Lämmitettävä lasipesuneste säiliö

TeamEetu

2.5 v6
Liittynyt
6 Syyskuu 2006
Sijainti
kangasala
Onko kukaan rakentanut tälläistä mersuista tuttua lämmitintä.
Olen pähkäillyt miten saan pesurin säiliöön vesikiertoisen lämpöelementin ilman että rikkoo koko säiliöö.

Kuumavettä vois ottaa ohjaamonkennosta palaavasta letkusta jatkuvalla kierrolla tai haarotta sen ja ajaa läpötilaohjatulla vesipumpulla sinne lämpöä.

Halvin tapa olis tietysti on hakea jostain halpamarketista sitä metanolia sisältävää pesu tököttiä mikä ei jäädy koskaan.
Silloin ei tarvitse tehdä tämmösiä systeemeitä mutta ei ole tekemisen iloa.
 
Vs: Lämmitettävä lasipesuneste säiliö

Miksi?

Lämmitettävät suuttimet kyllä ymmärrän,mutta en säiliötä.

Itsellä ei ole koskaan ollut talvisin ongelmia,kun käytän Lasolin 50/50% sekotusta.

Eihän nuo markettien "-20"-litkut olekkaan mitään pakkasaineita,sama pätee tähän kuin mihinkä muuhunki,halvalla ei saa hyvää..
 
Vs: Lämmitettävä lasipesuneste säiliö

Ei ole minullakaan ollut ongelmia pesuaineen jäätymisen kanssa talvella. Syksyllä juuri kun ekat pakkaset tulee ja seos ei ole riittävän pakkasen kestävää, niin sillon voisi olla hyötyä tästä.
 
Vs: Lämmitettävä lasipesuneste säiliö

Joopa joo, mitä jos laittais sitä pakkasenkestävää ainetta jo vaikka elokuussa niin ei yllätä :)
 
Vs: Lämmitettävä lasipesuneste säiliö

miikka sanoi
Joopa joo, mitä jos laittais sitä pakkasenkestävää ainetta jo vaikka elokuussa niin ei yllätä :)
Niinpä..

Kesäsinkin käytän Lasol/vesi 20/80%,lähteepi jaskakalvo/hyttyset paljon helpommin,eikä tule yllätyksiä syksysin/keväisinkään.
 
Vs: Lämmitettävä lasipesuneste säiliö

Niimpä niin, mullakin on ympärivuoden tosi raakat seokset säiliössä eikä pelkoa että jäätyisi.
Jos haluaa, niin voihan sen säiliön siirtää konetilassa lämpösempääkin paikkaan että pysyy sulana vaikka olis pelkkää vettä.
 
Vs: Lämmitettävä lasipesuneste säiliö

moder sanoi
Jos haluaa, niin voihan sen säiliön siirtää konetilassa lämpösempääkin paikkaan että pysyy sulana vaikka olis pelkkää vettä.

Entä sillon kun auto ei oo käynnissä? ???
 
Vs: Lämmitettävä lasipesuneste säiliö

No mulla ei ole vielä ollu koskaan ongelmaa vedensaannista säiliöstä ulos, kun sitä tarttee ja pakkaskestävyys pissapojassa on ollu siinä -10 - (-20) asteen tietämissä ympärivuoden. Ongelma on tullu sitten siinä, että kun se vesi pakkasella leviää tuulilasille, niin sitten tahtoo alkaa jähmettymään ja varsinkin seuraavalla suihkutuskerralla, kun edellisen suihkutuskerran vesi on jäätynyt sulkiin, niin tuloksena on vain ravan leviäminen tuulilasiin. Tähän ei taida tuoda helpotusta kuin lämmitettävät pyyhkijänsulat. Ja tässä se suurin syy miksi minulla vituttaa tuo helvetin teiden suolaus vielä 7 asteen pakkasessakin :mad:
 
Vs: Lämmitettävä lasipesuneste säiliö

MitsuMi sanoi
No mulla ei ole vielä ollu koskaan ongelmaa vedensaannista säiliöstä ulos, kun sitä tarttee ja pakkaskestävyys pissapojassa on ollu siinä -10 - (-20) asteen tietämissä ympärivuoden. Ongelma on tullu sitten siinä, että kun se vesi pakkasella leviää tuulilasille, niin sitten tahtoo alkaa jähmettymään ja varsinkin seuraavalla suihkutuskerralla, kun edellisen suihkutuskerran vesi on jäätynyt sulkiin, niin tuloksena on vain ravan leviäminen tuulilasiin. Tähän ei taida tuoda helpotusta kuin lämmitettävät pyyhkijänsulat. Ja tässä se suurin syy miksi minulla vituttaa tuo helvetin teiden suolaus vielä 7 asteen pakkasessakin :mad:

Juurikin näin. Raakaa ainetta vaan jos ei muuta auta. Suolaus :seina
 
Vs: Lämmitettävä lasipesuneste säiliö

Oon ite käyttäny tota honkkarin -54 yleensä raakana eikä oo viel tullu rajoja... kovimmat käyttö lämpötilat ollu jotain -15 vasta joten saattaa -20 olla jo toivotonta...
Aina on olemassa tuo pommi varma lasoli...
 
Vs: Lämmitettävä lasipesuneste säiliö

Nykyisin käytän noita -20 halpahallilitkuja ympäri vuoden. Ihan hyvin toimii ja jaksaa sulattaa huurteetkin lasista pikkupakkasilla kun ei jaksa skrapata. Jos on kovemmat pakkaset niin sitten vielä -40 sekaan. Jos on enemmän kuin -20 pakkasta niin eipä sitä pissapoikaakaan yleensä silloin tarvi.

Ennen tuli laitettua kesäksi laimeampaa, mutta kyllästyin siihen että pissapoika oli sitten aina jäässä syksyllä. Senhän pystyisi ennalta ehkäisemään sillä että laittaa syksyllä jäykempää (-40) sekaan, mutta eihän sitä koskaan muista tehdä ajoissa. Eli helpompi käyttää vaan -20 ympäri vuoden, eikä sitä kesällä edes paljoa kulu jos sulat on kunnolliset.

PS. Niin ja vielä itse asiaan liittyen, niin en näe vaivan arvoisena tota säiliön lämmittämistä. Sitten pitäis olla myös lämmitettävät suuttimet, ja siltikin voi olla vielä letkut jäässä. Ja sitten seuraava mihin se vesi jäätyy on kylmä tuulilasi. Eihän siitä lämmittämisestä haittaakaan ole, mutta käyttäisin kyllä silti pakkasenkestävää nestettä.
 
Vs: Lämmitettävä lasipesuneste säiliö

Ei oo yleensä litkut jäätyny, mutta suuttimet kyllä. Ja aina ihan vahingossa kun harjaa lumia pois auton päältä, tulee tukittua suuttimet...
Siitäkin yleensä selviää kun laittaa autoon nuppineulan jota sytkällä lämmittää ja sitten sulattaa suuttimen päästä jään pois.
 
Vs: Lämmitettävä lasipesuneste säiliö

Joopa joo.Vaikka sitten lämmittäisitkin säiliön,ei siitä olis karvanvertaa hyötyä.Vesi meinaan jäätyis sitten letkuissa,ennen suuttimia.Jos haluat suuttimista tulevan lämmintä vettä,kierräppä pakosarjan ympäri pari kierrosta ohutta kupariputkea.Siitä sitten pesurin vesi läpi.Ekat tipathan ei siinäkään vielä sitten ole lämmintä,mutta kohta tulee,kun vaan suihkutat ja huonolla säkää lasi halki.Että se sitten tollasista virityksistä.
 
Vs: Lämmitettävä lasipesuneste säiliö

moder sanoi
Silloin harvemmin käytetään pissapoikaa ;)

Tarkoitus oli lähinnä sanoa sitä, että kyllähän säiliö jäätyy joka tapauksessa auton ollessa parkissa. Jäätymisestä sitten halkeilee pissapojan pumppu, eikä se muutaman litran säiliön sulattaminenkaan mitään maailman nopeinta hommaa ole. Plus kaikki muut tässä ketjussa mainitut haittapuolet. Hyviä puolia ei taida sitten jäädäkään :)
 
Takaisin
Ylös Bottom