Jakopään hihnoista, öljyvuodoista ja stefoista (opettavainen tarina)

Tossa taas purettiin yksi 4g63 16V jakopää. Siihen oli hetki sitten vaihdettu hihnat. Se miksi hommaan ryhdyttiin oli löysä jakohihna. Noo suojat purettu ja kaikki näyttää ok muuten, mutta TP:n pieni hihna oli hävinnyt kokonaan. Noo ei muuta, kun kaikki romut irti. Lopputuloksena oli, että edellisessä hihnanvaihdossa ei oltu jaksettu irrottaa kampiakselin päätypulttia. Se TP akselin suojapelti oli väännetty mutkalle ja sen kautta kammettu uusi hihna paikalleen. Sitten pelti oli naputeltu liika sisälle ja se söi hihnan pois. Itse jakohihnan löysyyden syy löyty huonosta hydraulikiristimestä.

Noo nyt on kaikki taas kunnossa ja homma ok. Tehkää se jakoremppa kunnolla, kun teette. Perk...!
 
Vs: Jakopään hihnoista, öljyvuodoista ja stefoista (opettavainen tarina)

Ilotalo sanoi
Tossa taas purettiin yksi 4g63 16V jakopää. Siihen oli hetki sitten vaihdettu hihnat. Se miksi hommaan ryhdyttiin oli löysä jakohihna. Noo suojat purettu ja kaikki näyttää ok muuten, mutta TP:n pieni hihna oli hävinnyt kokonaan. Noo ei muuta, kun kaikki romut irti. Lopputuloksena oli, että edellisessä hihnanvaihdossa ei oltu jaksettu irrottaa kampiakselin päätypulttia. Se TP akselin suojapelti oli väännetty mutkalle ja sen kautta kammettu uusi hihna paikalleen. Sitten pelti oli naputeltu liika sisälle ja se söi hihnan pois. Itse jakohihnan löysyyden syy löyty huonosta hydraulikiristimestä.

Noo nyt on kaikki taas kunnossa ja homma ok. Tehkää se jakoremppa kunnolla, kun teette. Perk...!
tohon ei voi kyllä sanoa muutakuin voi v.ttu.
tekis mieli viedä edellinen hihnan vaihtaja sinne kuuluisaan paikkaan .lämpimän "vajan" taakse, ja antaa se viiminen opetus :seina
 
Vs: Jakopään hihnoista, öljyvuodoista ja stefoista (opettavainen tarina)

Ilotalo sanoi
Tossa taas purettiin yksi 4g63 16V jakopää. Siihen oli hetki sitten vaihdettu hihnat. Se miksi hommaan ryhdyttiin oli löysä jakohihna. Noo suojat purettu ja kaikki näyttää ok muuten, mutta TP:n pieni hihna oli hävinnyt kokonaan. Noo ei muuta, kun kaikki romut irti. Lopputuloksena oli, että edellisessä hihnanvaihdossa ei oltu jaksettu irrottaa kampiakselin päätypulttia. Se TP akselin suojapelti oli väännetty mutkalle ja sen kautta kammettu uusi hihna paikalleen. Sitten pelti oli naputeltu liika sisälle ja se söi hihnan pois. Itse jakohihnan löysyyden syy löyty huonosta hydraulikiristimestä.

Noo nyt on kaikki taas kunnossa ja homma ok. Tehkää se jakoremppa kunnolla, kun teette. Perk...!

Makia! ;D Tuossa kyllä on oltu erityisen luovaa tuon pellin kanssa :peukku
 
Vs: Jakopään hihnoista, öljyvuodoista ja stefoista (opettavainen tarina)

kiitos vit....malmin teboil....nokkaakseli merkissä,kampiakseli merkissä.ylempi tpakseli merkissä...alempi.....pitäisi ola klo11 niin on klo 15....mutta nyt herää kysymys alkuperäiseen nähden vaivaa pieni tehottomuus eli onko kuitenkaan kampiakseli ja nokkaakseli kuitenkaan oikein....miten saan varmistettua ko.tilanteen
ps.ja öljyä vuotaa edelleen mutta mistä....

unohtui:lievä tärinä koneessa 3000 ylöspäin mutta samalla käynti muuttuu "kumeaksi" sanan täydessä merkityksessä
 
Vs: Jakopään hihnoista, öljyvuodoista ja stefoista (opettavainen tarina)

duraselpupu sanoi
kiitos vit....malmin teboil....nokkaakseli merkissä,kampiakseli merkissä.ylempi tpakseli merkissä...alempi.....pitäisi ola klo11 niin on klo 15....mutta nyt herää kysymys alkuperäiseen nähden vaivaa pieni tehottomuus eli onko kuitenkaan kampiakseli ja nokkaakseli kuitenkaan oikein....miten saan varmistettua ko.tilanteen
ps.ja öljyä vuotaa edelleen mutta mistä....

Jos kone kovasti tärisee, saattaa nakutusanturi reagoida resonansseihin ja säätää ennakon vituiksi.
 
Vs: Jakopään hihnoista, öljyvuodoista ja stefoista (opettavainen tarina)

jos tuo olis mun niin mittaisin puristukset,ettei siellä ois mitään ikävää käyny. se alempi tp akseli ei ookkaan joka kierroksella merkit kohakkain,oliko vaan joka 3 kierros vai jopa joka 6 kierros. jostain täälltä luin aikanaan. itekkin sen huomasin että ei oo joka kierroksella kun jakopään tein omaan gti.hin kesällä. ja se alempi tpakseli kun on kohdallaan niin siellä koneen takaosassa on 14mm kannalla oleva pultti(tulppa) sen tp akselin korkeudella ja sinne pitää upota esim 8mm pora n6cm joka kierroksella ei uppoa.

eli pyörittele nyt aikasi ja kato meneekö merkit koskaan kaikki kohdalleen(ilmeisesti ei kyllä mene tosta tärinästä päätellen) periaatteeshan tb.n pitäis vika korjata ilmatteeks,mutta se et kuinka suhtautuvat niin en ota kantaa

niin paljon olen lukenu täälläkin näistä et menny nyrkkipajoilla vituiks,et en ikinä veis autojani sellasiin.ellei oo itellä molemmat kädet amputoitu ;D no sit ei tarttiis ajakkaan enää :peukku
 
Vs: Jakopään hihnoista, öljyvuodoista ja stefoista (opettavainen tarina)

päätetääs tarina malmin teboilista....
Tb akseli oli sitten puolitoista kierosta perseelteen ja öljyvuoto löyty öljypumpun ja lohkon välisestä tiivisteestä....
mikäs siinä maksat 577 eemeliä ja loppujen lopuksi teet itse....
no eipä kallu kuitenkaan hirveän huonoa tykännyt vaikka kokematon räpelsikin helman alla....vai mitä olette mieltä.....heitto 6-9
 

Liitetiedostot

  • 20131013_023414.jpg
    20131013_023414.jpg
    8.3 KB · Lukukerrat 345
Takaisin
Ylös Bottom