Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Wheels: 5x114.3 stud, 205/55 R16
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

TERVEHDYS KAIKILLE!!!

Aihetta sivusta seuranneena sain vihdoin aikaiseksi rekisteröityä sivuille. Kunhan köyhtyminen loppuu (toivottavasti ennen vuotta 2047) ostattaa tod.näk. farkku Legnumin. Osto kuumetta ei laisinkaan helpottanut tänään kaupungilla (lahdessa) näkemäni puuha kilvillä liikkunut valkoinen farmari Legu... Joko näitä on saatu yhtään ihan oikeitten kotimaisten kilpien väliin?
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Harri K sanoi
On niitä mustillakin...
Legui näkyy enemmä mustilla.
Onha toi ehkä että karsin nahat pois ja normina ja tulee sitte muuta sisälle...mut katsoo ny täs viel..

tuli varmistus honkkongista..tuos turissu meses muutama sieltä oleva mitsubishistin kanssa ;D


Jos on nahkasisussta mainittu niin menee seuraavasti:

if SILVER color VR4, there is Black Leather seats
if Dark color VR4, there is Grey or "WHITE" leather seat
IN Japanese version

mut sit löyty tämmönenki viel: http://www.28car.com/sell_dsp.php?h_id=146020&h_url_dsp_src=/sell_lst.php&h_vw=1&h_sort=3&h_l_page=14&h_srh=galant

kukas importtais ton mulle ;)
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Ehkä offtopiccia mut onko tietoa auton tekniikasta et kestääkö nostaa ahtoja yhtään? mitkä on vakioturbot ja missäköhän noita sais lastutettua. saako suomesta mitään osia vai onko japanista tilattava?
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Ahtojen nostoa mekaanisesti. pakoputki / ilmansuodatin / pumppu vaihtoon niin turvallisesti 320+hp ja ~420nm.

Ennemmin huolettaa paikkojen ahtaus / perän ilmaus / jakopäänvaihto / automaagi lootaöljyjen vaihto tee-se-itse miehellä...
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

kapsu sanoi
mikäs tilanne tilausten/toimitusten kanssa?

Kaksi Legnumia ja yksi Galant matkalla, yksi Galant vielä laiturilla Japanissa, mutta laivapaikka jo saatu sillekin.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Vähän ohi varsinaisen aiheen, mutta tässä jo ennakkoon kaikille jotka moista ovat hankkimassa/hankkineet; miten saada nopeudenrajotin pois käytöstä?

Speed signal is connector 4, pin 16. If you pull off your passenger center kick panel, you will get enough access to unplug your ECU from the loom. Pull out the connectors and locate the wire and cut.

You might get a vehicle speed sensor error code if you then check, but thats about the extent of it.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Aikooko miikka mennä ajeleen ulkomaille ? Tuskin tulee tuolla possulla speedlimitteri ihan heti vastaan edes radalla.

Itse en ainaskaan katkaise speedlimitterin johtoa, menee kulutuslaskin sekasin.

Ecu puolella porukat ovat jo saaneet aikaiseksi että ovat imeneet "koodin" ecusta ja ovat löytäneet jo karttoja moisesta. Ehkäpä tuo speedlimitteri löytyy kohta.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Laitoin näkyviin kun on pariin kertaan tullut irkissä juttua että mikä on helpoin tapa ohittaa tuo speed limiter, ja tuota helpompaa tapaa ei taida löytyä. Enkä siis henkilökohtaisesti näe tarvetta rajoittimen poistolle, tuskinpa tulisi tarvetta ajella nopeusmittari pitkälti jo toisella kierroksella :p
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

tepi sanoi
Itse en ainaskaan katkaise speedlimitterin johtoa, menee kulutuslaskin sekasin.

Tuota, anteeksi offtopic mutta onkos noissa legnumeissa vai ihan ajotietokonekin joka laskee kulutuksia yms vai ... ???
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Ohan niihin jo saanut optiona mmcs järjestelmää joka hanskaa navin, ilmastoinnin, radion, cd:n, yms jutut.

http://www.mitsubishi-motors.com/corporate/about_us/technology/safety/e/mmcs.html
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Onko joku vielä tilaamassa jotain Japaniasta?

Mitäs firmaa tässä tilauksessä käytettiin(olen kyllä seurrannut topicia aktiivisesti, mutta en muista oliko mainittu)?

Saatiinko jotain spesiaali paljous alennusta?
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

eikös noita halukkaita tuntunut kesäksi olevan. ymmärsin että NOKONZOK järjestää nuo autot huutokaupasta ilman välityspalkkiota, eikä mikään firma. sillähän siintä sen säästön saa. täältä löytyisi ainakin yksi lisää joka olisi halukas kyseisen auton tilaamiseen tuossa kesän aikana. voiko joku vahvistaa tuon kulutuksen jonka löysin jostain eli 11.5l/100km keskikulutus?
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Noi on huudettu huutokaupasta. Ainoa säästö joka tuossa toteutu on autojen aikataulu konttissa tullessaan ja kohtuullinen rahtikustannus.


*Suomalaiset jdm autojen välittäjät ottavat noin 40-50% välistä. 4 gradellinen 96/97 legnum täällä 7ke, oikea kustannus 3500e itse tilattuna (taxfree) Sama on kaikissa evoissa yms. Ei taida edes saada japanin auction sheettiä mukaan auton "Todellisesta" historiasta/kohtalosta/gradesta/kunnosta.

* Toki se jostain elanto on saatava
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

tepi sanoi
Noi on huudettu huutokaupasta. Ainoa säästö joka tuossa toteutu on autojen aikataulu konttissa tullessaan ja kohtuullinen rahtikustannus.


*Suomalaiset jdm autojen välittäjät ottavat noin 40-50% välistä. 4 gradellinen 96/97 legnum täällä 7ke, oikea kustannus 3500e itse tilattuna (taxfree) Sama on kaikissa evoissa yms. Ei taida edes saada japanin auction sheettiä mukaan auton "Todellisesta" historiasta/kohtalosta/gradesta/kunnosta.

* Toki se jostain elanto on saatava

* Ei taida vaan tuolla käyttämälläni ESV:llä esim. olla yhtäkään 7 ke:n Legnumia (jota olen ihmetellytkin). Onko edes kuuden tonnin? Ilmeisesti heillä sitten kysyntä niin paljon kovempaa että voi ottaa vähemmän välistä.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

tepi sanoi
Noi on huudettu huutokaupasta. Ainoa säästö joka tuossa toteutu on autojen aikataulu konttissa tullessaan ja kohtuullinen rahtikustannus.


*Suomalaiset jdm autojen välittäjät ottavat noin 40-50% välistä. 4 gradellinen 96/97 legnum täällä 7ke, oikea kustannus 3500e itse tilattuna (taxfree) Sama on kaikissa evoissa yms. Ei taida edes saada japanin auction sheettiä mukaan auton "Todellisesta" historiasta/kohtalosta.

* Toki se jostain elanto on saatava

Juu, mutta onhan sekin huutokauppa jonkinlainen firma. Eli on kuitenkin ilmeiseti rehellinen putiikki mitä tässä on käytetty?

Välittäjä firmojen puolesta täytyy sanoa että onhan toi aika riskiä ostaa autoa pelkillä kuvilla ja toiseltapuoleleta maapalloa.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

miikka sanoi
* Ei taida vaan tuolla käyttämälläni ESV:llä esim. olla yhtäkään 7 ke:n Legnumia (jota olen ihmetellytkin). Onko edes kuuden tonnin? Ilmeisesti heillä sitten kysyntä niin paljon kovempaa että voi ottaa vähemmän välistä.

Yleensänhän käytettyjen autokaupassa hinnoista pystyy tinkimään. Pyyntihinta ja myyntihinta ei välttämättä sama. Tosin en tiedä ESV tapauksessa mitenkä toimivat. Mutua...
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

japanissa se menee sillälailla, että "välittäjä firmat" osallistuvat huutokauppoihin jota "auction houset" pitävät viikottain. Riippuen välittäjä firmasta auton voi palauttaa takaisin kiertoon jos grade vaihtuu loppu tarkistuksessa esim yhden pisteen huonommaksi, taikka ilmenee jotain vikaa jota ei ole listattu "auction sheettiin" Toki se on riski ostaa toiselta puolelta maapalloa, mutta sitä voi pienentää kun käyttää tunnettua diileriä.

Ei ne suomeen importatut autotkaan aina olleet mitään helmiä, tunnetusti suomalaisille käy mikä tahansa pommi, se on jo nähty. Ainoa etu jossain suomalaissa lafkoissa on se että auton voi palauttaa, jos ei auto kiinnosta, vaikka oletkin maksanut panttirahan + hankkivat tarvittavan TUV todistuksen.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Miikka, ei nyt esv:stä välttämättä tässä puhuttu, onhan noita muitakin. Nopeasti katsoen löysin monia yli 6ke hintoja. Esv tekee hyvää työtä että suomalaiset saavat hyviä autoja kalustoonsa.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

tepi sanoi
Miikka, ei nyt esv:stä välttämättä tässä puhuttu, onhan noita muitakin. Nopeasti katsoen löysin monia yli 6ke hintoja.

Juu, en tarkoittanutkaan että vain ESV, tarkoitin että ei suinkaan kaikki tunnu vetävän ihan mahdottomia välirahoja. Ko. firman toiminta ilmeisen harvinaista muutenkin, kun auton saa koeajaa ym ennen ostopäätöstä.

Joku pykäliä tuntevahan voisi tietysti valaista nyt tässä ohessa että koskeeko välittäjäfirman kautta ostettua autoa samat kuluttajasuojat kuin suomalaisesta liikkeestä "ihan normaalia autoa" ostettaessa?
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

miikka sanoi
Joku pykäliä tuntevahan voisi tietysti valaista nyt tässä ohessa että koskeeko välittäjäfirman kautta ostettua autoa samat kuluttajasuojat kuin suomalaisesta liikkeestä "ihan normaalia autoa" ostettaessa?

Koska ostat firmalta, on takuu olemassa. Eli koskee.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

miikka sanoi
Juu, en tarkoittanutkaan että vain ESV, tarkoitin että ei suinkaan kaikki tunnu vetävän ihan mahdottomia välirahoja. Ko. firman toiminta ilmeisen harvinaista muutenkin, kun auton saa koeajaa ym ennen ostopäätöstä.

Itse kyllä luotan myös japanin välittäjiin. Eivät edes huuda jos autossa on jotain "mätää", kokemusta löytyy noin 60 huudon jättämisestä ja muutama auto on onkeen myös jäänyt. Quotean sitten uudestaan kun nähdään tulokset.

Toki todella pahat tulokset on myös täällä foorumissa nähtävissä. Tulee toinen auto kokonaan.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Evox sanoi
Onko joku vielä tilaamassa jotain Japaniasta?

Mitäs firmaa tässä tilauksessä käytettiin(olen kyllä seurrannut topicia aktiivisesti, mutta en muista oliko mainittu)?

Saatiinko jotain spesiaali paljous alennusta?

Varmasti joku on vielä joskus jotain tilaamassa Japanista :)

Tepi tuossa jo vastailikin aika pitkälle, mutta tarkennan omalta osaltani. Huutokaupoistahan ei siis voi suoraan ostaa yhtään mitään vaan välissä on aina "agentti", joka hoitaa varsinaisen huutamisen lisäksi auton kuljetukset, paperityöt ja laivaamisen. Tässä tapauksessa olen käyttänyt Auto Square Ltd. (www.auto.co.jp) nimistä yritystä. Kankea käyttöliittymä, mutta loistava palvelu. Hintapolitiikka on hyvin yhteneväinen alan firmojen kesken, joten sen suhteen ei ole suurtakaan väliä kenen kanssa asioi.

Välityspalkkiosta saa alennusta sen mukaan kuinka paljon autoja ostaa. Näillä määrillä alennus on vielä melko marginaalinen ja homman kantava ajatus olikin mahdollistaa määrän kautta edullisempi mahdollisuus konttirahtiin. Pientä säästöä saatiin kuitenkin myös välityspalkkiosta.

tepi sanoi
Itse kyllä luotan myös japanin välittäjiin. Eivät edes huuda jos autossa on jotain "mätää", kokemusta löytyy noin 60 huudon jättämisestä ja muutama auto on onkeen myös jäänyt. Quotean sitten uudestaan kun nähdään tulokset.

Toki todella pahat tulokset on myös täällä foorumissa nähtävissä. Tulee toinen auto kokonaan.

Japanilaisiin huutokauppa-agentteihin voi luottaa. Ongelmia esiintyy jobbareiden kanssa, joilla ei siis ole mitään tekemistä varsinaisen huutokauppakuvion kanssa. Meikäläisen evo kolmosen tapaus olkoon esimerkkinä heikommasta tuurista. Moni agentti ei suostu asiakkaan pyynnöstä huolimatta huutamaan epäilyttäviä tapauksia, aivan kuten Tepi totesikin. Kaikki havaitut viat kerrotaan erittäin rehellisesti ja kaupan voi purkaa kustannuksitta jos agentin tarkastuksessa löytyy vikoja, jota ei auction sheetissä ollut mainittu. Koko järjestelmän toimivuus perustuu luotettavuuten. Kenenkään kuviossa mukana olevan tahon edun mukaista ei ole ruveta huijaamaan.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Tulin varanneeksi Legnumin, ei ole aiemmin ollut yhtään mitsua. Toivottavasti tämä pätee: "subaru is good, bat mitsu was petter"..
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Legnumi sanoi
Tulin varanneeksi Legnumin, ei ole aiemmin ollut yhtään mitsua. Toivottavasti tämä pätee: "subaru is good, bat mitsu was petter"..

Mistäs varasit ja minkälaisen?
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

nokonzok sanoi
Mistäs varasit ja minkälaisen?

ESV:ltä valkoisen nahoilla.. Heti kun porukalla on tiedossa rekisteröintiin yms. liittyviä faktoja, niistä olisi hyvä saada tietoa. Toki kyllä asiat selviävät varmasti muutenkin.

Vakavasti harkitsin ensin nissan stageaa (ollut hyviä kokemuksia muutamasta s14a 200 sx:stä). Sitten törmäsin tähän legnumiin, ja sellainen laitettiin tilaukseen..
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Legnumi sanoi
ESV:ltä valkoisen nahoilla.. Heti kun porukalla on tiedossa rekisteröintiin yms. liittyviä faktoja, niistä olisi hyvä saada tietoa. Toki kyllä asiat selviävät varmasti muutenkin.

Mitäs siinä ihmeellistä, paperit TÜViltä, etuvalot vaihtoon ja konttorille.

Niin, ne paperit saa, eli rekisteröinti on 100% varmaa.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Itelleni on tulossa kans 21.3 galantti esv:ltä eli kiinnostais jos joku meinaa kilpiin saada jollain papereilla, lupasivat kyllä hommata käypät paperit saksasta muutamalla satasella.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Sehän kuulostaa hyvältä :D onko kellää vielä kokemuksia veroista?
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Hydro sanoi
Sehän kuulostaa hyvältä :D onko kellää vielä kokemuksia veroista?

Ei ole yhtäkään verotettu. Haen itse Legun satamasta ensi viikon torstaina ja verotan sen firman kautta, jolloin päätös pitäisi tulla parissa viikossa. Sitten ollaan tämänkin suhteen viisaampia.

Hydro sanoi
Itelleni on tulossa kans 21.3 galantti esv:ltä eli kiinnostais jos joku meinaa kilpiin saada jollain papereilla, lupasivat kyllä hommata käypät paperit saksasta muutamalla satasella.

No ei näitä varmaan ihan peltoautoiksi olla hankittu, eli eiköhän joku meinaa näitä jollain papereilla kilpiin saada :) Saksastahan noita papereita saa, eikä Galluissa tarvitse tehdä muuta kuin etuvalot vaihtaa. Kannattaa huomioida korkeussäätövaatimus. ESV on näköjään nostanut hintoja jos muutaman satasen haluavat papereista. Se on aika paljon yhdestä A4:sta.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

nokonzok sanoi
ESV on näköjään nostanut hintoja jos muutaman satasen haluavat papereista. Se on aika paljon yhdestä A4:sta.

200e on ollut jo pitkään todistuksen hinta, josta ei kyllä kostu kuin asiakaspalvelun nimissä. Tämä siitä johtuen että joudumme itsekin käyttämään välikäsiä papereiden hankkimiseen. Onhan sekin jo huikea säästö vaikkapa 1000e ostettuihin rekisteröintipalveluihin verrattuna...

Eli meitä ei kyllä kiinnosta ollenkaan lähteä kynimään ketään noilla rekisteröintidokumenteillä, päinvastoin teettävät aivan liikaa ylimääräistä työtä jo nykyiselläänkin.

Terveisin,

Exotic Street Vehicles Ky
Joni Peippo
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

ESV sanoi
200e on ollut jo pitkään todistuksen hinta, josta ei kyllä kostu kuin asiakaspalvelun nimissä.

Eli hinta ei siis ole edelleenkään "muutamaa satasta". Hieman ihmettelinkin, koska ymmärtääkseni teidän pääbisnes ei ole todistusten myynti :)
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Miksi vr4 legnumin 96-97 automaatti-versiosta on tiputettu tehoja myöhempiin nähden? Tai mitä teknisiä eroja on 98-> kanssa, muuta kuin softassa ja ulkonäössä (koitin netistä hakea, ei minun silmään osunut)?
Joutuu vissiin laittamaan jonkun lastun, eihän tuollaisella vajaatehoisella pärjää..
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Legnum sanoi
Miksi vr4 legnumin 96-97 automaatti-versiosta on tiputettu tehoja myöhempiin nähden? Tai mitä teknisiä eroja on 98-> kanssa, muuta kuin softassa ja ulkonäössä (koitin netistä hakea, ei minun silmään osunut)?
Joutuu vissiin laittamaan jonkun lastun, eihän tuollaisella vajaatehoisella pärjää..

Pienempi vaihdelaatikon öljynlauhdutin ainakin (ollut jossain ongelmiakin sen kanssa...isompi parempi :peukku )
Jotain muitakin eroi on...paremmin tietävät selittäkööt...
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Hydro sanoi
lupasivat kyllä hommata käypät paperit saksasta muutamalla satasella.
Joo sori tarkotin muutamalla kahta ois pitäny varmaa laittaa "parilla"
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Harri K sanoi
Pienempi vaihdelaatikon öljynlauhdutin ainakin (ollut jossain ongelmiakin sen kanssa...isompi parempi :peukku )
Jotain muitakin eroi on...paremmin tietävät selittäkööt...

Minä kun luulin, että ei koolla ole niin väliä ;D
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Moron nöösinä kyselen täällä foorumilla,

Onkohan tuossa rekisteröimisessä kuinka paljon lisähaastetta jos miettii uudempaa kuin tuo 2000vm Legu?
Arvauksia...

Kuinka radikaalisti tuommonen vuosi tai pari vaikuttaa veroissa (tiedän ei oo verotettu aiemmin) mut
te jotka ootte tuonu muita vastaavia kotteroita.
lisää arvauksia...

Pian pitäis valuutta asiat selvitä ja pääsee valkkaamaan autoa laivattavaksi.

Evolla kurvaileva duunikaveri sai vihjastua tämmösestä perheautosta.

Terveisiä Tampereelle T.S :lle lähettelee LK
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Sladde sanoi
Moron nöösinä kyselen täällä foorumilla,

Onkohan tuossa rekisteröimisessä kuinka paljon lisähaastetta jos miettii uudempaa kuin tuo 2000vm Legu?
Arvauksia...

Kuinka radikaalisti tuommonen vuosi tai pari vaikuttaa veroissa (tiedän ei oo verotettu aiemmin) mut
te jotka ootte tuonu muita vastaavia kotteroita.
lisää arvauksia...

2001 alkaen on tapahtunut isoja muutoksia mm. päästövaatimuksissa. Kukaan ei tiedä saako Leguun paperit siitä huolimatta, mutta itse kyllä jättäisin nuo uudemmat väliin. Verot nousevat (ja laskevat) laskennallisesti 9,2% vuodessa jäännösarvosta laskettuna. Oma lukunsa on se, että uuden karheat Legut maksavat aivan maltaita myös Japanissa, joten taloudellinen mielekkyys alkaa olla kyseenalaista.

Eli siis itse rajoittaisin haun vm. 2000 tai vanhempiin. Toisaalta jos perse kestää niin ainahan sitä voi kokeilla kuinka uudemman kanssa käy :) Ei siinä muutakaan keinoa ole jos uudemman haluaa.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

mites toi gallun automaatti loota kestää jos meinaa ottaa reilu 300 heppaa pyöriltä? vai olisko vaan viisaampi ostaa sit manuaalina. yhdessä tuning.fi lehdessä oli reilusti piristetty gallu, ni siintä oli laatikko "sulanut alle" oli tosin joku +400hp ja käynyt pari kiihdytyskisaa vetämässä. jos sais vaikka kesäks gallun tilattuu.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Juu eiköhän se jätetä sitte suosiolla tuonne 2000 vuotiseen tai vanhempaan.

Entäs vaikeutuuko tuo katsastus exponentiaalisesti joka viripalikan jälkeen
mitä siinä on valmiiksi pultattuna vai tuottaako toisen auton hirmuvirityksillä varaosiksi ja
nakertelee siitä sitte ajopeliin sitä mukaa kun tehonälkä kasvaa.

Saattaahan se olla että tuo toisen lelun hommaaminen jää myöhäsemmälle ja tulee ehkä hivenen
pienempää radalle sopivampaa katteltua siinä vaiheessa.

Pitää kysellä tyhmiä ja paljon kun oon tähän asti käyttänyt nelipyöräisiä ainoastaan kehonsiirtovälineenä joten
ei oo tullu niin satsattua näihin.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Kyllä se taitaa olla että aika lailla kasvaa potenssis hylätyn saaminen kun virittää. Jos tähän asti on riittänyt tavallinen kehonkulkine, niin eiköhän tämä riitä vakionakin :)
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Niinhän tuo saattaa piisata mut kovasti tuossa duunipaikan kahvipöydässä on tehokkaammilla
ajelleet kokoajan miettimässä että mistä sitä sais vielä vähän potenssia lisää.
;D
Kuinka näissä muuten vakiojarrut piisaa jos lähtee radalla käymään?
Autossahan on kuitenkin riittämiin pysäytettävää. :driver
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

No niin, ensimmäinen lasti on haettu satamasta. Olipahan päivä, kaikki ei yllättäen mennyt aivan putkeen. Varsinkin sää oli mahtava!

Oltiin puolilta päivin satamassa, jolloin huolitsijan mukaan autojen olisi pitänyt olla pihalla. Eivät olleet. Kontti oli auki, mutta autot sisällä. Kuvittelin itse, että mikäs homma ne on sieltä pois peruuttaa, mutta totuus osoittautui hieman toisenlaiseksi... Japanin poika oli tehnyt sellaiset kiinnitysratkaisut, että autojen saamiseksi ulos 5 äijää teki tauotta 3 tuntia töitä. Samalla kävi ilmi, että tila oli sen verran kortilla, että renkaista oli pitänyt päästää ilmat. Ei siinä vielä mitään, mutta asiallista olisi ollut kiristää ventiilit takaisin kiinni. Allekirjoittaneen Legnumista puuttuivat etupyörien venttiilit kokonaan... Kun keli oli lisäksi aivan järkyttävä, kävi selväksi, että tänään niitä ei ajamalla satamasta pois tuoda. Yksi Galant ajamalla kaikesta huolimatta saatiin kotimatkalle, kun auton mukana oli asialliset talvirenkaat. Syyllinen ilmoittautukoon, en viitsi nimiä mainostaa :)

Oma humppansa oli siinäkin, että neljästä autosta vain yksi lähti omin voimin käyntiin. Yhdestä Legnumista akku oli totaalisen kaput, muissa oli vain virrat vähissä. Akkuvikainen Legu jäi odottamaan satamaan huomista päivää. Jäljellä jääneiden kahden kanssa (molemmat allekirjoittaneen vehkeet) päädyttiin trailerikuljetukseen. Länsi-satamasta Itäkeskukseen vuokraamaan traileria ja sieltä takaisin satamaan. Evo saatiin kärryyn aika kivuttomasti ja se roudattiin ST-Motorsiin Espoon Juvanmalmille. Sieltä takaisin satamaan ja Legu kyytiin, joka puolestaan jätettiin Espoolaisen rengasliikkeen pihaan odottamaan huomista päivää. Humppaa kerrakseen.

Ensivaikutelmia autoista; Evo on kaikesta päätellen ollut ihan kunnon kilpailukäytössä, pohja oli kuin hiekkapuhalluksen jäljiltä. Myös pohjapanssarit edessä ja takana kertovat jotain, samoin kuin keskellä pohjaa olevat roiskeläpät. Teknisesti vaikutti olevan mainiossa kunnossa ja sisältä erittäin siisti. Huomenna suoritetaan tarkempi tutkimus. Äkkiseltään kuitenkin huomio kiinnittyi Volk vanteisiin ja Tein alustaan :) Molemmat Legnumit olivat erittäin hyväkuntoisia. Oma grade 3 legu tuli viimeisenä kontista ja vähän kieltämättä jännitti mitä sieltä tulee. Yllätys oli melkoinen kun hakemalla hakienkaan ei löytynyt mitään (mainittavaa) huomauttamista. Äärimmäisen siisti auto ja kaikki vaikutti toimivan aivan kuten pitääkin! Se oli lisäksi ainoa omin voimin käynnistynyt. Toinen Legnum oli vielä hienompi, mitä toki sopi grade 4 autolta odottaakin. Ainoa probleema oli edellä mainittu akku, joka toki sellaisenaan on suhtellisen pientä, ja melkeinpä ennalta arvattavaa. Galant oli sekin kaikin puolin asiallisen oloinen laita, joskin pari kolhua löytyi nopealla tutkimisella. Ei todellakaan mitään mullistavaa. Ja tämä siis oli ainoa auto, joka ajettiin satamasta pois.

Kaikein kaikkiaan lasti oli kelpo tavaraa, ja tällä kertaa kaikki autot todella olivat samoja kuin ennakkokuvissa :) Taitaa mennä viikonloppu ajellessa.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

nokonzok sanoi
Oltiin puolilta päivin satamassa, jolloin huolitsijan mukaan autojen olisi pitänyt olla pihalla. Eivät olleet. Kontti oli auki, mutta autot sisällä. Kuvittelin itse, että mikäs homma ne on sieltä pois peruuttaa, mutta totuus osoittautui hieman toisenlaiseksi... Japanin poika oli tehnyt sellaiset kiinnitysratkaisut, että autojen saamiseksi ulos 5 äijää teki tauotta 3 tuntia töitä. Samalla kävi ilmi, että tila oli sen verran kortilla, että renkaista oli pitänyt päästää ilmat.

Oliko nostettu keulaa toisen auton yläpuolelle tai muuten ladottu autoja päällekkäin jollain telineillä? Tällaisia havainnekuvia näin yhdellä sivulla missä oli esimerkkejä montako autoa voi tunkea mihinkin konttiin. Hurjan näköistä touhua oli ja varmaan mielenkiintoista lastata ja purkaa...

Ja kuvia autoista sitten tännekin niin näkee esimerkkejä eri graden autoista :)
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

ast sanoi
Oliko nostettu keulaa toisen auton yläpuolelle tai muuten ladottu autoja päällekkäin jollain telineillä? Tällaisia havainnekuvia näin yhdellä sivulla missä oli esimerkkejä montako autoa voi tunkea mihinkin konttiin. Hurjan näköistä touhua oli ja varmaan mielenkiintoista lastata ja purkaa...

Ja kuvia autoista sitten tännekin niin näkee esimerkkejä eri graden autoista :)

Juuri näin oli, eli autot olivat limittän siellä kontissa. En ihan tarkkaan nähnyt pakkausratkaisuja, koska olin sillä välillä tullissa tekemässä KAKSI TUNTIA paperihommia. Tai siis lähinnä se hyvin kiireetön virkailija, itse katsoin vierestä. Jonkinlaisilla metallirampeilla autot siellä olivat, ja kiinnitys oli varmistettu huomattavalla määrällä kakkosnelosta. Ei se ihan simppeliä ollut, trukkejakin tarvittiin kahta eri kokoa. Sääli ettei tullut otettua kuvia. Toisaalta kelikin oli sellainen, että ei siellä paljon kameran kanssa pystynt heilumaan.

Täytyy laittaa autoista kuvia. Hyvin kyllä huomasi miten gradet heittää. Evo oli 3,5 ja Legu 3. Yleisilmeeltään jälkimmäinen oli huomattavasti siisitimpi. Ei evokaan mitenkään huonossa kunnossa ollut, mutta kovan käytön jälkiä kyllä oli helposti havaittavissa.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

nokonzok sanoi
Täytyy laittaa autoista kuvia. Hyvin kyllä huomasi miten gradet heittää. Evo oli 3,5 ja Legu 3. Yleisilmeeltään jälkimmäinen oli huomattavasti siisitimpi. Ei evokaan mitenkään huonossa kunnossa ollut, mutta kovan käytön jälkiä kyllä oli helposti havaittavissa.

Olisiko tässä sitä että gradet ovat ainakin vuosimalli ja ajokilometrisidonnaisia. Ehkä myös mallisidonnaisia?

Eli esim. vuosimallin 2004 20 tkm ajettu grade 4 auto voi olla 2004 mallin 20 tkm ajettujen joukossa keskimääräistä heikompi, mutta vuosimallin 1994 120 tkm ajettu grade 4 auto 1994 mallin 120 tkm ajettujen joukossa selvästi keskimääräistä parempi.

Evossa (varsinkin RS?) voi olla että aika moni saa huolella kenkää ja siksi keskimääräinen kunto ei ole samanlainen kuin Galanteissa / Legnumeissa. Tähän vielä päälle eri huutokauppojen hieman erilaiset luokitteluperusteet niin vaihtelua esiintyy varmasti ja tässä on ehkä tullut kaksi ääripäätä? Ihan mielenkiintoista olisi tietää minkä huutokaupan listoilla tuo grade Legu oli ja minkä listoilla Evo oli? Jos auction sheetit on tallessa niin täältä saattaisi löytää huutokaupan nimen vertaamalla sheettia esimerkkeihin:

http://japan-used-car-exporting.info/import/inspection-sheets.html
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

nokonzok sanoi
Ensivaikutelmia autoista; Evo on kaikesta päätellen ollut ihan kunnon kilpailukäytössä, pohja oli kuin hiekkapuhalluksen jäljiltä. Myös pohjapanssarit edessä ja takana kertovat jotain, samoin kuin keskellä pohjaa olevat roiskeläpät. Teknisesti vaikutti olevan mainiossa kunnossa ja sisältä erittäin siisti. Huomenna suoritetaan tarkempi tutkimus. Äkkiseltään kuitenkin huomio kiinnittyi Volk vanteisiin ja Tein alustaan :) Molemmat Legnumit olivat erittäin hyväkuntoisia. Oma grade 3 legu tuli viimeisenä kontista ja vähän kieltämättä jännitti mitä sieltä tulee. Yllätys oli melkoinen kun hakemalla hakienkaan ei löytynyt mitään (mainittavaa) huomauttamista. Äärimmäisen siisti auto ja kaikki vaikutti toimivan aivan kuten pitääkin! Se oli lisäksi ainoa omin voimin käynnistynyt. Toinen Legnum oli vielä hienompi, mitä toki sopi grade 4 autolta odottaakin. Ainoa probleema oli edellä mainittu akku, joka toki sellaisenaan on suhtellisen pientä, ja melkeinpä ennalta arvattavaa. Galant oli sekin kaikin puolin asiallisen oloinen laita, joskin pari kolhua löytyi nopealla tutkimisella. Ei todellakaan mitään mullistavaa. Ja tämä siis oli ainoa auto, joka ajettiin satamasta pois.

Pistääkäähän kuvia jakoon vaikka tulokset olisi huonojakin, niin näkee mitä se jaappanin laatu todella on :), varsinkin autot joissa "underbody rust" kiinnostaa.
Itsellä semmoinen kutina että en ajattele samaa asiaa tuolla.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Noniin.. Nyt on Legnumi Vihdin maastossa odottelemassa lumien/suolan poistumista maisemasta. Pikaisella tarkastuksella peli vaikuttaa erittäin hyvältä: 78000 ajettu grade 4 -96 manuaali Legnum piti tulla ja uskon, että näin kävi ;D Vehje on sisältä, ulkoa ja konepellin alta uskomattoman hyvässä kunnossa. Käytön jälkiä ei juurikaan löydy. Itse olin hieman skeptinen tuon ikäisen auton ja noiden kilometrien suhteen, mutta nyt uskon kyllä niiden pitävän paikkansa. Penkeistä ei löytynyt kulumisen jälkiä ja ovikynnyksetkin näyttävät lähes käyttämättömiltä.

Plussina autossa tosiaan on edestä taakse asti tuhdimpi putki, Pioneerin DVD-vaihtaja/tv-viritin tms. (en ehtinyt perehtyä), iso kattoikkuna sekä turbotimer. Kumit täysin käyttökelpoiset ja vanteet vaikuttivat hyvän oloisilta. Akku autossa tosiaan oli täysin kuollut, kuten jo aiemmin nokonzok mainitsi ja uusi akku on työn alla. Mitä auton alla ryömin, ei ruosteesta ollut merkkejä.

Kuvia seuraa hieman myöhemmin perässä, kun pääsen puuhastelemaan paremman ajan kanssa. Erittäin tyytyväinen olen tässä vaiheessa yksilöön. Ilmoittelen jos tilanne muuttuu =) Kuudes Mitsubishi kierrossa ja kyllä nyt hymyilyttää ;D

Suuret kiitokset nokonzokille!
 
Takaisin
Ylös Bottom