Kävimpä rullilla....

teme

New Member
Liittynyt
20 Syyskuu 2004
Sijainti
Helsinki
Tuossa käväsin klaukkalan dieselissä mittauttamassa tehot.
Hyvin asiallinen mesta, hintakaan ei ollut kuin 32e (tosin jos säätöjä joutuu tekemään tai useita vetoja niin hinnasta ilm sovitaan joku toisenlainen summa).

Nikon vaatimuksesta pistetään nämä tulokset nytten tänne:

Vakio:
110kW@6750rpm
175Nm@5500rpm

Nyt:
111kW@6030rpm
183Nm@5250rpm
ja 124whp

Vääntö pysyy yli 170Nm 3000rpm-6300rpm (alempaa en tiedä kun dynottelija vaihteli vaihteita alussa niin ei saa selkeetä käyrää siiihen)

Ja jos nyt jotain kiinnostaa niin autossa siis vaihdettu:
pakosarja, katti, suodin/imuputki, alu-kampuran hihnapyörä.
 
Aika vähän lisäystä työhon nähden.
Onko parempi nyt ku max tehot tulee vastaan alempana?
 
No en nyt sanois että tuossa hirveesti työtä on ollut.

Ja varttimaili ainakin parantunut todella paljon, ja auto muutenkin mukavempi ajaa nytten. Paljon mukavempi vääntöalue.

Nuohan nyt on tuommoisia nopeita plug'n' play osia vain.
 
välihuomautus:

tiedossahan ei ole mikä olisi ollut Temen Clipsen teho ko. dynossa vakiona. Kuten eräässä aiemmassa threadissa jo todettiin, dynoissa, mittaajissa ja mittaustavoissa on eroja. Tämä tietenkin tarkoittaa, että teho on voinut kasvaa virityksen myötä enemmänkin (tai vaikka laskea). :)
 
ja eikös GTi-magazinen Almeralle käynyt hiukan samoin (samantapaisilla muutoksilla): huipputehon kasvu ei ollut suuri, mutta vääntö kasvoi ja vääntöalue laajeni....
 
elikkä kandee ensiks käydä rullilla kattoo auton tehot, ja sitten vasta tehdä muutokset autoon.
Ja sitten uudelleen rullilla.
Jotakin tollaistako rataa pitäisi noudattaa?
 
Niin jos kiinnostaa 100% tarkka tulos miten tehot on muuttunut.

Mutta jos kiinnostaa vain mikä on sen hetkinen tilanne niin mitä sitä suotta aina ennen ja jälkeen dynottelemaan.
 
Kannattaa tiety ottaa huomioon moottorin kunto ennen rullille menoo, sehän käsittääkseni vaikuttaa tehoihin myös jos moottori ei ole täysin kunnossa. Eli meinaan että jos se on päässyt vanhuuttaan laiskistumaan :)
Itsellä meinaan kävi mielessä että olisin käynyt kokeileen tehot omasta -91 nismo primerasta mutta en sitten menekkään ennen kuin olen tehnyt jonkun näköisen konerempan ;D Ei sillä ettei se pirteä olisi mutta sillä on kumminkin ajettu jo sen 366tkm että ehkei sitä kannata mennä paskomaan sinne rullille ;D
 
Juu kyllä tuon moottorin kunto oli ihan uutta vastaava, ajokilometrejä tuossa vaiheessa oli jotain 97tkm.
 
Takaisin
Ylös Bottom