kuka tunnustaa?? (evo 9 lunariin jämsässä)

Vs: kuka tunnustaa??

Kirjoitan tähän nyt heti asian oikean laidan, ennen kuin spekulointi alkaa. Olen nimimerkin kelt evo 9:n vaimo, mies ei nyt pääse koneelle.

Autolla ei ajanut sen omistaja. Kukaan ei ole kuollut, matkustaja loukkasi päänsä ja on sairaalassa tarkkailussa (on jo liikkunut huhuja ruumiinosista onnettomuuspaikalla ::) ). Mittarissa oli kilometrejä reilu 11 000, joten sekä nimimerkkiä että allekirjoittanutta ottaa aika rankasti päähän. Mutta onneksi henkilövahinkoja ei sattunut enempää, autoja kun saa kaupasta...joskus.

Outi
 
Vs: kuka tunnustaa??

Ikäväähän se aina on kun peltiä menee, mutta siitä selviää vielä helposti.

Pääasia on että kenellekään ei käynyt pahemmin.
Jaksamista sinne.
 
Vs: kuka tunnustaa??

Kyllähän nämä aina pumpun päälle ottavat niin monessa suhteessa :'(
 
Vs: kuka tunnustaa??

Osanottoni, ei voi muuta toivoa kun että autossa on ollut hyvät vakuutukset... :-[
 
Vs: kuka tunnustaa?? (evo 9 lunariin jämsässä)

Nyt kun näitä EVO malleja on maassa jo melkoinen liuta ja lunariinkin on useampia pistetty niin näkisin mielelläni että Mitsuclubin ratapäiville osallistuisi enemmän kuin 0 tai 1 EVOa mikä on ollut normaali määrä viime vuosina. Tuollaisen auton hallitseminen kannattaa opetella jossain muualla kuin maantiellä ihan itsensä ja muiden vuoksi. Subaruclubin puolella tilanne on aivan toinen, ratapäivillä ei juuri muuta olekaan kuin Imprezaa.

Tämä ihan yleisesti, ei varsinaisesti tähän tapaukseen liittyen. Hyvä jos tästä selvittiin ilman henkilövahinkoja.
 
Vs: kuka tunnustaa?? (evo 9 lunariin jämsässä)

Otan osaa. Pahannäköistä jälkeä on tullut.
Uusia autoja saa aina ostettua , mutta ei terveyttä tai jopa ihmishenkiä.

Ratapäiville kaivattaisiin kyllä enemmän EVO omistajia.
 
Vs: kuka tunnustaa?? (evo 9 lunariin jämsässä)

Rumaa jälkeä kyllä tullut,mutta oikeasti miksei jotkut voi hillitä halujaan radalle vaan pitää suharoida yleisen liikenteen seassa,radalla pääsee helpommin testaamaan taitonsa kuin loskapaska tiellä :mad: Enkä nyt tarkoita tätä tilannetta vaan yleensä.
 
Vs: kuka tunnustaa?? (evo 9 lunariin jämsässä)

Muistaakseni taisin jotain kommentoida aikaisemmin sitä autolla ajamisen opettelua rauhassa ennenkuin rupeaa "urheilemaan", vaikkakaan tässä tapauksessa kuski ei ollut omistaja itse. Ja siltikin pitäisi kuitenkin olla se JÄRKI PÄÄSSÄ!

Sitä paremmalla syytä miettiä kannattaako antaa kokemattoman käsiin ? :seina

Tämä ei ole "kiesustelua" vaan ihan aikuisten oikeasti hyvä ottaa mietintään!
 
Vs: kuka tunnustaa?? (evo 9 lunariin jämsässä)

Nuhapumppu sanoi
Rumaa jälkeä kyllä tullut,mutta oikeasti miksei jotkut voi hillitä halujaan radalle vaan pitää suharoida yleisen liikenteen seassa,radalla pääsee helpommin testaamaan taitonsa kuin loskapaska tiellä :mad: Enkä nyt tarkoita tätä tilannetta vaan yleensä.

Se ken meistä on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven.
 
Vs: kuka tunnustaa?? (evo 9 lunariin jämsässä)

Kyllähän tällaisiin autoihin pitää suhtautua pelon sekaisella kunnioituksella. Meistä aika harva on niin hyvä kuski, että osaisi Evolla ajella kahva edellä arkiliikenteessä. Varmasti jokainen meistä on joskus vähän kokeillut miten se auto menee, mutta itse harrastan tätä lajia keskellä yötä teollisuusalueella varmistaakseni sivullisten turvallisuuden jos jotain sattuisi tapahtumaan. Lisäksi olen käynyt radalla sen verran, että tiedostan omat rajani kuljettajana (jotka tulevat vastaan paljon ennen auton rajoja...). Itseasiassa, vaikka itse sanonkin, yksi hyvän kuskin piirteistä on omien rajojen tiedostaminen. Parhaiten ne rajat löytyvät radalla, kuten moni muukin on jo todennut.

Evojen kanssa ongelma on se, että kun aletaan ajaa kylkimyyryssä niin nopeudet kasvavat hetkessä aika rajuihin lukemiin. Satanen on taulussa ennen kuin huomaakaan ja jos silloin jotain yllättävää tapahtuu, täytyy puikoissa olla aika pirun osaava kuski!
 
Vs: kuka tunnustaa?? (evo 9 lunariin jämsässä)

nokonzok sanoi
Evojen kanssa ongelma on se, että kun aletaan ajaa kylkimyyryssä niin nopeudet kasvavat hetkessä aika rajuihin lukemiin. Satanen on taulussa ennen kuin huomaakaan ja jos silloin jotain yllättävää tapahtuu, täytyy puikoissa olla aika pirun osaava kuski!

Tämän kyllä huomasin viikonloppuna! Vaikka tiet oli ihan jäässä, auto menee silti todella lujaa. Itsesuojeluvaiston pitää pelata.
 
Vs: kuka tunnustaa?? (evo 9 lunariin jämsässä)

Mistäköhän lähtien EVO IX on ollut urheiluauto kategorialtaan? :p
 
Vs: kuka tunnustaa?? (evo 9 lunariin jämsässä)

No ku se on kallis ja se on nopeempi ku naapurin esan bemari. ;D
 
Vs: kuka tunnustaa?? (evo 9 lunariin jämsässä)

malinen sanoi
Mistäköhän lähtien EVO IX on ollut urheiluauto kategorialtaan? :p

siviili(ralli)autoa ei liene voi sanoa ralliautoksi, joten urheiluauto on ihan oikea termi.
onhan 3000GT:kin urheiluauto/coupe vaikka se hatchback onkin (kun esim coupen määritelmähän ei virallisesti ole se että takaikkuna aukeaa), (ja volvon C30 coupe :p)

(tiedän tiedän, mikä on clarksonin määritelmä urheiluautolle..), mutta itse kyllä näkisi urheiluautoiksi bout kaikki joissa on sanotaanko vaikka yli 100kw/l tehoa ;D (tähän nyt ei tosin pysty moni oikeakaan urheiluauto..) joten..

Näkemyksestä voi olla montaa mieltä :peukku

Wikihän sanoo näin:
A sports car is an automobile designed for performance driving. Most sports cars are rear-wheel drive, have two seats, two doors, and are designed for precise handling, acceleration, and aesthetics. A sports car's dominant considerations are: superior road handling, braking, manoeuvrability, low weight, and high power, rather than passenger space, comfort, and fuel economy.

Sports cars can be either luxurious or spartan, but driving mechanical performance is the key attraction. Drivers regard brand name and the subsequent racing reputation and history (Ferrari, Porsche, Lotus, etc.) as important indications of sporting quality, but brands such as Lamborghini, which do not race or build racing cars also are highly regarded.

Kenties toimittajan mielestä auto siis on "sportscar" evostahan löytyy, precise handling, acceleration, and aesthetics. A sports car's dominant considerations are: superior road handling, braking, manoeuvrability, low weight, and high power

se että siinä nyt on neljä ovea ja takapenkki ei siitä mielestäni tavallista perheautoa tee, just my two cents :peukku

ps. Onhan BMW M5:kin urheiluauto?.. vaikka onkin susi lampaan vaatteissa :p (Tosin monessa paikassa onkin korrektisti sanottu että Sport Sedan), joten kyllä tuokin vääntyisi varmaan urheiluautoksi suomessa..
 
Vs: kuka tunnustaa?? (evo 9 lunariin jämsässä)

Merliini sanoi
Se ken meistä on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven.


Jälkiviisaus on kuulemma sitä parasta viisautta. Se nyt vaan kuuluu osana ihmisluonteeseen. Ei meillä kenelläkään taida olla sädekehää pään päällä... Jos siis oikein aletaan jeesustelemaan.
 
Vs: kuka tunnustaa?? (evo 9 lunariin jämsässä)

hmm.. tämä topikki pitäisi lukita... ihan siksi että tapahtuneesta on ihan turha kaivella.. pahaa mieltä vain aiheuttaa asianosaisille jälkiviisaus...

:eek:fftopic ja näihin kokeilun halu juttuihin.... LUKEKAA TÄMÄ ja malttakaa odottaa... :peukku
 
Vs: kuka tunnustaa?? (evo 9 lunariin jämsässä)

Osanottoni sinnepäin. Vahinkoja sattuu.
 
Vs: kuka tunnustaa?? (evo 9 lunariin jämsässä)

malinen sanoi
Mistäköhän lähtien EVO IX on ollut urheiluauto kategorialtaan? :p

Tästä lähtien. ;D En kyllä itsekään Evoa urheiluautoksi kutsuisi, mutta se ei johdu ominaisuuksista tai niiden puutteesta vaan korista.
 
Vs: kuka tunnustaa?? (evo 9 lunariin jämsässä)

Hyvä ettei käynyt mitään vakavempaa.
Uutta peltiä saa aina. Toivottavasti oli vakuutukset kunnossa niin autossa kun kuskeilla.
 
Vs: kuka tunnustaa?? (evo 9 lunariin jämsässä)

malinen sanoi
Mistäköhän lähtien EVO IX on ollut urheiluauto kategorialtaan? :p
Varmaankin tästä lähtien:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200609275175236_uu.shtml
Poliisin ensimmäinen "virallinen" määritelmä Evosta :)
 
Vs: kuka tunnustaa?? (evo 9 lunariin jämsässä)

Onhan lehdistö maininnut esim. Honda CRX:n olevan urheiluauto onnettomuusuutisoinnissa. Kun lehdistö haluaa painottaa tiettyjä asioita (nopea auto, nuori, kaahari jne...) niin se kyllä sen osaa. Taitaa mennä pahasti jo OT:n puolelle...
 
Vs: kuka tunnustaa?? (evo 9 lunariin jämsässä)

Ja vielä kun oli laina-auto, niin luulisi ettei paina kaasua holtittomasti. Ite kavereiden autolla ajelen aika varovasti ja vain jos on pakko ajaa.
 
Vs: kuka tunnustaa?? (evo 9 lunariin jämsässä)

pulkkinen sanoi
Ja vielä kun oli laina-auto, niin luulisi ettei paina kaasua holtittomasti. Ite kavereiden autolla ajelen aika varovasti ja vain jos on pakko ajaa.
Kolaririski on suurin syy miksi evoa ei anna "koeajoon" mielellään. Autolla on aika hauska vaikutus kokemattomiin, kädet hikoilee ja pumppu meinaa tulla ulos. Menee sitten vaan ajo aika holtittomaksi kun auto vaan kiihtyy ja kiihtyy eikä mutkat hidasta ku auto vaan pysyy tiessä kiinni, jonka vuoksi tilannenopeudet kasvaa mielettömiksi. Ei koske tosin kaikkia, mutta äkkiä se evo vie niin miehen kuin mielenkin.
 
Vs: kuka tunnustaa?? (evo 9 lunariin jämsässä)

Ai parkkien takia pysäytetty? :p Mutta joka tapauksessa ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom