Kytkettävälukko pajero gen-2 -91

SPTV

New Member
Liittynyt
30 Lokakuu 2011
Mystisesti lakkasi taka-akselin lukko pelaamasta. Ei taida edes kompura hörähtää tulille.

Yritin etsiä kompuran sulaketta, mutta en sitä löytännyt.

Akselin päälle menee johtoja ja ne ilmeisesti liittyvät myös lukkoon?

Missähän sijaitsee sulake?

Paineventtiili joka käskee kompuran tekemään ilmaa?

Mangeettiventtiili joka laskee ilman lukolle?

Noilla tiedoilla pääsisi jo vähän eteenpäin.
Ja jos tulee mieleen muita kohteita niin otan apuja mielelläni vastaan.
 
Vs: Kytkettävälukko pajero gen-2 -91

SPTV sanoi
Mystisesti lakkasi taka-akselin lukko pelaamasta. Ei taida edes kompura hörähtää tulille.

Yritin etsiä kompuran sulaketta, mutta en sitä löytännyt.

Akselin päälle menee johtoja ja ne ilmeisesti liittyvät myös lukkoon?

Missähän sijaitsee sulake?

Paineventtiili joka käskee kompuran tekemään ilmaa?

Mangeettiventtiili joka laskee ilman lukolle?

Noilla tiedoilla pääsisi jo vähän eteenpäin.
Ja jos tulee mieleen muita kohteita niin otan apuja mielelläni vastaan.
Akselin päälle menevät johdot on lukon merkkivalon kytkimelle. Kompuran sulakkeesta en tiedä mistä löytyy. Paine ja magneettiventtiilit yleensä kompuran kylessä kiinni tällasissa järjestelmissä. Sen verran pätkässä vilkassu tuonne kompuran suuntaan että perään menevä ilmaletku menee kompuralle, eli se magneettiventtiili nyt ainaki luulis olevan kompurassa. Lukon kytkin ohjaa todennäkösesti relettä (en tiedä missä) mikä antaa akusta sähköä kompuralle. Kompura käy niin kauan että paine riittää pitämään lukon päällä ja kompurassa oleva painekello pysäyttää sen jälkeen kompuran. Jos vuotoja niin kompura käy aina kun paine putkistossa laskee liikaa. Lukko lienee jousipalautteinen koska perään menee vain yksi letku. Joten kun putkessa on paine on lukko päällä ja kun paine vapautetaan avautuu lukko automaattisesti. Näistä ei varmaan mitään apuja ongelmaan, mutta johtosarjojen tutkimiseen vois olla vähän vihiä, että mitä kaikkia johtoja tarvitaan ja mistä ne vois kiertää ehkä. ???
 
Vs: Kytkettävälukko pajero gen-2 -91

Varoke 18 onpi kompuran varoke ja kompura sekä ohjausyksikkö löytyy takapenkin alta ainakin pitkässä Pajerossa.
 
Vs: Kytkettävälukko pajero gen-2 -91

nelikko pitää ainaki mulla olla kytkettynä hitaalle keskilukkokytkettynä... Toimiiko merkki valot?
 
Vs: Kytkettävälukko pajero gen-2 -91

Jahvetti sanoi
nelikko pitää ainaki mulla olla kytkettynä hitaalle keskilukkokytkettynä... Toimiiko merkki valot?

Valot pelaa. Hidas nelikko tarvii minullakin olla kytkettynä ,että lukko kytkeytyy.

Valo vain vilkkuu,lukko ei kytkeydy ja kompura ei herää.
 
Vs: Kytkettävälukko pajero gen-2 -91

Kato se varoke 18 jos ehyt niin mittaa kompuran 2-napaiselta liittimeltä tuleeko sinne jännite.
 
Vs: Kytkettävälukko pajero gen-2 -91

SPTV sanoi
Valot pelaa. Hidas nelikko tarvii minullakin olla kytkettynä ,että lukko kytkeytyy.

Valo vain vilkkuu,lukko ei kytkeydy ja kompura ei herää.
voiko tuo 91 olla sen kummempi ku 92 ? onko sulla jatkuva vai osa-aika loota ? osa-aikasessa ei mun mielestä oo mitään virkaa koko keskilukon anturilla,mut en mene väittämään etteikö semmosta siinäki vois olla.mulla ainaki saa jatkuvavetosessa takalukon kytkettyä molemmilla nopeuksilla.
jos valo vilkkuu,tarkottaa se että keskilukko ei ole kytkeytyneenä,jolloin ei takalukkoakaan saa kytkettyä.kylmillä öljyillä toiminta tahtoo olla hitaanpuoleista,ei kannata luulla että se samantien kytkeytys.
 
Vs: Kytkettävälukko pajero gen-2 -91

galantisti sanoi
voiko tuo 91 olla sen kummempi ku 92 ? onko sulla jatkuva vai osa-aika loota ? osa-aikasessa ei mun mielestä oo mitään virkaa koko keskilukon anturilla,mut en mene väittämään etteikö semmosta siinäki vois olla.mulla ainaki saa jatkuvavetosessa takalukon kytkettyä molemmilla nopeuksilla.
jos valo vilkkuu,tarkottaa se että keskilukko ei ole kytkeytyneenä,jolloin ei takalukkoakaan saa kytkettyä.kylmillä öljyillä toiminta tahtoo olla hitaanpuoleista,ei kannata luulla että se samantien kytkeytys.

Voipi olla että menee nopeallakin nelivedolla päälle. Mettässä ryömiessä sitä tulee vain käytettyä niin en osaa sanoa.

Keskilukko kyllä kytkeytyy, takalukko ei. Eikä se pysty kytkeytymäänkään kun ei se saa ilmaa.
 
Vs: Kytkettävälukko pajero gen-2 -91

SPTV sanoi
Voipi olla että menee nopeallakin nelivedolla päälle. Mettässä ryömiessä sitä tulee vain käytettyä niin en osaa sanoa.

Keskilukko kyllä kytkeytyy, takalukko ei. Eikä se pysty kytkeytymäänkään kun ei se saa ilmaa.
jos merkkivalovalo vilkkuu,niin se tarkottaa että ainakaan kytkimen mukaan ei ole kytkeytynyt,kiinniolevan merkkivalo on jatkuva valo.ohjekirjan mukaaan,takalukko voidaan kytkeä,vasta kun keskilukko on kiinni.
ja se ohjainpoksi vilkuttaa valoa,ja poksin kautta kulkee virta kompuralle.ehkä vika onkin siinä lootan kytkimessä ?
keskilukon kytkimen johto maihin,ja huomaa oliko vaikutusta.
sähöt tuossa http://home.netvigator.com/~johnherbert/img/wiringdiagram.jpg
 
Vs: Kytkettävälukko pajero gen-2 -91

itselläni sama ongelma -92 pätkä. mutta minulla kyllä kuuluu kompuran hurina ja vapauttava naksahdus sitte pois kytkettäessä. mutta lukon merkkivalo jää vain vilkkumaan.
 
Takaisin
Ylös Bottom