Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
30-40e taksoja ei oo ku nyrkkipajoilla..mikään merkkiliike ei tee alle 50e tänäpäivänä..itte oon alalla ja tiedän.Meillä 52e tunti,on tässä kaupungissa 69e tuntitaksojakin merkkiliikkeissä..varmaan 60e alkaa oleen keskiarvo
Paljonkohan pitäisi olla korjaamon tuntitaksa kun:
oletetaan että kiinteistö on jo valmiina, hankitaan nykyvaatimukset täyttävät perusvehkeet (nosturit, käsityökalut, tunkit, haalarit yms.), sitten pyöriensuuntauslaite n. 15-20 tuhatta euroa, rengaskoneet n. 4000 e, testirata tms jossa jarru ja iskaritesterit n. 15 tuh. euroa, merkkikohtainen testeri n. 20 tuh. euroa per/merkki, sitten koulutus, kirjallisuus, atk, testerien päivitykset, korjaamojen laatujärjestelmät, ym. ym. ym.
Kuulostaako 50-60 e/h korkealta?
EDIT: Tämä ei ole herneiden keruuta! Eikös tämä juuri ole rakentavaa keskustelua?
Uge ei ny oteta hernettä nenuun vaikka ootkin korjaamopäällikkö tms vastaava ;D Tässä vaan yritetään kirjottaa rakentavaa keskustelua.
Yleensä merkkikorjaamot yms ovat samoissa lasihalleissa (samanlaisia on vakuutusyhtiöillä yms) missä ne autokaupat on. Pistää ihmetteleen.
Eiköhän noitten laitteiden kuolletusajaks lasketa se 30 vuotta ja nythän tuon odb tms liittimen tulo eu autoihin pitäis laskee noiden testereiden määrä vai ?
Nimimerkki: En minä ainakaan voi huollattaa autoa merkkiliikkeessä.
Ei ole hernepalkoja nenussa panin vain todellisuutta keskusteluun, mutta ihan vakavastikin, lasihalleja tai ei, valmistajat/maahantuojat edellyttää tietynlaiset puitteet jos haluaa olla mukana merkin myynnissä ja huollossa. Ja testerit ym vaatii uusimista n. 3-5 vuoden välein.