Jarrunestettä häviää kun auto seisoo, minne?

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Eli tämmönen mystinen ongelma ollut jo pari talvee.. Eli kun auto on ajossa, niin nestepinta ei jarrunestesäiliössä laske, mutta kun tulee talvi ja pakkaset ja auto seisoo esim. pari viikkoa-kuukautta (Kun ajan toisella autolla) niin nestepinta laskee (1-2cm säiliöstä katottuna, joskus jopa sen verran että käsijarruvalo syttyy) Jos auto on ajossa, nestepinta ei laske, ideoita?

Oon itse arvellut että jarrujärjestelmässä on kokoajan jonkin sortin paine kun sillä ajetaan ja kun auto seisoo niin tämä paine vähenee ja neste haihtuu johonkin, mut mihin, vuotoja ei näy missään? Vai oonkohan vaan kuvitellut koko homman ???

Vaikka autolla ei silleen oo tän kyssärin kanssa tekemistä niin kyseessä 1991 Galant.
 
Vs: Jarrunestettä häviää kun auto seisoo, minne?

Kahdessa E3* ruvennut vuotamaan pääsylkkä->vuotaa sisäpuolelle lattiamaton "alle",vaikea paikallistaa,koska vuotaa todella vähän,ja silti voi toimia "normaalisti".
 
Vs: Jarrunestettä häviää kun auto seisoo, minne?

Löyty, Milläs tästä lähdetään ratkomaan tätä.. Uus mitä, pulttia kireemmälle, mikä vuotaaa, miksi?
 

Liitetiedostot

  • boosterleak.jpg
    boosterleak.jpg
    85.2 KB · Lukukerrat 536
Vs: Jarrunestettä häviää kun auto seisoo, minne?

UUSI pääsylkkä,jos 100% varmuuden haluaa.

Itse muutamat kerrat kokeillut korjaus-sarjaa->ei ole auttanut,kun on ollut sylkkä niin kulunut,tosin sun tapauksessa 50/50,kun kilometrejä vähemmän..
 
Takaisin
Ylös Bottom