Kärsiikö vanteista sorvailla/koneistaa keskireikää isommaksi?

Joikale

niinpä niin, jaapa jaa, trallalallalaa
Liittynyt
7 Maaliskuu 2008
Sijainti
Kajaani
Kysymys kuten otsikossa seisoo. Kyse rotan p45f-vanteista jossa subarun keskireikä. kärsiikö koneistaa siten että keskireikää suurentaa esim 73 milliin jolloin vanteet olisivat sovitteilla passelit moneen muuhunkin autoon. Oma mielipide on että uskaltaa koska samat aihiothan ne on joissa on muutenkin 73 millinen keskireikä. Mut ottaako alumiini lämmön tms takia itseensä jos keskireijät suurennuttaa?

Kiitokset vastauksista jo etukäteen.

-Joikale-
 
Vs: Kärsiikö vanteista sorvailla/koneistaa keskireikää isommaksi?

Itse olen pari kolme kertaa oikein sorvannu keskireikää isommaksi.Ei ne vanteet itteensä ota.
 
Vs: Kärsiikö vanteista sorvailla/koneistaa keskireikää isommaksi?

Mulla oli viimetalvena Bemarissa sorvatut vanteet. Keskireikää isonnettiin jonkun verran että mahtu ja ihan hyvin toimi, tosin olivat piikkirenkaiden vanteina mutta kuitenkin.
 
Vs: Kärsiikö vanteista sorvailla/koneistaa keskireikää isommaksi?

Pienellä lastunpaksuudella ja nopeudella kun ottaa niin vanteet eivät edes lämpene sorvattaessa :) eli ei mitään ongelmaa, sorviin vaan.
 
Vs: Kärsiikö vanteista sorvailla/koneistaa keskireikää isommaksi?

Ja jos meinaat käyttää jonkinlaista voitelua sorvatessa niin tenttu on se mitä kannattaa käyttää. Auttaa alumiinin leikkautumiseen ja samalla siihen ettei lämpene. Toi ainakin toimii kun alumiinia poraa ei tartu terään kiinni kun se lämpene ja tulee parempaa jälkeä.
 
Vs: Kärsiikö vanteista sorvailla/koneistaa keskireikää isommaksi?

Juuh, kuuleman mukaan on noi paikalliset koneistusfirmat tehny ennenkin... selvityksessä vaan on pystyykä ne veivaamaan 18 tuumasta vannetta.
 
Takaisin
Ylös Bottom