Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
mystinengalant sanoiPientä yleistä spekulointia aiheesta:
Mitenkäs jos saisi closed loopin hämättyä käymään ihan pikkusen laihalla, vaikka jossain 15 tienoilla siellä missä se taloudellisin seos on? Olisiko tästä mahdollisesti vaaraa näissä turbokoneissa? Osaakos kukaan sanoa? Voisiko tällä tiputtaa kulutusta?
Oliko muutaast sanoiKatti ei tykkää.
ast sanoiKatti ei tykkää.
jcarlson sanoiTarkennetaan sen verran, että katti ei vaurioidu mitenkään, mutta laihalla käydessä ei kolmitoimikatalysaattorin typen oksidien pelkistys toimi. Näitä ei katsastuksessakaan mitata, mutta lambda-arvosta pomppaisi todennäköisesti.
Kulutukseen vaikutus hyvin pieni, voi se ehkä desin tippua jos jaksaa vetää puhtaasti kevyellä kuormalla sillä 15-16 seoksella ja sytkäennakkoa on tarpeeksi (laiha seos palaa hitaammin).
Oma mielipide: Not worth it.
Evokuutio sanoitrippimittarissa n. 140km ja bensaa jäljellä täydestä enää puoli tankkia :seina Kulutukset alkaa olla aika kohdillaan..Taitaa joutua uuden lambdan hankkimaan...
-JP- sanoiTäällä kans kulutus pakkasten myötä kasvanut , autossa ei mitään vikaa kyllä ole.
Peke sanoiKyllähän tolle löpö erilailla kylmällä maistuu, varsinkin kun Webasto naukkaa vielä omansa. Mutta kyllä kulkeekin paremmin ku lämpimällä. :driver
Maestro sanoiEnsimmäinen matka evolla suoritettu 435km kotiin päin, kulutus taisi mennä karvan alle 9 litran, pakko oli jokusen kerran polkaista mutta välissä odoteltiin sit veljeä kun tuli pakulla perässä. :driverjdm
Vakio Evo V
Kiitos! :driverjdm-JP- sanoiOnnea uudelle autolle. eukku
Maestro sanoiPitänee varmaan liittyä clubiinkin :
Maestro sanoiNyt kun evolla ajanut hiukan enemmän tuossa kytkimen vaihdon jälkeen, niin otin hieman kurveja ja kulutus 22 litraa/100km...
Ajotavalla on näemmä aika hurja vaikutus :driverjdm
Varmaan meneekin, kun tuossa 50 kilsan mutkapällä haukkasi n.20 litraa ja lumikelillä kuitenkindani sanoiRadalla menee sitten parhaimmillaan se mitä suuttimien läpi kulkee, eli olisko jotain 40-50 litraa satasella ;D. Mutta se onkin sitten se mitä varten auto on tehty eukku.
Evokuutio sanoiNo mulla puskee lisäks vikakoodia p0125 ja fueltrimmit jämähtäny paikoilleen
Tarzi sanoiSelviskö tuo P0125:n aiheuttaja ja millä korjattiin? Itellä tuli tänään tuo sama koodi reilu 10 min rauhallisen ajelun jälkeen ja kun katoin koodit niin näytti tuota P0125:sta.
Eikös sulla ollu joku obd skanneri? Tsekkaa lambdan jännite ja trimmit, ne näkyy obd:n kautta.Tarzi sanoiEi ihan viime aikoina ole tehty mitään muuta kuin ruosteenestokäsittely syksyllä - Karalan softa laitettiin noin 5 vuotta sitten.
Tarzi sanoiNollasin tuon tänään ja vajaan sadan kilsan ajon jälkeen ei ole vielä tullut takaisin. Täytyy katsoa tarkemmin jos vielä ilmestyy.
En ole ihan varma löytyykö tuosta OBD-lukijasta noihin jännitteisiin omaa näkymää vaikka kaikenlaista sillä näkeekin....äkkiseltään en ainakaan muista sellaisia valikosta, mutta täytynee katsoa manuaalin kanssa seuraavan kerran kun tulee ajoa. Millasia arvoja niiden lukemien tulis näyttää?
Tarzi sanoiSain eilen ohjelmoitua tuohon Scangaugeen nuo fueltrimmit ja koodia löytyi kahteenkin vaihtoehtoon: Short Term Fuel Trim/Long Term Fuel Trim. Laitoin samalla molemmat.
O2 sensorin lukeman sai vain prosentteina. Lisäksi näytti olevan useampia koodeja A/F rationkin näyttämiseksi, mutta ilmeisesti Evossa ei ole sellaista sensoria/tukea, jolla nuo sais näkymään kun yksikään koodi ei antanut mitään lukemia...vaikkakaan en sitä oikeasti odottanutkaan.
Nyt kun olen seurannut tuon koodin perusteella lämpötilojen, closed loop/open loopin, ja noiden trimmien lukuja niin toistaiseksi en ole vielä mitään poikkeavaa havainnut - tosin tuo vikakoodikaan ei ole tullut vielä takaisin nollauksen jälkeen ja n. 150 km ajon jälkeen.
Hah, meinaatsä et siin on kova ääni? ??? :-* Täytys varmaan käydä tos konttorilla mittailemas vähän ääniä, niin tietää tarviiko käyttää db-killeriäcubeqtio sanoiItse pöristelen 1500-3000rpm.
Maestro ei voi nostaa kierroksia kun pää hajoo melun takia kabiinissa?
Maestro sanoiHah, meinaatsä et siin on kova ääni? ??? :-* Täytys varmaan käydä tos konttorilla mittailemas vähän ääniä, niin tietää tarviiko käyttää db-killeriä
Ei kai. Mut siis tosiaan tuo 1500 on alaraja ja siitä alemmas on ihan turha mennä se n.2000 yleisin, ihan välityksestä johtuen ainakin vitosessa.
Säästöpossu!Biim sanoi7,43 L/100km.
Autona tuo evo 7 gt-a.
ST sanoiSäästöpossu!
Biim sanoiTänään tuli uudet pohjat.
391km maantietä. Keskinopeus 89kmh. Kaksi henkeä ja viikonlopun rojut, automaatti-ilmastointi päällä. 7,43 L/100km.
Autona tuo evo 7 gt-a.
MakeM sanoiSaattanee muutamaa vaparilancerilla ajavaa vituttaa, tuskin menee sekään helposti noihin lukemiin ;D
Biim sanoiNo samaa nauroi appari, joka pääasiassa ajaa tuolla sigun HRE:llä. ;D
Noh,onneksi ei ihan vaikkei kauas jääkkään..MakeM sanoiSaattanee muutamaa vaparilancerilla ajavaa vituttaa, tuskin menee sekään helposti noihin lukemiin ;D
Biim sanoiTänään tuli uudet pohjat.
391km maantietä. Keskinopeus 89kmh. Kaksi henkeä ja viikonlopun rojut, automaatti-ilmastointi päällä. 7,43 L/100km.
Autona tuo evo 7 gt-a.