Jarrujen ilmauslaitteesta kokemuksia?

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Onko kokemuksia toimiiko esim. Motonetin myymä 48 euron hintainen jarrujen ilmauslaite kunnolla?

Sellaisesta paineilmalla toimivasta haaveilen joka kehittää alipaineen ja vetää jarrunesteet systeemistä läpi laitteessa olevaan säiliöön.
 
Vs: Jarrujen ilmauslaitteesta kokemuksia?

Mulla on se bilteman vastaava laite.
Aika hissun kissun tuo imee eikä ime letkun täydeltä,vaan liruttelemalla.
Eli ei näe suoraan letkusta koska lakkaa tulemasta ilmakuplia.
Mutta muuten toimiva laite.
 
Vs: Jarrujen ilmauslaitteesta kokemuksia?

tuo eezibleed tuli ostettua edellisen auton aikaa, loistava laite kyl. mut ei toimi ainakaa evo9:n kanssa ku korkki ei oo käypänen tohon jarrunestesäiliöön :( ..joutuu vissii iha kahtee miehee vanhal tekniikal kikkailla :seina
 
Vs: Jarrujen ilmauslaitteesta kokemuksia?

Yksin ilmaus onnistuu perinteisesti jarrupoljinta painelemalla kun hankkii takaiskuventtiilillä varustetun letkun jarrusatulan nippaan. Maksaa noin 5 euroa Motonetissä.

Tuollaista olen itse käyttänyt viime vuodet, mutta jos homman voisi tehdä helpommin niin kiinnostaa kyllä. Katselin kuinka Wheelers Dealers ohjelmassa käyttivät tuollaista alipainesysteemiä ja näytti aika kätevältä.
 
Vs: Jarrujen ilmauslaitteesta kokemuksia?

kyllä tuo alipainesysteemi ihan kätevä on. Itellä pari vuotta ollu ja aina hyvin pelannu. Muutamia kertoja riisseliäkin tommosella ilmannu suodattimenvaihdon jälkeen.
 
Vs: Jarrujen ilmauslaitteesta kokemuksia?

Mulla on tuollainen motonetin verme. Toimii kuin junan vessa. Säästää hermoja ja pohjetta. :peukku
 
Vs: Jarrujen ilmauslaitteesta kokemuksia?

pexi sanoi
Mulla on tuollainen motonetin verme. Toimii kuin junan vessa. Säästää hermoja ja pohjetta. :peukku

Eli sellainen sitten kun seuraavan kerran Motonettiin on asiaa.
 
Vs: Jarrujen ilmauslaitteesta kokemuksia?

Selittäkääs nyt mihin tollasta tarttee?! Siis mä ilmasin niin et muija polki ja mä naputin niin kauan ettei enää tullut ilmaa ja sit suljin ilmausruuvin. Hyvin on jarrut pelannut.

Edit. Niin siis käytössä oli vain läpinäkyvä silikoniletku ilman mitään takaiskuventtiiliä.
 
Vs: Jarrujen ilmauslaitteesta kokemuksia?

Tuiisa sanoi
Selittäkääs nyt mihin tollasta tarttee?! Siis mä ilmasin niin et muija polki ja mä naputin
Siihen että on YKSIN.


Mutta itse olen viime aikoina ilmaillut yksinäni,ilman takaiskuvenaakaan,ja kertaakaan ei ole ilmaa jäänyt.

Joskus ollut tuollainen p-toiminen käytössä,mutta luotto meni siihen kun muutaman kerran jäi ilmaa..

Tuohan ei ime tasaisesti,vaan "pulssimaisesti",eli ilmaa voi jäädä,johtuen juuri pulssista.
 
Vs: Jarrujen ilmauslaitteesta kokemuksia?

Tuiisa sanoi
Selittäkääs nyt mihin tollasta tarttee?!
Tietysti maku asia ja monet asiat voi tehdä monella eri tavalla, mutta jos johonkin hommaan on kone keksitty, niin meikä marssii kauppaan ja ostaa sen koneen jos tarvetta ilmenee, säästää hermoja kummasti.
Ainoa homma minkä minä teen manuaalisesti, on vaihteen vaihto. ;D
 
Vs: Jarrujen ilmauslaitteesta kokemuksia?

Eikai se ole kun avata nippa ja jarrunestesäiliön korkki ja odottaa niin kauan että nestettä tulee tasaisesti :peukku

Eri asia sitten, jos jarrujärjestelmässä on jotain mutkia, että sinne jää väkisin ilmaa, mutta nämä on harvinaisia.
 
Vs: Jarrujen ilmauslaitteesta kokemuksia?

Tuiisa sanoi
Selittäkääs nyt mihin tollasta tarttee?!

Niin jos ei olekkaan ketään jeesaamassa niin miten sä sitten teet ton ilmauksen. Toihan on hemmetin hyvä apuväline.

Ei ole vielä mun talliin ilmestynyt tollasta laitetta mut olen kyllä harkinnut tollasen ostoa.
 
Vs: Jarrujen ilmauslaitteesta kokemuksia?

Ok. Ei siis ollut tarkoitus viisastella vaan olin hieman huolissani et teinkö jotain väärin. En nimittäin ole koskaan aikaisemmin ilmannut jarruja enkä löytänyt mistään siihen ohjeitakaan.

Mut siis joo, se on apuväline jos homman tekee yksin.
 
Vs: Jarrujen ilmauslaitteesta kokemuksia?

ST sanoi
Joskus ollut tuollainen p-toiminen käytössä,mutta luotto meni siihen kun muutaman kerran jäi ilmaa..
Tuohan ei ime tasaisesti,vaan "pulssimaisesti",eli ilmaa voi jäädä,johtuen juuri pulssista.

Itselläni on motonetin imuri ja kyllä sillä oon hienosti imenyt monet kerrat jarrut ja kytkimet ja voihan sillä muitakin nesteitä imee, en tiedä miten olen tullut toimeen ilman sitä ;) Ja tasasesti se imee kokoajan eikä mitenkään pulssimaisesti.
 
Vs: Jarrujen ilmauslaitteesta kokemuksia?

Viikonloppuna pitäs testata saako tuolla alipainekannulla imettyä omegan perästä öljyt,kun siinä ei tuota tyhjennys proppua ole lainkaan.
 
Vs: Jarrujen ilmauslaitteesta kokemuksia?

Jos se laite ei ime tasaisesti, vaan on ilmaa seassa, niin silloin ei ole tiiviisti nipassa ja saa sieltä välistä ilmaa..

Jos nopeasti ja halvalla haluaa ilmausapuvälineen, niin pullo, korkkiin reikä ja nestettä vähän pullon pohjalle. Letku ilmausnipasta pulloon niin, että letkun pää menee nesteen alapuolelle. Sitten vain pumppaamaan. Ja nippa kiinni ennen kuin irroittaa letkun siittä.
 
Vs: Jarrujen ilmauslaitteesta kokemuksia?

No nyt tuli testattua tuo bilteman kannu peräöljyn vaihto hommissaa.
Toimi vallan mainiosti,ja kyljestä olevasta mitta-asteikosta näkee vielä kätevästi paljonko öljyä tuli ulos.
 
Vs: Jarrujen ilmauslaitteesta kokemuksia?

Motonetin mallilla ilmasin tänään täysin tyhjän jarrujärjestelmän. Laitteen synnyttämä alipaine on jatkuvaa eikä pulssimaista. Letkusta on mahdotonta sanoa tuleeko satulasta ilmaa mukana vai ei, sen verran ilmaa vuotaa nipan kierteistä yms.

Kiersin ensin auton kertaalleen ja sitten pumppasin polkimella palat levyihin kiinni. Poljintuntuma oli jo silloin, mutta kiersin vielä toisen kerran joka kulman varmuuden vuoksi ja poljintuntuma oli hyvä sen jälkeen. En ole vielä ajanut, joten lopullinen totuus selviää vasta myöhemmin.

Todella helppoa ja siistiä kyllä tuollaisella apuvälineellä, yhtään nestettä ei valu pitkin satulaa. Takaiskuventtiilillä varustetun letkun kanssa osa tulee aina nipan kierteiden kautta ulos. Systeemin sai myös hyvin tyhjennettyä laitteella ennen jarrusatuloiden vaihtoa joten sotkuisuus väheni silloinkin.

Puolen litran pullo riitti juuri järjestelmään joten nestettä ei näyttäisi menevän sen enempää hukkaan kuin muilla tavoilla ilmattunakaan.
 
Vs: Jarrujen ilmauslaitteesta kokemuksia?

ast sanoi
Kiersin ensin auton kertaalleen ja sitten pumppasin polkimella palat levyihin kiinni. Poljintuntuma oli jo silloin, mutta kiersin vielä toisen kerran joka kulman varmuuden vuoksi ja poljintuntuma oli hyvä sen jälkeen. En ole vielä ajanut, joten lopullinen totuus selviää vasta myöhemmin.

Hyvät niistä jarruista tuli eli kyllä tuo laite ihan käyttäkelpoiselta vaikuttaa. Kaikki mikä helpottaa usein tehtäviä remontteja on plussaa.
 
Vs: Jarrujen ilmauslaitteesta kokemuksia?

Vielä pitäs olla samanlainen kannu,joka toimisi päinvastoin,eli työntäisi tavaraa letkusta pihalle.
Helpottaisi kummasti peräöljyjen ja laatikon öljyjen täyttöä.
 
Vs: Jarrujen ilmauslaitteesta kokemuksia?

Makeko sanoi
tuo eezibleed tuli ostettua edellisen auton aikaa, loistava laite kyl. mut ei toimi ainakaa evo9:n kanssa ku korkki ei oo käypänen tohon jarrunestesäiliöön :( ..joutuu vissii iha kahtee miehee vanhal tekniikal kikkailla :seina

ei, kyl yksin pitää saada ilmailtua. mielessä kävikin et tekis tohon jarrunestesäiliön korkkiin reijän ja käyttäs tota eezibleediä.
mietityttää vaan toi et onko korkki tarpeeks pitävä kun lyö laitteen tohon kii (1,5bar). todella typerää ku ei oo mitää korkkia missä olis kierteet...
..joo oisha noita ilmauslaitteita muitakin mut ei jaksa jokaiselle autolle ostaa erikseen erilaista.

edit:
"- The Gunson Eezibleed is useless on the Evo, it doesn't come with the correct reservoir cap for the Evo, and even modifying a second hand reservoir to fit the Eezibleed plumbing doesn't work, as the reservoir doesn't seal well enough to handle the pressure."
..jees eli unohdetaan toi sit.

mut mitä tossa linkissä kaveri ekassa postissa kertoo niin pitäis mennä ihan painovoimalla toi neste läpi. mut aikaa vaan menee reilummin. tai sit ison ruiskun kanssa imee
 
Vs: Jarrujen ilmauslaitteesta kokemuksia?

joo tollane iso ruisku tuli apteekista haettuu. koitetaan sillä kevyesti antaa alipainetta jos sais vaihdettua nesteet.
aikaa voi mennä mut tehdään hiljakseen, musiikkia ja olutta seurana ni ei käy aika pitkäks :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom