Koeajot rekisterinumeroittain.

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Eli tähän ajattelin että voitaisiin kirjoitella niistä autoista joita ei sattunut haaviin mutta käytiin koeajamassa. (Ja kenties erilainen tarina kuin myyjällä)
Ja saattaa säästää aikaa tai ainakin tietää kattoa onko jo korjattu.

Oma tapaukseni Oulun seudulta, myynnissä eräällä Kiiminkiläisellä auto-trokarilla(?) joka osti auton pois vaihto+:lta, myyjän mukaan soiva peli ja toimii. (ajettu 263tkm, vähäpäästöinen)

JAH-***, Mitsubishi Galant 4x4 GTI (Auto meni jo, ja ei oo enää ajankohtainen)

- Auto aivan uskomattoman paskainen, lisäksi varmaan jollain maalarilla käytössä kun oli maalitahroja jne ympäri autoa. (saattaa lähtä pesemällä)
- Takasiivestä uupu maalia
- Konehuone jatkaa samalla linjalla, soralla on menty ja kovaa, liekkö ikinä pesty. Ja pikaisesti katsoen oli hieman öljyä jäähdytysnesteessä. (saatan olla väärässäkin, mutta näytti siltä, kuitenkin paisuntasäiliössä näytti ihan puhdasta olevan))
- Auto ei juurikaan vastaa kaasuun (ainakaan niin kuin pitäisi), paitsi nykimisen saattelemana. Tehot tuntuu ns. olevan hukassa, eli kun kaasun koskee tai suunnittelee sitä painavansa, auto alkaa nykimään, mut vähän tuon jälkeen jonkinlaista kiihtyvyyttä on luvassa. En tiedä auttaako asiaan sitten kun auto lämpiää..
- Tuulilasi vaihdettu ja paskana kokomatkalta keskeltä + ruosteet ikkunan reunoilla (yllättäen näki jo niistä että lasi on jo vaihdettu)
- Tankki vuotaa, ei kuitenkaan täyttöputkesta mutta jostain muualta (propusta perhaps)
- Check Engine valo vilkkuu ACC asennossa (kertonee että jotain kerrottavaa on, tai joku modi joka kertoo vikakoodit, tasainen vilkunta kuitenkin, sammuu ajossa)
- Autossa haisee jonkin ajan ajon jälkeen palanut tms. sisällä ja rele naksuu aina sammuttaessa jonkin ajan päästä (taitaa ECU tms. olla menossa, tai sit normaalia (releen naksunta ainakin, palaneen haju tuskin)
- Startatessa moottori myös naputti kovasti, mutta hiljeni lämmetessään kuulostamaan vähemmän dieseliltä
- Oletettavasti etuperästä öljyä on jossain vaiheessa vuotanut, muuten pohja näytti kuivalta, pois lukien paskaisuus.
- Enemmän tai vähemmän ruostepisteitä joka puolella, tiedä häntä jos fiksaamalla ja kunnon pesulla tulis maalipinnasta kuin uusi, vahattu tätä ei varmasti ole vuosiin.
- Kuskin oven johtosarja poikki, myyjä väittä että ikkunoiden ei kuulu auetakkaan kun ovi on auki.. eipä niin eipä niin.. (ikkunat toimii kuitenkin SAAATANAN hitaasti ovien ollessa kiinni)
- 4WS valo ei sano missään vaiheessa mitään, en tiedä kuuluuko asiaan.
- Ohjaustehostinkin oli märkä rattitangosta että liekkö vuotaa kans, tai jotain muuta ylimääräistä. (ettei ne putket..)
- Jarrulevyt loppu joka nurkassa.
- Jäähdytin vuotaa jostain kuin avaa pellin niin syyläristä nousee savu.

+ Tyhjäkäynti näytti pelaavan
+ Vähäiset kilsat ikäisekseen
+ Näytti pikaisesti katsoen vähäruosteiselta ikäisekseen, tosin helmat oli täynnä kuraa ja soraa, et pitää käyttää ainakin nämä irti jos kovin pitkä-ikäistä autoo haluaa
+ ABS valo sammuu välkähdellen.
+ Huoltokirja
+ Jarrut pelas
+ Vaihdelaatikko tuntu pelaavan, ainakin ekalla kolmella vaihteella, en lujempaa uskaltanut ajaa kun nyki niin jätin sen pidemmän koeajon tekemättä joten en osaa myöskään sanoa jyrrääkö perä(t)/kardaani kovemmassa vauhdissa), myöskään cruisea en sattuneesta syystä kokeillut.
+ Puhallin pelas
+ Ovien alareunat näytti olevan suht. ehjät.

Summa summarum: Seuraavaan katsastukseen varmasti tulee ajankohtaiseksi enemmän tai vähemmän, check engine valo+ecu jne vaati kans oman huomionsa jos siinä jotain on, jakohihnan vaihto on myös tulossa piakkoin (~20tkm). Eli noin tonnin panostuksella tästä saanee kelpo kamppeen. Olettaen että ei muuta ylläriä löydy. Tarina voi myös kuulostaa karulta, mutta olen tarkka näissä asioissa. (Varsinkin jos myyjä sanoo että vikaa ei ole)

Toki auto ei uusi olekkaan, mutta kyllä silti hintaisekseen pitäisi toimiva peli saada. Joka tapauksessa jos joku tämän ostaa, niin toivotan onnea projektiin :)
Tämä toki on minun subjektiivinen näkemys, ja voi olla liioiteltu. Näistä osa on iän tuomaa patinaa, osa ei. Osa on normaaleja, ja osa on tyyppivikoja.

Mutta silti mielestäni tämmöinen topic varmasti ajaa asiansa.
 
Vs: Koeajot rekisterinumeroittain.

Tämä on ihan asiallinen thread vaikka uskon että näitten autojen myyjillä on sanottavansa näistä jos tänne joskus eksyvät. Mutta joo, siinä mielessä hyvä että ei lähde turhaan kattomaan jotain autoa. :D
 
Vs: Koeajot rekisterinumeroittain.

mystinengalant sanoi
Tämä on ihan asiallinen thread vaikka uskon että näitten autojen myyjillä on sanottavansa näistä jos tänne joskus eksyvät. Mutta joo, siinä mielessä hyvä että ei lähde turhaan kattomaan jotain autoa. :D

Noh, kerran aiemminkin oon ajanut 500km vain huomatakseni että auto ei ollut alkuunkaan sitä mitä puhelimessa kerrottiin että.. Jos tälläisellä myyjällä on aiheesta sanottavaa, niin voisi samantien miettiä sanovansa asiat oikein, ja säästävänsä itse kunkin aikaa. (Ja mahdollinen ostaja tietää jo etukäteen mitä odottaa / katsoo.. vs. "soiva peli")
 
Vs: Koeajot rekisterinumeroittain.

http://www.nettiauto.com/mitsubishi/galant/2518148 MIA-145

Mun entinen auto..muuten ihan soiva peli mutta venttiilit naputtaa välillä, takakaaret pakkelista tehty, vaihteet ei meinaa mennä silmään, painelaakeri ääntää, kytkin vähän luistaa, peräkontissa nyrkin kokonen reikä, pohja aika ruosteinen, iskarit loppu, konepelti täynnä kiven iskuja. pieniä klommoja siellä täällä.... sisältä on kyllä siisti ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom