L200 02-06 ahtopaineet

L200Mitsu

New Member
Liittynyt
24 Lokakuu 2009
Tiedoksi kaikille joilla on ollut ahtopaineongelmia tai ihmetystä mitkä on ahtopaineet VGT turbollisessa L200 Mitsussa, eli käsittääkseni vuosimalleissa 2002-2006. Tehtaan ohjearvot ovat että alle 200kpa eli 2bar pitäisi ahtojen olla ja säädetään merkkihuollossa jos säädön tarvetta välille 180-190kpa eli 1,8 - 1,9 bar. Näin siis kertoo merkkihuollon ohjekirja ts workshopmanual.
 
Vs: L200 02-06 ahtopaineet

:eek:fftopic

miten voi olla noin kovat ahtopaineet ja noin vähän tehoa :nykii
:nykii :nykii
mulla 1.6bar ja pakenee huomattavasti paremin ku toi "uus" L200 :nykii
 
Vs: L200 02-06 ahtopaineet

Ilmakehästä se yksi reilu 100kPa tässä tapauksessa taitaa tulla, eli 0,8-0,9 AHTOpainetta bareina..
 
Vs: L200 02-06 ahtopaineet

Juu tästä on ollut juttua että tuon mallisen L200sen kanssa ongelmia, solenoideja vaihtelevat mutta ilmeisesti syyttä.
 
Vs: L200 02-06 ahtopaineet

Onks toi -02-06 nyt sit viäl tota "välikoppaa" eikä sitä uutta pyöreetä "Star Wars" mallia?
 
Vs: L200 02-06 ahtopaineet

On. 02-06 on juuri sitä facelitattua 3 Gen mallia. Ei tätä uusinta hyvin erinnäköistä, 4 Gen mallia, jossa on DI-D kone.
 
Vs: L200 02-06 ahtopaineet

Nyt on Mitsu pajalla käytetty ja tuon oman ahtopainemittarin mukaan maksimiahtopaineet ovat alle 1,5bar. Tärinävaimennettu sähköinen mittari kun tuo on, kaikki piikit jää tieten mittaamatta, mutta jotain suuntaa sekin antaa. Säätävät sen ahtopaineen Mitsun omalla tietokoneella jollain omalla suhdeluvulla, mutta puhuvat ainakin 200kPa:n raja-arvosta ja että 220kPa olisikin se raja minkä ylittäminen johtaa moottorinvikavalon syttymiseen jne.
 
Vs: L200 02-06 ahtopaineet

Vanha topic mutta jatkan tähän kun on juuri sama aihe kyseessä..

Netistä löytynyt niin monenlaista tietoa noita ahtopaineista että olisiko jollain sitä oikeaa tietoa?

Auto siis l200 2004 85kw ja juuri tuolla juuttuvasiipisellä ahtimella.

Autossa ahtopainemittari kiinni ja ahtaa nyt noin 1.5 bar (150kpa) tasaisesti, piikki kuitenkin korkeampi

Autoon kun laittaa "vikakoodilukijan" niin ilmoittaa paineeksi noin 250kpa. Tässä luvussa ilmeisesti ilmanpaineesta tulee tuo 100kpa lisää.

Ilmoitettu paine on vedetyksessä 4 vaiheella ja 2000 - 3000 rpm alueella.

Autodatasta kun katsoin tietoja niin ilmoitetaan 0.83bar/3000rpm
Jostain mitsun huoltotiedotteesta löysin arvon max 180-200kpa ja vikavalon raja 220kpa.

Olisi hienoa jos jollakulla olisi tietoa paljonko ahdot kuuluisi olla? Vikavaloa auto ei missään välissä ole polttanut mutta tuntuu kuin tehot katoaisivat ahtojen noustessa tuonne 1.5bar tuntumaan.

Eli kuuluuko ahtopiikin olla oikeasti 1.8 - 2 bar vai 0.8 - 1 bar + ilmanpaineesta tuleva n. 1bar
 
Takaisin
Ylös Bottom