Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
Tomppaboy sanoiOlisko ehdotuksia mikä mitsubishi kannattas ottaa ensimmäiseks autoks? Vaatimuksina olis, että auton pitäs olla:
-porrasperäinen
-max. 90 hp.
-1500 € tai alle
-käytännöllinen
JA
-hieno ilman tuuning varustusta ;D
Tomppaboy sanoiKiitos
Tomppaboy sanoiOlen ajatellutkin Lanceria, mutta ainahan se on hyvä kysyä muiden mielipidettä ja olen katsellut varaosakauppojakin läpi ja olen huomannut, että Lancerissakaan ei ole kalliit osat.
Pumpkinca sanoiTuohon hintaluokkaan voisi jo saada vi korisen Lancerin eli saman kuin kuvassani. Kone on 1,3litranen ja 12 venttiilinen.. Todella hyvä ajettava ja kestävä tekniikka. Omalla ajettu nyt 276tkm ja 74km päivässä työmatkoja. Talvella lämpenee nopeasti pienen koneen ansiosta. Etkä kuitenkaan jää jalkoihin koska auto on niin kevyt.
DaJackal sanoiMistä tuo tehoraja tulee, ja varsinkin miksi se on noin alhainen? ??? Ymmärrän kyllä että sitä evoa ei ehkä ole fiksua hommata ensimmäiseksi autoksi ihan turvallisuusnäkökannaltakin, mutta johan noin tehoton kippo on turvallisuusriski kun ohituksiin saa varata sen 2km suoran. Lisäksi kehotan käyttämään hieman omaa harkintaa myös auton rakentelun kanssa - kannattaako nyt vaikkapa 1.3-koneisesta lancerista alkaa rakentaa kusilaituhirviötä ja upottaa isohko kasa rahaa siihen, että saa "all show, no go"-laitteen?
Komppaan edellisiä että Lanceriin tai Carismaan kannattanee tuolla budjetilla päätyä, mutta koneeksi valitsisin hieman isomman (1.6 tai 1.8 GDi). Ei niillä tehoilla vielä auto lapasesta lähde sen enempää tai vähempää kuin ykspistekolmosellakaan, mutta meno on mukavampaa.
Ja jos auto on tulossa käyttöpeliksi, niin sitä suuremmalla syyllä kannattaa ainakin aluksi jättää ihmeemmät rakentelut väliin ja keskittyä lähinnä tekniikan huoltamiseen ja sitten niiden itselle tärkeiden osa-alueiden (hifit, vanteet ja renkaat, madallusjouset yms) maltilliseen parantamiseen. Monella kun iskee ensimmäisen auton hankkimisen jälkeen vimma upottaa siihen kaikki rahat ja tehdä siitä joka osa-alueella mielestään täydellinen, mutta viimeistään parin vuoden päästä huomaa haluavansa kuitenkin vaihtaa autoa. Tällöin rahat ovat menneet käytännössä hukkaan - etenkin jos em. modaukset on tehty johonkin laiskaan perusautoon, jota kukaan ei halua korisarjaräpelleltynä ostaa.
Sitten taas kun se unelma-auto on oikeasti löytynyt niin sitten siihen voi hyvällä omallatunnolla upottaa kaikki sekä omat että pankin rahat! ;D
Tomppaboy sanoi-hieno ilman tuuning varustusta ;D
Pumpkinca sanoiOfftopic mutta eikös suomessa ole yksi kappale 1.3 litrasesta tehty evokin ja ihan kilvissä? ;D Mutta joo käy toki koeajamassa joka mallia ja valkkaa paras. Oma lancer jätättää eukon 1.6 litrasen astran vm2000 mennen tullen ja palatessa, että ei sillä nyt ihan 2km suoraa tartte ohittamiseen. :nykii 1,6 litranen carisma ja 1,3 litranen lancer taitavat suorituskyvyltään toisiaan carisman painon vuoksi.
Tomppaboy sanoiTehorajoituksen ajatuksena oli, että auto ei olisi tykki, koska on kiva huomata joku kaunis päivä kun mitsu löytyy lepikosta, mutta kiva kuulla, että 1,6 konekkaan ei ole liian tehokas ensimmäiselle autolle.
Basbarduu sanoiYmmärsin että aloituspostauksesta että tätä autoa ei ole tarkoitus muuttaa tai tuunata mitenkään.
Tomppaboy sanoiTehorajoituksen ajatuksena oli, että auto ei olisi tykki, koska on kiva huomata joku kaunis päivä kun mitsu löytyy lepikosta, mutta kiva kuulla, että 1,6 konekkaan ei ole liian tehokas ensimmäiselle autolle.