kadonneita kilometrejä

Dewill

New Member
Liittynyt
8 Elokuu 2005
Sijainti
Varkaus/Kuvansi
löysimpä nettiautosta mun entisen lancer gti:n. Itse olin ajanut sillä hieman yli 300.000km ja myin sen about noilla samoilla kilometreillä. Nyt sitä on pariin kertaan myyty pienemmillä kilometreillä. Oli pakko laittaa myyjälle kysymys, että onko kone kenties vaihdettu ja täten ois ilmoutuksessa pienemmät kilsat ? Tai sitten joku ruuvaillut hieman ? Saa nähdä vastaako ja jos vastaa, niin mitä vastaa ?
 
Vs: kadonneita kilometrejä

Paljonko siellä nyt sitten puuttuu kilometrejä?
mittarin rukkaaminenhan on petos, vai miten se nyt oli?

eikäse, että kone on vaihdettu pudota lopun auton kilometrejä mitenkään. ilmoituksessä pitäisi lukea silloin että "koneella ajettu"
 
Vs: kadonneita kilometrejä

Lancereissa tuntuu olevan "heikot" mittarit, muistelen tämmöisiä tulleen vastaan ennenkin...
 
Vs: kadonneita kilometrejä

Tais olla noin 20.000 puuttuvaa kilometriä. Mä myin kuitenki auton Helsingissä ja ostaja oli lapista, joten luulis muutaman vuoden aikana tulleen siihen kilometrejä toi 20.000 lisää eikä vähemmän. Oishan se reilua myynti-ilmoitukseen laittaa totuuden mukaiset kilsat, se mitä korilla on ajettu ja kertoa erikseen paljon moottorilla on. Enkä jaksa uskoa, että siihen olis moottoria vaihdettu. Se oli kuitenki täysin virheettömässä kunnossa mun jäljiltä.
 
Vs: kadonneita kilometrejä

Petoshan se ja syyllinen näkyyy AKE:lta varsin helposti.. Ja ruuvauksen aikaan omistanut omistaja on se joka syytteeseen vastaa, jossei ole kauppakirjaa tms. todistetta näyttää, että on ilmoitettu uudelle omistajalle, että ei tod. kilometrit.
 
Vs: kadonneita kilometrejä

Työkaverilla meni diisseli bemari lunastukseen,vuosi takaperin ja mittarissa oli tuolloin karvan alta 500tkm.
Joku kuukausi takaperin auton silloinen omistaja oli soitellut ja sanonut ostaneensa ko auton,työkaveri oli todennut että,jaa oliko joku sen vielä oikonut vaikka oli niinkin paljon ajettu,auton omistajo oli meinannut että eihän tuo nyt vielä niin paljoa ole kun mittarissa oli joku 260tkm. tjsp. johon työkaveri oli keronut paljonko mittarissa oli ollut kun auto oli hänellä,luurin toisessapäässä oli ollut pitkä hiljaisuus ;D
Seuraavalla viikolla auto oli taas myynnissä...
Niin ja suomiautoistahan ei mittareita rukata ::)
 
Vs: kadonneita kilometrejä

MVa~1 sanoi
Petoshan se ja syyllinen näkyyy AKE:lta varsin helposti.. Ja ruuvauksen aikaan omistanut omistaja on se joka syytteeseen vastaa, jossei ole kauppakirjaa tms. todistetta näyttää, että on ilmoitettu uudelle omistajalle, että ei tod. kilometrit.

Onkos ne nuo kilsat jossakin virallisessa aken kansiossa, vai meinaatko niitä kilsoja mitkä tulostuu katastuspapereihin ???
 
Vs: kadonneita kilometrejä

Tunari-82 sanoi
Työkaverilla meni diisseli bemari lunastukseen,vuosi takaperin ja mittarissa oli tuolloin karvan alta 500tkm.
Joku kuukausi takaperin auton silloinen omistaja oli soitellut ja sanonut ostaneensa ko auton,työkaveri oli todennut että,jaa oliko joku sen vielä oikonut vaikka oli niinkin paljon ajettu,auton omistajo oli meinannut että eihän tuo nyt vielä niin paljoa ole kun mittarissa oli joku 260tkm. tjsp. johon työkaveri oli keronut paljonko mittarissa oli ollut kun auto oli hänellä,luurin toisessapäässä oli ollut pitkä hiljaisuus ;D

Miksi ihmiset soittelee vanhoille omistajille? :seina :eek:fftopic
Itseäni ei kauheesti kiinnostaisi mitä jollekkin vanhoille autoilleni on tapahtunut.
 
Vs: kadonneita kilometrejä

Petos se on vasta sitten kun ostajalle ei mittarilukemasta kerrota. Kyllä mittaria saa ruuvailla miten itse haluaa.

Asiaan liittyen...mulle sattui yksi puhelu töissä muutama viikko sitten kun verotoimistosta soittivat. Halusivat tietää auton xxx-### mittarilukematiedot viimeiseltä kolmelta vuodelta. En muista lukemia mutta olivat about näin: 2007 340 000 km, 2008 190 000 km ja 2009 355 000 km. Liekö joku verokusetus sitten, mutta tiesin ainakin pilanneeni jonkun "pisnikset".
 
Vs: kadonneita kilometrejä

Veikka sanoi
Onkos ne nuo kilsat jossakin virallisessa aken kansiossa, vai meinaatko niitä kilsoja mitkä tulostuu katastuspapereihin ???
Katsastuksessahan ne kilsat tarkistetaan joka vuosi.. Ja on tosiaan laillista, jos ilmoittaa seuraavalle omistajalle, että näin on tapahtunut ja mittarissa ei ole todelliset kilsat..
 
Vs: kadonneita kilometrejä

miks hitossa ruuvata kilsoja jos vaihtaa moottorin. korilla ajettu kilsat pitää olla realistisesti esillä. Mun mielestä tälläinen ruuvaillu on tyhmää ja 100% huijaamista. Aina voi ilmoittaa, jos kone on vaihdettu ja paljo sen jälkee on ajettu. Ja moottoria vaihdattessa ei useinkaa vanhempii autoihin uusia koneita vaihdeta tai sellaisia ei edes saa kovin helposti. ja samalla hinnalla ja vaivalla kandee jo hommata uus auto. eli itse en osaa enää luottaa mihinkää "moottori on vaihdettu" ilmoitukseen ? ja käytetyn osto on ilman asiantuntianjan apua on aina hakuammuntaa. perävalo takuu on karu huomata liian myöhään. Pitäs olla näissä kilometreissä tarkemmin seuranta ja julkiset tiedot saatavana autoista. aamen chaos a.d
 
Vs: kadonneita kilometrejä

Dewill sanoi
miks hitossa ruuvata kilsoja jos vaihtaa moottorin. korilla ajettu kilsat pitää olla realistisesti esillä. Mun mielestä tälläinen ruuvaillu on tyhmää ja 100% huijaamista. Aina voi ilmoittaa, jos kone on vaihdettu ja paljo sen jälkee on ajettu. Ja moottoria vaihdattessa ei useinkaa vanhempii autoihin uusia koneita vaihdeta tai sellaisia ei edes saa kovin helposti. ja samalla hinnalla ja vaivalla kandee jo hommata uus auto. eli itse en osaa enää luottaa mihinkää "moottori on vaihdettu" ilmoitukseen ? ja käytetyn osto on ilman asiantuntianjan apua on aina hakuammuntaa. perävalo takuu on karu huomata liian myöhään. Pitäs olla näissä kilometreissä tarkemmin seuranta ja julkiset tiedot saatavana autoista. aamen chaos a.d

Koska ihmiset ei osta kovin helposti yli 300k ajettuja autoja, varsinkaan jos 80% ostajista ei edes koeaja autoaan ennen ostoa, tai 95% ei selvitä mitään taustatietoja, niin on vaan parempi ostaa "vähän ajettu" kuin "paljon ajettu" :p
 
Vs: kadonneita kilometrejä

J. Puhakka sanoi
Koska ihmiset ei osta kovin helposti yli 300k ajettuja autoja, varsinkaan jos 80% ostajista ei edes koeaja autoaan ennen ostoa, tai 95% ei selvitä mitään taustatietoja, niin on vaan parempi ostaa "vähän ajettu" kuin "paljon ajettu" :p
Ei kai se ole ihme, kun tietää minkälaisia autonpitäjiä 300tkm ajetun auton historiasta voi löytyä. En kyllä ostais itsekkään jos en tietäis auton historiaa ja minkälainen omistaja kyseisellä kamppeella on ollu. No ehkä sitten vois ostaa tuntemattomaltakin semmoisen jos siinä on merkkiliikkeen huoltokirja, jossa on leimat jokaisesta määräaikaishuollosta ja merkkiosilla korjattu varsinkin kriittisemmät kohteet (tietenkin jos kaikki leimat ovat samasta liikkeestä ja leimat ovat yhtä tuoreen näköisiä, niin ei paljoa anna lisäarvoa).
 
Vs: kadonneita kilometrejä

MitsuMi sanoi
Ei kai se ole ihme, kun tietää minkälaisia autonpitäjiä 300tkm ajetun auton historiasta voi löytyä. En kyllä ostais itsekkään jos en tietäis auton historiaa ja minkälainen omistaja kyseisellä kamppeella on ollu. No ehkä sitten vois ostaa tuntemattomaltakin semmoisen jos siinä on merkkiliikkeen huoltokirja, jossa on leimat jokaisesta määräaikaishuollosta ja merkkiosilla korjattu varsinkin kriittisemmät kohteet (tietenkin jos kaikki leimat ovat samasta liikkeestä ja leimat ovat yhtä tuoreen näköisiä, niin ei paljoa anna lisäarvoa).

Totta turiset ja tässähän on tämä että autoja on tosiaankin erilaisia, ja pitäjiä myös. esim. Auto jolla on ajettu vaan se mielesssä että ajellaan niin kauan kun tulee jotain vikaa. ei välttämättä ole se paras ostos edes 150 tai 200k ajettuna. Vastaavasti joku 300+ ajettu auto voi olla oikeasti hyväkin. Ja teoriassahan nuista on jo aikaa sit vaihdettu "kaikki kuluvat" osat ainakin kertaalleen.. Esim itseä ei pelottaisi ostaa 88-92 galanttia yli 300k ajettuna (jos huoltokirja/huollot tehtynä), koska ostin sellaisen 300+tkm ajettuna ja nyt on 408tkm mittarissa..

Ja tosiaankin naurattaa kuunnella kun ihmiset vaihtelee autojaan miten automaattisesti joku 190k ajettu on parempi ku 250k jne, vaikka noin yleensä 200k on just iso huoltorupeama joka on yleensä tehty @ 250k..
 
Vs: kadonneita kilometrejä

Dewill sanoi
Tais olla noin 20.000 puuttuvaa kilometriä.

Jos tässä halutaan puhua jonkinlaisesta petoksesta/huijauksesta, niin pitäisi varmaankin määritellä menetyksen suuruuskin. Hintaan tuskin 20000 kilometrillä on juuri mitään vaikutusta, joten korvauksia voi olla aikalailla mahdotonta saada tai sitten se on luokkaa satanen tai pullakahvit Essolla, kunhan ensin on pari vuotta asiasta tapeltu. Ja ostajakin on todennäköisesti 18-19 v niin asia tuskin etenee minnekään.
 
Takaisin
Ylös Bottom