Keskustelua "kiintiö" opelin omistamisesta ja opel "vioista"

Vs: Keskustelua "kiintiö" opelin omistamisesta ja opel "vioista"

On pakkasta, en liikahda :p
 
Vs: Keskustelua "kiintiö" opelin omistamisesta ja opel "vioista"

Mulla sinällään ei noista ooppeleista ole henkilö kohtasta kokemusta mutta ooppeli harrastajista senkin verran enemmän, hiton vaikeita ihmisiä ainakin osa kaupan yhteydessä... viikon on ollu purku ecotekki sport astra pihassa ja nyt on hermo ihan kypsä noihin kyselijöihin "onko ehjää moottoria?" "juu löytyy 229tkm ajettu 1.8" "aijaa paljos sillä on kilometrejä takana?" "öö??WTF!? 229tkm" "joo, no olisko vaihteistoa" "juu olis koneessa kiinni ehjä manuaali laatikko" "no paljos sillä on ajettu?" "!!NO sen 229tkm"
"kumpis se olikaa?" " :seina manuaali" "joo joo no mitäs pitäsit hintaa?" "no tota 250€ moottori vaihteisto 150€ tai yhdessä 350€"
"joo ei olisi kyllä sinällään kallis mutta täytyy miettiä" "ok mietirauhassa" ja puhelu päättyy.. eikä mene kuin kymmenen minuuttia kun sama äijä soittaa :nykii #terve myytkö kahella kympillä kannen siitä moottorista?" "hei hemmo tiedätsä miten juna sanoo?!" "no?"
(luuri kiinni) ja siinähän se vastaus (tuut tuut tuut) eikä ole kuulunu sen koommin :peukku taidan laitella stenalle ton kikottimen!

vastaavanlaisia kyselijöitä on ollu kyllä melkoisesti...
 
Vs: Keskustelua "kiintiö" opelin omistamisesta ja opel "vioista"

Mikko.T sanoi
"onko ehjää moottoria?" "juu löytyy 229tkm ajettu 1.8" "aijaa paljos sillä on kilometrejä takana?" "öö??WTF!? 229tkm" "joo, no olisko vaihteistoa" "juu olis koneessa kiinni ehjä manuaali laatikko" "no paljos sillä on ajettu?" "!!NO sen 229tkm"

Noi on ihan ooppelien ominaisuuksien piikkiin meneviä kysymyksiä, jos mittarissa on 229tkm niin moottori ja (tai) vaihteisto on voinut nähdä maantietä vähän enemmän jos jompikumpi (tai molemmat) on jouduttu jossainvaiheessa vaihtamaan.

Mitä tulee tuohon itse tarinaan, ei voi olla ihan täyspäinen jos vakavissaan ajaa / harrastaa ooppeleita. Sen huomaa myös ulosannista. ;)
 
Vs: Keskustelua "kiintiö" opelin omistamisesta ja opel "vioista"

Samanlaisia myyjiä ja ostajia on joka foorumilla ;)
 
Vs: Keskustelua "kiintiö" opelin omistamisesta ja opel "vioista"

Itse olin ennen Evon hankkimista jossain määrin Opel-harrastaja.

Ensimmäinen rakennettu auto oli Manta-b, jonka kanssa päädyin siihen lopputulokseen että auto muuttui paremmaksi vain, mitä enemmän siihen hankki toisen merkkisistä autoista osia ;D
Kun Manta lopulta oli rakennettu, sen oli tarkoitus olla oman hää-autonani vaikka Evo olikin jo tallissa tuolloin. Eikös hää-päivänä Opelin mokoma yrittänyt taas käyttäytyä huonosti vaikka kaikki osat oli uusittu. Hyvä että sain auton käynnistymään ja kirkolle...

Lisäksi ollut yksi c-kadett, joka vietti enemmän aikaa korjattavana kuin ajossa... Yksi c-ascona joka oli hyvä mutta hemmetin tylsä käyttöauto, ja sen tarina päättyi puuhun ex-tyttöystävän ajossa...

Velipojalla oli Kadett d josta katkesi kiertokanki ajossa, muutama c-ascona jotka eivät enää ruosteen puolesta menneet leimasta läpi vaikka kuinka hitsasi, kolme c-kadettia joissa erilaisia ongelmia, ja e-kadett Sutii oy:ltä joka osoittautui pahaksi pommiksi.

Muuten käyttiksinä ollut vaimolla parikin G-astraa, joista ei valittamista ole ollut tippaakaan.

Summa summarum; Uudemmat opelit on käyttiksinä olleet vanhempia malleja luotettavampia ainakin omalla kohdalla, mutta se jokin niistä aina puuttuu koska perheessä nyt on Evo itsellä ja vaimon käyttöautona Legnum VR-4. Mitsuissa tuntunut olevan huomattavasti vähemmän valittamisen aihetta kuin opeleissa, ihan joka suhteessa.
 
Vs: Keskustelua "kiintiö" opelin omistamisesta ja opel "vioista"

Sudo sanoi
Mitsuissa tuntunut olevan huomattavasti vähemmän valittamisen aihetta kuin opeleissa, ihan joka suhteessa.
Mitsun voi liene korvata tässä tapauksessa millä tahansa automerkillä? ;D
 
Vs: Keskustelua "kiintiö" opelin omistamisesta ja opel "vioista"

Sukulaismiehen mielestä OPEL on loisto-ostos :peukku. Näin matalasuhdanteen aikana saadaan raha liikkumaan ja OPEL toimii maailman talouden veturina. Suomen valtio voisi myöntää tälle merkille verovapauden uusille ja myös takautuvasti käytetyille. Jos kaikki suomalaiset ostaisivat OO ( mikä) PELIN niin pelkästään korjauskustannuksilla maailmantalous saisi uutta uskoa ja kaikenmaaliman lamapuheet olisivat mennyttä. Sukulaismies huoltaa työkseen tätä merkkiä. ::)
 
Vs: Keskustelua "kiintiö" opelin omistamisesta ja opel "vioista"

eki75 sanoi
Pitäähän nyt joka jätkällä yksi voorttikin olla.. ;D

-Eki
;D ;D
Sierra löytyy. Meinaan peltoautona. Siihen on kuulemma vaihdettu AITO Taunuksen 1,6 kone.
Muuten hyvä mutta kun 1,7 dieselsunny vie tuota sierraa 6-0. Ja minä idiootti joskus haukuin tuota 1,7 dieseliä laiskaksi. :-[ Toisaalta en vielä uskonut että joku voi laiskempikin olla. :nykii
 
Vs: Keskustelua "kiintiö" opelin omistamisesta ja opel "vioista"

MakeM sanoi
Mitsun voi liene korvata tässä tapauksessa millä tahansa automerkillä? ;D

;D ;D ;D
 
Vs: Keskustelua "kiintiö" opelin omistamisesta ja opel "vioista"

Mailiini oli tullut tuollainen juttu mikä varmaan sopii ihan hyvin tänne muiden joukkoon... :)



> >>Vaimo pyysi miestään menemään kioskiin hakemaan tupakkaa. Mies
> heitti
> >>takin päälle ja käveli kioskille vain huomatakseen sen olevan jo
> >>kiinni. Hän päätti sen vuoksi mennä läheiseen pubiin käyttämään
> >>tupakka-automaattia. Pubissa hän näki kauniin naisen, jonka kanssa
> mies
> >>alkoi jutella. He ottivat muutaman oluen, yksi asia johti toiseen ja
> >>pian he olivatkin naisen asunnolla.
> >>'Hauskanpidon' jälkeen mies huomasi, että kellohan oli jo kolme
> yöllä
> >>ja
> >>sanoi: 'Voi ei, on jo noin myöhä! Vaimoni tappaa minut! Onko sinulla
> >>moottoriöljyä?'
> >>Nainen antoi miehelle öljyä, jota mies alkoi hieroa käsiinsä ennen
> >>kotiinsa menoa.
> >>Miehen vaimo oli odottamassa ovensuulla ja hän oli todella
> vittuuntunut.
> >>'Missä helvetissä sitä ollaan taas oltu?!' vaimo huusi. 'No, se on
> >>nyt silleen kultaseni. Minä menin kiskalle, kuten pyysit, mutta
> >>paikka oli jo
> >>
> >>kiinni. Niinpä menin pubiin käyttämään tupakka- automaattia. Näin
> >>siellä pubissa todella upean typykän ja otimme muutaman paukun.
> Homma
> >>eteni niin, että ythäkkiä huomasin olevani typykän asunnolla ja
> eikun
> >>sänkyyn,' mies selitti. 'Ai niinkö? Näytäppäs käsiäsi minulle!'
> vaimo
> >>tiuskaisi. Hän näki miehen kädet aivan öljyssä ja sanoi:
> >>'Saatanan valehtelija!!
> >>Sinä menit taas rassaamaan sitä helvetin ooppeliasi
> >
>
 
Vs: Keskustelua "kiintiö" opelin omistamisesta ja opel "vioista"

A-Vectra halkovajana: http://kuvaton.com/kuvei/logistiikka115.jpg ;D
 
Vs: Keskustelua "kiintiö" opelin omistamisesta ja opel "vioista"

^Tuohan on samaa sarjaa kuin taannoinen kiintiöooppeli, mitä käytettiin kottikärryjen sijaan isojen kivien kuljetukseen naapurista.
 
Vs: Keskustelua "kiintiö" opelin omistamisesta ja opel "vioista"

Katoinko oikein että takalasi oli jätetty raolleen, jotta ilma vaihtuisi muualtakin kuin pohjan kautta ;D
 
Vs: Keskustelua "kiintiö" opelin omistamisesta ja opel "vioista"

ast sanoi
1.2 on laiska mutta kuluttaa vähän. Muuten noi on jo suhteellisen soivia pelejä. Itse ostin uuden 1.4:n vuonna 2002, ajoin 85 tkm ja myin pikkusiskolle vuonna 2006. Olihan siinä muutama ongelma, osa tyyppivioiksi laskettavia osa yksilövikoja:

- mittaristo meni välillä pimeäksi, vika tuli takuuaikana ja sitä korjattiin moneen otteeseen myös toista vuotta takuuajan jälkeen. Aina tosin ilmainen sijaisauto käytössä korjauksen aikana eikä korjaus maksanut mitään. Tuli lopulta kuntoon.
Vanha ketju mutta vinkki tuohon mittaristo-ongelmaan jos jollain vielä C-Corsa sattuu olemaan. Eli mittaristo irti ja kolvaa ne liittimen piikit paksummiksi tinalla. Sen lisäksi kannattaa irrottaa se naarasliitin sieltä kojelaudasta ja varmistaa ettei se liitin kiinity sinne kojelautaan takaisin. Sitten vaan liitin mittariston perään ja mittari paikalleen. Kaikki mittariongelmat ainakin meillä ovat johtuneet huonosta kosketuksesta tuossa liittimessä.
 
Vs: Keskustelua "kiintiö" opelin omistamisesta ja opel "vioista"


Olen ite jotenkin perillä tekniikasta ja olen kyllä raakasti sitä mieltä kaikki on periaatteeltaan samanlaisia.
Ihan sama onko se mitsu,mersu,datsuni tai se ooppeli kaikissa on samat häiriöt.
taitaa suhteessa olla aika paljon ooppelia suomen teillä liikkeellä,eikä ne nykyään läheskään eniten lavetti palveluja kaipaa.

Niillä jotka ei tekniikasta perillä ole on yleensä kovin vankkumaton mielipide ooppeleista tai muista autoista joita ei itse ole kyenny korjaamaan.
elämäni ensimmäinen japanilainen on itellä ajossa ja varmasti on luotettava kampe,en epäile ollenkaan.
 
Vs: Keskustelua "kiintiö" opelin omistamisesta ja opel "vioista"

Sitä enemmän on häiriötä mitä enempi on "hienoa" elektroniikkaa autossa. Kutakuinkin merkistä riippumatta. Töissä on tullut tuo todettua moneen kertaan,varsinkin näillä pakkasilla.

Itse oon ollut tyytyväinen omistamiini vanhempiin opeleihin,hyvinkin luotettavia,ei oikeastaan koskaan mitään mystisiä vikoja joita ei itse olisi voinut korjata,ei liikaa liikkuvia osia,osat olleet halpoja ja osia on löytynyt melkein joka nurkalta. ;D Uusista opeleista ei sitten olekaan kokemusta omassa käytössä,kai ne on samanlaisia nintendoja kuin muutkin uudet autot.. ;)
 
Vs: Keskustelua "kiintiö" opelin omistamisesta ja opel "vioista"

Meillä oli tommonen C mallin ascona 1.8e recaron jakkaroilla.Auto oli ruosteeton vielä syksyllä mutta kevät koitti niin ruostetta oli joka paikassa.Kyljet kukki ikkunoihin asti yms kivaa.Kerran vaihdettiin pata kun kansi halkesi asuntovaunua vetäessä. :peukku
 
Vs: Keskustelua "kiintiö" opelin omistamisesta ja opel "vioista"

Mä pääsin viimesyksynä eroon Opel Omegasta. Omistin sen aika tarkkaan vuoden verran ja sitä sai olla jatkuvasti korjailemassa. Se oli tuotu saksasta vuonna 2000 ja mittarissa oli nyt ~320 tkm. Öljyä sai lisätä säännöllisesti. Kone oli 2,0 16v.

Hyviä puolia oli:
- siistikuntoinen sisusta recaron sähköpenkeillä
- toimiva ilmastointi
- ajotietokone
- takaveto
- 15" aluvanteet kesällä ja talvella
- suht siisti kori
- vetokoukku, mutta ikinä en vetäny kärryä
- hyvät vakiokaijuttimet
- sähkölasit
- tilava farmari
- sain myydessä melkein saman hinnan kun ostaessa
- varaosia löytyy ja on suht edullisia
Opeleissa voi saada mun mielestä aika paljon varusteita pikkurahalla.

Huonoja puolia / vikoja:

- kuskin oven tuulihaka murtunu oven päästä, joten kauhea pauke ovea sulkiessa ja ovi ei mainannu mennä aina kiinni. Sen korjasin 2 kertaa ja 3. kerta olis ollu edessä
- bensapumppu hajos ja sen takia jätti parkkiruutuun pari kertaa ja kerran piti hinata pajalle, kun en saanu korjattua vikaa paikanpäällä. Lopulta hankin uuden bensapumpun.
- katsastuksessa etujousi oli poikki (tyyppivika) vaihdoin etujouset ja tein samalla rälläkkämadalluksen
- vaihdoin etu koiranluut
- jarrupalat ja kulumisen varoittimet vaihdoin eteen
- käsijarrukengät muljahti toiselta puolelta linkkuun, joten alko hirveä meteli. Vaihdoin kengät ja asennussarjan toiselle puolelle. Piti myös vähän parantaa jarrukenkien kiinnitystä, koska orkkissysteemi oli ihan p#ska. Toista puolta en viittiny avata, kun ei ollu vikaa.
- etuputki oli korjattu aikasemmin hitsaamalla ja se vuoti. Ei kiinnostanu tuhrata siihen enemmän aikaa, joten ostin uuden etuputken, johon kuulu katti.
- keskuslukon kauko-ohjain tilttas välillä. Sai ohjelmoitua helposti uudelleen.
- vaihdoin takakontin kaasupumput
- lukkoperä puuttu
- viimesenä hommana syylärin yläletkun kiinnitys murtu, joten piti hankkia uus syyläri
Rahaa meni remontteihin vuoden aikana suht paljon ja laskeskelin, että se oli keskimäärin kerran kuussa pajalla jonku vähän isomman operaation takia.

Onneks joku opelmies osti sen ja sain hankittua tilalle legnumin. Enää en osta opelia. ;D

Appiukkokokelas osti syksyllä farmari vectran vm. -04 2,2 koneella. Siihen oli vaihdettu 30 tkm:n jälkeen kone. ;D
Kokeilin sitä ja sehän alko hetken päästä nykimään hirveesti ja moottorin vikavalo sytty. Kävi ilmeisesti kolmella pytyllä. Sammutin sen ja ajoin takas pihaan. Merkkiliikkeessä sitä ei osattu korjata, koska vika ei ollu päällä. Joku ilmeisesti viittas sytytysvikaan, koska korjaukseks ehdotettiin sytkäboksin vaihtoa, mutta ei sitäkään tarvi tehdä nyt kun auto toimii. Tosi mukava, että se on noin luotettava peli. Ite en lähtis turvallisin mielin kovin pitkälle matkalle, jos on taipumus tolleseen, että vika tulee yks kaks ja korjaantu ehkä itsestään. Siinäkin autossa on ihan kivasti varusteita, mutta sisusta on kyllä tosi muovinen.
 
Vs: Keskustelua "kiintiö" opelin omistamisesta ja opel "vioista"

Febiz sanoi
Mä pääsin viimesyksynä eroon Opel Omegasta. Omistin sen aika tarkkaan vuoden verran ja sitä sai olla jatkuvasti korjailemassa. Se oli tuotu saksasta vuonna 2000 ja mittarissa oli nyt ~320 tkm. Öljyä sai lisätä säännöllisesti. Kone oli 2,0 16v.
Ventiilinohjurinkumit todennäköisesti nousseet paikoiltaan,ite ajoin b-vectralla tuolla samaisella koneella ++400tkm mittarissa,eikä tarvinnut 10tkm vaihtovälillä öljyä lisätä.

Hyviä puolia oli:
- siistikuntoinen sisusta recaron sähköpenkeillä
- toimiva ilmastointi
- ajotietokone
- takaveto
- 15" aluvanteet kesällä ja talvella
- suht siisti kori
- vetokoukku, mutta ikinä en vetäny kärryä
- hyvät vakiokaijuttimet
- sähkölasit
- tilava farmari
- sain myydessä melkein saman hinnan kun ostaessa
- varaosia löytyy ja on suht edullisia
Opeleissa voi saada mun mielestä aika paljon varusteita pikkurahalla.
Jos alusta on kunnossa,on omega mukava peli matka-ajossa ja hiljainen sisälle.

Huonoja puolia / vikoja:

- kuskin oven tuulihaka murtunu oven päästä, joten kauhea pauke ovea sulkiessa ja ovi ei mainannu mennä aina kiinni. Sen korjasin 2 kertaa ja 3. kerta olis ollu edessä
Tuohon saa ooppelilta korjaus palan,tyyppivika että se tuulihaka nitkuuntuu pellistä irti ajan saatossa.
- bensapumppu hajos ja sen takia jätti parkkiruutuun pari kertaa ja kerran piti hinata pajalle, kun en saanu korjattua vikaa paikanpäällä. Lopulta hankin uuden bensapumpun.
- katsastuksessa etujousi oli poikki (tyyppivika) vaihdoin etujouset ja tein samalla rälläkkämadalluksen
- vaihdoin etu koiranluut
- jarrupalat ja kulumisen varoittimet vaihdoin eteen
- käsijarrukengät muljahti toiselta puolelta linkkuun, joten alko hirveä meteli. Vaihdoin kengät ja asennussarjan toiselle puolelle. Piti myös vähän parantaa jarrukenkien kiinnitystä, koska orkkissysteemi oli ihan p#ska. Toista puolta en viittiny avata, kun ei ollu vikaa.
Tuo sama paska systeemi on käytössä lähes kaikissa käsijarrurummun omistavissa autoissa.

- etuputki oli korjattu aikasemmin hitsaamalla ja se vuoti. Ei kiinnostanu tuhrata siihen enemmän aikaa, joten ostin uuden etuputken, johon kuulu katti.
- keskuslukon kauko-ohjain tilttas välillä. Sai ohjelmoitua helposti uudelleen.
- vaihdoin takakontin kaasupumput
- lukkoperä puuttu
"Suomi" autoista pitäisi tämäkin löytyä
- viimesenä hommana syylärin yläletkun kiinnitys murtu, joten piti hankkia uus syyläri
Rahaa meni remontteihin vuoden aikana suht paljon ja laskeskelin, että se oli keskimäärin kerran kuussa pajalla jonku vähän isomman operaation takia.


Onneks joku opelmies osti sen ja sain hankittua tilalle legnumin. Enää en osta opelia. ;D
Eli yhteenvetona,olipa paska auto kun joutui jo 320tkm/15v kohdalla vaihtelemaan,pääsääntöisesti kulutusosia. ;D
Lisäksi noihin huonoihin puoliin voisi lisätä että tuolla 2.0 koneella ei tahdo päästä vastatuuleen,omegan kokoisella (1600kg) autolla


Appiukkokokelas osti syksyllä farmari vectran vm. -04 2,2 koneella. Siihen oli vaihdettu 30 tkm:n jälkeen kone. ;D
Kokeilin sitä ja sehän alko hetken päästä nykimään hirveesti ja moottorin vikavalo sytty. Kävi ilmeisesti kolmella pytyllä. Sammutin sen ja ajoin takas pihaan. Merkkiliikkeessä sitä ei osattu korjata, koska vika ei ollu päällä. Joku ilmeisesti viittas sytytysvikaan, koska korjaukseks ehdotettiin sytkäboksin vaihtoa, mutta ei sitäkään tarvi tehdä nyt kun auto toimii. Tosi mukava, että se on noin luotettava peli. Ite en lähtis turvallisin mielin kovin pitkälle matkalle, jos on taipumus tolleseen, että vika tulee yks kaks ja korjaantu ehkä itsestään. Siinäkin autossa on ihan kivasti varusteita, mutta sisusta on kyllä tosi muovinen.
Noita 2.2 bensakoneita on paukkunut nokkaketjun kiristimen jumiutumisen takia(toimii öljynpaineella),se varmaan tässäkin ollut syynä.
Omegoissa tätä vikaa ei ole,koska niissä on 2.2 moottorikin remmillä.
Mistähän johtuu että suomalaiset ostavat niin paljon noinkin paskoja autoja kuin opel?
Näitä paskojahan on tehty jo tuolta 1800 luvun puolelta asti,eli on niitä mennyt joku kappale tässä vuosien saatossa kaupan.
Kaikissa autoissa on omat vikansa,toisissa toinen paikka on heikko ja toisissa toinen,josko tuolta kiinasta alkaisi tulla kohta hyviä autoja kun ne ensin kopio eri merkeistä kaikki hyvät kohdat ja iskee ne samaan koriin

Noh,oli vähän provosoivaa tekstiä,mutta pysyypähän keskustelu yllä ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom