- Liittynyt
- 5 Tammikuu 2003
- Sijainti
- Lahti
Lainaus "Mobilisti"-lehdestä 5/2003, kuvateksti, kuvassa punainen, ruosteinen Celeste, romuttamon oloisen korjaamon pihalla.
"Nälkäisen näköinen japanilainen, Mitsubishi Celeste. Näiden aika koittaa vielä, kunhan Mitsu-miehet saavat rivinsä järjestykseen. Yritäpä löytää ehjä ja räpeltämätön tällainen"
->"kunhan Mitsu-miehet saavat rivinsä järjestykseen" ? ? ? ?
Mitähän tämä nyt sitten tarkoittaa, miten tämä nyt sitten pitää tulkita?
Minun suussani tämä maistuu sille, että A) Mitsubishi Club Finlandia ei oteta näissä piireissä lainkaan vakavasti tai sitten se tarkoittaa sitä, että B) kaikki toimittajat ko. lehdessä eivät ole lukeneet edes omaa lehteään, tästä kerhosta oli nimittäin maininta oikein "kerho" palstalla aiemmin.
Makustellaanpa vaihtoehtoa A) ensin:
totta, kerhossa ei vielä toistaiseksi ole ainuttakaan museorekisteröityä autoa, hyviä aihiota sen sijaan useitakin. Mutta mitä voimme tässä vaiheessa tehdä enemmän?
Olen itsekin henkilökohtaisesti lähestynyt museoikäisten ja -kuntoisten autojen omistajia kehottaen heitä liittymään kerhoon, mutta toistaiseksi turhaan. Tiedän muiden jäsenten toimineen samoin. Olen myös Mobilisti-lehden välityksellä yrittänyt saada yhteyden lehdessä esiteltyjen kahden Lancerin omistajaan, turhaan. Edes toimituksesta ei vastattu lähettämääni e-mailiin. Olen itse aina puhunut kerhossa vanhojen autojen puolesta, kuitenkin pitäen mielessä sen, että myös uudempien autojen harrastajien toiveet toteutuvat yhtälailla. On käsittämättömän nurkkakuntaista ajattelua, myös "Mobilistin" toimituksen taholta, etteivät nämä kaksi maailmaa voisi elää rinnakkain. Eikä tällainen ajattelu ainakaan edistä vanhojen autojen harrastajien asemaa tämän kokoisessa kerhossa. Se etteivät vanhojen ja uudempien autojen harrastajat pysty elämään samassa kerhossa jossain muualla, ei tarkoita sitä, että asian laita olisi samoin myös meillä.
Eli kertokaa mobilistit, miten teidän mielestänne "Mitsu-miehet saavat rivinsä järjestykseen"? Jos kirjoittamani herättää tunteita ja tiedät jonkun joka omistaa vanhan Mitsubishin, niin voit kertoa terveiset, että Mitsubishi Club Finland ETSII heitä jäseniksi...
No mitenkäs vaihtoehto B) sitten? No se on lyhyesti käsitelty, nyt kun vanhojen autojen asema Mitsubishi Club Finlandin riveissä tuli jo selviteltyä.... voidaan vaan jättää viesti "Mobilistin" toimitukseen: Mitsu miesten rivit OVAT JO JÄRJESTYKSESSÄ, nyt vaan keräillään eksyneitä joukkoon. Tämän viestin voi jättää aina kun lehden teon lomassa törmää vanhojen Mitsubishien omistajiin.
Sitten on vielä tietenkin olemassa vaihtoehto C): Mobilisti lehden kuva teksti ei ole millään tavalla kohdistettu kerhoa kohtaan, vaikka lehden toimitus tietääkin meistä. Tämän tapauksen kyseessä ollessa pyydän Mobilisti lehden toimitusta unohtamaan kommenttini A) ja B) vaihtoehtojen kohdalta PAITSI tietenkin niiltä kohdin, joissa toivotamme vanhojen Mitsubishien harrastajat sydämellisesti tervetulleeksi joukkoomme. Ja siltä kohdin joissa pyydän toimitukselta apua sanan levittämiseen. Samalla pyydän anteeksi aiheetonta hyökkäystä kuvatekstiä vastaan. JOS vaihtoehto C) on kyseessä.
terveisin
Niko Päivinen
"Nälkäisen näköinen japanilainen, Mitsubishi Celeste. Näiden aika koittaa vielä, kunhan Mitsu-miehet saavat rivinsä järjestykseen. Yritäpä löytää ehjä ja räpeltämätön tällainen"
->"kunhan Mitsu-miehet saavat rivinsä järjestykseen" ? ? ? ?
Mitähän tämä nyt sitten tarkoittaa, miten tämä nyt sitten pitää tulkita?
Minun suussani tämä maistuu sille, että A) Mitsubishi Club Finlandia ei oteta näissä piireissä lainkaan vakavasti tai sitten se tarkoittaa sitä, että B) kaikki toimittajat ko. lehdessä eivät ole lukeneet edes omaa lehteään, tästä kerhosta oli nimittäin maininta oikein "kerho" palstalla aiemmin.
Makustellaanpa vaihtoehtoa A) ensin:
totta, kerhossa ei vielä toistaiseksi ole ainuttakaan museorekisteröityä autoa, hyviä aihiota sen sijaan useitakin. Mutta mitä voimme tässä vaiheessa tehdä enemmän?
Olen itsekin henkilökohtaisesti lähestynyt museoikäisten ja -kuntoisten autojen omistajia kehottaen heitä liittymään kerhoon, mutta toistaiseksi turhaan. Tiedän muiden jäsenten toimineen samoin. Olen myös Mobilisti-lehden välityksellä yrittänyt saada yhteyden lehdessä esiteltyjen kahden Lancerin omistajaan, turhaan. Edes toimituksesta ei vastattu lähettämääni e-mailiin. Olen itse aina puhunut kerhossa vanhojen autojen puolesta, kuitenkin pitäen mielessä sen, että myös uudempien autojen harrastajien toiveet toteutuvat yhtälailla. On käsittämättömän nurkkakuntaista ajattelua, myös "Mobilistin" toimituksen taholta, etteivät nämä kaksi maailmaa voisi elää rinnakkain. Eikä tällainen ajattelu ainakaan edistä vanhojen autojen harrastajien asemaa tämän kokoisessa kerhossa. Se etteivät vanhojen ja uudempien autojen harrastajat pysty elämään samassa kerhossa jossain muualla, ei tarkoita sitä, että asian laita olisi samoin myös meillä.
Eli kertokaa mobilistit, miten teidän mielestänne "Mitsu-miehet saavat rivinsä järjestykseen"? Jos kirjoittamani herättää tunteita ja tiedät jonkun joka omistaa vanhan Mitsubishin, niin voit kertoa terveiset, että Mitsubishi Club Finland ETSII heitä jäseniksi...
No mitenkäs vaihtoehto B) sitten? No se on lyhyesti käsitelty, nyt kun vanhojen autojen asema Mitsubishi Club Finlandin riveissä tuli jo selviteltyä.... voidaan vaan jättää viesti "Mobilistin" toimitukseen: Mitsu miesten rivit OVAT JO JÄRJESTYKSESSÄ, nyt vaan keräillään eksyneitä joukkoon. Tämän viestin voi jättää aina kun lehden teon lomassa törmää vanhojen Mitsubishien omistajiin.
Sitten on vielä tietenkin olemassa vaihtoehto C): Mobilisti lehden kuva teksti ei ole millään tavalla kohdistettu kerhoa kohtaan, vaikka lehden toimitus tietääkin meistä. Tämän tapauksen kyseessä ollessa pyydän Mobilisti lehden toimitusta unohtamaan kommenttini A) ja B) vaihtoehtojen kohdalta PAITSI tietenkin niiltä kohdin, joissa toivotamme vanhojen Mitsubishien harrastajat sydämellisesti tervetulleeksi joukkoomme. Ja siltä kohdin joissa pyydän toimitukselta apua sanan levittämiseen. Samalla pyydän anteeksi aiheetonta hyökkäystä kuvatekstiä vastaan. JOS vaihtoehto C) on kyseessä.
terveisin
Niko Päivinen