Katkoileva käynti L200

limppa

Hyvä tuli ku itte teki
Liittynyt
7 Syyskuu 2009
Sijainti
Itä-Uusimaa.
Bensa L200 2,0l koneella. Käy nätisti tyhjäkäyntiä, mutta kiihdytyksissä sekä tasakaasulla ajettaessa nykii.
Jäljitin ongelman virranjakajan kannen ja sytytyspuolan väliseen sytytyskaapeliin. Kaapelin liitin oli aivan happettunut vaikka olikin vain noin vuoden vanha.
No, putsasin tämän hapettuman ja laitoin takaisin kiinni. Kone kävi hyvin vähän aikaa kunnes alkoi taas. Otin irti ja liitin oli aivan musta, ihan palaneen näköinen.

Kysymys kuuluu: Mistä tämä johtuu? Onko jonkinlainen kosketushäiriö vai lyökö kenties kipinä maihin jossain muualla?
Virranjakaja on "perinteinen" kärjillä varustettu.
 
Vs: Katkoileva käynti L200

Puhakallakos se oli galantissa sama homma veti jakajan täyteen mustaa
ja alkoi pätkimään, siitä on topikki jossain en muista onko vika löydetty ???
 
Vs: Katkoileva käynti L200

limppa sanoi
Bensa L200 2,0l koneella. Käy nätisti tyhjäkäyntiä, mutta kiihdytyksissä sekä tasakaasulla ajettaessa nykii.
Jäljitin ongelman virranjakajan kannen ja sytytyspuolan väliseen sytytyskaapeliin. Kaapelin liitin oli aivan happettunut vaikka olikin vain noin vuoden vanha.
No, putsasin tämän hapettuman ja laitoin takaisin kiinni. Kone kävi hyvin vähän aikaa kunnes alkoi taas. Otin irti ja liitin oli aivan musta, ihan palaneen näköinen.

Kysymys kuuluu: Mistä tämä johtuu? Onko jonkinlainen kosketushäiriö vai lyökö kenties kipinä maihin jossain muualla?
Virranjakaja on "perinteinen" kärjillä varustettu.

No lähinnä tulis mieleen vaihtaa kaikki ne sytkäpuolen sähköosat. ensin johdot, tulpat, jakajan kansi, kärjet ja kondensaattori. Ei mahottomia maksa ja vanha auto, ni kuitenkin ne joskus on vaihdettava. ja jos ei vieläkään korjaannu, ni sit puola vaihtoon...

t: Ile
 
Vs: Katkoileva käynti L200

Sehän se siinä jännää onkin. Kaikki sytkä osat vaihdettu noin vuosi takaperin/8tkm sitten.
Tulpat, kaapelit, jakajankansi, kärjet, kondensaattori. Puola vaihtamatta vielä. Jos kerran vielä yrittäis vaihtaa ne osat, katotaan miten käy...
Nyt ainakin kiinni uusi kaapeli jakajan ja puolan välissä, kokeillaan jos pistää mustaks taas.
 
Vs: Katkoileva käynti L200

Olikos se sytystysennakko siinä viiden asteen lukemassa vaiko jossain muualla? Muualla = ei hyvä.
 
Vs: Katkoileva käynti L200

Sytytys on kohillaan = btdc 5 astetta.
Toistaseksi kone käy hyvin, olisiko vaan johtunut sytkä kaapelista puolan ja kannen välissä?
 
Vs: Katkoileva käynti L200

limppa sanoi
Sytytys on kohillaan = btdc 5 astetta.
Toistaseksi kone käy hyvin, olisiko vaan johtunut sytkä kaapelista puolan ja kannen välissä?
Saattaa hyvinkin olla. Minulla oli kerran Audi 80:ssä suurjännitekaapeli palanut lähes poikki puolan ja jakajan väliltä - vastusjohtimia. Tässä koneessa tuo jännite tuntuu olevan jopa tavanomaista suurempi, koska pakokaasuanalysaattorin kierrosluvun saantia varten käyvään koneeseen tuotti asentajalta pieniä prrkuleita ;).
 
Vs: Katkoileva käynti L200

Tuli vaihdettua sytytyskaapeli puolan ja virranjakajan välillä uuteen, sekä kärjet + kondensaattori. Toistaseksi pelaa hyvin. Seurataan tilannetta...
 
Vs: Katkoileva käynti L200

Palailen vähän vanhaan aiheeseen. Itsellä alkli yhtäkkiä samat oireet. Jokainen sytytyksen osavaihdettu(puola, johdot, tulpat, kärjet, kondensaattori). Mutta vika ei vain lähde??. Tyhjäkäynnillä kuullostaa hyvältä ja käykin hyvin, mutta kun lähtee liikkeelle niin nykii jatkuvalla syötöllä. Voiko vika löytyä kaasarista?
 
Vs: Katkoileva käynti L200


Rustaaja sanoi
Kannattaa tutkia ecu:n liittimet saattaa myös ecun juotokset antautua.

Ei taida kaasari koneessa olla boxeja...
Mutta jos on uudempi jakaja jossa ei ole kärkiä, siitä pitäisi löytyä sytytys yksikkö joka voi vetää viimeisiä
 
Takaisin
Ylös Bottom