Kytkin petti Colt -91

kalee

New Member
Liittynyt
5 Lokakuu 2008
Terveppä taas!

Semmonen ongelma tällä kertaa, että levis Coltista kytkin. Tuli liikennevaloista lähdettäessä kytkinnesteet pihalle, eikä siis ota ollenkaan kiinni (auto ei liiku vaikka vaihde päällä&kytkin ylhäällä). Epäilisin, että työsylinteri luovutti (siis nesteet tuli sieltä edestä, about syylarin alta). Minkälainen homma tuon vaihto on/tarviiko autoa nostaa, että saa vaihdettua? Kattelin että olis motonetissä työsylinteri 34€, onko tietoa että sisältääkö kaiken tarpeellisen, vai tarvinko muuta? Olis vielä sen verran kohtuullinen hinta, että kannattaa korjata.. Ja auto on siis Colt '91 1,5GLi.

Perskeles, just viime vuonna levis pääsylinteri, ja nyt sit vissiin työsylinteri. Ei taida pakkanen tehdä hyvää noille ::)

EDIT: Nyt toisenlaista häikkää, lukekaa viides viesti, jossa asia tarkemmin selitetty!
 
Vs: Kytkin petti Colt -91

Työsylinterin saa vaihdettua aika helposti. Oikeastaan muuta ei nesteen lisäksi tarvitse JOS saa putki/letkuliitoksen ehjänä auki. Siihen kannattaa varautua.

Noiden sylinterien leviämiseen on lähestulkoon suoraan syynä se, että kytkinnesteitä ei normaalisti kukaan jaksa vaihtaa. Kyseinen neste imee ilmasta kosteutta itseensä niin, että muutaman vuoden kuluttua se on lähes vettä. Ja kaikkihan tietävät mitä vesi tekee rautaosille..
 
Vs: Kytkin petti Colt -91

kyllä sieltä muutakin menny kun pelkkä sylkky,jos ei kerran liiku vaihde päällä auton käydessä.

1 silmään ja sen jälkeen starttia pyörittämällä pitää auton liikkua mikäli kytkin pitää(pitäisi pitää jos vaan työsylkky päästi nesteet) työsylinterihän vaan irrottaa kytkinpoljinta painaessa vedon,ja mikäli ei pelaa niin veto pysyy,mahdollisuus tietysti on että menny jotenkin nilkkiin se käyttötanko samalla kun tuli nesteet.
 
Vs: Kytkin petti Colt -91

mikko412 sanoi
kyllä sieltä muutakin menny kun pelkkä sylkky,jos ei kerran liiku vaihde päällä auton käydessä.

1 silmään ja sen jälkeen starttia pyörittämällä pitää auton liikkua mikäli kytkin pitää(pitäisi pitää jos vaan työsylkky päästi nesteet) työsylinterihän vaan irrottaa kytkinpoljinta painaessa vedon,ja mikäli ei pelaa niin veto pysyy,mahdollisuus tietysti on että menny jotenkin nilkkiin se käyttötanko samalla kun tuli nesteet.

Tuota samaa itsekin mietin, että eikös kytkimen pitäisi tuossa tapauksessa jäädä "kiinni", eli ettei irrottais ollenkaan? Onko mitään muita arvailuja tapahtuneesta? Nyt sunnuntaina varmaan pääsee enempi tutkimaan tuota, niin tietäisi hiukan mitä ettiä, jos ei sylinterin vaihdon jälkeen toimi..

Ja tosiaa, onko tuossa motonetin paketissa kaikki tarpeellinen, vai tarviiko jotain muuta (jarrunesteen lisäksi) ostaa? Onko noissa yleensä myös työsylinterin mäntä mukana, jos sekin on levinnyt?
 
Vs: Kytkin petti Colt -91

kyllä siinä sylkyssä kaikki mukana, käyttötanko tosin ei taida olla? koskaan en ole uutta ostanu niin en tiedä varmasti,mutta onhan jarrusylkyissäkin männät mukana.
 
Vs: Kytkin petti Colt -91

Hei vaan taas asian tiimoilta!

Eli tuossa joulukuulla Coltista meni tuo kyktkimen työsylinteri, ja kun sain sen nyt ~kuukausi sitten vaihdettua (kokonaan uusi työsylkky motonetistä), toimi auto ihan ok. Nyt kuitenkin eilen kun olin lähdössä aamulla liikenteeseen, huomasin kytkimen olevan hieman jäykähkö (pakkasta -18, joten ei ihmekään). Kun sitten piti kiihdyttää maantienopeuteen, huomasin kytkimen hieman luistavan. Ajelin kotiin ja huomasin kytkimen pitävän yhä huonommin joka kerta kun sitä joutui painamaan. Oli siinä kiva sitten vaihdella välikaasulla vaihteita ja välttää pysähtymisiä ;D

Eli mikäköhän tuossa mahtaa olla kun noin tekee? ilmaa systeemissä? tuskin kytkinlevytkään noin "silmissä" loppuun kuluu? :eek: Prkl, alkaa mennä hermo näiden ainaisten kytkinprobleemien kanssa..

Mutta onneksi mitsufoorumi on täynnä asiantuntevaa porukkaa, joten avatkaapa sanainen arkkunne, kiitos!
 
Vs: Kytkin petti Colt -91

kalee sanoi
Ajelin kotiin ja huomasin kytkimen pitävän yhä huonommin joka kerta kun sitä joutui painamaan.
Veikkaa että kytkin jää "kantamaan".
Työsylinterissä joku juttu (jäätä?) joka ei päästä kytkintä liikkumaan ???
 
Vs: Kytkin petti Colt -91

Puuhis sanoi
Veikkaa että kytkin jää "kantamaan".
Työsylinterissä joku juttu (jäätä?) joka ei päästä kytkintä liikkumaan ???

Vois olla ihan järkeenkäypää, kun nyt vasta kunnon pakkasilla alkanut temppuilemaan, tarvii koittaa, jos veis johonkin parkkihalliin päiväksi sulamaan.. Ellei sitte jotain muuta ilmene.
 
Vs: Kytkin petti Colt -91

Jeps, elikä auto pelaa taas :) Annoin parkkihallissa lämmetä päivän verran. Aluksi ei tuntunut pitävän ollenkaan, mutta kun ilmasin tuon pääsylinterin, niin alkoi pitämään. Yhtään kuplia/muuta ilmaan viittaavaa ei kyllä näkynyt, tiedä sitten mikä tuossakin vialla oli.. ::)

Toivottavasti jatkossa pelittää! Hyvät jatkot mitsuklubilaisille!
 
Vs: Kytkin petti Colt -91

Oliskos kytkinnesteessä jo senverran kosteutta että vetää jäähän pakkasilla. Jarrunestehän vetää kosteutta itseensä kuin pesusieni.
 
Vs: Kytkin petti Colt -91

GSR sanoi
Oliskos kytkinnesteessä jo senverran kosteutta että vetää jäähän pakkasilla. Jarrunestehän vetää kosteutta itseensä kuin pesusieni.
Voi hyvin ollakin, vaikkei kyllä hirveen vanhat nesteet oo kyseessä. Kait se jostain pääsee sen verran ilman kosteutta nappaamaan, et veti vaan jäihin. Nyt on onneks pelannu ihan jees :driver
 
Takaisin
Ylös Bottom