Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

nokonzok

Active Member
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
25.10.2007 Päivitystä tämän viestin lopussa

Kiinnostusta VR-4 Galantin / Legnumin kimppatilaukseen on esiintynyt siinä määrin, että päätin laittaa virallisen kimppatilaus topikin pystyyn. Keskustelua aikasemmin täällä: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=18507.0

Julistan täten suomalaisten autofoorumien mahtavimman kimppatilauksen aloitetuksi!

Kimppatilauksen säännöt:

-Tilaus on avoinna ainoastaan klubin jäsenille. Jos haluat mukaan, mutta et vielä ole jäsen niin kehotan liittymään mitä pikimmiten!

-Tilaus koskee ainoastaan 1996-2000 Mitsubishi Galant tai Legnum VR-4 malleja

-Mukaan haluavien tulee ilmoittautua allekirjoittaneelle yksityisviestillä sunnuntaihin 28.10.2007 mennessä

-Ilmoittautumispäivämäärän jälkeen pyritään autojen ostaminen suorittamaan noin kahden viikon aikajänteellä.

-Tilaus on sitova vasta kun tilaaja vahvistaa haluavansa tietyn hänelle esitetyn auton.

-Auton maksu on suoritettava itse suoraan Japaniin, ellei toisin nimenomaisesti sovita

-Auto on mitä on. Yleensä auction sheettin voi hyvin luottaa, mutta allekirjoittanut ei ota vastuuta jos ikäviä yllätyksiä tulee. Huutokaupoista tulee aina se auto, joka on huudettu :)

Käytännön järjestelyistä:

-Allekirjoittanut hoitaa ostamisen / huutamisen ja kaikki prosessiin liittyvät toimet

-Auto on itse haettava aikanaan satamasta, todennäköisimmin Hangosta

-Tullaus on hoidettava itse

-Rekisteröinti, katsastus ja verotus on hoidettava itse

-Allekirjoittanut voi hankkia rekisteröintiin tarvittavat TÜV-todistukset

Kustannuksista:

Hintahaitari autoille on n. 3000 - 6000 euroa sisältäen rahdin, tullin ja alvin. Autoveroista ei kukaan vielä tiedä, mutta oma valistunut arvioni on 2500 - 4000 euroa auton kunnosta ja vuosimallista riippuen. Lisäksi on hyvä varautua n. 1000 eurolla mm. katsastukseen, valojen vaihtamiseen, oljyjen vaihtoon yms. kuluihin. Verollinen kokonaishinta on siis ARVIOLTA n. 6500-11000 euroa. Allekirjoittanut ei ota palkkiota.

Muuta huomionarvoista:

-1996-1997 vuosimallisissa automaattivaihteisissa autoissa tehoa on vain 260 hp. Manuaali malleissa ja uudemmissa automaateissa on täydet 280 hp.

-Rekisteröinnin onnistuminen ei tällä hetkellä ole 100% varmaa. Luotettavista lähteistä saadun tiedon mukaan 1999 Legnumille on paperit saatu. 1998 mallinen Evo 5 on onnistuneesti katsastettu. Uskallan siten olla hyvin luottavainen projektin onnistumiseen. Varmaa se ei kuitenkaan ole.

PÄIVITYKSIÄ

-Facelift (-98 -->) Legnumin takavalot on erilaiset kuin euro-malleissa. Tästä syystä ne eivät välttämättä ole e-hyväksytyt. Rekisteröiminen vaatii huonossa tapauksessa jonkinlaisen patentin. Vanhemmissa ongelmaa ei pitäisi olla, vähintäänkin euro-valot on helposti vaihdettavissa.

-Kantavuuden laskennassa Japanissa käytetään erilaista laskentatapaa kuin Suomessa. Tästä johtuen paikkaluku uhkaa pahimmassa tapauksessa jäädä kolmeen. Foorumilla olleiden tietojen mukaan TÜV-todistuksessa olisi kantavuutta sen verran, että auto saataisiin rekisteröidyksi neljälle. Todennäköisesti asiasta selviää poistamalla takaa keskeltä turvavyön.

-On ilmennyt, että kaikissa autoissa ei ole AYC-järjestelmää. Type V-malleissa se näyttäisi olleen lisävaruste. Niin ikään joistain puuttuu myös luistonesto. Useimmat autot, joissa tarkempi ilmoitetaan ovat olleet Type S:iä, joten ongelma ei ole kovin suuri. Kannattaa kuitenkin kiinnittää huomiota.

-1998 eteenpäin vaaditaan ajonestolaite, joita näissä ei ole. Ajonestolla varustettu hälytin riittää, eli sen verran lisäkulua on tiedossa. Kompensaatiota saa sitten vakuutuksien puolelta.

-Tämän ikäisissä autoissa on oltava ajovalojen korkeudensäätö. Koska Japanissa sitä ei vaadita, sitä ei myöskään näissä ole. Euro-Galantin umpiot käyvät sellaisenaan ja niistä korkeussäätö löytyy. Lisäksi on kabiiniin asennettava säätöpotikka ja vedettävä piuhat. Ei kuuleman mukaan ole osaavalle iso juttu.


PÄIVITYS 25.10.2007

Varustelusta on tullut paljon kysymyksiä. Huutokaupoissa myytävien autojen varusteista on hyvin niukasti tietoa saatavilla. Siten auton etsiminen tiettyjen varusteiden perusteella on erittäin vaikeaa, usein mahdotonta. Käytännössä on luotettava hyvään tuuriin kun muuten hyvä auto sattuu kohdalle. Yleisin toive on ollut AYC + Recarot. Koska nyt ilmeisesti todellakin on niin, että Type V-malleissa on Recarot, mutta ei AYC:tä ja Type S-malleissa päinvastoin, on tämä yhdistelmä mahdoton.

Dealer Stock-autoista on saatavilla enemmän kuvia ja siten myös tarkemmat varustetiedot. VR-4 osastolla näitä on vain ollut kovin vähän myynnissä viime aikoina.

Kaikki tässä ketjussä esitetyt hinnat koskevat irtorahtina laivattuja autoja. Kontissa hintaa n. 500 euroa enemmän. Etuna on huomattvasti varmempi toimitusaikataulu. Konttilaivoja lähtee Helsinkiin viikottain, RORO-laivoja huomattavasti harvemmin ja niissäkin tuppaa olemaan tilan puutetta.


Kysy mahdollisia lisätietoja tai tarkennuksia tässä topikissa, jotta ne ovat kaikkien kiinnostuneiden nähtävillä.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Esimerkki tarjonnasta: 1996 Galant VR-4 Type S automaatti, ajettu 60 tkm, grade 4, hinta Hangossa n. 6000 euroa. Ei mikään erityisen edullinen, mutta esimerkkinä kuitenkin minkälaista autoa tyrkyllä. Tämäkin on agentin pyyntihinta josta voi ja pitääkin tinkiä.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

1996 Legnum VR-4 manuaali, ajettu 150 tkm, Grade 3.5, hinta Hangossa n. 3600 euroa.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Tarkennusta kaikille: Hinta Hangossa hintaan tulevat lisäksi vielä tullikulut ja autoverotus (eikö?)
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Harri K sanoi
Tarkennusta kaikille: Hinta Hangossa hintaan tulevat lisäksi vielä tullikulut ja autoverotus (eikö?)

Ei, mainitsemani hinta Hangossa pitää sisällään tullin ja alvin. Hinta on siis Tax Free sanan perinteisessä merkityksessä.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Tämä selvä. Ajattelinkin näin, mutta halusin varmistuksen kaikkien nähtäville.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

nokonzok sanoi
Esimerkki tarjonnasta: 1996 Galant VR-4 Type S automaatti, ajettu 60 tkm, grade 4, hinta Hangossa n. 6000 euroa. Ei mikään erityisen edullinen, mutta esimerkkinä kuitenkin minkälaista autoa tyrkyllä. Tämäkin on agentin pyyntihinta josta voi ja pitääkin tinkiä.

Ko. auton auction sheet jos jotain kiinnostaa:
http://bzl.cis6200.jp/syupimg/TK/used/105191.jpg

Kaikinpuolin virheettömän oloinen auto.. Sarjanronkin mukaan ensimmäisiä..
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

2000 Legnum VR-4 Type S automaatti, ajettu 83 tkm, grade 3, hinta Hangossa n. 4600 euroa.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Huomioita: Legnumin uudemman mallin (edellä oleva) facelift takavalot saattavat olla ongelma. Välttämättä ei hyväksytyt, ja ovat siis erimalliset kuin suomiautoissa....
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Siis kuinka paljon esim tuollainen "hinta hangossa 4600 euroa" tulee sitten maksamaan että se saadaan tieliikenteeseen asti?
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Harri K sanoi
Huomioita: Legnumin uudemman mallin (edellä oleva) facelift takavalot saattavat olla ongelma. Välttämättä ei hyväksytyt, ja ovat siis erimalliset kuin suomiautoissa....

Jälleen oivallinen huomautus! Näin todellakin, eli tällä haavaa ei olla varmoja siitä löytyykö noilta takavaloilta vaadittavia hyväksyntöjä. Jos ei niin ainakin katsastukseen on keksittävä väliaikaisratkaisu. DNSF:n puolelta Skyline osioista löytyy esimerkkejä läpimenneistä toteutuksista.

Viimeistään 1999-mallissa pitää olla myös käynnistyksenesto, jota näissä ei ole. Ajonestolla varustettu hälytin riittää, mutta on hyvä varautua tähänkin kustannukseen.

miikka sanoi
Siis kuinka paljon esim tuollainen "hinta hangossa 4600 euroa" tulee sitten maksamaan että se saadaan tieliikenteeseen asti?

Koska yhtään ei ole vielä verotettu, niin varmaksi ei voi sanoa. Vaikea on nähdä, että verot millään nousisi yli 4000 euron. Lisäksi on syytä varata n. 1000 euroa katsastukseen, huoltoihin yms kuluihin. Varovaisesti laskien auto voisi olla kilvissä n. 9500 eurolla. Tämäkin on yläkantissa, mutta parempi niin päin.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Kai näitä kimppatilausjutskia tulee lisää vielä jossain vaiheessa? Ei tähän väliin pysty kyllä osallistumaan tällä rahasummalla kimppatilaukseen, mutta myöhemmin (ensi vuoden puolella) varmasti kyllä.

Tahtoo! :-[
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Kuin myös minun budjettini antaa mahdollisuudet aikaisintaan ensi kesänä ja nykyiselle galantillekin pitäisi ensin löytää uusi hyvä koti :peukku
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Oisko paha lähteä mukaan lancer evo iv:llä?
eihän se aivan legnumi ole ;D
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Laittakaas kuvia niistä VR-4 Sillo-malleista, clubin irc-kanavalla on liikkunut juttua että Galantista, sekä Legnumista saa Japanista Sillo-mallia, mitä ei ilmeisesti ole koskaan tuotu eurooppaan. Netistä en löytänyt mitään tästä kyseisestä Sillo-varustellustas mallista. :eek:
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Kieltämättä kyllä kiinnostaisi. Katsotaan ymmärtääkö pankki kantaani. :D
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Varmaan näitä kimppatilauksii ois mahollista sitten tehdä eri porukoilla myöhemminkin, luulis et noit autoja jonkun verran viel on jäljellä vai mikä on tilanne? Paljon noita on tehty? Toivottavasti nää ei "lopu kesken" :p
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

varmaan kimppatilaus vetäisi (vieläkin) paremmin sitten kun on nähty se eka auto kilvissä Suomessa, näin ainakin omalta kantilta.. sen verran pieni piha kuitenkin ettei viitsisi vaan siinä ajella ;D
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Tuo on pelkka tekosyy ;D
Mullakin on tuolla auto jolla ei mahdu edes pihassa kaantymaan odottamassa etta joskus saisin hommattua kaikki paprut ja tehtya muutokset...
(ja samalla se syy etta joutuu taman skippaamaan vaikka mieli tekis, yhdessa on riittamiin kerralla...)
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

mystinengalant sanoi
Varmaan näitä kimppatilauksii ois mahollista sitten tehdä eri porukoilla myöhemminkin, luulis et noit autoja jonkun verran viel on jäljellä vai mikä on tilanne? Paljon noita on tehty? Toivottavasti nää ei "lopu kesken" :p

Legnumeita tuntuu olevan hyvin tarjolla, mutta Galantteja selkeästi vähemmän. Se näkyy jo hinnoissakin, vastaavasta Galantista saa maksaa selkeästi enemmän kuin Legnumista. Ei siellä vielä mitään akuuttia hätää ole, mutta vähenemään päin. Esim. Evo kolmosissa alkaa jo näkyä, että valmistusmäärä on vain 7000, ei ole hyviä enää kovinkaan usein tyrkyllä.

kapsu sanoi
varmaan kimppatilaus vetäisi (vieläkin) paremmin sitten kun on nähty se eka auto kilvissä Suomessa, näin ainakin omalta kantilta.. sen verran pieni piha kuitenkin ettei viitsisi vaan siinä ajella ;D

Niin varmasti vetäisi. Kilvitys on käytännössä varmaa, mutta jos haluaa 100 % selvyyden niin sitten ei auta kuin odottaa. Jos huono tuuri käy niin saahan ne hävitettyä esim. Ruotsiin. Kovasti ihmettelen, jos kilvitys ei onnistuisikaan.

Merliini sanoi
Laittakaas kuvia niistä VR-4 Sillo-malleista, clubin irc-kanavalla on liikkunut juttua että Galantista, sekä Legnumista saa Japanista Sillo-mallia, mitä ei ilmeisesti ole koskaan tuotu eurooppaan. Netistä en löytänyt mitään tästä kyseisestä Sillo-varustellustas mallista. :eek:

En tiedä mistä puhut kun amayama eikä Google tunne tuollaista mallia. Taitaa olla joku väärinkäsitys.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

http://www.clubvr4.com/index.php?page=BuyersGuide
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

nokonzok sanoi
Jälleen oivallinen huomautus! Näin todellakin, eli tällä haavaa ei olla varmoja siitä löytyykö noilta takavaloilta vaadittavia hyväksyntöjä. Jos ei niin ainakin katsastukseen on keksittävä väliaikaisratkaisu. DNSF:n puolelta Skyline osioista löytyy esimerkkejä läpimenneistä toteutuksista.

Viimeistään 1999-mallissa pitää olla myös käynnistyksenesto, jota näissä ei ole. Ajonestolla varustettu hälytin riittää, mutta on hyvä varautua tähänkin kustannukseen.

Koska yhtään ei ole vielä verotettu, niin varmaksi ei voi sanoa. Vaikea on nähdä, että verot millään nousisi yli 4000 euron. Lisäksi on syytä varata n. 1000 euroa katsastukseen, huoltoihin yms kuluihin. Varovaisesti laskien auto voisi olla kilvissä n. 9500 eurolla. Tämäkin on yläkantissa, mutta parempi niin päin.

Millä perustelet että vero ei nousisi yli 4000 euron? On tossa kuitenkin isompi mylly tuplaturboillakin vielä. Mites muut varusteet verrattuna Evoihin?

PS. Hieno juttu nokonzok, että jaksat järjestellä tämmöisiä :peukku
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Evox sanoi
Millä perustelet että vero ei nousisi yli 4000 euron? On tossa kuitenkin isompi mylly tuplaturboillakin vielä. Mites muut varusteet verrattuna Evoihin?

Varusteilla ei ole merkitystä verotuksessa. Takaisinlaskennalla verot jäävät alle 3000 euron. Vertailemalla V6 Galanttiin verot eivät käytännössä nouse millään kaavalla yli 3000 euron. 4000 euron verot tarkoittavat yli 12 000 euron markkina-arvoa. Koska hankintahinta on niin halpa, ei arvo oikein millään ilveellä nouse noin korkealle. Evo kolmosissa on kovempi hankintahinta ja silti verot ovat viime aikoina olleet alle neljässä tuhannessa. Täytyy muistaa, että RHD ohjaus tiputtaa hintaa todella reilusti, ei ne verotkaan siten kertakaikkiaan voi olla juuri tuota enempää.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

1999 Legnum VR-4 Type V, ajettu 75 tkm, Grade 3.5, hinta Hangossa n. 5600 euroa.

leg1.jpg


leg2.jpg


leg3.jpg
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

:eek: :eek: :eek:

Voi jehna että on hieno, kyllä vanhan silmä tuossa lepää ;D :peukku

Eiköhän sitä vielä tuollaisen itelle hanki joskus 8)
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

nokonzok sanoi
1999 Legnum VR-4 Type V, ajettu 75 tkm, Grade 3.5, hinta Hangossa n. 5600 euroa.

Huom sitte että Type V:stä puuttuu AYC
Vähän sotii muuteki vastaan toi juttu, kun type V = "less Sporty" vaikka onki sitte recarot sisäs...
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Harri K sanoi
Huom sitte että Type V:stä puuttuu AYC
Vähän sotii muuteki vastaan toi juttu, kun type V = "less Sporty" vaikka onki sitte recarot sisäs...

Itse olen ollut siinä käsityksessä, että kaikissa on AYC, enkä äkkiseltään löytänyt mistään mainintaa, ettei näin olisi. Pistä linkkiä jos sulla on parempaa tietoa!
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

nokonzok sanoi
Itse olen ollut siinä käsityksessä, että kaikissa on AYC, enkä äkkiseltään löytänyt mistään mainintaa, ettei näin olisi. Pistä linkkiä jos sulla on parempaa tietoa!

http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Galant_VR-4#Eighth_generation_.28EC5A.2FEC5W.29

sekä monessa paikassa sanotaan "less sporty type V" eli ei samoja palikoita.

"but for the cheaper Type V rather than the AYC-equipped Type S"
http://www.autozine.org/Graveyard/html/Mitsubishi/Galant_1996.html

Muita type V eroja:
- No wheel arch extensions
- Most Type V's won't have AYC, but then they don't normally have recaro's either
- no high contrast dash
- alloys like the pre-facelift
- no cruise control

Three bars on the dash- eli YAC merkkivalo sekä 3tolppaa pitäs kojetaulussa olla jos on AYC

1996 mallin recarot:
2.jpg


Lisäksi löytyy Super S
Type-V ~ Either 5-speed manual or INVECS-II 5-speed semi auto, no AYC
Type-S ~ Either 5-speed manual or INVECS-II 5-speed semi auto, with AYC
Super S ~ Different interior (red carpeting, Recaro seats, MOMO steering wheel, red inserts on the gear lever gaitor and handbrake lever, chrome surround on the gear cover thingy, no sunroof option or roof rails option(?) AUTO only (?)) and a more bespoilered bodykit? No mechanical difference to a regular Type-S
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Mielenkiintoista. En ole yhdessäkään autossa nähnyt tuollaisia Recaroita. Lisäksi kaikki mitaristot mitä o len nähnyt ovat samanlaisia, mukaanlukien AYC-teksti. En ole ainakaan huomannut myöskään lokareissa mitään eroa.

Täytynee pitää silmät auki.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

nokonzok sanoi
Mielenkiintoista. En ole yhdessäkään autossa nähnyt tuollaisia Recaroita. Lisäksi kaikki mitaristot mitä o len nähnyt ovat samanlaisia, mukaanlukien AYC-teksti. En ole ainakaan huomannut myöskään lokareissa mitään eroa.

Täytynee pitää silmät auki.
tätä tekstiä aloin itsekin miettii, että laittaisivatko sen saman mittaristo..muttei polttimoa ?
Varmimman varmuudenhan saa jos katsoo takapuskurin sisään vasempaan kulmaan onko siellä AYC pumppu ;D
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

MikkoM sanoi
Toi on kyllä itsellenikin ihan uusi tieto. Aina olen siinä uskossa ollut, että noista kaikista AYC löytyy. Tuosta pitäisi saada jonkinlainen varmistus.

Tähän olisi tosiaan hyvä saada varmistus. Yritän selvitellä asiaa. BTW, tuossa club VR-4 Buyers Guidessa ei ollut mitään mainintaa, että toisissa ei olisi AYC:tä. Itseasiassa siinä nimenomaan puhutaan siihen malliin, että kaikissa se olisi.

Sinänsä se ei niin kauheaa olisi vaikka sitä ei olisikaan. Evoissakin erittäin suosittu modaus on AYC-perän vaihtaminen RS:n "kovaan" perään. Ja onpahan vähemmän hajoavia osia. Eipä silti, hyvä se on tietää mitä ostaa ;)
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

MikkoM sanoi
Mites on TCL:n laita, niitäkin näyttää joistain löytyvän. Onkohan myös ollut optiovaruste?

ASC + TCL (optional equipment)
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

nokonzok sanoi
Tähän olisi tosiaan hyvä saada varmistus. Yritän selvitellä asiaa. BTW, tuossa club VR-4 Buyers Guidessa ei ollut mitään mainintaa, että toisissa ei olisi AYC:tä. Itseasiassa siinä nimenomaan puhutaan siihen malliin, että kaikissa se olisi.

Tästä on mainintaa useassa paikassa, että guide on "väärässä".
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

laitetaa ny viel muilleki AYC tietoa:
http://www.clubvr4.com/resources/ayc.htm

ekä vr4typeS varustustaso tehtaan mukaan alla olevassa pdf:ssä (kyse 99 mallista)

http://www.harrinkuvat.1g.fi/MitsubishiGalant.pdf
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Olen tässä puolisen viikkoa kuolannut tuommoista VR4 galanttia itselleni.
Löytyykö japanista manuaalilla olevaa?
Onko lähes varmaa että auton saa rekisteriin?
Polttaa niin kovasti että saatan lähteä tilaukseen mukaan. Tuo rekisteröinti vain hirvittää ja sitten verot..

Edit: jos löytyy mustaa, manuaalilla niin heittäkään tänne kuvaa.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

T-Tech sanoi
Olen tässä puolisen viikkoa kuolannut tuommoista VR4 galanttia itselleni.
Löytyykö japanista manuaalilla olevaa?

Type-V ~ Either 5-speed manual or INVECS-II 5-speed semi auto, no AYC
Type-S ~ Either 5-speed manual or INVECS-II 5-speed semi auto, with AYC
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Varustelu yms. tietoa löytyy myös täältä: http://specs.amayama.com/mitsubishi/

T-Tech sanoi
Olen tässä puolisen viikkoa kuolannut tuommoista VR4 galanttia itselleni.
Löytyykö japanista manuaalilla olevaa?
Onko lähes varmaa että auton saa rekisteriin?
Polttaa niin kovasti että saatan lähteä tilaukseen mukaan. Tuo rekisteröinti vain hirvittää ja sitten verot..

Edit: jos löytyy mustaa, manuaalilla niin heittäkään tänne kuvaa.

Voi sanoa, että lähes varmasti saa rekisteriin. Veroista on tässä topikissa jo ollut puhetta ja sen osalta voi sanoa myös, että laskelmani tulevat pitämään paikkansa lähes varmasti. Ja kyllä, manuaalejakin löytyy, joskin ovat selvästi automaatteja harvinaisempia. Mukaan vaan!

Pientä updeittiä aiheeseen. Yksi VR-4 Galant on tilattu jo lähes kuukausi sitten. Kun kyseinen auto saadaan laivaan, saan sen paperit ja voin alkaa selvittämään TÜV-todistusten kohtaloa. Mistään muusta rekisteröinti ei ole kiinni. Näillä näkymin ei taida tieto keretä kimppatilaukseen ilmoittautumisajan puitteissa. Koska isosta heitosta ei ole kuitenkaan kysymys, voitaisiin em. aikaa venyttää viikolla tai kahdella, jotta saataisiin varmuus tilanteeseen. Yritän saada aikataulusta selvyyttä mahdollisimman nopeasti ja ilmoitan välittömästi tänne.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

T-Tech sanoi
Olen tässä puolisen viikkoa kuolannut tuommoista VR4 galanttia itselleni.
Löytyykö japanista manuaalilla olevaa?
Onko lähes varmaa että auton saa rekisteriin?
Polttaa niin kovasti että saatan lähteä tilaukseen mukaan. Tuo rekisteröinti vain hirvittää ja sitten verot..

Edit: jos löytyy mustaa, manuaalilla niin heittäkään tänne kuvaa.

Jännä muuten...tsekkasin useemman paikan läpi ja mustaa manuaalina ei tahdo tosiaa löytyä.
Muita värejä kyllä. Pitääkin selvittää ja kysellä kanssa lisää tuosta.



Honk Kongin ja taiwanin pojat tietää näistä jonniverta ku niil o näit ;)
Harmittava tuo aikaero vain ni puhella messengerin tms kautta ;D

http://www.hkgalantclub.org/update/html/spec.php
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

MikkoM sanoi
Myynti-ilmoituksia kun selailin (ei huutokauppoja), niin kyllä monessa Type V:ssä AYC tuntuisi olevan.
Eli Type V ei pois sulje järjestelmää, AYC voi löytyä myöskin Type V:stä

Malliksi yksi.
http://www.autotradercy.com/0-4331_car_1997_MITSUBISHI_LEGNUM.html

Siis on mutta joistain kait puuttuu..
On monenlaista vääntöö muuallakin näköjään...TCL:n mukanaoloon vastauksia :
http://www.ozvr4.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=127&start=0&st=0&sk=t&sd=a
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Nostetaas kuumetta vähän ;)

http://www.youtube.com/watch?v=Kan2ajs5UgI
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Mitä se sano? Puhuko se turkua?
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Harri K sanoi
ekä vr4typeS varustustaso tehtaan mukaan alla olevassa pdf:ssä (kyse 99 mallista)

http://www.harrinkuvat.1g.fi/MitsubishiGalant.pdf

Öö. Siis käsitinkö nyt oikein. Esimerkiksi cruisen ja takasumareiden kohdalla on tyhjä pallo. Tarkoittaako sitä, että pääsääntöisesti noissa ei noita kahta varustetta ole. Josta päästään siihen että takasumari pitäs asentaa leimalle mennessä? Pitäskö tehdä jotain listaa mitä muutoksia tai lisäyksiä Legnum tulee tarvitsemaan saadakseen kilvet Suomessa?
Jotain tais ajonestostakin olla puhetta?

Ja veroista.

Oli puhetta että varusteet eivät vaikuta tuohon verotukseen. Kuitenkin ihan tullin sivuilta löytyy pätkä: "Ajoneuvon yleiseen vähittäismyyntiarvoon vaikuttavat merkin ja mallin lisäksi muut yksilölliset ominaisuudet, kuten ajokilometrit, varusteet ja kunto.". Eli ilmeisesti vaikuttaa kuitenkin?
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

miikka sanoi
Öö. Siis käsitinkö nyt oikein. Esimerkiksi cruisen ja takasumareiden kohdalla on tyhjä pallo. Tarkoittaako sitä, että pääsääntöisesti noissa ei noita kahta varustetta ole. Josta päästään siihen että takasumari pitäs asentaa leimalle mennessä? Pitäskö tehdä jotain listaa mitä muutoksia tai lisäyksiä Legnum tulee tarvitsemaan saadakseen kilvet Suomessa?
Jotain tais ajonestostakin olla puhetta?

Ja veroista.

Oli puhetta että varusteet eivät vaikuta tuohon verotukseen. Kuitenkin ihan tullin sivuilta löytyy pätkä: "Ajoneuvon yleiseen vähittäismyyntiarvoon vaikuttavat merkin ja mallin lisäksi muut yksilölliset ominaisuudet, kuten ajokilometrit, varusteet ja kunto.". Eli ilmeisesti vaikuttaa kuitenkin?

Järjestää juu Japsituonteihin pitää takasumari lisätä (mm supriin yms yms)
Ajonesto myös laitettava jos -98(?) tai uudempi vuosimalli(japsimalleissa ei ole ajonestoa) Ajonestoksi riittää hälytin, jossa on ajonesto.


Tavallaan varusteet vaikuttaa, lähinnä ehkä nahkasisusta (joka merkitään tullauspapereihin [jos merkitään } ;D )
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

löytyykö niistä valojen sähköstä korkeuden säätöä ?? eli et pystyy säätää auton sisältä korkeutta
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

MikkoM sanoi
Osaatko kertoa mitä nämä EVO III:sen kanssa vastaan tulleet kantavuus laskelmat vaikuttaa näihin VR4:siin. Onkohan siis riski olemassa, että näistäkin karsitaan paikkalukuja rekisteriotteesta pois? Se olisi aika paha takaisku hankkeelle.

Vanhemman gvr4 suhteen näin käynyt...
Ei se mitää haittaa ku projektiauto itelle ainaki tulis heti (selvät suunnitelmat) ::)
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

Jos onnistut jollain todistamaan että kokonaismassa voisi olla jotain muuta kuin Japanin rekisteriotteen lukema niin en näe estettä sen käyttämiselle. Mikä sitten kelpaa lienee ihan konttorikohtaista. Lähtisin itse todistamaan olennaisten osien yhteneväisyyttä EU-tyypitettyä autoa vastaan ja yrittäisin saada euromallin kokonaismassan tämän nojalla otteeseen.
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

eikait se kohta auta ku ottaa rahat kasvamasta korkoa säästötililitä ja lirpasta :palvo :palvo :palvo
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

MikkoM sanoi
Osaatko kertoa mitä nämä EVO III:sen kanssa vastaan tulleet kantavuus laskelmat vaikuttaa näihin VR4:siin. Onkohan siis riski olemassa, että näistäkin karsitaan paikkalukuja rekisteriotteesta pois? Se olisi aika paha takaisku hankkeelle.

Mitä tuo käytännössä tarkoittaa? Jos paikkalukuja otetaan otteesta pois, monta niitä lähtee?
 
Vs: Kaikkien aikojen kimppatilaus: Galant / Legnum VR-4 Japanista!

No voi prkl. Voiko tästä ottaa etukäteen selvän? Mitä tekee farkulla sportticoupen kantavuudella :p
 
Takaisin
Ylös Bottom