Kannentiiviste

L

laurisa

Guest
Ilmeisesti pitäisi -89 lanceriin vaihtaa kannentiiviste, kun vuotaa öljyä aika reippaasti. Vai mistä muualta se öljy voisi tulla, kun venttilikopan vuoto on jo korjattu?

Millainen operaatio tuo käytännössä olisi? Ilmeisesti kansi pitäisi hioa koneistamossa. Vai mitä käy jos ei hio? Mitä muita hommia kannattaisi tehdä samalla? Voiko samoja kannenpultteja käyttää, vai onko ne pakko vaihtaa uusiin? Muita vinkkejä alan miehiltä?

Sitten toinen juttu, sanoisin että venttiilikopasta kuuluu aika kova ääni, liekö se normaalia/harmitonta vai olisiko sille syytä tehdä jotain? Vai voisiko pelkkä venttiilien säätö auttaa?

Mitään hirmu kallista ei tuollaseen vanhaan autoon viitsis alkaa tekemään. kilometrejä on 240 000.
 
Lisäyksenä vielä, että eilen pesin konehuoneen, joten nyt vois olla mahdollista selvittää että mistä se öljy vuotaa.
 
kannen tiivisteen vaihdosta kielii yleensä se että on vedet ja öljyt sekaisin.. tuo on se varmin tapa tietää että tiiviste on jyrähtänyt.. mutta oisko mahdoton idea että se tulis nokka-akselin stefasta se öljy? siinä ei montaa mahdollisuutta ole. mikäli se tulee pakosarjan päältä niin siellä ei oikeastaan muuta ole kun tuo mainitsemasi venttiilikopan tiiviste ja nokka-akselin stefa josta sitä öljyä voisi tulla.

mikäli todetaan että kannentiiviste ei ole mennyt mutta sen kuitenkin vaihdat niin suosittelen tarkistuttamaan että pinnat ovat suorat (tai ainakin kannessa) ja uusi tiiviste sisään. eipä se sen ihmeellisempää ole (mikäli ei lasketa sitä nippelin viskelyä mitä tulee kun irroittelee sarjat ja muut laitteet jotta kannen saa irti.. ) :peukku
 
Ei ole tietääkseni vedet ja öljyt sekaisin, eikä vesikään vähene juurikaan. Eli ainoa ongelma tuntuu olevan se että öljy ei pysy koneen sisäpuolella. Pitänee sitten tutkia vielä sitä jakopään stefaa. Auton keulasta kun katsoo konetta, niin vasen(kin) puoli on öljyinen kannen alapuolelta - tästä siis johtopäätös että se olisi kannentiivisteestä ruikkinut.
 
jep ei mee vesi ja öljy sekasin mut kannen tiiviste voipi hyvinkin vuotaa öljyy koneen ulkopuolelle,niin meilläpäin ainakin muutamassa lanceris (1,5 vm 89-90)ja kato tosi huolella sit jakohihnan ajoitus takasi ja kannattaa varmaan uusia samalla.
 
Kiitos vastauksista! :) Pitää nyt sitten yrittää tutkia että mistä kaikkialta se öljy vuotaa. Minkäslainen operaatio se stefojen vaihtaminen on? Ja vielä se ensimmäinen kysymys: Pitääkö kannenpultit vaihtaa vai voiko käyttää samoja? ???
 
laurisa sanoi
Kiitos vastauksista! :) Pitää nyt sitten yrittää tutkia että mistä kaikkialta se öljy vuotaa. Minkäslainen operaatio se stefojen vaihtaminen on? Ja vielä se ensimmäinen kysymys: Pitääkö kannenpultit vaihtaa vai voiko käyttää samoja? ???

cb4 lankkuu ei maksanu ku parikymppiä kannenpulttisarja kannattaa vaihtaa, jos on asteittain kiristys, niin ovat voineet venyä.
 
juuh se on mitsuissa tyyppi vika että kannen tiiviste vuotaa öljyy.. kannen kulmassa on öljykanava ja siinä oo rengas ja se rupee vuota.. itelläni on sama kone :) juuh mun mielestä tarttee vaihtaa kannen pultit.. nooh kyllä se kansi kannattaa koneistaa siis oikasta ainakin.. ja onko kanteesi millon vaihetty venttiilivarren kumit ne kannattas vaihtaa kun kerran kannen otat pois..
 
.. ja kun kansi ja venttiilit ovat irti, niin eiköhän ne venttiilit kannata käyttää samalla reissulla pajalla koneistettavana....
 
Takaisin
Ylös Bottom