katsastuksen tarkastuskortti

  • Viestiketjun aloittaja galant -93 alku
  • Aloituspäivämäärä
G

galant -93 alku

Guest
Merkki:mitsubishi
Malli:4D GALANT 2,0
Käyttöönotto:7.1.1993
Mittarilukema:283 000 km
Joutokäynti                            Yli 2000 1/min

            Mitattu    Sallittu            Mitattu       Sallittu Yks:%
Co pit.   0               0,50                 0,15           0,30
HC pit.  20              100                    0              100
Lamd.                                             0,98       0,97-1,03
COS-pit: 15                                   14,8
O2-Pit.    0                  5,00             0                5,0




Jarrujenmittaus

Käyttöjarru      Vasen         Oikea              Mitattu/Sallittu
1.Akseli             2,3               2,3                        0/30
2.Akseli             1.0               1.0                         0/30
Seisontaj.          1,4               1,3                        7/70



Iskaririt              vasen                  oikea            heitto
edessä                 84                       83                 1
takana                  67                       66                 1


Viat:
- oikealla parkkivalo palanut
-Raidetangon pää oikealla ulompi välyksellinen
 
teme sanoi
Ja idea tässä postauksessa oli ?  ???

Sori teme oli jäänyt pois.
Eli minä kun en osaa oikeastaan muuta kuin ajaa autolla niin ajattelin kysyä teiltä alan harrastajilta että
mitä noi arvot yleensä sanoo eli en ymmärtänyt muuta kuin että setä sanoi että vaihda toi raidetangon pää ???
Mitä esim. jarrujenmittausarvot tarkoittaa vasen 2,3 oikea 2,3 ........
Ja tuo iskarit?
 
no se hän tarkoittaa yksinkertaisesti sanottuna että sulla on jarrut kunnossa eikä puolla ollenkaan :)
 
no kiva tarvii kanssa pasteilla oman auton jutut... sais vähän vertailua esim isojen ja pienien laikkojen jarrutustehosta.....
 
Jarruissa arvot tarkoittavat jarruvoimaa kilonewtoneina
ja sitten mitattu/suurin sallittu eroprosentti eri puolien
kesken ja eri akseleilla/jarruilla...

Iskaritestissä numerot ovat laskennallinen lukuarvo joka
kertoo iskarin kunnon,mitä suurempi luku sen parempi
kunto,mutta jos alkaa olla luokkaa 100,ovat jo peri-
aatteessa "liian kovat",ei ilmeisesti hyvä sekään...

Pakokaasuarvot omat vielä ihan oma tarinansa,mutta
joka tapauksessa nuo arvot ovat erittäin hyvät ja
kaikki on koneen ja katin puoleen kunnossa... :)
 
Asiasta kolmanteen... Käytin viime vuonna autoni valtion katsastusasemalla ja tuli muutama huomautus. Jos nyt vien autoni yksityiselle katsastusasemalle niin näkeekö tämä katsastus-setä ne huomautukset jostakin?
 
Ei jos ei rekisteriotteeseen ole kirjoitettu mitään,ja ei kai
niin enää nykyään juuri tehdä...
 
mitä olen supahuru foorumia ja muita autofoorumia lueskellut niin pääsääntöisesti katsastusmies on ajanut lenkin aseman pihassa ja tehnyt pari kunnon jarrutusta. Jarrudynossahan ei noita saa kokeilla.
 
PeZ sanoi
näkeekö tämä katsastus-setä ne huomautukset jostakin?
Eikö ne nykyään ole kaikki "tietokannassa" sun auton kohdalla kaikki mitä setä on huomannut viat ja puutteet? :eek:
 
Onkos niillä joku yleinen tietokanta? Aattelin vaan, että onko siinä kaikki katsastusasemat mukana. Yksityiset sekä "yleiset"? Paljon mahdollista tietenki, mutta oon kuullu, että täälläkin joku on käyny ensin auton kanssa katsastuksessa ja hylätty ja sitten mennyt naapuri kaupunkiin ja läpäissyt :eek:
Ja kun katsastuksesta puhutaan niin onko mahdollista, että "alkukatsastaa" jossain ja sitten menee muualle "jälkitarkastukseen" ensimmäisen paikan vikalistan kanssa?

PS. Tässä tammikuussa pitäisi katsastuksee mennä ja odotettavissa napinaa punertavista takavilkuista ja "kirkkaista" etuvilkuista mm. ;D
 
Ainakaan minun tietääkseni ei ole olemassa mitään
yleistä kaikkien katsastajien nähtävillä olevaa listaa
kaikkien mahdollisten autojen aikaisemmista vioista,pitänee ottaa selvää kunhan joskus muistaa...

Käytännöt ja suhtautumiset kyllä tosiaan vaihtelevat
eri kaupunkien ja jopa asemien kesken,eli pieni vertailu
voi kannattaa jos haluaa positiivista suhtautumista esim.
johonkin rakentelujuttuihin... ;)

Jälkitarkastus on aina tehtävä SAMALLA ASEMALLA kuin
missä se hylätty katsastus on suoritettu...
 
blobbari sanoi
mitä olen supahuru foorumia ja muita autofoorumia lueskellut niin pääsääntöisesti katsastusmies on ajanut lenkin aseman pihassa ja tehnyt pari kunnon jarrutusta. Jarrudynossahan ei noita saa kokeilla.


Maahantuojaa vapaasti lainatakseni: Jarrudynamometrissä jonka pyörintänopeus ei ylitä 6km. tunnissa on mahdollista tarkistaa mm. E38/E39-Gallujen jarrut. Ei kuitenkaan lukkoon saakka vaan niin ,että nähdään lähtevätkö jarruttamaan yhtäaikaisesti ja jarrutetaan lukkiutumisrajaan saakka. Se on siinä.
Joissain vanhoilla konttoreilla on kuulemma vielä näitä vanhoja "kovempaa pyörittäviä" mutta niitäkin poistuu koko aika käytöstä.
-Arska
ps. itse olen aina maininnut, et ks. on nelivetoauto inssille ensitöikseni ja joskus on kokeiltu dynossa toisinaan taas ei.
 
Jaakko N sanoi
Onkos niillä joku yleinen tietokanta? Aattelin vaan, että onko siinä kaikki katsastusasemat mukana. Yksityiset sekä "yleiset"? Paljon mahdollista tietenki, mutta oon kuullu, että täälläkin joku on käyny ensin auton kanssa katsastuksessa ja hylätty ja sitten mennyt naapuri kaupunkiin ja läpäissyt :eek:

mahdotonta pitäs olla.. samalla asemalla pitää tosiaan käydä missä on hylätty.
 
Harri K sanoi
Jaakko N sanoi
Onkos niillä joku yleinen tietokanta? Aattelin vaan, että onko siinä kaikki katsastusasemat mukana. Yksityiset sekä "yleiset"? Paljon mahdollista tietenki, mutta oon kuullu, että täälläkin joku on käyny ensin auton kanssa katsastuksessa ja hylätty ja sitten mennyt naapuri kaupunkiin ja läpäissyt :eek:

mahdotonta pitäs olla.. samalla asemalla pitää tosiaan käydä missä on hylätty.

Meinasin sitä, ettei se siitä ekasta katsastuksesta mitään maininnu ;)
 
Jaakko N sanoi
Harri K sanoi
Jaakko N sanoi
Onkos niillä joku yleinen tietokanta? Aattelin vaan, että onko siinä kaikki katsastusasemat mukana. Yksityiset sekä "yleiset"? Paljon mahdollista tietenki, mutta oon kuullu, että täälläkin joku on käyny ensin auton kanssa katsastuksessa ja hylätty ja sitten mennyt naapuri kaupunkiin ja läpäissyt :eek:

mahdotonta pitäs olla.. samalla asemalla pitää tosiaan käydä missä on hylätty.

Meinasin sitä, ettei se siitä ekasta katsastuksesta mitään maininnu ;)

Kyllä se ainakin niin toimii, että on menny se kuukauden korjausaika umpeen ja joudut sen katsastaa kokonaan uudestaan.. sillon on sama missä käy... minä ainakin vaihdoin asemaa... ;D

joten mikä estää ettei vois käydä uudestaan katsastamassa jo muualla seuraavana päivänä???

-Eki
 
Morjens, piti oikein rekisteröityä tännekin... Tuossa 12 tuntia sitten hankin tuollaisen '90 4x4 galantin. Eli odotettavissa paljon älyttömiä kysymyksiä tulevaisuudessa =) Heti alkuun pari. Olisko se juuri E38/E39, vai mikä? (OT ilmeisesti 4x114,3 jako?)

e15mitsubishi sanoi
Jarrudynamometrissä jonka pyörintänopeus ei ylitä 6km. tunnissa on mahdollista tarkistaa mm. E38/E39-Gallujen jarrut
 
elikkäs täältä löytyy korimalli merkinnät. http://www.mitsubishiclubfinland.com/?sivu=artikkelit/korimallit
Kyseinen korimalli on tosiaan e39, kun siinä on tuo 4ws. Lisä tietoutta löytyy foorumin haku napin takaa.
 
Takaisin
Ylös Bottom