- Liittynyt
- 5 Tammikuu 2003
- Sijainti
- Lahti
Jos sinulla on tasapainoakseleilla oleva kone, jossa on akselit ja hihnat paikoillaan, lue tämä.
Olen tässä puolen vuoden sisään avannut neljä jakopäätä: Pajeron 4D56, Sapporon 4G64 SOCH, sekä kaksi Galant E33 4G63 SOHC jakopäätä. KAIKISSA oli TP-hihna kappaleina kopan sisällä. Ja kaikissa ui jakopää öljyssä. Hihnoilla ajetuista kilsoista ei ole tietoa kuin Pajeron (alle vaihtosuosituksen) ja toisen E33 koneen kohdalla (ajettu joku 70 tkm, en tiedä mikä on vaihtosuositus.)
Kannattaa siis vaihtaa ne vuotavat stefat ehjiin, tai joutuu vaihtelemaan hihnoja odotettua tiuhemmin. Ja ottamaan riskin moottorivauriosta.
Varsinaiset jakopään hihnat olivat kaikissa tapauksissa onneksi vielä ehjiä ja oikealla hampaalla, mutta selväähän se on, että öljyinen hihna voi pompata tai katketa herkästi. Puhumattakaan siitä mitä TP-hihnan kappaleet voivat aiheuttaa sinkoillessaan kopan sisällä.
Olen tässä puolen vuoden sisään avannut neljä jakopäätä: Pajeron 4D56, Sapporon 4G64 SOCH, sekä kaksi Galant E33 4G63 SOHC jakopäätä. KAIKISSA oli TP-hihna kappaleina kopan sisällä. Ja kaikissa ui jakopää öljyssä. Hihnoilla ajetuista kilsoista ei ole tietoa kuin Pajeron (alle vaihtosuosituksen) ja toisen E33 koneen kohdalla (ajettu joku 70 tkm, en tiedä mikä on vaihtosuositus.)
Kannattaa siis vaihtaa ne vuotavat stefat ehjiin, tai joutuu vaihtelemaan hihnoja odotettua tiuhemmin. Ja ottamaan riskin moottorivauriosta.
Varsinaiset jakopään hihnat olivat kaikissa tapauksissa onneksi vielä ehjiä ja oikealla hampaalla, mutta selväähän se on, että öljyinen hihna voi pompata tai katketa herkästi. Puhumattakaan siitä mitä TP-hihnan kappaleet voivat aiheuttaa sinkoillessaan kopan sisällä.