Nyt rupes v*tuttamaan!! Käytin lauantai-iltana auton harjattomassa pesussa ja ajoin auton koti parkkiin seisomaan. Tänään, maanantaina, ajelin kouluun ja n. kolmen kilsan jälkeen pysähdyin valoihin ja huomasin että lämmöt on melkeen punasella ja koppiin ei silti tullu lämmintä ilmaa. Ajoin vielä 200m parkkiin ja tutkimaan missä vika.
Jäähdytysnesteet oli paisuntasäiliössä ja kierrossa ei ollut juuri ollenkaan. Iltapäivällä laitoin uudet nesteet ja ajoin auton kotiin, koska ei ollut havaittavissa että kansipahvi olisi palanut (ei öljyn seassa j.nestettä, eikä paisuntasäiliö pulputtanut). Kotia päästyä tuntui kuin auto kävisi vain kolmella pytyllä, mutta tarkastin öljyt ja mittatikun mukaan oli öljymäärä noussut reilusti yli maksimin ja paisuntasäiliö pulputteli mukavasti. Eli kansipahvi lienee palanut!! Vai onko jopa kansi paskana???????
Onko tietoa mitä muuta vikaa mahdollisesti olisi aiheutunut? Onko esim. kiinnileikkautumisen vaara, sylinterit tai männät kärsiny ym.?
Olisiko kenno ollut jäässä, tai termeri tai mikä lie. Onko veikkauksia mikä tuolla koneessa olisi voinut jäätyä, kun nesteetkin karkasi paisuntasäiliöön.
Huomenna pitää ruveta soittelemaan paikallisiin korjaamoihin aikaa kansipahvin vaihtoon.
Jäähdytysnesteet oli paisuntasäiliössä ja kierrossa ei ollut juuri ollenkaan. Iltapäivällä laitoin uudet nesteet ja ajoin auton kotiin, koska ei ollut havaittavissa että kansipahvi olisi palanut (ei öljyn seassa j.nestettä, eikä paisuntasäiliö pulputtanut). Kotia päästyä tuntui kuin auto kävisi vain kolmella pytyllä, mutta tarkastin öljyt ja mittatikun mukaan oli öljymäärä noussut reilusti yli maksimin ja paisuntasäiliö pulputteli mukavasti. Eli kansipahvi lienee palanut!! Vai onko jopa kansi paskana???????
Onko tietoa mitä muuta vikaa mahdollisesti olisi aiheutunut? Onko esim. kiinnileikkautumisen vaara, sylinterit tai männät kärsiny ym.?
Olisiko kenno ollut jäässä, tai termeri tai mikä lie. Onko veikkauksia mikä tuolla koneessa olisi voinut jäätyä, kun nesteetkin karkasi paisuntasäiliöön.
Huomenna pitää ruveta soittelemaan paikallisiin korjaamoihin aikaa kansipahvin vaihtoon.