kortti läks vaihteeks

jamppa

Member
Liittynyt
6 Syyskuu 2003
juu taas lähti kortti kuivumaan :seina väittävät että oli 103 km/h 60 kympin alueel että tultiin rinta rinnan sen toisen auton kans juu en kiistä yli nopeutta mutta mielestäni 1,6 95.v lanceri ei kulje noin kovaa kakkosella vai olenko väärässä eivät pystyny sanomaan että kumman nopeus se oli mutta sanoivat vaan että tulitte yhtä kovaa itselläni oli max 95 km/h mittarin mukaan jonka jälkeen hidastin ja menin toisen auton taakse jonka jälkeen oli se 60-70 km/h toinen vielä kiihdytti jolta varmasti myös mittasivat nopeuden että kyllä suomen poliisit on luotettavia :peukku
 
Alkaa näköjään olla sitä aikaa vuodesta että pitäisi ne raskaat ajokengät vaihtaa kevyiin remmikenkiin niin ei poljin painuisi "huomaamatta" lattiaan 8)
Nooh.. ajattele positiivisesti, onneksi on jo lämmin keli pyöräillä ;D
 
:nykii

Onneks olkoon vaa, itellä bout kuukaus sitte kävi samanmoinen, 94km/h oli nopeutta 60 alueella, kuukauden oli kortti hyllyllä, nyt on jo rankaistus kärsitty ja taas mennään... itelle oli ihan ensimmäiset sakot ever kuuteen vuoteen ku on kortti ollu, kyllä se hieman pisti miettimään, ja postilla kun on töissä autopiirillä niin kuukauden tauko tuli töihinkin, hernekeitolla ja näkkileivällä kuukauden elin ja ai sitä riemua kun pääsi taas auton rattiin ja leipätyöhön kii :peukku
 
sillä lailla :peukku

toisaalta lienee turha spekuloida oliko se 75, vai 175 vai .. sillä ei niin lujaa saa silti mennä, tästä tulee linnareissu! ;D

ainakaan 60km/h alueella. :p
 
30 ylityksestä kortti kuukaudeksi pois ja 50 ylityksestä käräjäreissu = kortti vähintään 3 kuukautta pois... :seina

joten jos tarviit skootteria :driver , voin vuokrata...

-Eki
 
Hienoa :peukku

Kyllä se tolla nopeudella hetken kuivuu, mut sulla on nyt helppoa kun on kesä ja kaikki ;)

nimim. talvella on kylmä mopoilla :peukku


OT: Jaaha oot Eki sitten skoden ostanu, varalle vai? ;D
 
Ostin sen jo viime kesänä, kun jouduin sillä kolme kuukautta :driver ei uskalla poiskaan myydä, kun ei tiedä millon sille saattaa tulla käyttöä.. ;)

-Eki

ps. en ole vielä prätkää uskaltanu kilpiin ottaa tälle kesälle... ;D
 
Tuolla alussa kun oli poliisin luotettavuudesta,ajattelin
kommentoida muutaman vuoden takaista tapausta,
ajettiin jossain syrjäisellä mutkaisella asvalttitiellä aika
reipasta vauhtia ja poliisit tulivat mäen jälkeen mutkassa
vastaan,heillä oli noin sekunti aikaa mitata nopeuteni
siinä tilanteessa (mielestäni ei ole mahdollista...?),ja kun
siitä sitten satuttiin jäämään kiinni niin kaiken lisäksi
tutka näytti olevan paketti-pandan takalattialla,minusta
on aika saavutus sekunnissa napata tutka sieltä ja vielä
mitata nopeuskin...!? Ja tuskin meillä siinä paikassa edes
oli sitä nopeutta mikä kuittiin kirjoitettiin,pitihän siihen
jotain keksiä kun ei ehditty todellista mittaamaan...!? :(

Tuo juttu on häirinnyt minua aina kuten sekin että
jäätiin siitä kiinni,se kun ei sit ollut oma vikani mutta se
on taas toinen tarina... Mukana olleet kaverit yrittivät
puolustaa hommaa kun huomasivat ettei sitä voitu
oikeesti mitata,mutta heidät häädettiin sivummalle siinä
pelossa että "virkavirhe" olisi voinut paljastua...!? :mad:
Tuon tapauksen jälkeen luottamus ja kunnioitus
poliisia kohtaan ei ainakaan lisääntynyt...!? ???
 
samitsu: Poliisin on pyydettäessä näytettävä tutkan lukema ;) Eli epäilenpä että sinua on tässä tapauksessa "huijattu" :(
 
Miksei kulkisi tuon vertaa? Coltilla ('89 1,5) saa kakkosella sata, tosin sääliksi käy konetta kun ääntä kuuntelee.
 
No eipä tuo kunnioitus poliiseja kohtaan omalla kohdallani ole kans mitenkään huikea. ;D

Mut itelle ainakin heti pyysivät maijaan istumaan ja näyttivät tutkan lukeman, 94km/h oli taulussa...

Toki oli mun tuuria, tulivat ruuhka-aikana vastaan ja epäilen että ei ollut pojilla tutka päällä mutta äkkiäkös napista painoivat tutkan päälle niin sittenhän sitä haaviin jäätiin :D
 
MetalMan_ sanoi
No eipä tuo kunnioitus poliiseja kohtaan omalla kohdallani ole kans mitenkään huikea. ;D

Mut itelle ainakin heti pyysivät maijaan istumaan ja näyttivät tutkan lukeman, 94km/h oli taulussa...

Toki oli mun tuuria, tulivat ruuhka-aikana vastaan ja epäilen että ei ollut pojilla tutka päällä mutta äkkiäkös napista painoivat tutkan päälle niin sittenhän sitä haaviin jäätiin :D

ehkä kannattaisi, mielestäni pääsit aika helkkarin vähällä kun vain 1kk oli kortti poissa (ruuhka-aikana kaahailusta on tietääkseni törkeä?).. mut luulen etteä der ueberilla oli ajokieltoon vaikutusta, tai sit työllä, dunno.. kaveri taannoin uuden lain voimassaolon aikana tyhjällä parkkipaikalla (yöllä) 80km/h-100km/h, (rajoitus 30km/h).. kortti pois melkein puolivuotta..
 
J. Puhakka sanoi
MetalMan_ sanoi
No eipä tuo kunnioitus poliiseja kohtaan omalla kohdallani ole kans mitenkään huikea. ;D

Mut itelle ainakin heti pyysivät maijaan istumaan ja näyttivät tutkan lukeman, 94km/h oli taulussa...

Toki oli mun tuuria, tulivat ruuhka-aikana vastaan ja epäilen että ei ollut pojilla tutka päällä mutta äkkiäkös napista painoivat tutkan päälle niin sittenhän sitä haaviin jäätiin :D

ehkä kannattaisi, mielestäni pääsit aika helkkarin vähällä kun vain 1kk oli kortti poissa (ruuhka-aikana kaahailusta on tietääkseni törkeä?).. mut luulen etteä der ueberilla oli ajokieltoon vaikutusta, tai sit työllä, dunno.. kaveri taannoin uuden lain voimassaolon aikana tyhjällä parkkipaikalla (yöllä) 80km/h-100km/h, (rajoitus 30km/h).. kortti pois melkein puolivuotta..

Vanhempien almeralla vetelin tuommoset lukemat tutkaan, herranjumala yyberillähän ajellaan siististi kuin k*si sukassa ;D :driver

Tosiaan, töihin vetosin ja 4vk kakku vaan tuli, olisi pitänyt tulla kuulemma vähintään 6-8 viikon ajokielto... ::) Muistipa ylikomisario sanoa samaan hengenvetoon että älä sitten ainakaan autolla ajele korttiasi takasin hakemaan 8)
 
JK.Galant sanoi
yks tuttava ajeli viimeviikolla 280km/h tutkaan rajoitus 80km/h ;D

alla mitsubishi 3000GT :peukku

No just näin :peukku huomaa että on taas kuivat kelit tulleet. Semmosia kooheltajia liikenteessä näkyy että huh huh :seina
 
JK.Galant sanoi
yks tuttava ajeli viimeviikolla 280km/h tutkaan rajoitus 80km/h ;D

alla mitsubishi 3000GT :peukku

Tiedätkö mitä sai, vai saiko vaan kutsun oikeuteen? Tota on varmaan vähän hankala selitellä enää...
 
JK.Galant sanoi
yks tuttava ajeli viimeviikolla 280km/h tutkaan rajoitus 80km/h ;D

alla mitsubishi 3000GT :peukku

Tuollaisilta reikäpäiltä kortti pois lopuksi ikää, ja oikeus korkeintaan mopoauton ajamiseen.
 
Kannattaako nyt noin paljon muistaa nopeutta väärin. 180 ni ois uskottavanpi, kun luulen et vuorelta tiputtaa, niin ottaa ton verran todellista nopeutta ( 280 km/h ). Mittari luku eri asia. :driver
 
Heartbreaked™ sanoi
JK.Galant sanoi
yks tuttava ajeli viimeviikolla 280km/h tutkaan rajoitus 80km/h ;D

alla mitsubishi 3000GT :peukku

Tuollaisilta reikäpäiltä kortti pois lopuksi ikää, ja oikeus korkeintaan mopoauton ajamiseen.

Jep, pää pölkylle ja jollain terävällä napakka isku niskan tietämille. Samoin kuin rattijuopoille.
 
Onpas Miikka tänään kiihkeänä..  ;)
Tiedän, jäi VÄHÄN hampaankoloon tosta lätkäpelistä. Sille dumarille puoli tuntia  :seina hallin takana..
 
nakasaki sanoi
Kannattaako nyt noin paljon muistaa nopeutta väärin. 180 ni ois uskottavanpi, kun luulen et vuorelta tiputtaa, niin ottaa ton verran todellista nopeutta ( 280 km/h ). Mittari luku eri asia. :driver

Hivenen piristetty ja pitkään hinguttaa niin mikäjottei? En sitten tiedä millanen reikäpää saa olla että suomen 80 teillä saa sen 300 mittariin :)
 
Joku sälli ajeli lancerilla talonseinään viimeviikolla ilmeisen kovaa nopeutta.

Siinä on nyt risti ja kynttilöitä siinä kohtaa :-\

Ei riitä ymmärrystä moiselle kaahaustoiminnalle alkuunkaa.
 
Kerran aikaisemminkin olen kuullut että Geeteellä olis
ajettu 280 mittarin mukaan,jos oli kyse todellisesta
nopeudesta (mikä vähän arveluttaa?) niin onpahan
sitten virallisesti todistettu sekin että se siihen pystyy!?

Ja ihan sivuhuomautuksena,jos on "kulkeva" auto,niin
300 saa tauluun kun on pari kilsaa (tai allekin...) melko
suoraa ja tasaista tietä,pientä hulluutta siihen tietysti
tarvitaan mutta suurin pelko on kärähtäminen...?

Eikä sit mitään valituksia näistä kommenteistani,pitää
niitä autoja välillä testailla,mutta tottakai se täytyy
tehdä sellaisissa olosuhteissa ettei kenellekään käy
mitään sen takia,rattijuopot suurempi ongelma...!? :(
 
Niillä jolla tehoa ei ole, ei ymmärrä.. Mielestäni kyllä jos on tyhjä motari ja auto joka on tehty kulkeemaan lujaa (ja perse kestää mahdollisen kortin kuivumisen).. niin miksipä ei, Saksaan on aika pitkä matka ja lentokenttätapahtumiakin liian vähän, mielestäni muutenkin öisin sais motareilta sammua liikennemerkit että vapaa rajoitus ;D

Eri asia tietenkin on ajella taajamassa talojen seinistä läpi, kuitenkin vaikka esim se 200km/h:kin on "paljon" ja väitän että 3K sen melko kivuttomasti kiskasee..

Mielestäni isompia riskejä ovat pulkat joissa 20" (yli isot) rinkulat alla ja mahdollisesti tontitettuna vielä (ns. hefti asennus) ja porukkaa kyydissä, niin en todellakaan lähtis paljon yli 100km/h ajamaan.. ei kovin isoa monttua tarvi että voi olla mielenkiintoiset efektit.. (juu, autoon tuli tekninen vika, jarrut meni lukkoon, satttuuhan sitä..)

näiden lisäksi myös rattijuopot ja muut auton esittelijät tuo omaa pikanttia toimintaansa liikenteeseen.. tyhmimpiä varmaan näistä on just teineillä < nuorilla täytetyt koslat jossa yllytetään ajamaan kovaa sillä pulkalla ja kaikki ilman turvavöitä toki, ja kuskihan ajaa.. ja yleensä tulee pahaa jälkeä..
 
Kyllä käsitykset noista "kovista" nopeuksista muuttuu auton mukana. Se miten auto käyttäytyy ja miten nopeasti ottaa nopeutta on niin eri luokkaa. Silti 280 on aika vauhti suomen motareille... puhumattakaan 80 teille, jotka harvemmin on niitä leveimpiä. En epäile, etteikö viritetty gt tuohon pystyisi, mutta menee varmasti aika pitkä matka kun hinguttaa jostain 250km/h-> ::)
 
Kyllä se vakio GT (euromalli, jenkit on rajoitettu ;) ) ottaa aika helposti sen 280km/h mittariin, kokeiltu autobaanalla. Eipä sielläkään kovin pitkään moista nopeutta voinut ajella vaikka neljä kaistaa olikin.

Maltti on valttia.
 
Heartbreaked™ sanoi
JK.Galant sanoi
yks tuttava ajeli viimeviikolla 280km/h tutkaan rajoitus 80km/h ;D

alla mitsubishi 3000GT :peukku

Tuollaisilta reikäpäiltä kortti pois lopuksi ikää, ja oikeus korkeintaan mopoauton ajamiseen.

Polkupyörään korkeintaan ;D Vaikka itekki aika reikäpää loppujen lopuks olen niin ei kyllä ihan tommosia nopeuksia tulis mieleenkään kokeilla suomessa, oli alla sitten coltti tai tonnikeiju :nykii
 
juuh..... itekkin tos viime kesänä ajelin huntin alueella about 100-150km/h ja sit poliisien tutkaan. kerkesin höllätä ja jarrutella mut tutka poliisien mukaan näytti 145km/h ja tutkan lukemaa en ees nähny.
kortti oli ollu vasta vähän aikaa silloin. kortti ei lähteny mutta sanoivat että pitäis mennä päälikön pakeille kun tulee ilmoitus mut eipä ole kuulunu...... :) ja sakkojahan tosta tietenki vähän rapsahti...... :driver
 
mitsu87 sanoi
juuh..... itekkin tos viime kesänä ajelin huntin alueella about 100-150km/h ja sit poliisien tutkaan. kerkesin höllätä ja jarrutella mut tutka poliisien mukaan näytti 145km/h ja tutkan lukemaa en ees nähny.
kortti oli ollu vasta vähän aikaa silloin. kortti ei lähteny mutta sanoivat että pitäis mennä päälikön pakeille kun tulee ilmoitus mut eipä ole kuulunu...... :) ja sakkojahan tosta tietenki vähän rapsahti...... :driver
Itellä samanlainen tilanne viime kesänä,kiire töihin ja 151km/h 100alueella tutkaan,kello noin 5,45aamulla ja tyhjä valtatie alla. Ja poliisit antoivat ainoastaa suullisen varoituksen :eek: Lucky bastard 8)
 
Nuhapumppu sanoi
Itellä samanlainen tilanne viime kesänä,kiire töihin ja 151km/h 100alueella tutkaan,kello noin 5,45aamulla ja tyhjä valtatie alla. Ja poliisit antoivat ainoastaa suullisen varoituksen :eek: Lucky bastard 8)

Ja laskeppas työmatkasi huviksesi paljonko voitit(voitat) aikaa tuolla 50km/h ylityksellä. En toki tiedä matkan pituutta, mutta silti kyse on parista hassusta minuutista...veikkaisin...
Ja mitä sen väliä on pari minsaa töihi myöhäs...
 
Harri K sanoi
Nuhapumppu sanoi
Itellä samanlainen tilanne viime kesänä,kiire töihin ja 151km/h 100alueella tutkaan,kello noin 5,45aamulla ja tyhjä valtatie alla. Ja poliisit antoivat ainoastaa suullisen varoituksen :eek: Lucky bastard 8)

Ja laskeppas työmatkasi huviksesi paljonko voitit(voitat) aikaa tuolla 50km/h ylityksellä. En toki tiedä matkan pituutta, mutta silti kyse on parista hassusta minuutista...veikkaisin...
Ja mitä sen väliä on pari minsaa töihi myöhäs...
Loppujen lopuksi en voittanu ajassa yhtään,kun polliisit puhutti sen säästetyn ajan ;D Eikä töihin ollut enää kuin 500m jäljellä ja matkaa töihin on noin 20km kotoa,mutta jostain syystä mulla on aina ollut sellainen pinttymä takaraivossa että jos kerran myöhästyt niin se antaa huononkuvan projekti projektipäälikölle. Voimalaitos remonteilla kun on tarkat aikataulut :seina Nytkin painaa duunit niin päälle :-[
 
No, ole ennemmin myöhässä kuin ojanpohjalla turvavöistä roikkumassa.. ::)
 
Makuasioita sanoi kissa kun persettään nuoli ;) ;) ;)
Jotenkin tuntuu tässä topiikissa välillä että jotkut ovat ylpeitä kun kortti on kuivumassa,itseä kyllä se enemmänkin hävettäisi 8)
Kyllä lujaa voi ja saa ajella kunhan hiukkasen katsoo missä sitä tekee eikä jäädä kiinni ::)
 
Harva se ylpee lienee et kortti kuivumassa on(Se enemmänkin V**uttaa sen verran et se täytyy yrittää kääntää huumoriksi), mut tosiasia on et suomessa on aivan liian matalat nopeusrajoitukset....

Enkä tarkoita et pitäis 300 päästä ajamaan, mut parilla kympillä vois rajoituksia nostaa lähes joka paikassa...

Eniten kyrpii nää jotka ajaa alinopeutta, miks niitä ...keleitä ei koskaan sakoteta
 
Jani T sanoi
Eniten kyrpii nää jotka ajaa alinopeutta, miks niitä ...keleitä ei koskaan sakoteta

Arvaa ajaisko ne enemmän alinopeutta siinä vaiheessa.. :-\
Mua vitu*taa nää jotka ajaa 90km/h oli sitten 80 tai 100 rajoitus.
 
Tää nyt ei varsinaisesti liity aiheeseen,mutta itseäni
masentaa kun on niin laiskoja autoja jotka eivät jaksa
sutia satasen nopeudessa tyhjää,olispahan edes jotain
viihdykettä jos joutuu jossain jononkerääjien perässä
köröttelemään...!? :( ;) Ei kai se olis suurta syntiä jos
nopeusrajoitusta ei kumminkaan rikottaisi...!? :)
 
on tää niin väärin..... toiset saavat vain suullisia varoituksia ja meikäläinen rapsut. (mitä tästä opimme, aja yli rajoituksien ku poliisit ei ole lähellä......)  ;D ;)
jos töihin tai johonki on kiirus ja ajaa vaik 50km/h ylinopeutta niin ei se nopeuta sitä matkaa kuitenkaan niin hirveesti...... varsinkaan jos ajaa tutkaan..... :)
 
Axu sanoi
Jani T sanoi
Eniten kyrpii nää jotka ajaa alinopeutta, miks niitä ...keleitä ei koskaan sakoteta

Arvaa ajaisko ne enemmän alinopeutta siinä vaiheessa.. :-\
Mua vitu*taa nää jotka ajaa 90km/h oli sitten 80 tai 100 rajoitus.

Minä olen kanssa vit****tunut noihin 90 km/h ajajiin. Enkä ymmärrä mikä logiikka tommosilla ajajilla on ;)
 
jag-stang sanoi
Axu sanoi
Jani T sanoi
Eniten kyrpii nää jotka ajaa alinopeutta, miks niitä ...keleitä ei koskaan sakoteta

Arvaa ajaisko ne enemmän alinopeutta siinä vaiheessa.. :-\
Mua vitu*taa nää jotka ajaa 90km/h oli sitten 80 tai 100 rajoitus.

Minä olen kanssa vit****tunut noihin 90 km/h ajajiin. Enkä ymmärrä mikä logiikka tommosilla ajajilla on ;)

Vielä pahempi on kun yllämainittuihin piirteisiin liitetään vielä se että näiden teiden tukkeiden ajonopeus heittelee välillä 0km/h - 20km/h alle nopeusrajoituksen. :seina Jopa tiellä missä ei ole mutkia saatikka mäkiä joiden voisi olettaa vaikuttavan ajonopeuteen.

Ennen tienpätkää jossa on ohituskaista, nyhjätään alle nopeusrajoitusten, kun ohituskaista alkaa, auto saa kummallisen tehopiikin, ja taas kun ohituskaista päättyy niin se sama nyhjääminen alkaa taas. :seina
 
GSR sanoi
jag-stang sanoi
Axu sanoi
Jani T sanoi
Eniten kyrpii nää jotka ajaa alinopeutta, miks niitä ...keleitä ei koskaan sakoteta

Arvaa ajaisko ne enemmän alinopeutta siinä vaiheessa.. :-\
Mua vitu*taa nää jotka ajaa 90km/h oli sitten 80 tai 100 rajoitus.

Minä olen kanssa vit****tunut noihin 90 km/h ajajiin. Enkä ymmärrä mikä logiikka tommosilla ajajilla on ;)

Vielä pahempi on kun yllämainittuihin piirteisiin liitetään vielä se että näiden teiden tukkeiden ajonopeus heittelee välillä 0km/h - 20km/h alle nopeusrajoituksen. :seina Jopa tiellä missä ei ole mutkia saatikka mäkiä joiden voisi olettaa vaikuttavan ajonopeuteen.

Ennen tienpätkää jossa on ohituskaista, nyhjätään alle nopeusrajoitusten, kun ohituskaista alkaa, auto saa kummallisen tehopiikin, ja taas kun ohituskaista päättyy niin se sama nyhjääminen alkaa taas. :seina

Suht vi***maista tämäkin. Ensin kitkutat sen pari(kymmentä) kilometriä perässä ja meinaat lähteä ohituskaistalla ohi niin kyllä sitten kaahataan. :seina
 
Ton takia leveäkaista on loistava keksintö. Tosin niilläkään ei osaa kaikki ajaa.. :mad:

Ja siitä vasta savu nousis kun ohittas tollasen kuppailijan ja kameratolppa sattuis ottamaan kuvan suorituksesta.
 
toden totta kortti pois 5vk. eikä edes muun syytä  :seina 2 ajo rikkomusta vuoden sisäl.(ensimmäinen vaiheen kortti)volvo kylkeen oikealta ja äidin auto katsatamatta kumma kyllä voin ajella ylinopeutta aina eikä kukaan pysäytä...   ??? ainoa kyltti jota mua hidastaa on leikkiviä lapsia kyltti tai lähiö katu
 
bitchlancer sanoi
toden totta kortti pois 5vk. eikä edes muun syytä  :seina 2 ajo rikkomusta vuoden sisäl.(ensimmäinen vaiheen kortti)volvo kylkeen oikealta ja äidin auto katsatamatta kumma kyllä voin ajella ylinopeutta aina eikä kukaan pysäytä...   ??? ainoa kyltti jota mua hidastaa on leikkiviä lapsia kyltti tai lähiö katu


Onneks olkoon..tuolla ajattelutavalla vastaantulevassa autossa ei ole sisällä lapsia ?? ???
 
bitchlancer sanoi
ainoa kyltti jota mua hidastaa on leikkiviä lapsia kyltti tai lähiö katu

:pesis

Onko ihme tollasella asenteella jos jotain sattuiskin... ei se hyvä onni ikuisesti kestä. Se on halpaa kun selviää rahalla ja uusilla peltiosilla. Ihmishenkiä ei korvaa millään.
 
GSR sanoi
bitchlancer sanoi
ainoa kyltti jota mua hidastaa on leikkiviä lapsia kyltti tai lähiö katu

:pesis

Onko ihme tollasella asenteella jos jotain sattuiskin... ei se hyvä onni ikuisesti kestä. Se on halpaa kun selviää rahalla ja uusilla peltiosilla. Ihmishenkiä ei korvaa millään.

Yhdyn GSR:n kommenttiin. Itse kortin huhtikuun 3. päivä menettäneenä ja toukokuun 5. päivä takaisin saaneena voin sanoa että on tullut pudotettua nuita vauhteja ihan reilusti, ja pikkusen tarkempaan kateltua että onko miekkahotellin tilatakseja lähistöllä ::)
 
Takaisin
Ylös Bottom