johtoon :nykii ei kettu :seina
vaikka soittimen takan oli 6mm kierre runko osissa valmiina ja johtosarjassa (ihme kyllä ihan sovite sarja) oli rengas liitin valmiina.
tynkä ruuvarilla pistin maadoituksen kuntoon, radio parani ja valojen vilkkuminen loppu alppinesta :peukku

samalla tuli korjattua apilarin muovi nipsut uusiin... kiitos vaan tämän prkl antenni asentaja :seina

tekemistä vielä olis... vähän alkas himottamaan keula cuuleri "wanna be vr4" look :D
ja ahtimen vaihto, ahtojen nosto ja säädettävä "lastu".... toki pitäs yrittää pitää mielensä maltillisena kun työmatkaa ajetaan
ja kulutus on ollu 5-5,5l/100km vaikka emäntä tuumaili että aika vauhdikkaasti ajelee :-X

myös aurauskulmat pitäs tarkistaa ja vanteet vaihtaa... epäilys on että noiden et:ssä tms on jotain hämärää, auton ajovakaus kun hävii
siinä 100kmh tietämissä, alkaa huojumaan hiukan :nykii
 
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

lämmitys laitteen kenno tuli huuhdottua puhtaaksi...
tuli sitten aika paljon kuraa sieltä :nykii
sekä lieviä vaurioita kupariputkiin :seina onneksi näyttäs että aineet pysyys sisällä etttei vuoda.
nyt ainakin kabiini lämpenee.

samalla huomasin että alipaine letkut oli kytketty miten sattuua :nykii
ergn letku meni map anturille ja imusarjan letku tuplana ergn solenoidille :seina

en voi sanoa muuta kuin etten kyllä enää suosittele mitenkään tuota kurikan mitsuliikettä...
onkohan sieltä lähteny ammattitaitoinen porukka kävelemään :nykii
kahdessa autossa jo huolimattomuus virheitä ja suoranaista valehtelua...
kuten tämänkin kanssa "kansi vahdettu" ja ketut paikalla on japanin tuoni spacewagonin 4D68....

gti galantin koneessa taas kiertokanget väärinpäin :nykii
kummaa häsläämistä siinä puljussa :nykii

talvirekaat alla ja oljyn vaihtoa pitäisi seuraavaksi suorittaa :peukku
hyvin toistaiseksi kulkee :peukku
 
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

turbo timeriä varten tehty johtosarja e33 galantin virtalukon johtosarjasta.

eroa oli sen verran että e33 galantissa 1napa oli tyhjä kun EA6 galantissa siihen tulee akun jännite.
ja napa 3 on tyhjä EA6 galantissa
johdon siirto liittimissä
ja kytkentä greddyyn tuli tehtyä siten että 1navasta jatkuva virta.
2 ja 4 napaan greddyn ylläpito johdot. acc jää ilman virtaa.

eli kaiken järjen mukaan pitäisi radion/pyyhkijät yms. sammua mutta auton jäädä käyntiin ;D

huomenna pitäisi käsijarrun johdosta ottaa tieto greddylle ja mittaristoa pitäisi tutkia että
mistä kiekka signaalin saa ulos. ;)
saisi kaikki hienot "automaatti" toiminnot käyttöön :)
 
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

lopultakin Greddy toimii suhteelisen hyvin, täytyy myöntää että
ei ole kovinkaan käytännöllinen tai hyvä laite :-\

ohjeessa minkä latasin oli virheitä, vanhempi malli ja siinä kytkentä piti tehdä
kieroslukumittarin johtoon.
galantissa helppo rengas liittimellä mittariston ruuvin alle (ruuvit johtimina keikalle ja nopeus mittarilla)

yritin aikani löytää ohjeen mukaan valikosta rpm säädöt.. niiitä EI OLE :seina
johto irti ja nopeusmittarin "SI" pultin alle kytkentä.

ihmettelinkin miksi valikosta löytyy vain nopeusmittarin toiminnot, 0-100kmh vartti maili yms ajan ottoja :nykii

noh sain kaliproitua suurinpiirtein nopeusmittarin mukaiseksi greddyn.

tyhmää kun automatiikka laskee nopeudesta lisäaikaa... autoa voi kenkiä pienillä pykälillä miten haluaa
kuhan ei nopeus nouse niin ei aikakaan :seina Blizz FATT on huomattavasti parempi Turbotimeri
se lukee rinkikellosta ajanlisälaskemisen...

mutta onpahan nyt jonkinlainen jälkikäyttö.
 
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

emäntä valitteli että vetää kapiinia huuruun ettei lähde huurut ja joutuu ajamaan ikkuna auki...
syy paljastui rikkoutuneeseen lämmityslaitteen kennoon... kiva kiva...

eli SUOSITTEN KÄYTTÄMÄÄN SYYLÄRI SEMENTTIÄ :seina :seina :seina

noh jos jostain tärppäis ehjä kenno... :'(
 
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

nonniin...

lämmityslaitteen kenno löytyi, pitäisi hakea kotiin se :peukku
muuta mikä nyt mieltä painaa niin TO DO listasta tuli aika pitkä...
ei saisi tutkia autoa noin tarkkaan :seina

-etupuskuri on ihan riekaleina, halki sieltä täältä ja "kierossa" vaikka päällisin ihan ok näköinen
-etulokasuoja apukuskin puolella on kasassa :nykii sitäkään ei huomannut mutta kun tuli kurat ja vesisade niin sen näkee
selvästi :seina
-takalokasuojan kaaret ruosteessa :-\
-sumuvalot on hajalla (lamput toimii) mutta lasit on rikki molemista, toisessa joku muovipullon pohja toisessa halkioleva lasi :nykii
-kaikki sähkölasien katkasijat irti ??? nousee mukaan ja eilen hajos apukuskin katkasija :seina
-jokin kilisee koelaudan alla :nykii
-jokin kolisee/helise sirisee konehuoneessa :nykii
-takatilan verhoukset melkein kaikki nipsut poikki :seina
-koelauta täynnä reikiä ja 2puoli teipin jämiä :seina
-keskikonsolin kehys järsitty johtojen reikiä täyteen (joku hansfree ollu) :seina

pitäs kyllä melkein olla varaosa auto tai tehä tästä varaosa auto :seina

se vain että halvempaa työmatka autoa ei taida olla tässä hinta luokassa
kumminkin mukava ajettava kun alusta on kunnossa ja koneessa yllättävän hyvin vääntöä tallessa...
 
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

ja sitten toivotan ettei ecu kärähdä... se meinaan on kastunu jäähdytin nesteestä kun on lämmitys laitteen alla...
voi PRKL :seina

suojasin pahvilla ecun, pitäisi sen verran kestää että saa lämpärin kennon vaihdettua... :'(

edit:
niin ja samassa paikassa on myös SRS boxi... sekin on kastunu :seina voisi selittää tuos SRS valon :nykii :seina
 
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

näin karulta näytti lämmitys laitteen alapuolella olevat boxi... :seina
http://mmc.1g.fi/kuvat/EA6W/DSC_1003.JPG

onneksi ei ollu pitkin piirilevyjä nesteet, vain liittimet kastuneet :nykii

cliineriä vain liittimiin ja jos löytäs uutta kosteuden poistoon rasvaa tms.

tämän voisi jopa saada pelastettu ???

jos joku ihmettelee mistä lähtee tasakieroksilla sellainen sirinä koelaudasta niin vastaus on että
tuosakin kuvassa oleva jalkatilan putki on löysällä tuolta takaa.
tämä sirinä oli kaverilla 99 STW:ssa ja mulla tässä...
 
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

boxit putsattu ja paikoillaan ja lämppäri ohitettu...

mutta SRS valo ei sammunu... pitääköhän se nollata tms odb portin kautta?
 
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

noniin... topikki saatu takaisin, kiitokset :peukku

tänään tuli purettua koelautaa, jäi homma vähän kesken kun termiitti heräs päiväunilta...
mutta näyttäs olevan mahdollista ottaa lämppäri irti ilman koelaudan irrotusta...

samalla saa korjata kiinityksia ja korjata rämisevän alailmaputken :peukku
 

Liitetiedostot

  • IMG_0061.JPG
    IMG_0061.JPG
    170.8 KB · Lukukerrat 1,803
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

Lämppäri tuli vaihdettua, onnistui vaihtaminen ilman koelaudan pois purkua.
keskikonsolin kaikki raudat irti ja lämmönsäätö paneelia myöten soittin yms pois niin sopi kuin sopikin
pois.
toki tuhojakin tuli... etujalkatilassa kun ähelsi lämmitys laitetta pois niin on tuo piha kivan liukas...
ja nilkka alta maha laskun kera jalkatilaan ja koelaudan sivusta murtu muovi poikki :seina

onneksi se ei näy mihinkään ja pystyin hyvin kokoamaan takaisin palan, sopivasti kiinitys ehjäksi...
pitää sikaliimalla ja poppareilla laittaa vahvistus kunhan kerkeää.

mutta kokoon sain ja td ecu toisen kerran purettu, putsattu ja asennettu ja vika valo palaa välillä :nykii
ei hyvä... paljon teki pahojaan tuo jäähdytys neste...
rakenne on oikeesti tosi tyhmä jos kenno hajoaa se valutaa nesteet suoraan boxien päälle :seina ihan sellainen kolo
(koloon tulee jalkatilan ilmaputket) mistä valuu suoraan ecun liittimiin :seina

pää asia on että on taas ajossa vaikka valoja palaakin (SRS ja CE) :-\
 
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

kerta kiellon päälle boxin siivous ja vaseliini (HD elektroniikka vaseliini)
nyt on vika valot poissa... paitsi SRS valo... :(

mutta... kennon asennuksen yhteydessä lisäsin n.litran nestettä en tarkistanut kumminkaan paisarin tilannetta.

reilun 200km ajon jälkeen meni ~0.8litraa nestettä ja paisari oli tyhjä.
ehkä ilmaa oli vielä?

vuotoja ei näy, käynistyy normaalisti, lämmöt pysyy normaalissa, veto tuntuu olevan tallella

seurataan tilannetta jännityksellä.... :nykii
 
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

eli jäähdytin neste katoaa jonnekin...
öljyt näytti olevan ihan ok ???

voisin sanoa että PERKE*E!
 
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

Jäähdytin nestettä katoaa aina se 0.7litraa :nykii eikä merkitysta ajaako 10km vai 300km...
nyt tuli ajettua 700km(tankillinen) ja sen 0.7litraa meni nestettä.... oletettavasti on ilmalukko jossain :'(
saattas jopa olla että se on tuolla lämppärin kennossa, vaihtelee meinaan se lämitys teho jonkin verran :-\

mutta sitten taas ongelmia...
emäntä tuli eilen töistä ja valitti että alkas kolisemaan jokin kotiin tulomatkalla...

noh syyksi paljastu kampiakselin hihnapyörä... oli sitten irronut koko kiila/moniura ulkokehä
vulkanisoinnista :seina
joka tapauksessa auto oli pakko saada huomiseksi ajoon joten.. tänään korjattiin...

purku vaiheessa tuli kirottu se nero joka olil vetäny sinisellä lukitteella laturin kiristimen kiinni...
oli sitten lujassa mutta lähti... työskentely tilakin oli taivaallisen suuri... pultti meni vaihtokelpoiseksi...

alapyörä olis osittain ruostunu kiinni :seina mutta aikansa kun jakso telkuta niin lähtihän sekin...

ja tottakais e15 galantin pylpyrä oli vääränlainen joten

ajoin tahkolla kumista (kumi jäi keskiosaan kiinni)
soiron pois tahkolla (5-6mm) sisä ja ulkokehältä.
ja puristimella kiinni kesikohta että tulee tasoille
ja mikki liimalla kiinni ympäriinsä sisä että ulkopuolelta...

ja kiroillen takas paikalleen...

tuhoja mitä oli saanut tuo pylpyrä aikaan:
jakopään muovit on urilla, osittain puhki... onneksi näytti siltä että jakopään hihnassa ei ollut jälkiä eli ei ihan ole sinne asti osunu...
joten muoveja metsästämään :seina

muita huomioita... etupää kun on ajettu kiinni johonkin niin välijäähdytin on saanu osumaa alaosaansa, kumminkin pitää...
ihme kyllä...
 

Liitetiedostot

  • IMG_0116.JPG
    IMG_0116.JPG
    107.4 KB · Lukukerrat 1,239
  • IMG_0117.JPG
    IMG_0117.JPG
    135.1 KB · Lukukerrat 1,446
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

täydennetääs huomio.
eli jäähdytin nestettä vuotaa jostain, todella hankala paikallistaa :-\
puolentunnin tyhjäkäynin jälkeen on keskelläkohehuonetta maassa sellainen kissin
pissijälki jäähdytin nestettä.
ja vaikka miten yrittää katsella niin vuoto kohtaa ei näy...

pitäs ottaa ihan ajan kanssa tuo selvitys.....

mutta päivitetääs kuva millainen on talvirinkuloilla
pas*kainen han tämä mutta : http://mmc.1g.fi/kuvat/EA6W/IMG_0118.JPG
 
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

noniin... taas on hajalla jotain...

rinkikello hyppii ja vikavalo vilkkuu... :seina
käynti pätkii...

voi HELV%%#%#%#&/( :seina
 
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

jakopään muovit purettu, jakopää täynnä metallimoskaa ja muovin moskaa :seina

kampiakselin asentoanturissa jäljet.. en tiiä sitten voisko se olla sökökin metallia ainakin oli paljon magneetissa :seina
alimmainen jakopään suoja muovi entinen... :seina

noh nyt odotellaan josko pääsis hakemaan osia... :nykii
 
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

tänään tuli tutkittua tarkemin miksi anturi on kulunu.

kampiakselin päittäis välys 0,5mm tönärillä mitattuna

mutta huomio kiinityi anturiin joka ottaa kiinni koko ajan luku levyyn... eli anturia ei ole keskitetty kun se on vaihdettu liikkeessä.
säätöliuskat puuttuu kokonaan ja siksi anturi liian syvällä ja ottaa kiinni kehään...
reilun 10tkm kestää tuo muovi kulutusta :eek: ennekuin anturi ottaa siipeensä.

eli soittoa tehtiin huoltoon missä jakopää ja ks anturi on 10tkm sitten uusittu... vastauksena tultiin melkein puhelinlankoja pitkin
silmille... mä osaan kyllä mainostaa ks liikettä ja hyvin jos käytös ei korjaanu, ite yritin olla mahdollisemman asillinen

selitin että on tarkeä auto ja pitäs saada selvyys mahdollisimman nopeasti asiaan.
 
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

tänään tuli laitettua käytetty anturi, alamuovi ja hihnapyörä paikalleen.

ja tärähti heti käyntiin ilman ylimääräisiä merkkivaloja, 35km testilenkillä toimi moitteetta :peukku

eli odotellaan seuraavan paikan hajoamista ;D
 
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

Talvipäivä reissu tehty, auto toimii kuin unelma (koputtaa puuta = päätä) :peukku
öljyä ei kulunu tippaakaan, nestettä hävis jäällä ajon ja kotimatkan aikana n. 0.4litraa :nykii
auton alla ihan pikkuinen kohta johon tiputtaa :nykii

parasta olis kulutus, tankauksen yhteydessä laskin tarkan kulutuksen:
44litraa@668km tähän sisältyi jäällä pari kierosta...

toki pikkusta damagea tuli, etupuskuri halkes vähän lisää...


niin ja Samitsulle kiitos pienestä huolto toimesta... pysyy hyvin valo sammuksissa 8)
 
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

neste vuotoa metsästänyt... voisin väittää että on sitten hankalassa paikassa... :seina
kuskinpuolelle pakoputken joustokohdan kohdille (puoleen väliin eturengasta/joustokohtaa) tekee vuoto jäljen, eikä vaan näy että mistä :nykii

muuta havaittuja vikoja...
- kuskinpuolen ajovalon korkeus säätö seilaa edes taas kunnes käynistää auton :nykii
- välijäähdytin suhisee :nykii
- pakoputken joustoosa rikki :nykii

ja tuohon alkuperäiseen etupuskuriin ei legun välijähdytin sovi joten etupuskuri menee hankintaan....
voisin ottaa vaikka halkeemilla olvenkin puskurin voisi kokeilla saako sellasta korjattua...
 
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

emäntä kävi konttorilla näyttämässä työihin mennessä... ja pomppas...

vikalista:
-takasumuvalo ei toimi
-etusumuvalot näyttää liian ylös
-rekisterikilven valo toinen pimee
-kuskin etuvalo näyttää liian ylös

-alapallo väljä
-iskarin haarukka väljä
-ruoste reikä takana helmassa :nykii

takasumuvalon ja rek.kilven valon tiesinkin... sulake puuttuu sumarista...
noh eipä se auta ku etsiä tukivartta... varmaankin molemin puolin :seina
 
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

Mr mmc sanoi
emäntä kävi konttorilla näyttämässä työihin mennessä... ja pomppas...

vikalista:
-takasumuvalo ei toimi
-etusumuvalot näyttää liian ylös
-rekisterikilven valo toinen pimee
-kuskin etuvalo näyttää liian ylös

-alapallo väljä
-iskarin haarukka väljä
-ruoste reikä takana helmassa :nykii

takasumuvalon ja rek.kilven valon tiesinkin... sulake puuttuu sumarista...
noh eipä se auta ku etsiä tukivartta... varmaankin molemin puolin :seina

vikoja tutkittu tarkemin....
molemat alatukivarret menee uusiksi, kuskin puolelta on iskarin kiinnityksen kumiholkki rikki
apukuskin puolelta L muotonen tukivarsi alapallosta väljä.

takasumarita sulake pois :p pitää lisätä...
etusumarit pitää asentaa uudestaan, valokuviot ketuilla...
ja ruoste reikä... voi taivas millasen kohdan oli löytäny palkista...
palkissa 2 peltiä päälekäin, ulomainen hapantunu mutta ei reikää läpi asti... paikan koko 1,5 x 1,5 cm :nykii

noh korjataan....
 
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

ohan tässä kerenny taas tapahtua...
kuskinpuolen alatukivarsi petti kylällä korjaamon pihaan... oletin että kumma puoltaminen johtuu vajaasta renkaasta ja
ajoin korjaamon pihaan jossa paukahti alapallo irti...

kiireen ja budjetti syystä tilasin motonetin tukivarret... tukivarsiin vaihdettiin korjaamolla paremat rasvat.
ja ruoste reikä paikattiin...

rekisterikilven valon vaihdoin uuteen ja ajovaloa säädin vähän alaspäin sekä sumuvalot meni hyllyyn...
säädetään niitä kuhan saa leimaa lappuun...

takasumuvalosta tekis mieli avautua sille katsurille... PITÄÄ OLLA VALOT PÄÄLLÄ ETTÄ SYTTYY... idiootti... mitään vikaa
sulake oli paikalla, sulake mitä ensin luulin että olin napannu irti olikin ihan tyhjästä kohden ilmastoinin.
 
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

katsastettu eikä huomautuksia :peukku

etupuskuria pitäs parsia kasaan, sumarit pitäs asennella takasin toki pitää modata tuollaset yleismallin projektorit
alkuperäisten tilalle...

muuten toistaiseksi liikkuu eikä nesteitä vuoda... :D katsotaan miten kauan...

to do:
-öljyt ja suodattimet
-etupuskuri
-sumarit
-legun välijäähdytin asentaa
 
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

hyvin on toistaiseksi toiminu...
mutta eilen sitten taas...
laturin valo ja vedenerottimen valo...

kierokset kun nousee pikkasen niin molemat sammuu... mitenköhän nämä ovat yhteydessä :nykii
palavat siis himmeästi :nykii
öljyt ja suodatin + pa-suodatin vaihdettu viime viikolla joensuun öljypisteellä... jos tutkis seuraavaksi tuota...

kytkinkin olisi vaihtokunnossa...
paine laakeri kalakattaa kivasti tyhjäkäynillä... :-\

sumarit on vaihdettu tarvike malleihin, suhteelisen hyvin istuu kun modas runko osasta kunnollisen kiinityksen..
ainut huono että kuskinpuolella ne muoviholkit oli ihan loppu, väliaikaiset tein verhous nipsusta, napsahti tiviisti kiinni.
(malli missa on se kiila keskellä) siitä kiila pois ja holkiksi :)

ja kesä vanteet olis tallissa vielä kumit pitäs löytää 215/45-17 8) 8)
 
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

~950km tuli vedettyä hevoskoppia...

meinas matka tyssätä ensimäisen 75km jälkeen... reilun neulan kokoinen reikä turbolle menevässä vesiletkussa :nykii
letku poikki ja uudestaan paikalle, juuri ja juuri riitti pituus... joutuu toki vaihtamaan sillä nyt hiertää turbon öljyputkeen.

muuten matka menikin hyvin...

kulutus ~1200kg perässä meno matkalla 14l/100km ja paluumatkalla 12l/100km :nykii
ja EA6W EI TODELLAKAAN OLE VETOAUTO :seina :seina kyllä ylinopeus sakot saa tasaisella mutta ylämäet...
ei tuollasessa riisikeittimessä vaan riitä vääntö vakiona :seina

puuta koputteen(omaa päätä)
öljyä ei kulu eikä nestettä häviä.
4000km ajettu viime öljyn vaihdosta ja ennen reisua tarkistelin litkut...

kytkin on vaihto kunnossa kuten vaihdelootakin... kytkinpakettii puuttus mut loota olis valmiina tallissa...

ja jouduin tämän reisun vetämään talvirenkailla... kesärenkaat kun on vielä tuloillaan... suomessa ovat jo :peukku
 
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

kesärenkaat lopultakin alla...
ja nivojen kanssa tuli tehtyä "väliaikais" korjaus...

eli laitoin e33 sedan galantin takajouset nivojen apujousten tilalle... ja suhteelisen hyvä tuli...

kesä tassuilla

215/45-17 @ Harline Cradle
 

Liitetiedostot

  • IMG_0382.JPG
    IMG_0382.JPG
    169.4 KB · Lukukerrat 1,344
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

suhteellisen hyvin on toiminu...

to do lista on vieläkin...

-nivot taakse
-ruosteiden korjaus takakaarista
-etupuskuri
-helmat/etu & taka roiskeläpät.
-vaihdelaatikon vaihto
-kytkin&asetelma&paine laakeri
-poppikoneiden asennukset... tarvis ostaa 2kpl 10" subeja...

ja uutena tulokkaana lasipyyhkijän vivuston pusla... naksahtelee irti satunaisesti
kumminkin pyyhkijän laakereointi on kunnossa eikä ahdista, ei ole edes väljä... :nykii
 
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

Eli vivuston viat... Kuvat selventää
Aika insinööri ollu asialla...
c1d10a03-a77a-f78f.jpg

c1d10a03-a7a3-384e.jpg


Eli varsi lyhennetty ja huudatti väärään asentoon...
Ja ylimääräinen ihmeosa pyöri moottorin vivun alla...

Tapatalk@iPhone
 
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

tälle vehkeelle ei ole tehty mitään... ajeltu vain...

eilen sitten puhkes takarengas, näyttäs vähän sille että joutuu ostamaan uuden renkaan...
hintaa korjaamiselle tulee samanverran kuin uuden ostamiselle :nykii
onneksi vanne säilyi ehjänä eikä jälkiä ole, oletettavasti naula meni reunasta läpi, kyljessä kun on reikä ja pelkkä tubeless paikka ei riitä
joutuisi paistamaan.

eli jos tilailis talvirenkaat ja siihen ottas yhden kesärenkaan mukaan...

kilometrejä tullut taas yksi 10tkm lisää, öljyt ja suodatin pitäsi vaihtaa.
jos kävis taas öljypisteellä vaihdattamassa.

ja to-do lista on pysyny samana... mitään ei ole särkynyt (kop kop puuta=päätään koputtaa) :nykii
en tiedä mistä sitä aikaa olis niin paljon että sais kaiken tehtyä :-\
 
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

meidän talouteenkun tuli rolla niin nyt tämä on mun työmatka autona :peukku
ja vieläkään ei ole mitään ihmeempiä tehty...

legnumin valot tuli talliin valmiiksi, kytkin pakettia vähän kyselly...
pitäs vielä ad liikkeeltä kysyä tarjous jos löytäs tarvikkeena...

timatti tiskin tarvike olis 405e (asetelma/levy/painelaakeri)
samalla jos vaihtus ehjä loota paikalleen :peukku
 
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

alkaa olemaan jo 450tkm mittarissa... vieläkään ei ole mitään tehty...
öljytkin pitäs vaihtaa, ovat jo aika mustat :nykii

auto kumminkin toimii erittäin hyvin :peukku (näin ei mun pitäisi sanoa... hajoaa kumminkin heti)

nyt pitäisi 3viikkoa ajella kesärenkailla vielä... talvirenkaat saa sitten vasta alle... joutuu tyytymään 15" vanteisiin... samoihin rumiin
3puolaisiin mitkä oli viimetalvenakin alla....
lisävalot laitoin korollaan... (siinä vasta pas*t valot onkin) ja 55w xenonia tilaukseen

legnumin ajovalot purettu, heijastimet pitäisi vaihtaa euromallista että saa valokuvion oikeaksi, samalla tehdä reikää korkeudensäätömoottorille.
katsotaan miten onnistuu ;)

nyt kumminkin menee ihan perus huolloilla, L200 tehdään kuntoon ja sen jälkeen EA6 menee telakalle...
suunitelmissa vähän korisarjaa sekä "wannabe legnum look" :D

takaiskarit menee vaihtoon -> halvempi tilata bc-racing v1 sarja kun uusia molemat nivot :nykii
sekä maalaus tulossa... meinaan nyt kumminkin pitää tuon kalanpas*an värisenä kuten on alunperinkin :D
 
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

ajovalot vaihtu legun valoihin.
korkeudensäätö moottori on rikki, joutuu uuden hommailee... siksi vasen ajovalo näytti taivaisiin :nykii
pitää tuli napsittua kuvia miten vaihtui valokuvion suunta ja asennettua korkeusäätömoottori...
pitää tehä siitä juttu tuonne jäsenten artikkeleihin ;)

myytäväksi jäisi kirkkaat kulmavilkut ja puretut ajovalot joissa JDM lähivalo heijastimet.
valo kuvio tuli paljon tarkemaksi, ei heijastele mihin sattuu... :)

tulos:
 

Liitetiedostot

  • DSC_0093.jpg
    DSC_0093.jpg
    174 KB · Lukukerrat 889
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

katsastus remonttia...
ja kun takajarru rumpu on vain alkuperäis osana saatavilla tähtitieteelliseen hintaan niin
vaihdoin sitten levyt taakse....

hommahan eteni "bolt on" periaatteella... ja kerrankin kaikki meni "bolt on"

tästä lähdettiin: http://mmc.1g.fi/kuvat/EA6W/jarrumuutos/IMG_0633.JPG
rumpu naputella irti, 4laakerin pulttia irti ja käsijarrun vaijeri irti.
päästiin tähän: http://mmc.1g.fi/kuvat/EA6W/jarrumuutos/IMG_0634.JPG
ja ei muutakuin EA5 takajarru kilpi kaikkine hyvineen kiinni
http://mmc.1g.fi/kuvat/EA6W/jarrumuutos/IMG_0635.JPG
http://mmc.1g.fi/kuvat/EA6W/jarrumuutos/IMG_0636.JPG
ja viimeisenä satula ja jarruletku sekä ilmaus...
http://mmc.1g.fi/kuvat/EA6W/jarrumuutos/IMG_0637.JPG

sorry kuvien laadusta... pitää unohtaa nuo 3osapuolen ilmaiset kamera softat :-X
 
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

konttorila tuli käytyä...

ja eipä kelvannu... kuten epäilin...
vikalistaa:

-ajovalonkorkeusäätö pimee oikealla
-ruostereikä molemissa pyöränkoteloissa takana
-takakaari liian ruosteessa
-takana koiranluu väljä
-edessä parkki pimee
-takana jarrupolttimo vasen pimee
 
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

Mr mmc sanoi
konttorila tuli käytyä...

ja eipä kelvannu... kuten epäilin...
vikalistaa:

-ajovalonkorkeusäätö pimee oikealla
-ruostereikä molemissa pyöränkoteloissa takana
-takakaari liian ruosteessa
-takana koiranluu väljä
-edessä parkki pimee
-takana jarrupolttimo vasen pimee

jotain saanu korjattua....
 
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

kirjoitellaas tänne...

eli nyt taitaa olla loppu lähellä TD:llä...

reilun kk sitten vedettiin hevoskoppia meetfustipötkö kyytissä ja lämmöt pomppas
tappiin.
nesteet hävinneet koneesta :seina
tankattiin vettä täyteen ja auto tuntui toimivan kummin normaalisti.
vika paljastui että koneesta sisätilan kennolle menevä letku vuoti (taas)
tiukkasin ja näytti että hyvin pitää.
nyt kk ajon jälkeen (~5000km) teki saman uudestaan normaalissa reippaamassa matka ajossa
:seina :seina

ja taas takajalkatila glygolilla kyllästetty :seina
perhanan liitos vuoti taas :seina
tälläkertaa ei onnea ollut vaan nyt reippaan ajon
kärryn tms vähän raskaaman vedossa alkaa tyhjäkäynillä
tupruttamaan hiukan valkoista :seina :seina

eli kyllä tämä on tämän auton lopun kohtalo :seina
en tiedä olisko vika kansi pahvissa vai kannessa ei edes kiinosta tutkia :seina
 
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

Mä voin sit sanoa et niitä varaosakansia ei suomessa ole ehjiä :-\ Tuskin niitä on ainakaan lisää siunaantunu sen jälkeen ku mä niitä hommasin... Omani sain aikoinani Mega-autosta suoraan tilaamalla reiluilla alennuksia ~1.5ke :nykii

Jos oikein hyvä tuuri käy niin selviää pelkällä pahvilla. Tosin kannattaa se kansi silti käyttää pajalla koeponnistettavana ja tasohöylättävänä. Sillä selviää onko se halki jo...
 
Vs: J. Seeslahti, Galant STW GLS 2.0TD -98 työmatka rakkine.

Mr mmc sanoi
R.I.P

myydään osina :seina

ehkei sitenkään ;)

jotain vanhan tekniikan osia lähtee... auto menee latoon odottelemaan kokonaisena uutta sydäntä... ja se ei ole 4d68t....
vaikka diiselinä pysyykin... ;)
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös Bottom