L-200 runkonumero ja kone

jukkuk

New Member
Liittynyt
10 Joulukuu 2007
eli tälläinen ongelma. hiekkapuhalsin l 200sen (88) rungon, maalasin, ja massasin ja nyt aloin katselemaan runkonumeroa jota ei löytynyt mistään. siispä: saako runkonumeron meistata samaan paikkaan jossa olikin ilman eri tarkastusta katsastuskonttorilta? kuinka tarkkaan on oltava samassa kohdassa kuin vanha? kuinka suurella meistilä se täytyy olla?


ja sitten.
sopiiko pajeron (88) turbo riäseli l 200seen heittämällä?
sopiiko l200sen perus pakoputki?
 
Vs: L-200 runkonumero ja kone

Jos saat sen numeron tehtyä niin hyvin, että ei korjausta erota, niin saahan sen sillon tehä :) Ite dremerillä syvennin aikoinaan. En tiiä, että paljonko se uuden merkkauksen hyväksyminen konttorilla maksaa, monastihan se lyödään sinne eturenkaan kohille uudelleen...siellä se säilyy hyvin. Ja kirjainten korkeus on muistaakseni 7mm vähintään.

Passaa Pajeron kone suoraan, mutta pakoputki ei.
 
Vs: L-200 runkonumero ja kone

-90 ällässä runkonumero meistattu oikealle puolen takarenkaan taakse. Viimeksi katsastuksessa suosittelivat uudestaan meistaamista kun oli kulunut, samaan paikkaan vaan käskivät lyödä. :)
 
Vs: L-200 runkonumero ja kone

en tiedä miten pitkässä pajessa on mutta pätkästä otetussa koneessa on ainaki erilaine öljypohja kuin l200:ssa. eli sen joudut ottamaan vanhasta (l-200:sen) koneesta ja tehdä öljytikulle uusipaikka. mutta senkin saa siitä vanhasta koneesta
 
Vs: L-200 runkonumero ja kone

Pitää olla oikealla puolella ja helposti luettavissa.. mitä sitten tarkoittaakaan.. Mulla tuli se siihen etuoven kohdille korin kiinnityskorvakon taakse. kyllä sen sieltä voi lukea ku menee kontilleen vaan auton viereen. Varmistusmerkithän pitää olla numeron päissä, eli jos oot sen numeron hävittäny niin kyllä joudut konttorilta hakemaan uudet varmennukset siihen. Saattavat myös vaatia jotain todistuksia maahantuojalta siittä numerosta, koska vanha (ja varmennettu) ei ole enää luettavissa. Mulle katsastusetä anto 6mm meistit lainaan ja käski niillä meistää sen numeron, eli kyllä se varmaan 6mm riittää, vaikka olen kyllä jostain omasta mielestäni lukenu kans tuon 7mm. Sekin selviää konttorilta kysymällä. Hyvällä tuurilla säästyt noilta maahantuojan lapuilta sillä alumiinilätkällä joka on niitattuna johonki konehuoneeseen ja josta käy myös numero ilmi. Toki niitattu lätkä helppo vaihtaa, tai sitte koko kori ;D

En ole vielä käyny konttorilla näyttämässä tuota uutta numeroa, mutta rekisteröinnin yhteydessähän siittäkin lisämaininta tulee näppärästi otteeseen (jos niihin uusiin otteisiin nyt tulee yleensäkkään mitään enää), mutta muutoskatsastushan siittä saattaa seurata ainakin jos siirrät numeroa toiseen paikkaan. Käsittääkseni silloin tulee maininta otteeseen siittä.

Suosittelen käyntiä konttorilla. Ne pojat ossaa kertoa et mitä vaativat ;D
 
Vs: L-200 runkonumero ja kone

Meikäläistä katsuri neuvo meistään uuden numeron vanhan yläpuolelle (oikealle puolelle takarenkaan päälle), mutta eipä katsastuksessa tullut mitään merkintää uudesta numerosta eikä edes varmistusmerkkejä vaikka aiheesta mainitsin katsurille. Neuvo vaan vetään maalia päälle jos meinaa ruostua pois. Onneks on katsurin kirjoittama lappu, jossa runkonumero ja rekisterinumero. Lapun sain kun kävin kyselemässä, mitä vaaditaan uudelta meistaukselta.
 
Takaisin
Ylös Bottom