Kolinaa

Popi

New Member
Liittynyt
2 Syyskuu 2003
Sijainti
Espoo
Elikkäs coltiaisen takapäästä kuuluu kolahduksia mutkissa/kuopissa, ääni kuuluu todella selvästi ajaessa.
Tässä ilmojen kylmenemisen myötä tuota alkoi ilmenemään ja pahentunu mitä enemmän ajaa.
Mistäs lähtis etsimään vikaa? ???
 
Jep...samanlaista ääntä tuo minun lancerikin pitää... On tosiaan nyt vasta ilmojen kylmettyä alkanut mullakin takapää kolahtelee...harvoin...mutta silloin tällöin.
Voipi olla uusien iskunvaimentimien aika mutta mutta.. Pitää tutkailla kun kerkiää...
 
Tuo on aivan normaalia mitsuissa, että kolisee kylmällä takapää etenkin. Isän C62 lancer kolisee kanssa kovin kylmällä kuten myös minun E15 galantti.

EDIT: kuten hyvin hyvin moni muukin mitsu millä olen ajanut talvella.
 
V.Taavila sanoi
Tuo on aivan normaalia mitsuissa, että kolisee kylmällä takapää etenkin. Isän C62 lancer kolisee kanssa kovin kylmällä kuten myös minun E15 galantti.

Sama vika Rahikaisella Lancerissa.
 
Omassa Coltiaisessa kolisee myös. Ensimmäinen tutkimus auton alla osoitti koiranluiden olevan hieman väljiä. En ole varma onko muissa kuin Gti:ssä takavakaajaa?
Tämä ei vielä selittänyt välillä esiintyvää "natinaa/pamahtelua". Talvirenkaita vaihtaessa auton ollessa tunkin päällä totesin ovien toimivan huonosti. Emäntä rattiin, minä konttiin ja tunnistamaton ääni paljastui: löysä kori -> takaluukku natisee ja paukkuu! Kokeilen takatolppien väliin tankoa, kunhan ehdin.
 
Kolina senkuin jatkuu :-[
Tuota takaluukkua tuli ihmeteltyä, enkä usko että se se olisi. Pakkasella kolina saattaa hävitä ja taas kun + keli tulee niin kolina on melkein jatkuvaa.
Joten pelkään että ei ole pelkkä talvi-ilmiö.
Noh.. ei muuta kuin taas tutkimaan :(
 
Miltein turha sitä takaluukkua on tutkia... Alustasta kolina tulee... Vaikkakin itelläni oli vaimennin irti kun viimeksi kolisi ;D
 
Popi sanoi
Kolina senkuin jatkuu  :-[
Tuota takaluukkua tuli ihmeteltyä, enkä usko että se se olisi. Pakkasella kolina saattaa hävitä ja taas kun + keli tulee niin kolina on melkein jatkuvaa.
Joten pelkään että ei ole pelkkä talvi-ilmiö.
Noh.. ei muuta kuin taas tutkimaan  :(

juu ilmotelkaa sitten mihin loppu tulokseen päädyitte.. :p

mulla kans kolisee, vielä tän kuun puolella menee kaikki puslat ja kumit uusiin jos vaikka sihen kolinaan auttais :eek:
 
b1tch sanoi
mulla kans kolisee, vielä tän kuun puolella menee kaikki puslat ja kumit uusiin jos vaikka sihen kolinaan auttais :eek:

Mistä löysit puslat vai tuleeko orkkikset? Ja paljon oheni lompakko?
 
Mistä löysit puslat vai tuleeko orkkikset? Ja paljon oheni lompakko?

tarvikeliikkeest ihan orkkikset, oisko ollu joku vähä yli 100e
 
Auttoikohan tuo puslien vaihto? Itsellä kolisee nyt edessä ja takana. Edessä raidetangon pää on mennyt ja ilmeisesti se on syy edessä. Takana puslat ovat ihan ok eikä niistä ainakaan mitään kuuluu tai näy kun pyörää repii eri suuntiin. Hyviä ideoita, mikä takana aiheuttaa kolahdukset?
 
mulla kolis takana pienempi sivutukivarsi, pusla väljä ja pulttikin oli kulunu
 
Takaisin
Ylös Bottom