Käynti ongelma EVO III ?

maxp

Lancer EVO VIII-05/Kawasaki ZX10R-04
Liittynyt
8 Toukokuu 2005
Sijainti
Järvenpää
No niiiin...Eli projekti alkaa olla viimeistelyä vaille valmis...Siis Kyseessä on Galant Dyn 4 -91 Jossa EVO III Lancerin moottori...Ja muuta pientä kivaa...Auto saatiin vihdoin käymään (ollut ainakin 2 vuotta käymättä), mutta käynti on melko huonoa....Eli muutama epäselvyys on vielä selvittämättä esim. Onko sylinterijärjestys jakopäästä katsoen 1-4-3-2 vai 1-3-4-2 ? ja onko Coil pakissä (puolat) olevat numerot = sylintereille menevä järjestys...Lambdan kytkentä ei ole ihan 100% varmuudella oikein...Koska johtosarjassa on yksi valkoinen johdin jonka ympärillä metalli sukka ja itse anturi on 3-johtiminen...Kytkin lambdan siten, että anturin signaalin kytkin tähän johtosarjan valk. johtimeen ja jätin anturin "lämmittimen" johtimet kytkemättä...Mahtaneeko olla toimiva kytkentä ? Sitten koneesta kuuluu kummallinen "metallinen" tikitys ? Johtuneeko siitä että joku nostaja olisi jumissa, kun on seisonut, niin pitkään ? (eikä konetta ole vielä käytetty, kuin korkeintaan 60 sek yhteensä). Ääni kuullostaisi tulevan imusarjan tuntumasta.....Kone otettiin suoraan käytöstä ja toiminut silloin kuin kello (ajettu 47tkm)...Vai joku muu ? Ehdotuksia ? Ideoita ? Hyviä neuvoja ?

Sitten mielellään sellaisia kannanottoja joissa on oikeasti pohjaa...Eikä mitään mutu-juttuja...Tympäsee, kun joissakin foorumeissa on sellaisia kenen pitää välttämättä työntää nokkansa joka paikkaan vaikka todellista tietoa ei olisikaan..... ;D

Ps.Kys.auto tulossa myyntiin kunhan saan sen leimattua (pian)....

-Maxp
 
sytytys järjestys on 1-3-4-2.

coilin järjestyksestä en oo varma mutta uskoisin sen olevan juurikin että "numero-numeroon"

valkoinen johto jossa on suojavaippa voi olla nakutus anturin tai juurikin lamdan...
ja pitäisi toimia ilman lämmitystä tosin suotavaa olisi käyttää sitä.

60sek käyttäminen ei viel nosta nostimen paineita joten
ne vaativat ainakin seisomisen jälkeen 15-20min että alkavat toimia.
 
joo,,johdot on numero numeroon ja johtojärjestys on ainakin mulla jakopäästä katsottuna 3214 .....et tälleen... ;)
 
Juuu...Eli johdot näytti olevan ihan oikein sytkällä....Mutta löysin jotain muuta outoa mikä tod.näk. vaikuttaa myös käyntiin....Eli....Eilen olin muutaman tunnin rassailemassa ja ajattelin pyörittää konetta, mutta akku oli täysin kuollut 3:ssa päivässä siitä, kun olin sen ladannut... ???...No asiaa hetken tutkailtuani huomasin, että yksi päävirta kaapeleista oli maissa....Seurailin johtoa aina kuskinjalkatilassa olevaan sulakerasiaa....Mutta siitä eteenpäin en enää jaksanut illalla ihmettellä....Mutta nyt näyttäisi siltä, että pitää selvittää minkä sähkölaiteen johtimet on kytketty väärin/jokun johtimen kuori hankautunut puhki....Tai jotain... ???....Mutta asiaa helpottaisi, jos joltain löytyisi kytkentä kaaviot, missä olisi johdinvärit ??...Osaako, joku kertoa mistä kannattaisi etsiskellä....... :seina

-Maxp 
 
mulla on sähkökaaviot pdf muodossa n.33mb tiedosto
jos malisi ottaa vastaa niin ison tiedoston
niin laitan tulemaan...
osote tuo mikä on profiilissa? jos johonkin muuhun
niin laita privana minne haluat ne.

niissä on kaikki (e3x )88-92 galantin 8valvesta turboon kaaviot
 
No niiiiin.....Jälleen hieman viisaampana....Olin tuossa päivällä rassailemassa ja ainakin akun tyhjentyminen selvisi. Taitaa olla kattovalon tai kellon kaapelit väärin/hankautuneet puhki tai jotain....No ainakin akun purkautuminen loppui, kun repäisi kyseisten laitteiden sulakkeen pois...Mutta juuu...Käynti oli edelleen heikkoa, mutta ehkä jo hiukan parenpaa. Samalla ilmeni myös, että kierroslukumittari ei toimi ??? Jos joku joskus rassaillut kyseistä mittaria, niin neuvoja/vinkkejä/spekulointia...=)..Täytyy huomenissa säätää tyhjäkäyntiä ja katsoa auttaako...
 
Juuu...Tuota...Hmmm...Pystyisikö joku neuvomaan mistä löydän sytytyksen ajoitus säätö plugin, jotta pääsisi säätämään tyhjäkäyntiä.... (http://www.vfaq.com/mods/BISS-1G.html)....Ei löytynyt tuon linkin ohjeiden mukaisista paikoista...Eli mihin kyseinen plugi menee (johtimet->plugista eteen päin). Yritin kyllä tutkailla jokaisen esillä olevan plugin mistä en ollut varma, etteivät liittyneet sytytykseen.... :seina...Johan on prkle... ;D
 
Jep jep....Taas ollaan rassailtu ja sytytyksenajoitus säätöplugikin löytyi (oli vakionopeudensäätimen alla, apukuskin puolella)...Tyhjäkäynnin säätäminen ei vaan ottanut onnistuakseen...Maadoitin ed.mainitus plugin ja diaksnotiikka pistokkeesta oikean puoleisesta rivistä 3:nen alhaalta lukien (ei ollut samanlainen tuo diaksnotiikka plugi, kuin tuossa--> http://www.vfaq.com/mods/BISS-1G.html ohjeessa). Sitten käytin autoa jonkin aikaa ja yritin säätää tyhjäkäyntiä....Mutta tuolla ruuvin vääntelyllä ei ollut vaikutusta ???...Teinköhän kaiken oikein ??? Auto käy tällä hetkellä kuitenkin jollain tavalla tyhjäkäyntiä, mutta esim, ajossa se on todella voimattoman oloinen...???....Vikakoodeja auto ei enää anna, mutta mahdollista vikaa on haarukoitu nyt tuonne ilmamassamittarille...Näyttäisi että sitä on joku hiukan modannut....Joten jos joku on joskus tuollaista massia mittaillut (tod.näk. VR4 mas), niin ottaisin vinkkejä mielellään vastaan....Tai jos jollain olisi ylimääräinen massi, jolla voisi testata....
 
Missähän päin vaikutat, kun ei tuosta profiilista näkynyt. Onko massi muovinen vai semmoinen peltikotelo ?

Jos on muovinen ovaaliulostulolla niin on evon ja jos on peltikotelossa niin se on org vr4.
 
noniin.. onko sulla kuvii projektista missään ? tulivaan mieleen että onko vika välttämättä sähköissä. entä jos hyträäli nostajat ei ole vielä lähteny mukaan ku kone on ollu noin kauvan käymättä ?
 
Takaisin
Ylös Bottom