kuka tekee lastutuksia, unichippejä???

b1tch

lancer 1.8gti -95
Liittynyt
24 Syyskuu 2004
kuka tekee asentaa unichippejä, onko muitakin ku harinen?? ei niitä kovin monia taida olla. kun yx firma sano et mitsubishin tietomakoneeseen ei pääse käsix ja sen takii sitä ei voi uudelleen ohjelmoida nii tarvii laittaa erillenen chippi.. onko paljon kokemuksii kellää???? auttohan oli lancer 1.8gti -95
 
http://www.tmuukkonen.fi/frames_startvy_fi.htm

Muukkosen sivuilta löytyy unichipin asennuspaikat. Itse käytin Harisella, jota suosittelen muillekin.

Meinasitko pelkästään lastuttaa vai tehdä muitakin muutoksia autoosi. Suosittelen tekemään kaikki mahdolliset muutokset kerralla mitä olet meinannut, niin ei tarvii sit aina käyttää uudestaan säädättämässä, paitsi jos paljon rahhoo ; :D

Tuolta muukkoselta on myös saatavana tuo Greddy E-Manage lisäboksi.
 
Perfect Poweria saa www.ricerockets.org. On vastaava kuin unichip, mutta halvempi.
 
aal rait. juu kyl mää aattelin vähän kannereikiä pyöristellä, nokat laittaa hiontaan ja jos millin ottais kannesta nii ja voishan sitä vauhtipyörääkin sorvissa pyörayttää :p vaparin, pakosarjan ja putkiston laitoin jo :) mutta eikös sen voi kumminkin uudestaan ohjelmoida sen unichipin ettei tarvi aina uutta jos vaik nyt laitan sen ja teen myöhemmin kansi remontin?? onko sul itel se e manage, ja hyötyy siit on???
 
yx työkaveri teki :D tuli ainaki vääntöö lisää, paljon alempaa lähtee etenee  ;D voin laittaa kuvan kun saan koneelle, ei o oikeen säädöissä kylläkää kun nyt käy liian laihal :eek:
 
CA5A?? onx sul itel toi perfectpowerin lastu, että toimiikohan se yht hyvin kun unichippi???
 
Paljonko tuo Unichip kustantaa asennetuna ja säädettynä ja paljonko saa maksaa kun ohjelmaa pitäisi päivittää?
 
toi perfect powerin lastu asennettuna 5-6 sataa dollarii ja unichippi 8.5 toiminnaltaa sama, pystyy ennakkoo ja seoksia muokkaa.

itte aattelin koht puolii ton perfect powerin lastun istututtaa mun lancerii :p
 
Kummassakaan tapauksessa ei näytä olevan kyse "lastusta" vaan piggyback-ECUsta, PerfectPower tarjoaa mukana softan (mukana jopa DOS versio! :eek:) jolla asetuksia voi muuttaa, kun taas Unichip vaatii käsittääkseni aina käynnin valtuutetulla jälleenmyyjällä asetuksien vaihtoon. Mutta mitä tuo uudelleen mappaus maksaa?

850 valuuttayksikköä asennuksesta ja ensimmäisten asetuksien hausta? Paljonko tuohon yleensä käyttävät aikaa?

Millainen takuu/vastuu asentajalla on?

Superchip yhtiö katosi kartalta kun liian kireiden virien takia useampi pata sanoi boom, ensin katosivat tiettyjen mallien lastut sen jälkeen katosi koko firma (NB! firman nimestä ei 100% varmuutta super/hyper/power/über + chip(s) )
 
Joo unichip vaatii aina käynnin penkissä.
Unichipin uudelleen ohjelmointi makso Harisella 200€ Soitin myös P&J powerille, siellä ois maksanu 75€/tunti. Päätin sit käyttää Harisella, kun käytin siellä ekakerrallakin.

Harisella makso eka asennus ja säätö 800€,
P&J powerilla ois ollu muistaakseni 750€ ja ST Motorsilla 850€. Turbo autoihin tietysti kalliimpi jotain 1100-1200€

Kyllähän siellä kokopäivä meni molemmilla kerroilla. Nyt vikakerralla oli pari äffäläistä GT corollaa viimehetken säädöissä ennen kisaa, nii se vähän pitkitti säätöö.
Kyllä se varmaan parissa tunnissa ois ollu valmis jos ois heti päässy hommiin.
 
niin no nonii, mikä on sitten lastu??? noilla laitteilla saadaan auton seokset kohileen.. kaasari koneis ei o tommossii ongelmii voi ittekki säätää :-\ mut kyllähän ne lupaa joku kymmenkunta hevosta ja vääntöö lisää itte en niiden takii mut kun pitäs saada säätöihin..

soitin jyväskylää yhtee firmaa mikä ohjelmoi uudestaa vanhaa ecua mut ei pysty uudestaa ohjeilmoimaa :( se ei olis ollu kun joku vähä reilu satku ;D
 
lastu:
on semmonen tietokonepiiri josta luetaan suihkutus arvot ja sytkä arvot eri koneen lämpötiloilla ja kuormitusalueilla...

tyyliin taulukko missä on RPM ja kaasupolkimen asento josta luetaan arvot.
sit noita "karttoja" on eri tilanteille lämpötila / vikatilanteet

Sitten unichip / SMT ovat piggybackkeja eli tämmöisiä itsenäisiä boxeja jotka juotetaan ecun ja antureiden väliin. yleensä niihin menee "sytkäpiuhat",kaasupolkimen tieto ja ilmanmäärämittarin tieto.

kun antureilta tuleva tieto menee boxin kautta eculle niin ecua huijataan luulemaan että kone käy tietyllä tavalla.
 
et saa gti:si muutettua/ostettua uutta sitä lastua. smt/unichip / kokonaan uusi moottorinohjaus.

Suosittelen vaan että teet ekana kaikki virit ja hankit säädettävän bensanpaineen... sit jos tarvii sytkää säätää niin sit vasta tuommoinen piggypack
 
Daughterboardin kanssa onnistuu myös chippaus, mutta ei välttämättä löydy valmista softaa.
 
niinno ainakin sen kannen laitan ekana uuteen uskoon ja sit kattelen noit :D ei noi bensapaine säätimetkään o ilmasii asennuksineen et onx siinäkää järkee et pari satkuu sihen ja kun ei toimikka ni sit smt six ??? eix sul o toi ja toimii hyvin?? täytyy viä miättii mitä sen kans tekis mut son koht ees :eek:
 
juu ja sit tarvisin nokat mistäs semmossii saa ??? kun vakio nokist ei oikke saa tarpeex hiottuu???
 
jaahanz nyt onkin nii et taitaa mun lancerii tulla tuplat ja ruisku saa lähtee ;D tulee jokusen tonnin halvemmax kun hestecki tai joku muu vastaava.

tiätääx kukaa saax jostai imusarjaa kaasarille??
 
kerro sitten minullekin miten sait vähäpäästöisen auton katsastettua tuplilla ;D

Ja imusarjaa ei varmasti löydy mistään, jos joku nyt aivan väkisin haluaisi laittaa tuplat, niin imusarjan saa tehdä itse...
 
nou problem, laittaa villaa pakarii ;) voi olla kyl et niiden kans tulee ongelmii ja kun ei imusarjojakaa saa ni voi jäädä haaveex ::) mutta ajatus on tärkein ;D
 
RPW:n sivuilta löytyi tälläinen lista, eiköhän tuosta voi poimia käteviä vinkkejä lisätehon kaipuuseen ja jopa valita sellaisia jotka eivät rasita kukkaroa suhteettoman paljon. Esim. listassa mainittu FSE FPR löytynee Moposportista melko edulliseen hintaan.

S-Afc tai joku air flow conversion paketti auttaa isompien suuttimien käsittelyssä, vakio pumppu saattaa kaivata vaihtoa jossain vaiheessa, mutta jos tehdään budjetilla niin varmista nyt aluksi että pumppu saa tarpeeksi virtaa.

RPW:n throttle body valikoimista löytyy singleä, dualia ja jopa quadia, nokkaa löytyy myös moneen lähtöön jne. jne.

4G93 DOHC 16v New Vehicle Performance Packages

    After reading all of the options for your car, most people get to this point and ask - what can I do to my car without voiding my new vehicle warranty. RPW has produced a package that will provide the power improvements you are after without voiding the warranty on your vehicle. Before we go further though, lets clarify this position.

    These products have been cleared via various Mitsubishi dealerships as permissible to alter. But what it fundamentally comes down to in any warranty claim is this. Can the modifications you have made to your vehicle be responsible for the failure of the product that has failed in the event of a warranty claim. In the majority of these cases the answer is usually no. But if you do fit a Nitrous Kit to your vehicle, destroy a piston then don't go back to Mitsubishi chasing warranty.

    The suggestions below have been put together after many years of experience and are what we feel a safe package to go ahead with. Progressing in this order is also recommended so that you do not fit a component and get no power gains from it. Each modification done progressively will work in conjunction with the previous modification to give a subsequent gain. Changing this order will not produce the same result. Many of these products are also compatible with other higher level modifications later so you are not wasting your money now.

(A) Modifications in no recommended order.

RPW rally spec quick shifter for Manuel model vehicles.

Suspension and handling upgrades - I.e. shocks, springs etc.


(B) Modifications in recommended order.

K&N Ram Pod Filter with cold air induction kit.

2 1/4" exhaust system with straight through muffler and resonator.

FSE fuel pressure regulator kit

RPW 4-1 Tuned length extractors - race design.

RPW 59mm oversize throttle body

Ported and polished cylinder head with valve spring upgrade

Stage 1 camshaft and piggy back computer system
 
b1tch sanoi

long-banner.jpg
 
Takaisin
Ylös Bottom