kone galant 96seen

galant96

New Member
Liittynyt
19 Marraskuu 2009
Eli mulla on ollut ongelmia saada galantti kuntoon,seissyt jo kohta 2kk,vaihdatin huoltamolla jakohihnan,vesipumpun ja laturin remmin,ajoin 1500km ja kone sammu siihen,en tiedä mikä on mennyt vikaan mutta jakohihna oli aivan riekaleina mutta ei poikki, avattuamme koneen missä vaihdatimme osat(ihan pimee paja,väittivät että vettä on mennyt ilmanputsarin kautta koneesen vaikka putsari ihan kuiva ym)näkyi että yksi mäntä oli osunu ventiileihin, eli semmonen remppa maksais aika paljon ja nyt itse asiaan,pitäis löytää jostain 96vm galant glsi 1.8 kone.alle 170tkm tai vähän yli ajettu olis hyvä.ja sopiiko joku vanhempi tai uudempi kone siihen?ja mites katsastukset jos siihen heittäis vaikka 2.0l?niin jos on jotain tietoa mistä saa halvalla moottorin osia mäntää laakereita ja venttiileitä ym.?
 
Vs: kone galant 96seen

Kannattaapi tuolta ruotsin puolelta yrittää katsella.. esimerkkinä itsellä 2.4GDI pata suomessa 3000e ja ruottista 1000e kotiin tuotuna. :peukku
 
Vs: kone galant 96seen

Liekö hihnan kiristin ollut huonosti tai jako jo alkaenkin pielessä. Kannattaa varmaan sen korjaamon kanssa vähän keskustella asiasta..
 
Vs: kone galant 96seen

joo siis sen korjaamon kanssa on tapeltu ja keskusteltu,mutta eivät myönnä tehneensä mitään virhettä!
 
Vs: kone galant 96seen

No eikö tuo kerro kaiken, kun puhutaan pajasta ja sanotaan, että vettä menny ilmanputsarin kautta, niin tietäähän sen miten semmosten kanssa tapellessa käy. Tuon takia olen aina sanonut, että käyttäkää hyvät ihmiset edes se jakopäänhihna vaihdattamassa merkkiliikkeessä, vaikka että muuten siellä asioisikaan. Se tulee pitemmän päälle halvemmaksi. (Suomessa kun eivät onnistu tekemään iskareiden vaihtojakaan noilla "pajoilla" Mitsuihin oikein (nimimerkillä kokemusta, kun itse tallissa juuri moisen kömmähdyksen oikonu))
 
Vs: kone galant 96seen

no ensin ne perusteli sillä että vettä on mennyt koneeseen,tulivat toisiin ajatuksiin myöhemmin kun avasin paikanpäällä itse ilmanputsarin ja hupsista keikkaa ihan kuiva ja pölynen.Niin no joo,oli kyllä merkkiliike mielessä mutta se nyt tuli jostain syystä vietyä sinne pajalle.ja tämä paja ei oikein saa mitään aikaseks niin jos löytyis halpa kone,niin ja tällä pajalla sanottiin että ei kannata korjat,verkonpainoksi vaan. perkele!sen verran auto makso että se pitää saada kuntoon.
 
Vs: kone galant 96seen

Blizzard^ sanoi
Kannattaapi tuolta ruotsin puolelta yrittää katsella.. esimerkkinä itsellä 2.4GDI pata suomessa 3000e ja ruottista 1000e kotiin tuotuna. :peukku


olisko mullekin joku sivu mistä sieltä sais 96vm galantin kone? itsellä vielä toimiva mut ajettu jo 270tkm ja meinasin laitella sitä autoa niin eka pitäis miettiä että jos kone leviä vuoden tai kahden päästä kun auto on valmis niin varmaankin voi vi***aa. ja onko mitään tietoa paljon konen vaihtaminen maksaa? vai kannattaisko käydä nykyinen kone läpi vielä kun toimii ja paljon se maksais?

kiitos.
 
Vs: kone galant 96seen

Dober sanoi
olisko mullekin joku sivu mistä sieltä sais 96vm galantin kone? itsellä vielä toimiva mut ajettu jo 270tkm ja meinasin laitella sitä autoa niin eka pitäis miettiä että jos kone leviä vuoden tai kahden päästä kun auto on valmis niin varmaankin voi vi***aa. ja onko mitään tietoa paljon konen vaihtaminen maksaa? vai kannattaisko käydä nykyinen kone läpi vielä kun toimii ja paljon se maksais?

kiitos.

noilla kilometreillä ei pitäs olla edes kulumia koneessa.
kuhan huolehtii öljyjen vaihdosta ja tekee ajallaan kunnollisilla osilla jakopään remontin ja mielellään huolellisesti.
kaverilla on 400tkm ajettu, toimii ku unelma ei syö öljyä mutta hänen kaasujalla tai pers tuntumalla ei kulje yhtä hyvin ku 200tkm ennemin ;D

tuo 4g63 soch 16v kannella on idiootti varma kone oikein huollettuna.
 
Vs: kone galant 96seen

Mr mmc sanoi
noilla kilometreillä ei pitäs olla edes kulumia koneessa.
kuhan huolehtii öljyjen vaihdosta ja tekee ajallaan kunnollisilla osilla jakopään remontin ja mielellään huolellisesti.
kaverilla on 400tkm ajettu, toimii ku unelma ei syö öljyä mutta hänen kaasujalla tai pers tuntumalla ei kulje yhtä hyvin ku 200tkm ennemin ;D

tuo 4g63 soch 16v kannella on idiootti varma kone oikein huollettuna.


niin siis unohdin mainita että oli 2.0l kone, miten se sit kestää?
 
Vs: kone galant 96seen

Dober sanoi
niin siis unohdin mainita että oli 2.0l kone, miten se sit kestää?

juuh 4g63 on 2.0 kone, se on yhdellä nokalla ja 16venttiilinen. se on todella vahva kone kuhan vain on öljyt ja hihnat on ajallaan vaihdettu
ja ovat merkki hihnoja, jos liike/itse jos vaihtaa niin pitää olla tietoinen tp-akseleiden oikeasta asennuksesta, tuolta mcf vikistä löytyy ohje.

tämä sama lohko tyypihän evoissa yms 2.0 koneisissa mituisssa, lukuun ottamatta ihan uutta evo x mallia
lohko/alakerta on kestävä ameriikassa ovat jopa yli 1100hv otteneet tuosta lohkosta :peukku
 
Vs: kone galant 96seen

ok se on hyvä homma :) huomenna töiden jälkeen auto katsastukseen ja sit pitäis varata aika jakop.hihnan vaihtoon.
 
Vs: kone galant 96seen

ja sit olis seuraava kysymys. esim kun laitan kakkosen kolmosen jälkeen tai nopeutta 30-40 ja vaihdan kakkoselle niin tulee sellainen ärsyttävä ääni lootasta. olisko ideoita mitä mahtais olla?
sekä mitä öljyä käytätte? tai kannattais käyttää KO autossa?

ps. joo väärä topic tuosta vaihdelootasta mutta kun tässä oli hyviä vastauksia niin ajattelin että laittais tähän.
 
Takaisin
Ylös Bottom