Kirjoittelen toiselta puolelta maapalloa, Australiasta. Ja on epäilyksenä, että korjaamo kusettaa!
Vuoden 1991 Mitsubishi L300 4x4 paku bensakoneella ja manuaalivaihteilla, jolla ajettu alle 200 000 jätti muutama päivä sitten tielle. Tätä edelsi rikkinäinen pakoputki. Sitä yritettiin korjata omatoimisesti paikkaussementillä - ei pysynyt. Sen jälkeen teippiä alle ja uudelleen paikkaussementtiä. Hetken ajon jälkeen teipit kärysi pakoputkessa niiden kuumetessa ja parin kilsan päästä koko auto sammui ylämäkeen. Oikeastaan mitään ennakkovaroitusta auto ei antanut, lämmöt ei noussu tms. Heiteltiin vettä pakoputken päälle, jotta käry loppui. Hinausauto paikalle.
Korjaamon kaveri sanoi jo puhelimessa hinuria paikalle soittaessani, että hinataan ja katsotaan voidaanko korjata vaiko eikö voida. Paikan päällä tuomio oli:
Jäähdyttimessä ei nestettä ja pakoputkesta tulleet palaneet käryt ovat päässeet sinne. Tuloksena koko moottori paskana - ei voi korjata. Korjaamon tyyppi sanoi, ettei ole paineita ja auto ei tosiaan enää käynnisty. Pyörittää kyllä, mutta ei käynnisty.
Onko tälläinen edes mahdollista?!! :nykii Jäähdytinnestesäiliö ei kuitenkaan ollut täysin kuiva. Sitä haluaisin nyt kysyä teiltä. Tuttu, joka autoista ymmärtää sanoo, ettei jäähdytin ja pakoputki ole koskaan tekemisissä keskenään. Korjaamon tyyppi suositteli heti jättämään auton sinne, heidän autojen hautausmaalle ja jatkamaan matkaa bussilla. Korjaus maksaa kuulema monia tuhansia, eikä kannata noin vanhaan autoon. Ja ainoa korjausvaihtoehto on kuulema vaihtaminen kokonaan uuteen moottoriin! Vähän haiskahtaa kusetus ja, että korjaamo haluaa vain auton itselleen.
Vaihtoehdot ovat vain pirun vähässä. Ollaan keskellä ei mitään. Tuo on ainoa korjaamo satojen kilometrien säteellä.
Vuoden 1991 Mitsubishi L300 4x4 paku bensakoneella ja manuaalivaihteilla, jolla ajettu alle 200 000 jätti muutama päivä sitten tielle. Tätä edelsi rikkinäinen pakoputki. Sitä yritettiin korjata omatoimisesti paikkaussementillä - ei pysynyt. Sen jälkeen teippiä alle ja uudelleen paikkaussementtiä. Hetken ajon jälkeen teipit kärysi pakoputkessa niiden kuumetessa ja parin kilsan päästä koko auto sammui ylämäkeen. Oikeastaan mitään ennakkovaroitusta auto ei antanut, lämmöt ei noussu tms. Heiteltiin vettä pakoputken päälle, jotta käry loppui. Hinausauto paikalle.
Korjaamon kaveri sanoi jo puhelimessa hinuria paikalle soittaessani, että hinataan ja katsotaan voidaanko korjata vaiko eikö voida. Paikan päällä tuomio oli:
Jäähdyttimessä ei nestettä ja pakoputkesta tulleet palaneet käryt ovat päässeet sinne. Tuloksena koko moottori paskana - ei voi korjata. Korjaamon tyyppi sanoi, ettei ole paineita ja auto ei tosiaan enää käynnisty. Pyörittää kyllä, mutta ei käynnisty.
Onko tälläinen edes mahdollista?!! :nykii Jäähdytinnestesäiliö ei kuitenkaan ollut täysin kuiva. Sitä haluaisin nyt kysyä teiltä. Tuttu, joka autoista ymmärtää sanoo, ettei jäähdytin ja pakoputki ole koskaan tekemisissä keskenään. Korjaamon tyyppi suositteli heti jättämään auton sinne, heidän autojen hautausmaalle ja jatkamaan matkaa bussilla. Korjaus maksaa kuulema monia tuhansia, eikä kannata noin vanhaan autoon. Ja ainoa korjausvaihtoehto on kuulema vaihtaminen kokonaan uuteen moottoriin! Vähän haiskahtaa kusetus ja, että korjaamo haluaa vain auton itselleen.
Vaihtoehdot ovat vain pirun vähässä. Ollaan keskellä ei mitään. Tuo on ainoa korjaamo satojen kilometrien säteellä.