Käykö turbollisen 4G63-koneen jakohihnasarja turbottomaan koneeseen ?

TurboSmurf

New Member
Liittynyt
4 Elokuu 2012
Hei kaikki foorumilaiset !

Olen uusi jäsen täällä ja heti alkuun tuli tärkeää kysyttävää vuoden '05 Lancer HR SE:stä.
Pitäisi autoon jakopääremppa tehä ja tuumailin, että tilaan koko osasatsin eBay:n kautta, mutta ongelmana on se, että
sieltä löytyy vain Evoihin ja 4G63T-koneisiin olevia sarjoja ja omassa pirssissä on pelkästään 4G63-kone.

Käykö tuo sarja ihan suoraan tuohon minunkin pirssiin, koneen tyyppi on kuiteskin sama ?
 
Vs: Käykö turbollisen 4G63-koneen jakohihnasarja turbottomaan koneeseen ?

luulisi että mainittaisiin jos sopii myös turbottomaan.se että konetyyppi on 4g63 niin ei kerro paljoakaan sillä sitä on tehty montaa eri versiota.ainakin 90 luvulta lähtien,ilmeisesti vanheepaakin 4g63 konetta löytyy ja sitä myöden jakopää versioita on monia. jo siinä 90 luvun alkupäästä puoliväliin löytyy ainakin 8venanen 4g63 ,16v soch 4g63 sekä doch 16v 4g63 ,ja kaikissa eri jakopää.

nää on ne mitä ite tiedän varmasti
 
Vs: Käykö turbollisen 4G63-koneen jakohihnasarja turbottomaan koneeseen ?

Okei, no DOHC-konehan tuo on, mikä on itelläni, eli pitää melkeimpä vaan ottaa kuvaa ja tietoo pistää myyjälle ja varmistaa, että se sarja käy sitten.
Mutta kiitoksia infosta, näillä eväillä jatketaan. :p
 
Vs: Käykö turbollisen 4G63-koneen jakohihnasarja turbottomaan koneeseen ?

Siis kaikki jakopään osat on 100% samat sekä vaparissa että turbossa (Siis kun verrataan CT9x ja CS9x malleja). Syy miksei varmasti mainita että tuo käy N/A koneeseen myös, on se säälittävä valmistusmäärä mitä näitä vapareita on.

Tämähän on VAIN EDM malli ja muistaakseni esim. Suomessa myyty kokonaisuudessaan n.600kpl. Syy miksi näitä ei oo esim. JDM malleissa on se että heillä on 4G93 GDI että 4G93 GDI Turbo mallit mitkä pieksee tämän moottorin käytännössä kaikilla aspekteilla, paitsi päästöissä (siis tehot, kulutus jne). Kiitos EDM päästövaateille meillä ei ole saatavilla 170hp GDI turbomosaa, mitä on saatavilla myös 4-vetona ;)

Sarjan saa halvalla esim. Camskilliltä (kun katot Evo 7/8 tai jopa 9 koneisiin sopivat, HUOM! Non-MIVEC!). Kaha myy myös Gatesin hihnaa ja kelpoja laakereita tähän huomattavasti edullisemmin kun timanttitiski.
 
Vs: Käykö turbollisen 4G63-koneen jakohihnasarja turbottomaan koneeseen ?

Nii että käykö tuo linkittämäni jakohihnasarja, voisiko joku ystävällisesti kertoa ? o_O
Olisi kiire tehdä tuo hihnavaihto jo ja ilman varmistusta en voi tilata mitään.
 
Vs: Käykö turbollisen 4G63-koneen jakohihnasarja turbottomaan koneeseen ?

annat vaikka siitä omasta lancerista tarkempia tietoja, esim. mikä on korityyppi CS9A?, CS9W? CY4A?
Niin voi joku katsoa ehkä varaosanumerotkin.. Parhaan tuloksen saa aina "runkonumerolla".

veikkaan kyllä että autoosi saa jakohihnan ihan kysymällä varaosaliikkeestäkin, en välttämättä lähtisi ebay-hihnoja asentelee.. (ellei ole just joku Gates tms..)
 
Vs: Käykö turbollisen 4G63-koneen jakohihnasarja turbottomaan koneeseen ?

Kaivoin runkonumeron ja tässä se on: CS9ASNHML6

Lähinnä sen takia olen netistä muualta kaivellut tuota sarjaa, kun voisi löytyä halvemmalla jostakin täältä pohjolan ulkopuolelta. :)

Mutta nii, eli saako tuohon hihnaan nyt sit varaosanumeron jostakin kaivettua ? Kenties korjausoppaasta ?


http://www.parts2go.de/Motor/Motorsteuerung/Zahnriemen/-spannung//Zahnriemensatz/Zahnriemensatz-QUINTON-HAZELL::974447-18212.html

Jos oikein muistelen puheita muualta, ni Quinton Hazell (QH) on laatumerkki ?
 
Vs: Käykö turbollisen 4G63-koneen jakohihnasarja turbottomaan koneeseen ?

Et antanut runkonumeron loppuosaa joten jäi osa tiedoista uupumaan, mutta eipä nuo ehdotellut vaihtoehtosia osia joten tuolla runkonumerolla tarjosi seuraavia:

MD326059 Jakohihna
MD182537 Jakohihnan rulla
MR984375 Hydraulikiristin

MD182295 Tasapainohihna (Myöhemmin korvattu MR984778)
MD352473 Tasapainohihnan rulla

Äkkiseltään katsoin niin ois eri kamat EVO8. (ainakin varaosa numeroiden puolesta) CT9A valmistettu näemmä EVO7-9 ja näistä kai EVO7 kamat saattas passata ainakin muuten paitsi tuon kiristinpyörän osalta.

Jakohihna lienee evojen kanssa sama vuoteen 2005.10 asti, hydraulikiristin taas vuodesta 2003.10 -> 2005.10 ja jakohihnan rulla lienee eri.
Sitä en tiedä miksi tuo yksi rulla on eri, mutta jos se on erillä koodilla siinä todennäköisesti jotain eroa on. (Evossa MD369999)
Tasapainoakselin hihnat taas käy rullineen.

Ehkä kannattas vaan surffailla nuo hinnat vaikka: https://www.jnztuning.com/oempartscat.html
 
Vs: Käykö turbollisen 4G63-koneen jakohihnasarja turbottomaan koneeseen ?

^Mjaa. Itse aikanaan vertasin jossain polski netti-räjäytyskuvissa (siis mitsubishin paikallinen jälleenmyyjä) varaosanumerot ja tosiaan 100% samat kun 7 ja 8. Evo 9 on toki osittain erilainen kuten Mivec kone muutenkin.

Mainittakoon vielä että itse tilasin Evo 7-8 kamat itselle, asensin ja nyt on ajettu jo ~35tkm näillä kamoilla. Jos tehdas sanoo vanhassa tiedotteessaan (en löytäny sitä googlen doc hausta tähän hätään) että kone on sama mäntiä, joitain venttiilikoineiston osia (nokat, jouset, retskut) ja imusarjaa jne lukuunottamatta sama, niin miksi ne olis eri osia? Toki ne vois olla, mutta 90% kerroista kun oon jotain osia tarvinnu niin oon ostanu Evo 7-8 varaosan (jokaisen toki tarkastanu erikseen).
 
Vs: Käykö turbollisen 4G63-koneen jakohihnasarja turbottomaan koneeseen ?

Urran sanoi
^Mjaa. Itse aikanaan vertasin jossain polski netti-räjäytyskuvissa (siis mitsubishin paikallinen jälleenmyyjä) varaosanumerot ja tosiaan 100% samat kun 7 ja 8. Evo 9 on toki osittain erilainen kuten Mivec kone muutenkin.

Mainittakoon vielä että itse tilasin Evo 7-8 kamat itselle, asensin ja nyt on ajettu jo ~35tkm näillä kamoilla. Jos tehdas sanoo vanhassa tiedotteessaan (en löytäny sitä googlen doc hausta tähän hätään) että kone on sama mäntiä, joitain venttiilikoineiston osia (nokat, jouset, retskut) ja imusarjaa jne lukuunottamatta sama, niin miksi ne olis eri osia? Toki ne vois olla, mutta 90% kerroista kun oon jotain osia tarvinnu niin oon ostanu Evo 7-8 varaosan (jokaisen toki tarkastanu erikseen).

Juuh, itse katsoin tuolla Mitsun omalla softalla, en sinänsä näe miksei se rulla voisi olla sama/samankokoinen/yhteensopiva, ehkä se on vaan laadukkaampi evossa tai joku muu syy jonka takia sillä on eri numero?,
Yleensä kuitenkin tuo näyttää että jos joku osa on korvaantunut tai sama. Tosin tuo osa mitä ASA ehdottaa on todella vanha osa.. (Spacewagon tai joku muu), mut tosiaankin ei se sitä meinaa etteikö joku osa käy jos sillä eri numero on.. Tuo asa vaan antaa tuon ja thats it. Ja nuo kuukaudetkin otin asasta jonka jälkeen on osat muuttuneet.. Muistaakseni 2006 tuli evo 8?

http://www.importcarparts.co.uk/parts_info.asp?id=2416&cat=0&sub=0&sec=0&var=0&dc=&gen=&searchKey= ja tuossahan tuo esim on että tuo tarvike osa korvaa nuo koodit joista molemmat löytyy, voi myös olla että sama tapahtuu myös hihnan suhteen.. mut siinäkin voi olla joku että vaikka osanumero oiskin eri niin hampaita on sama määrä.. mutta esim vahvuus/materiaalit on parantuneet.. Ei nuista voi tietää.

Esim. Jenkkeistä kun tilaan hihnoja niin ne on aina merkattu eritavalla kuin euroopassa myytävät hihnat, jenkkihihnoissa lukee että "only use in usa" vaikka hihna samalta näyttää täysin, en tiedä miksi. Ehkä verokikkailu, ehkä paikallinen valmistus, ehkä eurooppaan on pitänyt olla esim samanlainen mutta enemmän pakkasta kestävä osa.. osanumero kuitenkin on eri. Herra tietää.
 
Vs: Käykö turbollisen 4G63-koneen jakohihnasarja turbottomaan koneeseen ?

EDIT: Sen runkonumeron perässä parin sentin päässä oli koodi: A39B , mutta luulin sen olevan toista riviä/liittyvän värikoodeihin, jotka näkyivät alimpana.

Mutta tosiaankin, tuo saksasta löytynyt setti olisi nyt se järkevin vaihtoehto noin postikulujen puolesta ja ei tulisi mitään tulli/arvolisäverohässäköitä. Vaihtohomma onkin sitten asia erikseen, että vienkö liikkeeseen takuutyöhön vai tekisinkö ite, korjausopas löytyy.
 
Vs: Käykö turbollisen 4G63-koneen jakohihnasarja turbottomaan koneeseen ?

OT:

Vaikka esim kiristinrulla on samankaltainen kaikissa DOHC-mitsuissa,niin siinäkin on eroja onko "ohjurireunalla" vai ei yms.

Eli pientenkin asioiden vuoksi on eri numero.
 
Takaisin
Ylös Bottom