kojelaudan verhoilu

jap_power

New Member
Liittynyt
17 Heinäkuu 2005
onko kellään kokemusta kojelaudan verhoilusta, minkälaisella kankaalla ja millä kiinni? spreijattava kontaktiliima yms?
 
Teollisuus käyttöön tarkoitettu sprayliima voisi pitää.. Ehkä. :-\
Normaali ja laadukas kontaktiliima on hyvää tavaraa..
Pinnaksi voit laittaa mitä haluat, mutta kannattaa ottaa huomioon muutama asia:
- Kankaan tulisi olla venyvää, jotta taipuu muotoihin
- tarpeeksi paksua, ettei liima tule läpi.
- Ja jos et ole ennen käyttänyt kontaktiliimaa suurissa määrin, niin pyydä joku kaveri mukaan joka tietää enemmän.. Ja lisä käsiä tarvitaan.
- voin suositella keinonahkana Finlayson Mobiliaa ;)
 
jotain "mokan" tapaista kangasta olen miettiny, mistä kannatais kysellä eurokankaasta tai jostain vastaavasta vai ihan verhoilijoilta mitähän mahtaa maksaa? ja mitenkä tuo väri onko väliä ettei peilaa pahasti tuulilasista ja ettei ihan heti haalistu?
 
Ite jättäsin ne Hong kongin spray kontaktiliimat sinne kaupan hyllylle. Ei oikee meinää kestää lämpöä. Hyviä kokemuksia taas on pensselillä levitettävästä Bostikin kontaktiliimasta. Kannattaa vaa valita vähän parempi pensseli, ettei irtois kovin paljoo karvoja.
Eli levität sen liiman kojelaudalle ja sit maltat odottaa vähintää 15 min. että liima kuivuu. Ja sitte lämmität kuumailmapuhaltimella liimaa vähän kerrallaa ja painat kangasta sitä mukaa kiinni. Ei tarvi pelätä, et se liima jämähtää käsii, ellei sitä nyt moneks tunniks siihen jätä.
Oon ihan samaa mieltä, että noin isos hommassa ei välttämättä ihan kaks kättä riitä.
Oman kojelaudan verhoilin semmosella nukkausta muistuttavalla kankaalla. Se ei kyllä venyny tarpeeks, mutta ompelin siihen ihan suosiolla saumoja.
 
eli tavallisella pensselöitävällä liimalla siis.
mutta mistä kangas?
ja voiko jälestäpäin korjata jos menee reisille eli irtoaako esim lämmittämällä vai pitääkö onnistua ekalla yrittämällä?
 
Parempi olis jos onnistus ensimmäisellä kerralla. Jos joutuu repimää uudellee irti, ni sinne kankaan alle jää tod. näk. liimapaakkuja. Keinonahat oon hankkinu Pehmuste ja nahka nimisestä liikkeestä, niitä ku ei kangaskaupasta oikee löydy. Mutta sen "nukka lookin" löysin muistaakseni ihan Eurokankaasta.
 
Vaan jos nukkauttaisit koko taulun???

http://www.rallysystems.com/

tuolla se maksaa noin satkun luokkaa muistaakseni
 
Takaisin
Ylös Bottom