Kaupan purku

kitebum

New Member
Liittynyt
3 Marraskuu 2004
Tilanne olisi tämä, että viime syksynä ostin kaupasta uuden Ford Transit pakettiauton. Heti alusta asti siinä ilmani kohtuu voimakas ravistus kiihdyttäessä, nyt n 6 tutkimuksen ja 3 x vetarien vaihdon jälkeen Automaa tuli siihen johtopäätökseen, että tämä on ominaisvika, jolle ei mitään voi tehdä. Pitkällä tähtäimellä tuonmoinen ravistelu ei ainakaan tee autolle hyvää saati sitten aikanaan myyntitilanteessa ei tuo mikään myyntivaltti ole... Mielessä on kaupan purku, onko kokemuksia miten homma tapahtuu, mielelläni haluaisin joka pennin takaisin mitä maksoin ja itseasiassa vähän enemmänkin kun olen auton teippauttanut, muusta vaivasta puhumattakaan. Saa nähdä mitä sanovat liikkeessä
 
Vs: Kaupan purku

Kaupan purkuhan on mahdollista jos vikaa ei pystytä korjaamaan,ravistuksen voimakkuudesta jne. tulee varmaankin saada joltain puolueettomalta osapuolelta,esim tavarantarkastajalta lausunto.
Myyjällä on oikeus saada korvausta ajamistasi kilometreistä,toisaalta sinulla myös kuluistasi.
Olisi varmaanm syytä istua myyjän kanssa rauhallisesti keskustelemaan samaan pöytään pohtien molemmille parasta vaihtoehtoa,jos asia etenee umpikujaan pyydät myyjältä todistuksen reklamaatiostasi sekä myyjän selvityksen miksi vikaa ei pystytä korjaamaan.
Tuon jälkeen menet keskustelemaan kunnallisen kuluttaja-asiamiehen kanssa jatkotoimenpiteistä.
Asiassa ei kannata kiivastua,asiat ne vain riitelee ja rauhallisuudella moni asia etenee parhaiten ::)
 
Vs: Kaupan purku

Myyjällä on oikeus/velvollisuus ensin yrittää korjata auto kuntoon, tai tarvittaessa vaihtaa auto toiseen, ellei muuten tule kuntoon. Mikäli ei onnistu, sitten tulisi kaupan purku kyseeseen.
Viasta olisi hyvä hakea kirjallinen lausunto heti miten joltain muulta taholta, että tulee selväksi että autossa on oikeasti jokin vika olemassa eikä vain asiakkaan pääkopassa ;D. Sitten autoliikkeeseen neuvottelemaan tilanteesta ja neuvottelun tuloksia paperille ylös. Jos myyjäliike tuntuu nihkeältä, kannattaa ottaa yhteyttä myös maahantuojaan, jälkimarkkinointipäällikköön tms.
 
Vs: Kaupan purku

Ripper sanoi
Automaa tuli siihen johtopäätökseen, että tämä on ominaisvika, jolle ei mitään voi tehdä.

No tuollahan on melkoisia autoalan ykköskastin ammattilaisia duunissa :peukku. Juu pitäähän se nyt auton kuin auton ravistaa kiihdytettäessä enemmän tai vähemmän... muutenhan vois vaikka epäillä et siinä on jotain vikaa :nykii. Ziisus mitä porukkaa ko. palvelualalla. Onko toi Automaa Peugeotin jälleenmyyjä? Sopis ainakin samaan linjaan tuon niiden vetämän johtopäätöksen kanssa ;D.
 
Vs: Kaupan purku

Joo taitaa viereinen A:maan piste pösöjä myydä, ett hyvin menee :driver
 
Vs: Kaupan purku

Alkaa vaan aina vähän hymyilyttää kun vastaan tulee transit demoauto, jonka kyljissä isot teippaukset:

VAN OF THE YEAR
 
Vs: Kaupan purku

Liikkeestä löytyy oletettavasti vastaava auto? Siinähän on helppo kokeilla ravistaako se myös, eli onko "ominaisuus". Myyjällä yksi valtti vähemmän jos ei ravista.
 
Vs: Kaupan purku

Toiseksi viimeisellä kerralla ne tilas jostainpäin suomee samanlaisen auton samalla tekniikalla ja vertaili. Se toinen auto kuulemma ravisti vielä enemmän ja moottoriäänet tuli selkeämmin läpi ohjaamoon eli sen perusteella mullahan on käynyt onni kun sain niin paljon paremman auton =)
 
Vs: Kaupan purku

tässä vaiheessa tekisi mieli sanoa että oisit ostanut auton ;D

ei mutta, eikait tuommoset ravistelut voi kuulua fordinkaan ominaisuuksiin? oot vaan tiukkana ja sanot että kauppa puretaan jos ei ravistukset lopu...
 
Takaisin
Ylös Bottom