Kickdown

H

hessuman82

Guest
joo elikkä tuossa rupesi askarruttamaan kun muutamia kertoja kickdownia painaessa ei ole mielestäni puottanu galantti tarpeeks pienelle vaihteelle, kiihtyminen hidasta. Sitten kokeilin cruise päällä painaa pelkästään kickdown nappia-ei tapahtunut mitään ??? Eikös sen pitäs sillon pudottaa pienemmälle vai? 525 BMW:ssä toimi noin kickdown. Pitäskö siis toimia vaiko eikö? Kokeilkaapas invecsII lootalla varustettujen omistajat.
 
Vs: Kickdown

Nii ja vielä semmonen juttu että eilen paloi tuo moottorin vikavalo noin 5 min, ei kuitenkaa vaikuttanu ajoon mitenkään, eikä muuhunkaan??? Voisko näillä olla yhteyttä?
 
Vs: Kickdown

Ei mullakaan vaikuta sen napin painaminen mihinkään kun cruisella ajaa. Kaasupolkimella painamalla se vasta vaihtaa kolmoselle ja alle 80km\h kakkoselle. Välillä olen kanssa ihmetellyt vaisua ohitus kiihtyvyyttä kun mitsu ei hyökkää vaan alkaa "venyä" ohi muista. Voisiko johtua pitkistä vaihdeväleistä?
 
Vs: Kickdown

Joo, 80km/h ylöspäin se "hyökkää", mutta sitten kun on jotai 110km/h niin on yhtä venymistä ennenku on joku 140 mittarissa, sitten taas tuntuu lähtevän.
 
Vs: Kickdown

80-100 ei mee perstuntumalta edes viittä sekuntia. mutta sitten kun jostain 110 polkee niin on melkosta hinaamista tuonne 130-140, sitten alkaa taas suhteessa hyvin kiihtyä
 
Vs: Kickdown

gallusta en tiedä mutta vanhempi colt(91) automaatilla, niin jos ei pelaa kaasuläpän as tunnistin niin hävii myös kickdown toiminto! tuli vaan mieleen kun sanoit ce valon palaneen hetken.se äppä anturi voi olla rikki sillai et valo palaa mutta muuten ei mitään huomaa paitti ton kickdown puuttumisen.

näin oli mulla,ja siis ruiskukoneella oleva vekotin.
 
Vs: Kickdown

Jos nyt kolmannen yövuoron voimalla kirjoittelis riittävän sekavia. Aloitanpa ihan kohteliaalla kysymyksellä, että HÄH?! :nykii
Ja nyt voi jo kompata MikkoM:n kommenttia, kun ehti ensin:

MikkoM sanoi
Siis painathan toki cruisella ajaessasikin kaasupolkimen välityksellä sitä kickdown nappia. Vai painatko pelkkää nappia polkimen alta :eek:.
Pelkkää nappulaa painamalla ei mitään tarvi tapahtuakkaan.
Poljin pohjassa=kickdown nappi pohjassa=kaasuläppä vatupassissa.

Omassa härvelissä laatikko ainakin toimii cruisella sekä ilman aivan samalla lailla kickdownia myöten ja niin myös muut ajamani A/T Galantit.

Siis kun luin tätä ketjua, niin oli ihan pakko mennä kokeilemaan että mahtuuko jalka sinne kaasupolkimen alle niin, että saisi vielä kickdowniakin painettua. Sopihan se kun vähän taiteili, en kyllä liikkeellä ollessa uskaltaisi kokeilla ::) Ja sitten kokeilin tallille ajaessa, että mitä se kickdown vaikuttaa jos ajelee cruise päällä. No vaihtaahan se pienemmälle ja toimii just niinku ilmankin cruisea kickdown pohjassa. Kickdown ei toimi jollei ole tietoa kaasupolkimesta eli jalka pitää olla polkimen päällä. Ja se kickdown nappi on aika jäykkä eli se ei aina riitä että on tuntuma siitä, että kaasupoljin olisi muka pohjassa, se nappi vaatii kunnon naksahduksen pohjaan asti ennenkun toimii. Että survotaan sitä jalkaa lattiasta läpi-voimalla ja jos vieläkään ei tapahdu mitään, niin sitten mietitään uusiksi. Opetetaan se laatikko agremmaksi, niin kickdownkin toimii herkemmin ;)
 
Vs: Kickdown

Joo, eli nimenomaan sitä tarkoitin kun painetaan PELKKÄÄ NAPPIA, ei poljinta ;)
Olisin tällätavalla testannu sen kickdownin toimivuuden, kun BMW:ssä se toimi kun pelkästään jallaalla painoi...
Kun nyt tuntuu että välillä se toimii ja välillä ei... Voi olla sit se asentotunnistin...
 
Vs: Kickdown

Just. Jos nyt unohdettais ne saksan seisojat :nykii Ja opetellaan nauttimaan autolla ajosta. Ei näillä vehkeillä tarvi hankkia itselleen hankaluuksia ehdoin tahdoin eli pidetään se jalka jatkossa kaasupolkimen päällä, ei alla. Kickdown ei toimi ilman, että sillä on tieto kaasusta. Piste.
 
Vs: Kickdown

MikkoM sanoi
Ja vaikkei laatikosta löydy Tiptronicia, niin ainahan voit tarjota sille pakkokakkosta "vaihdekepistä". Vähän nykäisee, mutta ei sen siitä pitäisi suuttua. Omalla vastuulla tietenkin.

Ei ainakaan vanhempia laatikoita kestä nykiä pienemmälle.. nyrkkisääntönä aina et jos on esim. kakkonen silmässä niin sit voi kakkoselle puottaa, mut kepillä ei saa pakottaa vaihtamaan.. isommallehan voi sitten vaihtaa, koska sillon laatikko itse päättää vaihtaako vai ei.. En oo sitte tutustun paremmin noihin uudempiin lootiin, mut en kyllä menis kokkeileen.. saattaa se aikansa pelatakkin, mutta käyttöikää lyhentää..
 
Vs: Kickdown

horsepower sanoi
Just. Jos nyt unohdettais ne saksan seisojat :nykii Ja opetellaan nauttimaan autolla ajosta. Ei näillä vehkeillä tarvi hankkia itselleen hankaluuksia ehdoin tahdoin eli pidetään se jalka jatkossa kaasupolkimen päällä, ei alla. Kickdown ei toimi ilman, että sillä on tieto kaasusta. Piste.
Just tätä tietoa hain! Kiittosta!
 
Vs: Kickdown

Kylläpä siellä manuaalissa muistaakseni lukee että saa puottaa kepistä pienemmälle, ja näin "opettaa", lootalle esim. Moottorijarrutuksen...
 
Vs: Kickdown

Nonii, tuli testailtus nyt kicdownin toimivuutta... Eli kun kaasun painaa satkun vauhdista pohjaan, vaihtaa vaan pykälää pienemmälle, eli tuonne lähelle 4trpm, mutta kun länttää NOPEASTI, niin vasta sitten toimii tuo kickdown ja pudottaa 2 pykälää ja "hyökkää" ;D
Ja tämän tajusin vasta nyt kun olen omistanu ko. auton jo yli vuoden ;D Elikkä vaatii nopean polkasun... Hidas sytytys meikäläisellä :seina
 
Takaisin
Ylös Bottom