Kysyttävää ensimmäisestäautosta!

Tomppaboy

New Member
Liittynyt
4 Kesäkuu 2012
Olisko ehdotuksia mikä mitsubishi kannattas ottaa ensimmäiseks autoks? Vaatimuksina olis, että auton pitäs olla:
-porrasperäinen
-max. 90 hp.
-1500 € tai alle
-käytännöllinen
JA
-hieno ilman tuuning varustusta ;D
 
Vs: Kysyttävää ensimmäisestäautosta!

Tomppaboy sanoi
Olisko ehdotuksia mikä mitsubishi kannattas ottaa ensimmäiseks autoks? Vaatimuksina olis, että auton pitäs olla:
-porrasperäinen
-max. 90 hp.
-1500 € tai alle
-käytännöllinen
JA
-hieno ilman tuuning varustusta ;D

Eiköhän nuo galantit mene tuoho luokkaan ja niitä nettiautossa kumminkin iha kiitettävästi :peukku
 
Vs: Kysyttävää ensimmäisestäautosta!

Mitsulla ei ole noin tehottomia kuin jotkut harvat mallit.

Mutta mahdollisimman uusi ja niin vähän ajettu mitä budjetilla saa. Käytännössä tossa luokassa Carisma tai Lancer.
 
Vs: Kysyttävää ensimmäisestäautosta!

Olen ajatellutkin Lanceria, mutta ainahan se on hyvä kysyä muiden mielipidettä ja olen katsellut varaosakauppojakin läpi ja olen huomannut, että Lancerissakaan ei ole kalliit osat.
 
Vs: Kysyttävää ensimmäisestäautosta!

Tomppaboy sanoi
Olen ajatellutkin Lanceria, mutta ainahan se on hyvä kysyä muiden mielipidettä ja olen katsellut varaosakauppojakin läpi ja olen huomannut, että Lancerissakaan ei ole kalliit osat.

Vanhempiin alkaa jo joidenki pisteosien saatavuus olemaan jo välillä hankalaa,eli koita ettiä mahd. uutta ja yleistä autoa niin osia on ja hinnat vähän pienempiä :peukku
 
Vs: Kysyttävää ensimmäisestäautosta!

Tuohon hintaluokkaan voisi jo saada vi korisen Lancerin eli saman kuin kuvassani. Kone on 1,3litranen ja 12 venttiilinen.. Todella hyvä ajettava ja kestävä tekniikka. Omalla ajettu nyt 276tkm ja 74km päivässä työmatkoja. Talvella lämpenee nopeasti pienen koneen ansiosta. Etkä kuitenkaan jää jalkoihin koska auto on niin kevyt.
 
Vs: Kysyttävää ensimmäisestäautosta!

Pumpkinca sanoi
Tuohon hintaluokkaan voisi jo saada vi korisen Lancerin eli saman kuin kuvassani. Kone on 1,3litranen ja 12 venttiilinen.. Todella hyvä ajettava ja kestävä tekniikka. Omalla ajettu nyt 276tkm ja 74km päivässä työmatkoja. Talvella lämpenee nopeasti pienen koneen ansiosta. Etkä kuitenkaan jää jalkoihin koska auto on niin kevyt.

Siinä äärimmäisen hyvä vaihtoehto!
 
Vs: Kysyttävää ensimmäisestäautosta!

Kiitos! :D Se vois olla kyllä hyvä valinta. Mitä vuosimallia siitä löytyy vielä?
 
Vs: Kysyttävää ensimmäisestäautosta!

1998-2001 saattaa heittää vuodella tuo päättymisvuosi.. Puskurit ja helmat menee suoraan evo nelosesta,konepelti evo 5,6,samoin sisusta.
 
Vs: Kysyttävää ensimmäisestäautosta!

Mistä tuo tehoraja tulee, ja varsinkin miksi se on noin alhainen? ??? Ymmärrän kyllä että sitä evoa ei ehkä ole fiksua hommata ensimmäiseksi autoksi ihan turvallisuusnäkökannaltakin, mutta johan noin tehoton kippo on turvallisuusriski kun ohituksiin saa varata sen 2km suoran. Lisäksi kehotan käyttämään hieman omaa harkintaa myös auton rakentelun kanssa - kannattaako nyt vaikkapa 1.3-koneisesta lancerista alkaa rakentaa kusilaituhirviötä ja upottaa isohko kasa rahaa siihen, että saa "all show, no go"-laitteen?

Komppaan edellisiä että Lanceriin tai Carismaan kannattanee tuolla budjetilla päätyä, mutta koneeksi valitsisin hieman isomman (1.6 tai 1.8 GDi). Ei niillä tehoilla vielä auto lapasesta lähde sen enempää tai vähempää kuin ykspistekolmosellakaan, mutta meno on mukavampaa.

Ja jos auto on tulossa käyttöpeliksi, niin sitä suuremmalla syyllä kannattaa ainakin aluksi jättää ihmeemmät rakentelut väliin ja keskittyä lähinnä tekniikan huoltamiseen ja sitten niiden itselle tärkeiden osa-alueiden (hifit, vanteet ja renkaat, madallusjouset yms) maltilliseen parantamiseen. Monella kun iskee ensimmäisen auton hankkimisen jälkeen vimma upottaa siihen kaikki rahat ja tehdä siitä joka osa-alueella mielestään täydellinen, mutta viimeistään parin vuoden päästä huomaa haluavansa kuitenkin vaihtaa autoa. Tällöin rahat ovat menneet käytännössä hukkaan - etenkin jos em. modaukset on tehty johonkin laiskaan perusautoon, jota kukaan ei halua korisarjaräpelleltynä ostaa.

Sitten taas kun se unelma-auto on oikeasti löytynyt niin sitten siihen voi hyvällä omallatunnolla upottaa kaikki sekä omat että pankin rahat! ;D
 
Vs: Kysyttävää ensimmäisestäautosta!

DaJackal sanoi
Mistä tuo tehoraja tulee, ja varsinkin miksi se on noin alhainen? ??? Ymmärrän kyllä että sitä evoa ei ehkä ole fiksua hommata ensimmäiseksi autoksi ihan turvallisuusnäkökannaltakin, mutta johan noin tehoton kippo on turvallisuusriski kun ohituksiin saa varata sen 2km suoran. Lisäksi kehotan käyttämään hieman omaa harkintaa myös auton rakentelun kanssa - kannattaako nyt vaikkapa 1.3-koneisesta lancerista alkaa rakentaa kusilaituhirviötä ja upottaa isohko kasa rahaa siihen, että saa "all show, no go"-laitteen?

Komppaan edellisiä että Lanceriin tai Carismaan kannattanee tuolla budjetilla päätyä, mutta koneeksi valitsisin hieman isomman (1.6 tai 1.8 GDi). Ei niillä tehoilla vielä auto lapasesta lähde sen enempää tai vähempää kuin ykspistekolmosellakaan, mutta meno on mukavampaa.

Ja jos auto on tulossa käyttöpeliksi, niin sitä suuremmalla syyllä kannattaa ainakin aluksi jättää ihmeemmät rakentelut väliin ja keskittyä lähinnä tekniikan huoltamiseen ja sitten niiden itselle tärkeiden osa-alueiden (hifit, vanteet ja renkaat, madallusjouset yms) maltilliseen parantamiseen. Monella kun iskee ensimmäisen auton hankkimisen jälkeen vimma upottaa siihen kaikki rahat ja tehdä siitä joka osa-alueella mielestään täydellinen, mutta viimeistään parin vuoden päästä huomaa haluavansa kuitenkin vaihtaa autoa. Tällöin rahat ovat menneet käytännössä hukkaan - etenkin jos em. modaukset on tehty johonkin laiskaan perusautoon, jota kukaan ei halua korisarjaräpelleltynä ostaa.

Sitten taas kun se unelma-auto on oikeasti löytynyt niin sitten siihen voi hyvällä omallatunnolla upottaa kaikki sekä omat että pankin rahat! ;D

Ymmärsin että aloituspostauksesta että tätä autoa ei ole tarkoitus muuttaa tai tuunata mitenkään.

Tomppaboy sanoi
-hieno ilman tuuning varustusta ;D
 
Vs: Kysyttävää ensimmäisestäautosta!

Offtopic mutta eikös suomessa ole yksi kappale 1.3 litrasesta tehty evokin ja ihan kilvissä? ;D Mutta joo käy toki koeajamassa joka mallia ja valkkaa paras. Oma lancer jätättää eukon 1.6 litrasen astran vm2000 mennen tullen ja palatessa, että ei sillä nyt ihan 2km suoraa tartte ohittamiseen. :nykii 1,6 litranen carisma ja 1,3 litranen lancer taitavat suorituskyvyltään toisiaan carisman painon vuoksi.
 
Vs: Kysyttävää ensimmäisestäautosta!

Tehorajoituksen ajatuksena oli, että auto ei olisi tykki, koska on kiva huomata joku kaunis päivä kun mitsu löytyy lepikosta, mutta kiva kuulla, että 1,6 konekkaan ei ole liian tehokas ensimmäiselle autolle. :)
 
Vs: Kysyttävää ensimmäisestäautosta!

Pumpkinca sanoi
Offtopic mutta eikös suomessa ole yksi kappale 1.3 litrasesta tehty evokin ja ihan kilvissä? ;D Mutta joo käy toki koeajamassa joka mallia ja valkkaa paras. Oma lancer jätättää eukon 1.6 litrasen astran vm2000 mennen tullen ja palatessa, että ei sillä nyt ihan 2km suoraa tartte ohittamiseen. :nykii 1,6 litranen carisma ja 1,3 litranen lancer taitavat suorituskyvyltään toisiaan carisman painon vuoksi.

Myönnän että 1.3-koneinenkin VOI olla pirteä. Siitä huolimatta tuon 1.6 Carisman etuna 1.3 Lanceriin verraten on parempi alavääntö ja turvallisuus kolaritilanteessa (se paino ei ole siellä turhaan). :) Ja kilpiinhän saa jopa Suomessa monenlaisia vehkeitä, mutta kuka kehtaa tehdä ja onko se kannattavaa...

Tomppaboy sanoi
Tehorajoituksen ajatuksena oli, että auto ei olisi tykki, koska on kiva huomata joku kaunis päivä kun mitsu löytyy lepikosta, mutta kiva kuulla, että 1,6 konekkaan ei ole liian tehokas ensimmäiselle autolle. :)

Väitän että etuvetoista autoa et saa helpolla lepikkoon liian tehon takia. Takavetoisten kanssa onkin sitten eri juttu, ne voivat jo talvella yllättääkin kokemattoman (joskus jopa kokeneemman) kuskin, mutta ei näillä etuvetomitsuilla ole hätää. :) Koneen tilavuutta tai tehoja ei siis tarvitse pitää tuossa mielessä rajoitteena turvallisuuden takia - paitsi toki jos tietää olevansa sellainen reikäpää että jos auto kulkee 200km/h niin sitten sitä vauhtia pitää myös ajella koko ajan, mutta siinä tapauksessa kannattaa pysyä kokonaan pois liikenteestä. Valitse siis ihan huoletta mikä tahansa turboton etuvetomalli (1.3-2.0). Ja käy aina koeajolla, siinähän sitä näkee millä tavalla auto vetää ja pääseekö sillä tarpeen tullen ohi.

Tehoista vielä sen verran, että edes nuo esim. V6-koneiset Galantit eivät mielestäni ole liian ripeitä ensiautoiksi, mutta huoltojen kannalta parempi aloittaa noista neloskoneista. JOS sattuu tulemaan huollettavaa niin osat ovat halvempia ja huollot helpompi tehdä itse ja opetella. Niin ja toki se polttoaineenkulutus on niillä suurempi.

Basbarduu sanoi
Ymmärsin että aloituspostauksesta että tätä autoa ei ole tarkoitus muuttaa tai tuunata mitenkään.

Mutta tuolta saman aloittajan toisesta topicista kykeni päättelemään päinvastaista, joten päätin avautua tässä kohtaa ennen kuin on liian myöhäistä. ;D
 
Vs: Kysyttävää ensimmäisestäautosta!

Tomppaboy sanoi
Tehorajoituksen ajatuksena oli, että auto ei olisi tykki, koska on kiva huomata joku kaunis päivä kun mitsu löytyy lepikosta, mutta kiva kuulla, että 1,6 konekkaan ei ole liian tehokas ensimmäiselle autolle. :)

Enemmän se siitä kuskista on kiinni kuin autosta, frendi sai mutkapätkällä ajettua 1.4-civiccinsä katolleen ojaan ja siinä oli just toi 90 heppaa :)

Tarpeeks masentavan vehkeen toki jos laittaa ensiautoksi ni ei hirveesti tee mieli hurjastella. Mulla oli sellanen vissiin 40-heppanen ällöruma Ford Ka ilman mitään varusteita ja hyvin maltto aina pysyä nopeusrajoituksessa :D
 
Vs: Kysyttävää ensimmäisestäautosta!

Itsellä oli -96 1.6 Lanceri vuoden ajan käyttöautona ja siinä oli hintaansa nähden kaikki tarvittavat varusteet, riittävän pirteä tekniikka ja kertaakaan se ei tuottanut pettymystä, toisin kuin meikäläisen muut Lancerit; GTi, Evo I ja Evo IV mallit :D

Tosin jos nyt lähtisin ostamaan aloituspostauksen mukaista autoa niin päätyisin Carismaan :)
 
Takaisin
Ylös Bottom