Kysely tuulilasi vakuutuksista

MakeT

Lancer 1.8 Sport sedan -08 ja 1.8 Sportback -09
Liittynyt
14 Tammikuu 2005
Sijainti
Karjaa
Nyt kun omasta autosta meni tuulilasi rikki niin olisin mielenkiinnosta kysellyt jäseniltä ja muilta että kuinka monella on omassa autossaan lasivakuutus ja jos on niin missä yhtiössä ja kuinka paljon on omavastuu. ???

Mulla itsellä on Pohjolassa ja omavastuu on 150€

Täytyy sanoa että onnex kerkesin ottamaan vakuutuksen ennen ku lasi meni rikki, Lanceriin se maksaa kumminki 360€ + työt.

Säästi siinä vähän rahaa.
 
Vs: Kysely tuulilasi vakuutuksista

Itselläni ei ole lasivakuutusta, mutta porukoita yritän suostutella ottamaan. Eilen etin tietoo Tapiolan lasivakuutuksesta: "Lasivakuutus korvaa suoraan ikkunalasiin osuneesta iskusta aiheutuneet vauriot. Lasivakuutuksen omavastuu on 151 € mikäli lasi vaihdetaan. Jos lasi korjataan ei omavastuuta peritä lainkaan."
 
Vs: Kysely tuulilasi vakuutuksista

MakeT sanoi
Nyt kun omasta autosta meni tuulilasi rikki niin olisin mielenkiinnosta kysellyt jäseniltä ja muilta että kuinka monella on omassa autossaan lasivakuutus ja jos on niin missä yhtiössä ja kuinka paljon on omavastuu. ???

Mulla itsellä on Pohjolassa ja omavastuu on 150€

Täytyy sanoa että onnex kerkesin ottamaan vakuutuksen ennen ku lasi meni rikki, Lanceriin se maksaa kumminki 360€ + työt.

Säästi siinä vähän rahaa.
Mulla on if vakuutus,ja vaihdettiin lanceriin uusi niin omavastuu oli 150€ :peukku
 
Vs: Kysely tuulilasi vakuutuksista

Lasiturva löytyy. Nordeassa vakuutukset. Muistaakseni korjaaminen maksutonta ja jos lasi vaihdetaan niin omavastuu oli sitten jotain.. ei nyt ole nuo laput tässä käsillä.
 
Vs: Kysely tuulilasi vakuutuksista

ei ole särkinäiseen lasiin tullut otettua. Ja kaverin kautta saan pilkinttonilta itselleni lasin kuitenkin halvemmalla kuin tuo 150€. Tuleehan siihen tietty asennustyöt päälle.
 
Vs: Kysely tuulilasi vakuutuksista

Mightylizard sanoi
ei ole särkinäiseen lasiin tullut otettua. Ja kaverin kautta saan pilkinttonilta itselleni lasin kuitenkin halvemmalla kuin tuo 150€. Tuleehan siihen tietty asennustyöt päälle.
Joo pilkkitontulta minäkin lasi sain,mutta hinta on kyllä huomattavasti kalliimpi kuin omavastuu!eli taitaa riippua aikalailla autosta. :nykii
 
Vs: Kysely tuulilasi vakuutuksista

vakuutukset IF:issä ja omavastuu jos lasi täytyy vaihtaa niin 150e.
korjaukset ei maksa mitään.
 
Vs: Kysely tuulilasi vakuutuksista

MakeT sanoi
Mulla itsellä on Pohjolassa ja omavastuu on 150€
Kyllä on karua luettavaa..

Onneksi on vanhempi auto ilman hifistelyjä,niin sävy-versiona saa 160€ vaihdettuna.
Eikä muuten ole mitään vakuutuksia..
 
Vs: Kysely tuulilasi vakuutuksista

En ole myöskään katsonut tarpeelliseksi vakuuttaa lasia. Saan hommattua lasin alle omavastuun ja vaihtaminenkin onnistuu itseltä...
 
Vs: Kysely tuulilasi vakuutuksista

Pari kuukautta sitten laitatin Pilkingtonin lasin evoon, 270 eur. Vakuutuksena toimii oma rahapussi.
 
Vs: Kysely tuulilasi vakuutuksista

Kyselkääs sivu- ja takalasien hintoja myös. Itsellä lasivakuutus ollut edellisestä autosta lähtien. 1G Eclipsen takalasi olisi muistaakseni maksanut n.900€.
Joka kiikkuunhan tuon tuulilasin pariin kolmeen sataan saa :)
 
Vs: Kysely tuulilasi vakuutuksista

itse kävin taannoin nordeassa vakuutuksia kilpailuttamassa. nainen tyrkytti tuulilasiturvaa just tolla 150e omavastuulla. sitten sanoin että tolla hinnalla minun galtsuun saa lasin asennettuna, että ei paljon kannata. nainen vähän hiljeni ja tuumaili, että jaa eipä hän tiedä paljon ne lasit yleensäkin maksaa. :peukku joku yhtään hintoja tietämätön voisi autoonsa tollasen vakuutuksen ottaa ja sitten huomaa, että perhana lasi+työt makso vähemmän ku omavastuu :seina

mutta kyllähän se varmaan kannattaa lasiturva ottaa jos on kalliit lasit
 
Vs: Kysely tuulilasi vakuutuksista

Meillä meni Outtiksesta tuulilasi viimevuonna kun siihen tuli kivi ja maksoi muistaakseni 800€ töineen.
Omavastuu on kanssa 150€ IF:ssä
Pilkingtonilta olisi saanut lasin varmaan puoleen hintaan, mutta sain onneksi vakuutusyhtiön maksamaan orkkislasin .
 
Vs: Kysely tuulilasi vakuutuksista

Jep, mullaki tosiaan IF:ssä vakuutus ja siihen täyskaskoon kuuluu myös toi lasivakuutus. Omavastuu 150, korjattaessa ei peritä omavastuuta.
 
Vs: Kysely tuulilasi vakuutuksista

Kaikissa autoissa on mullakin toi lasivakuutus, on niitä sen verran jo vaihdeltu, että on jo säästön puolelle menny.
Tapiolassa on vakuutettu ja 150 omavastuulla...

Nyt en sitä käyttäny Coltiaisen lasin laittoon, kun en kehdannu ruveta valehtelemaan :)


Halvalla saa porukka laseja kun Coltin lasikin maksoi 220€ eikä niiden tarvinnu edes vanhaa irroittaa, enkä ottanu sitä ylälistaakaan mukaan...
 
Vs: Kysely tuulilasi vakuutuksista

Markok sanoi
Pilkingtonilta olisi saanut lasin varmaan puoleen hintaan, mutta sain onneksi vakuutusyhtiön maksamaan orkkislasin .

Varmaan Pilkingtonilta joku kaunis päivä lasin saaki, mutta vielä ei niillä uuteen lanccuun ollut joten siihen tuli sit orkkislasi automaattisesti.

Eikä kyllä vakuutusyhtiössä edes kyselty mitään, sanottiin vaan että ei ku kuntoon vaan. :peukku
 
Vs: Kysely tuulilasi vakuutuksista

Vertailutasoa:
Nissan Sunny wagon '82, tuulilasi töineen 130e. Wagon ja coupe sama lasi, sedan ja van sama lasi, sedaniin olis ollu vielä tuotakin halvempi.
Ei ollu sillon ees tuulilasivakuutuksia kun tuo piti vaihtaa, ja sekin vain kun katsastuksessa merkkasivat ja poliisit tuumas ettei saa kylällä ajella ennen kuin vaihtanut uuteen. Tuli sitten pari viikkoa ajeltua syrjemmällä kunnes uuden lasin asennuspäivä koitti :)

Eli oikeasti, kannattaa ottaa selvää mitä autoon maksaa uusi tuulilasi, ja vasta sitten miettiä kannattaako koko tuulilasivakuutus.
300 euron tuulilasiin mieluusti ottaisin vakuutuksen.
200 euroa, no kannattaako jos vakuutusyhtiö maksaa vain 50e ja itse sen 150e maksat? Itse kyllä keräisin jostain sen 50e lisää kassaan...
Toisaalta jos tuosta ei mitään bonuksia menetä niin onhan se 50e säästö kuitenkin 300mk...
 
Vs: Kysely tuulilasi vakuutuksista

maksaahan se vakuutuskin jotain. Itse olen ajellut autolla 8v ja suunnilleen 250tkm ja yksi kiveniskemä tullut. En tiedä mitä tuulilasi vakuutus maksaa mutta esim kiveniskemän korjaus on noin 30-50€. Joten ei oikeastaan ole mitään kiinnostusta ko. vakuutukseen.
 
Vs: Kysely tuulilasi vakuutuksista

Pohjolasta lasivakuutus mullakin (150e omavastuulla). Pari kertaa jo tullut vaihdeltua lasi, ensimmäinen lasi mitsun orkkis - nyt joku "halpa kopio". Hintaa lasille+vaihdolle koltiaiseen tulee 350e.
 
Takaisin
Ylös Bottom