kaasari ongelma -82 coltissa

ralli art

honda accord tourer 2.4 executive 2003.
Liittynyt
8 Syyskuu 2004
Sijainti
jyväskylä
no joo..nyt on päästy sähkövioista eroon niin esitetäämpä toinen jo pitkään rassannut ongelma:eli kun moottori on kuuma niin ei tarvitse kuin ajon aikana vaihtaa vaihdetta niin auto nykäisee kohtuullisen rajusti kun painaa taas kaasua.

toinen outo asia tuli ilmi kun säädettiin pakokaasu testerissä kaasutinta niin tyhjäkäynnillä co säädettiin 1.5% mutta kierroksilla(3500-5000rpm) co pysyi noin 5-6% tienoolla?!normaalisti co:n pitäisi pudota noin 1% ja allekkin kun autoa kierrätetään paikoillaan?
puhumattakaan jos moottori jarruttaa edes hetken tai on ollut tyhjäkäynnillä niin ns"kuollut kohta"löytyy 1200-1400 väliseltä kierrosalueelta.
kolmas kaasariin liityvä ongelma on sellanen jos vaikka vaihde vapaalla kurvaan vasemmalle niin auto tukehtuu ja sammuu,mutta jos sama tapahtuu oikelle käännyttäessä niin tyhjäkäynti pysyy normaalina?!
kaksi kertaa on kaasari putsattu,sytytys säädetty,kärkiväli säädetty+uudet kärjet+uusi jakaja kansi+tulpat+johdot+bensan suodatin uusittu,ei imuvuotoja,polttoaine pumppu uusittu(edellinen omistaja).
ulospäin kaasutin ei vuoda bensaa
silmämääräisesti näytti että bensan pintakin olisi ollut riittävän korkealla ja suutimien koko oli 1 kurkussa 100 ja 2 kurkussa 162.
kiihdytys pumppu liikkuu normaalisti ja akselin nahka on ehjä.
kylmänä tätä oiretta ei esiinny koska ryyppy pitää kierrokset niin korkealla ja seoksen niin rikkaalla.

luulen että kaikki nämä ongelmat liittyvät toisiinsa,kunhan sais jotain uutta vihiä mistä lähteä etsimään ???

oisko kellään mitään ideoita?ajattelin vielä kerran purkaa kaasarin pöydälle tuhannen palasiksi ja putsata.jos jollain olisi jotain teknisiä arvoja mallisarjan kaasarista olisin iki onnellinen!! ;D
mottihan on siis 4g12 1400
-matti-
 
Kiihtyykö miten ja kulkeeko yli 100km/h?
Mites kaasarin tiivisteet&VIVUSTO?
Oliskos sulla mitään kuvia/mallimerkintää siitä?
 
ralli art sanoi
no joo..nyt on päästy sähkövioista eroon niin esitetäämpä toinen jo pitkään rassannut ongelma:eli kun moottori on kuuma niin ei tarvitse kuin ajon aikana vaihtaa vaihdetta niin auto nykäisee kohtuullisen rajusti kun painaa taas kaasua.

Se on se teho.. ;D

Helpommalla voi päästä ku hommaa "vaihtokaasarin" tiedä sit.. btw, mun 1.2 koneessa oli kaasarin kyljessä ikkuna josta näki sen tason kohokammiossa..
 
-82 mallissa pitäisi olla Mikuni 26-30DIDTA-20..
Ja ilmoittamasi suutinkoot ovat oikeat..
 
ettei vaan edellinen omistaja (mr. tee-se-itse-sähköt?) olisi iskenyt kyntensä myös kaasariin? Vähän samaan tyyliiin kuin siinä meikäläisen valkoisessa turbo-Coltissa imusarjan painetunnistin ohitettu johdon pätkällä, selitys: nyt siinä voi säätää ahtopainetta. (Väärin, nyt siinä boksi saa tiedon että ahtopainetta on koko ajan ja nakutuksentunnistaja on "kuuntelulla" jatkuvasti...
 
juu,mittari nopeutta ottaa karvan alle 170kmh eli todellista noin 150kmh.
alun perin vivustosta oli irti jotain ryyppyyn liityviä tankoja irti?josta johtui täys kaasulla sellainen ilmiö että kaasu jäi pohjaan :p .noh niille löytyi paikka ja ensimmäisessä irroitus operaatiossa ;D
itse kaasu akseli on aika tiukka et en usko sen vaikuttavan kun ei siinä näkynyt testerin mukaan alipaine vuotojakaan ???
tiivisteet pitäis olla ehjät,mutta jos koho kammion tiiviste sittenkin vuotais niin voisko siitä johtua tää ilmiö?

sitä minä ihmettelin että tässä kaasarissa ei oo ikkunaa josta näkis bensan pinnan?
(-82 mallissa pitäisi olla Mikuni 26-30DIDTA-20..
Ja ilmoittamasi suutinkoot ovat oikeat..)
kiitos tuosta tiedosta täytyy tarkistaa jos siinä on enään se lappu tallella....

joo kävi mielessä että jos TI-mies on iskenyt kaasariinkin niin sit mänöö hermot ja soitan sille... :mad: kerron sille mielipiteeni miehen taideteoksista :seina
alipaine letkut on just uusittu. ;D

tulipas semmonenkin mieleen että oisko jollain tarjota toista samanlaista kaasaria?vois vaikka ostaakin? :)
 
ralli art sanoi
eli kun moottori on kuuma niin ei tarvitse kuin ajon aikana vaihtaa vaihdetta niin auto nykäisee kohtuullisen rajusti kun painaa taas kaasua.
Mulla hieman samantapaista,ja ainakin huohottimen venas vikaa,ootkos sitä tarkastanu?
Pistä Webberin DGV,varmasti toimii ja ei tartte hermoilla koko aikaa..
 
ST sanoi
ralli art sanoi
eli kun moottori on kuuma niin ei tarvitse kuin ajon aikana vaihtaa vaihdetta niin auto nykäisee kohtuullisen rajusti kun painaa taas kaasua.
Mulla hieman samantapaista,ja ainakin huohottimen venas vikaa,ootkos sitä tarkastanu?
Pistä Webberin DGV,varmasti toimii ja ei tartte hermoilla koko aikaa..
no niin!nyt tajusin että eihän siinä oo koko venttiliä?!mites se on mahdollista?venttiilin kopasta kummiskin menee letku kaasarin jalkaan...eikä siinä kyllä oo venttiiliä.voisko se vetää seokset laihalleen kun moottori jarruttaa?tuo oli ST hyvä pointti!arvelinkin että jollain löytyy ideoita!! ;D
onko kellään muulla sellasta venttiiliä siinä huohotin putkessa? niko? teme?j puhakka?

muuten hyvä idea tuo korvaus kaasari,mutta kun tekis mieli pitää se suhteellisen orggiksena :) ja ei ois enään paljosta kiini että tuo toimis täysin ;)
 
ajattelin juuri sitä kaasaria, että jospa siinä on esim. bensanpintaa säädetty ylöspäin lisätehon toivossa (just näitä kyläseppä virityksiä..) ja se kaasari tulvii hieman tai hieman enemmän tilanteesta riippuen? Ja jos niitä tankojakin oli viritelty, niin niitähän voi vaikka vielä puuttuakin sieltä...

Voin vilkaista tuosta omasta Colttosesta miten siinä menee noita huohottiemn letkuja ja kaasarin vipstaakeja...
 
mites kiihdytys pumppu toimiiko se oikein? ettei imisi sieltä bensaa/ilmaa ? kalvo ehjä?

joskus oli cortinassa webruissa sitä vikaa...
 
JKorpela sanoi
mites kiihdytys pumppu toimiiko se oikein? ettei imisi sieltä bensaa/ilmaa ? kalvo ehjä?

joskus oli cortinassa webruissa sitä vikaa...
joo kyllä kiihdytys pumppu toimii ihan okei mutta tuli mieleen että jos se kohokammion tiiviste ei pitäis kunnolla tai bensan pinta on liian korkeella koska kun kurvaa vasemmalle(auto tyhjäkäynnillä) niin auto tukehtuu liialliseen bensaan?ja pienenkin moottori jarrutuksen jälkeen kun painaa kaasua niin nykäisee kerran oikein reippaasti.ilmiö toistuu varsinkin kuumalla koneella ???

nooh kunhan pääsen tutustumaan kaasariin vielä kerran ;D
 
yks juttu tuli muuten mieleen: oletko tutkinut , että jakajassa toimii molemmat säädöt? Siis että alipainesäätö toimii ja pohjalevy liikkuu ja että keskipakosäätö ei ole ryytynyt? Kaippa sekin jotenkin näkyy COssa jos ennakko ei kuljekaan toivottuja ratoja... Nykimisenä se ainakin tuntuu.
 
no niin elikkäs vika ois sellanen että kaasari repii jostain välistä ylimääristä bensaa moottoriin.se selittäisi korkean co:n kierroksilla.bensan pinta on oikealla korkeudella ja kaasaria purkaessa löytyi yksi tukkeutunut ilmasuutin,mutta vaikka se putsattiin niin loppu tulokseen ei tullut mitään vaikutusta ???
täytyy jatkaa tutkimuksia kunhan aika taulu vain sallii :)

eihän kellään ois jäänyt ylimääristä tiiviste sarjaa tohon kaasariin?siinä tunniste lapussa luki jotain 26.... ::)
 
Takaisin
Ylös Bottom