L-300 / L-200 / Pajero voimansiirron osat.

l-300van

New Member
Liittynyt
26 Helmikuu 2007
Mitenhän on, sopiiko jonku mallin Pajerosta tai L-200:sesta voimansiirron osat, erityisesti etuperä,
4WD L-300:seen suoraan tai soveltamalla? Ja onko moiset ehjät osat kuinka kiven alla? Tai löytyykö jostain osia hajonneeseen etuperään?
 
Vs: L-300 ja Pajero voimansiirto?

Eikö kellään oo kokemusta tai tietoa moisesta? Ois kiva tietää, että saako osia ennen ku mahdollisesti ostaa vammaisen auton..
 
Vs: L-300 / L-200 / Pajero voimansiirron osat.

Ilmeisesti tarkoitat Delicaa.. Kyllä piäis sopia etuperän. Välitystä vain on kahta versiota. toinen (4.625) harvinaisempi kuin toinen (4.875)
 
Vs: L-300 / L-200 / Pajero voimansiirron osat.

No niin. Nyt sitä ollaan 4-wd L-300 umpipakun "onnellinen" uusi omistaja.. Minkähän ikäisestä pajerosta/l-200 sitä etuperää kannattais alkaa kattomaan? Tää mun auto on -97, mutta ei kai oo ollu uusinta tekniikkaa uutenakaan. Vetokoukku pitäis kanssa löytää, se kai olis delicasta sopiva. Ja tietysti isommat pyörät...
 
Vs: L-300 / L-200 / Pajero voimansiirron osat.

Katoppa ensin välitys siittä. Totta tuon ikäisessäkin on vielä se lätkä jossain niitattuna, mistä näkyy moottorin ja vaihteiston tyyppi ja välitys yms..

Pajeroa on kahdella erikokoisella perällä ja ainakin kolmella eri välityksellä vuosimallista ja moottorista riippuen. Vanhemmat ällät ja Delicat on samalla etuperällä ku vanhempi pajero, mutta tuo onkin jo aikas paljon uudempi.

Onko ton ikäinen L-300 vielä pystykeulalla vai joko siinä on samantyyppinen nokka ku kahdessa uusimmassa hiacen korimallissa??
 
Vs: L-300 / L-200 / Pajero voimansiirron osat.

Engine=4D56, Ext=W09B, Trans=V5M21 ja Axle=4875. Eli välitys on kai 4.875. Mikä toi Ext on? Autohan on sitä tyylikästä -80 luvun disainia, lättäkeula ja kulmikas kaappi. Vissiin vielä 2000 vuoden malliki on ihan samannäköinen.
 
Vs: L-300 / L-200 / Pajero voimansiirron osat.

Elikkäs ainaki -89 ja -90 mallisissa td-ic pajeroissa näyttäis olevan sama välitys, niistäkö mahtais sopia?
 
Vs: L-300 / L-200 / Pajero voimansiirron osat.

4.875 on 1.Gen pitkissä ja aivan ensimmäisissä pätkissä. Näin ainakin yleisesti, joitain poikkeuksia saattaa olla. Tutkin asiaa kerran kun hain sitä toista välitystä.

Vielä pitäis tuo fyysinen koko ratkaista. Jossain täällähän oli juttua pajerosta ja ARB:n lukoista, ja siinä oli juttua samalla noista erikokoisista etuperistä.
 
Vs: L-300 / L-200 / Pajero voimansiirron osat.

Nyt on käyty makoilemassa sekä l-300:n että -90 pitkän tdi pajeron alla. Se on ainakin selvä,että koko mötikkä ei sovi noin vain. Kiinnikkeet on eri paikoissa ainakin, pajerosta ei oikein päässy mittaamaan eikä sitä kovin hyvin nähnytkään sieltä, joten muuten en tiedä koosta. L:llän perässä on tarra jossa lukee F-8 ja 4.875 plus jotain jaappaaniaksi.. Jos ei tollasta löydy, niin saakohan noihin osia tai yleensäkään korjattua? Ja jos, niin mistä/missä?
 
Vs: L-300 / L-200 / Pajero voimansiirron osat.

Siis tarkoitatko että ne korvakot, mistä tulee kumien avulla runkoon kiinni on erilaiset? Ne on kuites irtipultattavissa siittä banjosta. Oliko Delican etubanjo kiinnikkeitä lukuunottamatta samnalainen?
 
Takaisin
Ylös Bottom